The Silos - The Silos (1990)

Rock / Roots
Label: RCA

1. Caroline (2:55)
  2. Picture of Helen (3:24)
  3. Commodore Peter (3:22)
  4. Anyway You Choose Me (4:06)
  5. Maybe Everything (3:27)
  6. I'm over You (4:58)
  7. Take My Country Back (2:11)
  8. (We'll Go) Out of Town (2:45)
  9. Don't Talk That Way (3:22)
  10. The Only Story I Tell (2:17)
  11. Por Que No? (3:21)
  12. Here's to You (4:47)
avatar van Lens
Heel mooie en serieus onderschatte plaat van de Silos, de groep van Walter Salas-Humara (leider en hoofdsongschrijver) en Bob Rupe (later ook in House of Freaks en Steve Wynn zijn Gutterball).
Een echt meesterwerkje in de traditie van volbloed Americana a la The Band en Crazy Horse.
Volbloed songmateriaal op een doorwrochte en doordachte manier gemusiceerd. Geen suffe hype maar échte muziek die, zoals al eerder gezegd, compleet aan de massa is voorbij gegaan.
Doe u zelf te goed aan Commodore Peter, Picture of Helen of Here's to You en raak verzeild in dorre, desolate woestijnrock. De felle rocker Caroline was, terecht, een klein radiohitje op Studio Brussel in 1990 maar deze Silos verdienden zoveel meer....
Ik heb ze een jaar later denk ik in de Ancienne Belgique in Brussel mogen horen en zien en het was zoals de plaat, intens en sfeervol als de pest.... Check out The Silos van deze Silos...

avatar van EttaJamesBrown
Een koesterplaatje. Alles wat Lens schrijft, klopt. Eenieder die Grant Lee Buffalo hoog heeft zitten, zal ook the Silos in zijn hart moeten sluiten.

avatar van EttaJamesBrown
Deze is ook fijn, heartofsoul.