Beef - Flexodus (2000)

Reggae
Label: Partners In Crime

1. Flexodus (2:57)
  2. O.J. (3:58)
  3. Beef Are Gonna Wreck It (3:12)
  4. Rich Man (3:15)
  5. Rudeboys (4:41)
  6. The Chase #2 (2:40)
  7. Last Call (4:08)
  8. Some A'them (2:33)
  9. In My Solitude (3:40)
  10. Trippin' (3:47)
  11. Cryin' Heart (4:59)
  12. Mood Is Rising (3:00)
  13. One Step (4:19)
avatar van Rayaccos
Best een lekker plaatje maar doe mij toch maar Babylon by Bus (Bob Marley) als ik zin heb in reggae.

avatar van andré
Ik vind het toch wel triest om een albumhoes zo opzichtig na te apen.

Verzin 's wat nieuws...

Electro_
Dat is inderdaad best wel sneu..

avatar van BoordAppel
Lijkt me nogal logisch dat ze die hoes nadoen .

Niets sneu aan zo'n eerbetoon.

avatar van andré
Eerbetoon ok, maar een beetje creativiteit op de albumcover is toch niet teveel gevraagd?

avatar van BoordAppel
Och, levert soms wel leuke hoezen op.

En zoals bv. deze

avatar van andré
@BoordAppel: Haha, ja die is wel ok ja, maar dat vind ik meer een soort parodie.

Net als b.v. deze

Parodie, ja, en wat denk je dat is?
Exodus - Flexodus
Jij dacht dat daar geen knipoog inzat?

avatar van andré
Tuurlijk, maar wel een hele goedkope.

avatar van P.O.W.
Tis maar waar je moeilijk over wil doen, die lui bedoelen het echt niet disrespectfull ofzow.

avatar van Reijersen
Wederom een aardig album van Beef, meer niet minder niet. Dit is eigenlijk een typisch 3 sterren album.

avatar van Shelter
album hoes: wel grappig gedaan, stoor me er echt niet aan.
muziek: soms best ok maar over de gehele linie niet super of zo.
Het is te weinig afwisselend en klinkt een beetje als "heard it before".
Nummers die ik wel ok vind: Beef Are Gonna Wreck It, Rich Man, Rudeboys, Mood is Rising.
2,5-3*...mwah 3 dan

avatar van Boermetkiespijn
Ik vind de albumhoes juist wel gepast, als je bedenkt dat ze ook met de titel erg dichtbij Bob Marley's Exodus komen. Vind het goed dat ze er geen doekjes om winden wie hun inspiratiebron is.

Dan over naar de orde van de dag: de muziek. Heb lang niet naar deze cd geluisterd. Moet zeggen dat ik hem vroeger beter vond, maar toen was het nog nieuw. Dat is er nu wel een beetje vanaf. Beef is zonder twijfel Nederlands beste reggaeband (vind ik tenminste). Juist omdat ze zich niet vastklampen aan hoe reggae "zou moeten klinken". De rock- en ska-invloeden (o.a. "Beef Are Gonna Rec. It" en "One Step") blijven niet uit, en dat misstaat ze geenszins.

Favorieten op deze cd zijn "Beef Are Gonna Rec. It" (lekker ska-tempo), "Rich Man", "Rudeboys", muzikaal gevarieerd en fijn om naar te luisteren! Ook "Trippin'" en "Mood Is Rising" kan ik niet luisteren zonder glimlach op mijn gezicht.

Kortom: lekker cd'tje, luistert prima weg...