The Triffids - Australian Melodrama (1994)

Australiƫ
Label: Mushroom

1. Red Pony (4:07)
  2. Hell of a Summer (4:27)
  3. Beautiful Waste (3:20)
  4. Raining Pleasure (2:27)
  5. Bright Lights Big City (3:29)
  6. The Seabirds (3:18)
  7. Wide Open Road (4:06)
  8. Lonely Stretch (5:00)
  9. Tender Is the Night (The Long Fidelity) (3:43)
  10. Bury Me Deep in Love (4:05)
  11. A Trick of the Light (3:51)
  12. Hometown Farewell Kiss (4:34)
  13. Unmade Love (4:02)
  14. Jerdacuttup Man (4:45)
  15. Save What You Can (4:29)
  16. Falling over You (3:42)
  17. Goodbye Little Boy (3:26)
  18. New Year's Greetings (The Country Widower) (5:41)
  19. In the Pines (2:22)
avatar van titan
titan (crew)
Prima verzamelaar die een goede dwarsdoorsnede van het werk van the triffids geeft en tevens al hun andere albums (die, hoe goed sommige nummers daarop ook zijn, nooit voor de volle lengte weten te boeien) overbodig maakt. 4*

Bury me deep in love is één van de ultieme liefdesliedjes die ik ken!

avatar van c-moon
Schitterende verzamelaar van deze uitmuntenden groep, die eigenlijk toch zwaar ondergewaardeerd werd... waar alle aandacht telkens naar INXS ging, is de band rond de betreurde David McComb toch een heel pak minder bekend. En volledig ten onrechte... THE TRIFFIDS.... melancholie en weltschmerts, romantiek en dramatiek, ... fantastische liedjes... wondermooie melodieen en de typische stem van McComb. Ik noem ze graag de rijkgetalenteerde broertjes van die andere grote Australier: NICK CAVE...... en dat is eigenlijk voor beiden een groot compliment

Deze "Australian Melodrama" (geweldige titel trouwens) is eigen perfect om de band te leren kennen... en koop daarna maar hun hele werk en begin met "in The Pines" en "Born Sandy Devotional".... dan "The Black Swan"...

Favorieten op dit album.. goh, er zijn er zoveel... allez;..
- Hell of a Summer
- Bright Lights Big City
- Wide Open Road (!)
- Burry Me Deep In Love (!!!!)
- A Trick Of The Light
- The Jerdacuttup Man (!!!)
- In The Pines (!!!)
- Unmade love

Heerlijke plaat..... ben er nog maar eens naar aan het luisteren... en 't is weerom genieten

beaster1256
magistraal album van een magistrale groep : the triffids , dit is echt het beste van de groep op één nummer na dat er niet op stond : stolen property , maar geen probleem triffid fans kochten een 2 tal weken geleden de heruitgave van hun meesterwerk : born sandy devotional
verplichtte aanschaf !!!!!!!!!!!!!!

Vandaag 3 albums; waaronder deze van The Triffids aangeschaft voor in totaal 10 Euro.

Your lucky day

Absoluut

EVANSHEWSON
Ik ken deze band echt niet, maar ik huurde dit plaatje van de bieb en het viel reuzegoed mee. Heb het gelijk gecopieerd.
Ik moet er dringend nog eens naar luisteren alvorens mij een definitief oordeel te kunnen vormen.
Kom er beslist op terug.

We wachten nog steeds...

Dit is een magistrale verzamelaar, 5 sterren.
Alleen ontbreekt misschien wel hun mooiste nummer:
Stolen Property.

avatar van dix
dix
vanmorgen toevallig weten te scoren op ebay.it
voor 30 euro, niet weinig maar kennelijk ook niet te veel.
da's 6 euro per ster after all.

titan schreef:

Oei, daar ben ik het totaal niet mee eens: die albums boeien mij meer en meer!

avatar van johan de witt
Inderdaad, Born Sandy Devotional en Calenture behoren wat mij betreft tot de beste platen uit de jaren 80.

Ik hoor er dus duidelijk Nick Cave in terug; ook qua sfeer. Dit is voor beide een groot compliment. Heerlijke verzamelaar. Ik ben blij met mijn 4 orginele albums van Triffids in mijn bezit.

avatar van dix
dix
Inmiddels een paar keer beluisterd ... de nummers waren gotendeels al bekend, maar het is wel goed om ze als overzicht van een carriere tot je te nemen.

Echter, dan valt wat mij betreft wel duidelijk op dat het hoogtepunt van de Triffids niet aan het einde van de rit zat. Ik vind de nummers van The Black Swan echt gezocht modern, Mccomb probeert hier en daar iets te doen wat op rap lijkt, en het geluidsbeeld is electronischer dan op andere platen. Beluister dit naast 'In the Pines' en je hoort twee verschillende bands.

Wat wel fier overeind blijft is het vakmanschap waarmee McComb cs songs schreven, de variatie is enorm en de kwaliteit constant hoog. Variatie is er ook in de wijze waarop nummers geproduceerd zijn, en wat mij betreft ligt het hoogtepunt dan eenvoudig bij de nummers van Born Sany Devotional. Wat ervoor kwam is soms te spartaans, wat erna kwam vaak te barok.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Fantastische groep, goeie verzamelaar.
Mis wel enkele topnummers zoals Kelly's blues en life of crime.

avatar van frolunda
Net gekocht voor 2 euro op een platenbeurs,waarlijk een koopje.Prachtige verzamelaar van een uitstekende band.

avatar van EttaJamesBrown
Prima verzamelaar met een nog betere titel. Er moet een wet komen die de titels 'Best of' en 'Greatest hits' verbiedt op straffe van een eeuwige pluis op de naald.

Australian Melodrama riskeert die straf niet.

avatar van EttaJamesBrown
Helemaal eens met de scribent hierboven.

avatar van luigifort
Jeetje, hoeveel comps hebben ze wel niet?