Róisín Murphy - Overpowered (2007)

Ierland
Pop / Dance
Label: EMI

1. Overpowered (5:06)
  2. You Know Me Better (4:16)
  3. Checkin' on Me (4:36)
  4. Let Me Know (5:07)
  5. Movie Star (3:59)
  6. Primitive (4:48)
  7. Footprints (3:35)
  8. Dear Miami (3:37)
  9. Cry Baby (5:57)
  10. Tell Everybody (3:52)
  11. Scarlet Ribbons (5:33)
  12. Body Language * (4:36)
  13. Parallel Lives * (4:21)
avatar van NewYorkCityLight
Ik vind het goede nummers, Overpowered in ieder geval. Ik ga deze CD zeker verder beluisteren.

avatar van Madjack71
Dit plaatje van Rosin Murphy bevalt me wel,...tja voor 4 euri bij Blokker, kan ik er ook ws. niet echt een buil aan vallen.
Ken haar van het sterke Moloko nummer Bring it Back. Blijkbaar had ze genoeg charisma om haar eigen muziektoko te openen.
Wat mij betreft zeker niet onverdienstelijk. Met Overpowered opent het met een prima groove, die regelmatig terugkomt op dit album. You know me better heeft ook wel wat weg van Daft Punk in de stijl van One more time/Around the world bliebjes richting.
Checkin' on me kan prima vooruit op de beat die het nummer ondersteund. Let me Know doet op een vaardige wijze leentjebuur bij de jaren tachtig disco, met in het achterhoofd de begin periode van Madonna, maar dan met een Roisin die wel kan zingen.
Movie Star, heeft een heerlijk Divine gevoel....Shoot your Shot baby.

Primitive geeft even een 'rustpunt'. Tot hiertoe is het natuurlijk niet bijster origineel allemaal. Maar zij kan er mee wegkomen. Ik heb het over het algemeen niet zo op dit soort muziek heden ten dage. Maar dit klinkt lekker poppy, fris en zonnig.

Footprints, genoeg bands die hiervoor in aanmerking kunnen komen om als vergelijkingsmateriaal te dienen. Beetje anoniem nummer, maar wel eentje die niet verkeerd valt...poeeewpoeewpoeew.
Na 2 relatieve 'anonieme' deuntjes, brengt Dear Miami je wat meer naar het heden en ik zou er spontaan het dak van de auto er afhalen en mee gaan cruisen...maar ja met een Daihatsu automaat is dat ook weer zoiets heh en Limburg is geen Miami.

Het leuke van dit album vind ik, is dat het oude naar het heden brengt met een frisse productie.
Cry Baby, is daar ook weer zo'n voorbeeld van. Binnenkort ga ik naar een vriend van me die een redelijk eind rijden weg woont. Dit nummer zal ik zeker met een wat hoger volume luisteren. Laat het zonnetje maar komen. You spin me round like a record baby, round round...poeewpoeewpoeew
Tell everybody vind ik een heerlijk tweeslachtig nummer. Een mooie zanglijn met een serieus tintje, maar die bowbow stem en die biedebiedepiep geven het een lekkere twist. Beetje vreemd maar wel lekker die Roisin Murphy, krijg spontaan zin in een Rivella light.

Scarlett Ribbons is dan weer zo'n rustpuntje, wat wel net zo prettig is, omdat het ook goed toeven is met de stem van Roisin. Het kabbelt rustig voort, met een klein tintje dub gevoel.

Op zich had het wel met Scarlet Ribbons mogen eindigen. Body language en Parallel lives, komen dan een beetje over als mosterd na de maaltijd. Maar goed zout en slakken heh.
Yep, ik ben blij met Roisin Murphy, het combineert dance/pop/melodie en/art nouveau op een aanstekelijke wijze.

avatar van djarend
lauradance schreef:
Dit word mijn zomercd! Wat een heerljike vrolijke liedjes met een leuke melodie! Ik denk dat deze cd deze zomer mijn cd-speler niet uit komt!

daar ben je dan lekker op tijd mee, bijna 2 jaar na release maar goed beter laat dan nooit zullen we maar zeggen....

avatar van NewYorkCityLight
Hij valt me toch tegen. Er staat geen track op die net zo sterk is als 'Overpowered' en 'Primitive', wat mijn twee favorieten zijn van deze plaat.

avatar van RogerV
Zeer goed album van deze charmante ex-Moloko zangeres. Heerlijke disco en minder moelijkdoenerig dan de voorganger.

Madjack71 schreef:

Body Language is juist één van mijn favorieten! Body Language is lekker apart en haar stem gebruikt ze heel goed in het refrein. Deze CD is me veel beter gaan bevallen. Er is weinig slechts op aan te merken. Tell Everybody en Dear Miami zijn lekker zomers.

Alleen Footprints en Scarlet Ribbons kan ik nog niet echt aan wennen. Maar misschien komt dat nog.

avatar van Madjack71
Op zich is er met Body Language en Parallel ook niets mis mee, maar door de laatste 2 nummers van het album; Tell Everybody en Scarlet Ribbons, krijg ik een ietwat afgerond gevoel. Dus qua planning past het niet geheel in -mijn- plaatje.

Dat kan natuurlijk.

Scarlet Ribbons is inderdaad echt een afsluiter en had achteraan gemoeten. Maar ja, de laatste 2 zijn bonustracks.

avatar van Madjack71
Dat is ook, dus het is kinnesinne. Het is een prima album.

avatar van Emile93
Niet echt mijn muziek maar het is niet de slechtste cd die ik ooit gehoord heb!

avatar van NewYorkCityLight
Wat een goed album van Róisín Murphy! In het begin beviel hij me niet echt maar hij is steeds meer gaan groeien.

Het album begint meteen sterk met Overpowered. Dit blijft 1 van mijn favorieten op het album. Heerlijke beat met prachtige vocalen. Vooral het eind van het nummer vind ik geweldig, als het instrumentale nog een minuut of wat doorgaat.

De eerste paar tracks op dit album zijn erg goed. You Know Me Better, Checkin' on Me en Let Me Know liggen stuk voor stuk lekker in het gehoor, vooral Checkin' on Me.

Elders op het album zijn nog veel meer goede tracks te vinden. Nummer 5 en 8, Movie Star en Dear Miami bijvoorbeeld. Movie Star is de meest electro-track is op dit album en Dear Miami klinkt lekker zomers.

Aan het einde van het album komen we weer favorieten van mij tegen. Mijn absolute favoriet is het droevige Tell Everybody. Wat een prachtig nummer is dat toch. Het nummer heeft iets heel rustigs en droevigs. Geweldig.
Ook Body Language is een favoriet van mij, heerlijk nummer waar ik vaak naar kan luisteren.

Helaas staan er op dit album ook de nodige 'slechte' nummers. Scarlet Ribbons vind ik zelf behoorlijk saai en ook Cry Baby en Footprints kunnen me niet echt bekoren. Al is die laatste wel wat gaan groeien.

Al met al is het een goed album van Róisín. Ik kijk al uit naar haar volgende.

avatar van Emile93
Emile93 schreef:
Niet echt mijn muziek maar het is niet de slechtste cd die ik ooit gehoord heb!

Dit corrigeer ik. Na de cd nog een paar keer geluisterd te hebben ga ik het steeds meer waarderen. 4*

avatar van perrospicados
Lekkere zomerse muziek (en wat is ze lekker

Super vrouw! Lekkere CD

beatcluster
Ik zag deze cd voor maar 1 euro liggen bij de Blokker en heb hem dus gekocht, nu nog beluisteren. Ik heb goede verwachtingen want Overpowered vind ik een bovengemiddeld electropopnummer!

avatar van Madjack71
1 euro...wat een koopje voor dit album, nou daar val je echt geen buil aan. Definitief ook het bewijs dat de cd op sterven na dood is, terwijl het Vinyl weer aan een 2de jeugd begint.

Madjack71 schreef:
1 euro...wat een koopje voor dit album

Nu zelfs €0.50 bij Blokker nog effe en je krijgt er geld bij

Blokker zal wel wat overstock hebben ingeslagen ofzo.

herman schreef:
Blokker zal wel wat overstock hebben ingeslagen ofzo.

Ook niet echt het type album wat je daar verwacht aan te treffen tussen de Bauers, 3j's en Frans Duijts...

avatar van Madonna
Als iemand deze CD ziet liggen bij De Blokker ofzo voor €1 ...please denk aan mij en neem er 1 mee voor mij dan koop ik 'm over voor €1. Ik ben je dan zeer erkentelijk

avatar van perlon
Bedankt voor de tip. Ook ik heb 'm voor 98 eurocent in de Blokker op de kop getikt vandaag.

avatar van Poeha
Net Overpowered voor het eerst gehoord. Dat smaakt absoluut naar meer. Eens zien of de Blokker deze nog heeft liggen, na anderhalf jaar

avatar van pureshores
dit album is de laatste dagen weer in de roulatie hier, Paralell lives-1 van de 2 bonustracks-is nu sterk aan het groeien waar ik er eerst geen acht op sloeg. Hierboven komt bij velen Footprints niet uit de verf, vind dat zelf wel een redelijk nummer. Het enige nummer wat ik constant skip is Movie star.
Ik bedacht net dat miss Murphy allang met vreemde uitdossingen rondholde voordat iemand van Lady Gaga had gehoord

pureshores schreef:

En daarvoor miss Grace Jones. . Die Gaga is zo origineel niet...

avatar van JoaMuse
Lekker dansbare plaat, maar ook gevoelig bij momenten. Dit album kent een bijzonder sterke start met Overpowered en You Know Me Better. Ik heb even getwijfeld om vier sterren te geven want de rest is ook niet slecht (Let Me Know en Tell Everybody vind ik ook het vermelden waard) maar omdat echte hoogtepunten verder uitblijven vind ik dat wat veel. 3,5* vind ik dan weer een te magere beoordeling voor dit album. Sowieso 7,5/10 dus, maar wat sterren betreft onthoud ik me voorlopig van een stem.