Róisín Murphy - Overpowered (2007)

Ierland
Dance / Pop
Label: EMI

1. Overpowered (5:06)
  2. You Know Me Better (4:16)
  3. Checkin' on Me (4:36)
  4. Let Me Know (5:07)
  5. Movie Star (3:59)
  6. Primitive (4:48)
  7. Footprints (3:35)
  8. Dear Miami (3:37)
  9. Cry Baby (5:57)
  10. Tell Everybody (3:52)
  11. Scarlet Ribbons (5:33)
  12. Body Language (4:36)
  13. Parallel Lives * (4:21)
  14. Pandora * (3:56)
aanwezig op werchter!;)

avatar van frans swa
van Daft Punk, Frozen Devil

avatar van powerplant
3.5 is te weinig, 4 missch teveel? Voordeel van de twijfel, dus een 4...

you know me better is een zalige plaat
primitive om van weg te dromen en
Dear miami is gewoonweg cool.

om dan nog te zwijgen van overpowered en let me know.
alleen scarlet ribbons spreekt me niet zo aan, missch verandert dit nog.

Erg sterk album van Roisin Murphy hier. Je moet er een paar keer naar geluisterd hebben om het te appreciëren. 4/5.

Elien
Ik vind het echt een goed album; , overpowered, dear miami, you know me better vind ik de beste nummers de voorkant van het album is ook heel apart.

avatar van Ramonr
Prachtig zijn ook de acoustische versie's van Movie Star en Let Me Know, die beide op YouTube te vinden zijn.
Ook de Live-preformance van Primitive is zelfs nóg beter dan op het album.

avatar van Carolaah
hmm na een 1e luisterbeurt kan ik niet zeggen dat ik er wild van ben.
Vind het allemaal een beetje hetzelfde, misschien komt het omdat dit toch niet helemaal mijn soort muziek is..
Vind het electro-tintje wel leuk, maar hm het gezang bekoort me nog niet echt, misschien in de toekomst.

De nummers blijven me ook niet echt bij, er zit ook weinig tussen waarvan ik op het 1e gehoor van denk "Oeh,,,. dit klinkt wel errrg goed." Over het algemeen vind ik het dan ook weer geen hele slechte plaat.. het draait opzich wel oké weg, heb niet echt de neiging de plaat stop te zetten, maar denk niet dat ik de plaat nog veel vaker op zet.. Alleen om het nog een paar kansen te geven.

voor nu, een 3'tje

avatar van Ramonr
Ik heb vlak nadat hij uitgekomen was ook getwijfeld om het album weer van mijn PC af te gooien. Dit album heeft bij mij wel zo'n 5 à 10 luisterbeurten nodig gehad voordat hij op zijn plek viel, en hóe

avatar van Ludakris
Van welk liedje van Daft Punk komt dat deuntje in Overpowered?

Van geen enkel liedje van Daft Punk.

Van iets anders dan?

avatar van Carolaah
anders kijk je even een paar berichten omhoog (alhoewel ik niet een nummer van Daft punk ken dat 'Frozen devil' zou heten ?)

Oehw.. ik geef toe.. ben net weer het album aan het luisteren en het valt zeker anders dan de eerste keer.. Volgens mij heb ik het album precies op het juiste moment aangezet.

Net druk aan de studie en dan klinken die deuntjes wel erg lekker. Vind de muziek niet echt complex, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Alleen ja vond het daardor eerst niet zo geweldig klinken, maar zoals ik het nu hoor, dat klinkt al een stuk beter.. Wellicht binnenkort een halfje omhoog

avatar van thelion
Ludakris schreef:
Van welk liedje van Daft Punk komt dat deuntje in Overpowered?

Niet van Daft Punk, maar het is een sample uit World in My Eyes van Depeche Mode.

avatar van Ludakris
@Carolaah: Ja dat had ik al gelezen, maar het kwam dus niet van Daft Punk. En Frozen Devil is geen titel hoor, frans swa sprak enkel de gebruiker Frozen Devil aan

@Thelion: Ongeveer ja, maar echt los erop vind ik het niet. Maar het zal daar wel van komen dan.

Oh hehehe..

ik had je bericht ook niet helemaal goed gelezen. Sorry, mijn fout.

Geeft niet hoor

En een halfje erbij..
Toch wel lekkere deuntjes en luistert prettig weg..

avatar van Kos
Kos
thelion schreef:

Jaja. .

avatar van NewYorkCityLight
Een outtake van het album, Off & On wordt nu gebruikt voor het nieuwe album van Sophie Ellis-Bextor.

Natuurlijk heb ik de Off & On van Róisín dus ook maar geluisterd maar ik vind toch dat hij bij Sophie veel beter klinkt, met name in het refrein.

avatar van gherdt
Het blijft een onweerstaanbare dame die Roisin. Maar ze is op dit album net wat tevel doorgedraafd met de kitscherige discotonen. Op de eerste helft zit ze helemaal aan de goede kant van de streep met enkele onvergetelijke meezingers. Maar als daarna de goede composities uitblijven vervliegt het euforische gevoel wat ik aanvankelijk krijg bij deze plaat. Half geslaagd dus maar helaas, wel fijn om te draaien tijdens de afwas.
En wat een verschil met Ruby Blue zeg! Die hapte een stuk minder makkelijk weg maar vond ik een stuk beter.

dVTB
Een fijn album, na het experimentele Ruby Blue. Niet dat die plaat niet goed was, maar het was allemaal toch niet zo toegankelijk. Overpowered ligt veel beter in het gehoor. Niet de productie, maar de stem van Róisín Murphy staat centraal. En dat lijkt me eerlijk gezegd beter. Cry Baby is heerlijk, Movie Star (nu eindelijk een single) ook.

avatar van gebruikersnaam
Lekker album, al hoewel ik Ruby toch meer waardeer. Dit klinkt me af en toe iets te Kylie! Dear Miami en Primitive erg goed!! Maar natuurlijk ook het poppie You Know Me Better, Overpowered en Let Me Know. En ze is zo sexy als de pest

avatar van Ludakris
Ik vind dit toch een heel leuk album. Ik merk dat ik het steeds vaker opzet. Geen omwegen, leuke en aanstekelijke muziek en een goeie zangeres die echt blij is met wat ze doet. Mooi!

avatar van itbites
Heb hem nu in de auto zitten, en verdorie, wat een goede CD!
Was benieuwd geworden na het optreden op Pinkpop en later hoorde ik nog een track op de radio.
Dit is een blijvertje, met dank aan de (met name door de elektronica gecreëerde) sfeer, de afwisselende zang en de goede melodieën!

avatar van sander.h
Klinkt goed. Zalige produktie trouwens! Qua nummers heb ik Overpowered en Dear Miami nu een paar keer gehoord en die bevallen me allebei uitstekend. Effe de rest outsjekken voordat ik ga stemmen.

avatar van itbites
Kijk es aan. Luistertips: Mij bevallen You Know Me Better, Let Me Know, Primitive en Tell Everybody erg goed.

avatar van friday the 13 th
Cry Baby, Let me know , You know me better en Movie Star zijn mijn favorieten.

Overpowered vooral goed door zijn beat, maar begint nu een beetje afgezaagd te worden.

Zéér goed album dit.

avatar van kemm
Jammer dat het hele album niet het niveau haalt van de eerste 2 singles (vooral Let Me Know!!), maar in zijn totaliteit is het toch wel een erg leuke plaat.

Geweldig album, maar wel een die je vaker moet horen om mooi te vinden.
Een aantal nummers heb ik vaak in mijn hoofd, zoals Dear Miami, Footprints en Overpowered.

4.0* is dit album zeker waard

avatar van lauradance
Dit word mijn zomercd! Wat een heerljike vrolijke liedjes met een leuke melodie! Ik denk dat deze cd deze zomer mijn cd-speler niet uit komt!