The Cooper Temple Clause - See This Through and Leave (2002)

Label: BMG

1. Did You Miss Me? (4:41)
  2. Film Maker (2:58)
  3. Panzer Attack (4:01)
  4. Who Needs Enemies? (4:50)
  5. Amber (5:08)
  6. Digital Observations (7:14)
  7. Let's Kill Music (4:13)
  8. 4823 (4:53)
  9. Been Training Dogs (3:13)
  10. The Lake (5:22)
  11. Murder Song (8:57)
  12. Safe Enough Distance (3:25)
avatar van otherfool
Laat u niet misleiden door het lieflijke keyboardje aan het begin van 'Did You Miss Me'. The Cooper Temple Clause is herrie avant la lettre.

Maar wat een goeie herrie! Nummers als Film-maker of Panzer Attack gillen je boxen uit, maar op zo'n manier dat het zelfs op zondagmorgen, met een ongelooflijke kater, nog steeds steengoed is.

Maar het is niet alleen geschreeuw op deze plaat. Who Needs Enemies is een goede single, en met Amber en Digital Observations komt de geest pas echt uit de fles. Dan blijkt dat the Cooper Temple Clause ook compositioneel en tekstueel een topband zijn.

Naar het einde toe zijn de nummers iets minder sterk (muv het prachtige Murder Song) als in het begin, maar het mag de pret nauwelijks drukken.

4 sterren.

avatar van Pinsnider
Tip:

Heeft u het helemaal gehad vandaag..?? Is op het werk alles misgegaan..?? Is uw vriend/in er vandoor gegaan voor een ander..?? Geen nood: pak deze plaat, zet Kill the Music aan, volume op 10 en na krap 4 minuten heeft u alle zorgen van u afgeschreeuwd... Wraarrgghh!!! Heeewwrrrlijk!!!!

Voor de rest sluit ik me aan bij de persoon hier boven die zijn naam geen eer aan doet

geweldige plaat

man, wat een debuut, er zit godsakke zo ontzettend veel in zonder dat het overdaad wordt

ja idd, bakken herrie, maar ook veel subtiel werk

mijn favoos, die je gewoon keihard moet draaien:

amber
digital observations
the lake

alledrie monsters van nummers

vergeet je niet snel, en raakt me tot op het bod

wat gebeurde er daarna met CTC?

plaat daarna heb ik beluisterd, maar kon er weinig mee, vreemd ?

het debuut meteen hoopgtepunt en dat was het? teveel ingestopt? zou jammer zijn en ik geloof niet dat het bij die ene plaat kan blijven

tondeman
de bassist zit nu bij dirty pretty things dacht ik

avatar van Hanszel
Ja, van die bassist heb ik ook opgevangen dat hij ergens meespeelt, maar wat gebeurde er vandaag? Ineens een nieuwe CTC in de winkel! Make this your own heet-ie. Ben 'm nu aan het luisteren en bevalt goed (voor een 1e keer zeker). MInder rauw dan de voorgangers maar zit denk ik subtieler in elkaar dan "Kick up the fire..." , die vond ik soms een beetje rommelig. Denk dat ik 'm maar moet gaan kopen want STTAL was echt ge-ni-aal!

nieuwe ctc?

ben benieuwd, want na dit debuut heb ik er weinig meer van vernomen, en dit is zo'n debuut waarvan je erg graag meer wilt

Oh ertussen zat nog 1 plaat hoor. Maargoed dit is toch wel hun meest expirimentele. Erg goed. 4*

Ho es ff. Safe Enough Distance is een bonustrack, want ik heb hem niet op mn cd staan.

avatar van Will u.be
haha heb deze cd al jaren niet beluisterd... nu er weer ingestopt, jeesus wat lekker!!

Joy
zonde dat we hier niets meer van horen, namelijk ontbonden

topband

kon ook niet anders, zon band boordevol ideeen,teveel creatieve geesten bij elkaar, moest clashen

gelukkig no hard feelings, friends for live

radiohead, eat your heart out

efkes omhoog halen

digital observations, sjezus, wat ene impact heeft dat nummer nog steeds

vergelijkingen, euh,dEUS, maar dan beter?

nee, te anders voor die vergelijking

mm, niet te vergelijken, althans, niet met iets wat ik ken

dikke plaat die ik iedereen die ook maar een beetje met muziek bezig is zou willen aanraden omdat er zo gvdommes veel in de plaat zit verwerkt

avatar van Aladdin
Wat een topplaat blijft dit toch. Jaren niet gedraaid, maar staat momenteel weer op repeat. Favorieten....eigenlijk teveel om op te noemen, maar Who Needs Enemies, Amber, Digital Observation, Let's Kill Music, The Lake en toch ook het vrij trage Murder Song.

Ga ook de platen van Mansun weer eens afstoffen.

avatar van Hanszel
Blijft ijzersterk, dit. Kapot kan niet.

Na bijna twee keer integraal geluisterd te hebben dacht ik: ik wil meer van dit! Maar waar lijkt dit op? Mansun wordt geopperd.... Ook geweldig maar 'softer' dan dit. dEUS dan, ook steengoed natuurlijk maar meer freaky imo. Dacht zelf aan ...and you will know us by the trail of dead en dan met name deze Source Tags & Codes (2002) - MusicMeter.nl maar dat is misschien vooral omdat het uit dezelfde tijd komt. Zelfde jaar zelfs.

Iemand suggesties voor meer van deze geniale herrie?