CunninLynguists - Dirty Acres (2007)

Label: Bad Taste

1. Never (3:05)

met Big Rube

2. Valley of Death (2:35)

met Iris

3. Dirty Acres (4:02)
  4. Kentucky (Interlude) (0:50)
  5. K.K.K.Y. (2:19)
  6. Wonderful (3:27)

met Devin the Dude

7. Yellow Lines (4:55)

met Phonte en Witchdoctor

8. The Park (Fresh Air) (3:18)

met Chizuko Yoshihiro

9. Summer's Gone (1:49)
  10. They Call Me (Interlude) (0:44)
  11. Gun (3:14)

met Sheisty Khrist

12. Dance for Me (3:20)
  13. Georgia (3:48)
  14. Things I Dream (4:17)
  15. Mexico (4:24)

met Club Dub

Geweldig album.
Dance For Me vond ik het eerst niet zo leuk, maar nou vind ik het een van de beste tracks. Hoe de beat omwisselt zo rond 2:40 is zo prachtig gewoon.
Andere uitschieters zijn Things I Dream (Kno's verse), Valley of Death, Georgia, en KKKY.

Kno

Relax
Ik vind de rappers eigenlijk ongelovelijk niet boeiend, de stemmen en de teksten spreken me totaal niet aan.
De beats iriteren mij eerlijkgezegd een beetje.
3,0*.
Vooral omdat ik die tekst onzin vind, er is niets gedurfd, alles klinkt te standaard.

Relax
K.K.K.Y. is een voorbeeld van slechte tekst... ik kan het niet meer dan eens zijn met Statemagazine dat het een slecht nummer is, de beat is heerlijk hoor, maar de tekst is bagger.

avatar van LoG
LoG
KKKY komt erop neer dat de Dirty South gewoon over het hoofd wordt gezien, wat naar mijn mening zeker waar is. Er is veel te kritiek op, terwijl een streek niks zegt over de kwaliteit van de rappers die er vandaan komen. Naar mening totaal geen slechte lyrics.
Gewoon een ode aan waar ze vandaan komen, dat doen bijna alle rappers.

Ik bedoel, ik accepteer je mening maar ik ben het er helemaal niet mee eens (A)

avatar van LoG
LoG
Nu het lekkerder weer wordt vind ik dit album alleen maar vetter worden Ik blijf het een steengoed album vinden! En eigenlijk ben ik wel blij met de lengte, je kunt 'm gewoon makkelijk in 1 keer luisteren.

avatar van Gyzzz
Ik kan me best voorstellen dat ze vinden dat de Dirty South teveel over het hoofd gezien wordt. Ik krijg nog steeds de indruk dat CunninLynguists een soort underground-reputatie hebben, terwijl ze op dit album qua sound echt wel vergelijkbaar zijn met Kanye West ten tijde van College Dropout of zo. Ik heb in ieder geval het idee dat ze zo snel mogelijk weg willen uit de underground.

Op Piece of Strange werd het een beetje ondergesneeuwd door de onvenwichtigheid, maar de beats zijn zowel daar als vooral hier wel érg gelikt allemaal. Dat neemt niet weg dat dit album verder een vrij aardige eenheid vormt en wel zonnig is, maar mij wat te gladjes verder. Altijd leuk voor een paar nummers die wat beter zijn, maar over de gehele speelduur erg voorspelbaar en weinig gedurfd.

E.Norton
Beste hiphopplaat van 2007

Harco
LoG schreef:

Dirty south is een stijl; het is niet hoe de streek wordt genoemd (tegenwoordig tenminste).

avatar van nega
erggoed album.Wonderful mijn favo. ik vind dit album hun beste na will rap for food.

avatar van MurryMusic
Harco schreef:

Het wordt ook zo genoemd

avatar van Boris91
Luister de eerste 3 Cunninlynguists albums al langer, en die waardoor ik ook erg. Deze is altijd een beetje vergeten door me, dit is de eerste keer dat ik hem compleet luister. Things I Dream heb ik overigens wel altijd al een erg vette track gevonden, samen met KKKY de enige die ik wel eens opzette hiervan. Ben nu bij Dance For Me, en wat is dit een lekker relaxed album om eens op te zetten op een rustig avondje als vanavond. Moet nog een paar tracks luisteren maar zal denk ik 4 sterren worden.

Relax
Als je een beetje emotioneel bent door iets is dit album wel erger lekker om aan te zetten.

Social_Mask
Toch een stuk, maar dan ook echt een stuk minder dan de vorige 3 albums. De laatste 5 nummers waren voor mij het hoogtepunt van dit album, maar zelfs die vind ik nu wat vervelend om naar te luisteren. Echt zo'n album waar ik zelden zin in heb. Spijtig.

RedLightCityBoy
Wederom een heerlijke plaat van CunninLynguists. Ze blijven vernieuwen die 3 mannen. Dit album is misschien het zoetst van CunninLynguists, maar ik vind deze plaat juist daarom zo sterk. Wonderful met Devin the Dude vind echt een geniaal nummer. Alles is fantastisch aan die productie. Ook dat refreintje is erg sterk. Verder staan er eerlijk gezegt geen slechte nummers op. Niet alles steekt er even erg bovenuit, maar al met al kan ik hier niks anders dan een dikke voldoende voor geven.

avatar van V.B.
Vet concert in Utrecht 22 april! De albums blijven supersterk, al ligt mijn voorkeur nog steeds bij Will rap for food.

avatar van BZN
BZN
vind deze erg fijn,
de producties op dit album vooral tracks zoals Georgia, The Park en Wonderful zijn echt nice

vind tot nu toe elk album dope, nou alleen nog sj2 beluisteren

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Misschien heb ik deze nog niet vaak genoeg geluisterd maar ik vind deze echt flink minder dan hun andere 3 studioalbums.

avatar van thgryda
Is ook minder maar nog steeds stukken doper dan de gemiddelde release, erg fijn plaatje, wou even naar drie en half gaan maar nu ik de tracklist herbekijk, kan ik niet lager als een vier gaan. Vette plaat zoals altijd met vooral mexico, things i dream en wonderful als topnummers

avatar van Rhythm & Poetry
Dit album is echt veel beter dan dat ik me kon herinneren. Wat een zalig, beheerste raps op de gevoelige, tere producties van Kno.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Things I Dream moet dit misschien maar wat vaker gaan luisteren. Halfje omhoog.

avatar van discipline
Mijn eerste Cunninlynguists album en hij is me zeker bevallen. Heerlijke laid back beats en Deacon The Villain is zeker een erg sterke mc ( Natti en Kno iets minder)
Valley Of Death, KKKY, Georgia(Geweldige sample) en Mexico vind ik de beste nummers.
Ik begin hier met een dikke 4*

avatar van alexander-r
Heerlijk album, Things I dream, Yellow Lines, 4!

avatar van Arrie
Berichten verplaatst naar CunninLynguists

avatar van HH_Fantastic
Wat een groep ! Velen noemen dit hun minste album, maar dat vind ik niet ! Ik vind het zelfs een verschrikkelijke keuze, ik zou niet kunnen kiezen(waarschijnlijk hun nieuwste Oneirology, die toch een kleine teleurstelling was). Elk album van deze mannen verdient minstens een 4, deze staat denk ik bij mij op plaats 2 of 3 van deze mannen. Ik twijfel tussen deze en Will Rap For Food, en op de 1e plaats natuurlijk APOS, een van de beste hiphopalbums ooit.

avatar van Nr.4
Ook hier weer een prachtige sfeer door Kno neergezet en Natti is op dit album helemaal gruwelijk. Mooie afwisseling van hardere en rustige tracks die allemaal bij elkaar passen, coherente albums als deze verschijnen er niet veel meer.

Rene1979
Ik heb deze zware 180grams plaat er weer eens opgelegd en ik blijf erbij dat Georgia en KKKY voor mij de beste zijn met Thing i Dream als goede derde.. Maar dit album blijft helemaal geweldig en die sfeer is heerlijk..

avatar van Lura
Dit is een van de weinige hiphop-albums, dat ik goed vind. Mooie plaat.

Rene1979 schreef:
Ik heb deze zware 180grams plaat er weer eens opgelegd..

Wow: ik heb net alsnog deze plaat gevonden voor 20,00 euro!

avatar van Shelter
Ik heb Yellow Lines op een verzamel album en die is echt relaaaaxed.
Ik kan nooit albums van deze groep vinden, heb alleen A Piece Of Strange.

avatar van Chungking
Heerlijk chillax plaatje met relatief 'gevoelige' muzikale ondersteuning. Laatste drie nummers zijn de max.

avatar van Silky & Smooth
Apart, ik vind CunninLynguists een geweldige groep, maar in hun albums zie ik niet het briljante wat de meeste fans wel zien. Op A Piece of Strange na vind ik hun muziek ruim voldoende tot goed. Uitschieters zijn er altijd wel, maar een compleet album doet het hem niet voor mij. Zo ook hier; lekkere muziek met een paar heerlijke tracks zoals K.K.K.Y. en The Park, maar als album vind ik het allemaal niet zo bijzonder.

avatar van Nr.4
Wat is dit toch genieten. Omdat ik de andere CL-releases in de jaren nul zo goed vond, draaide ik deze altijd het minste, maar ten onrechte. Gruwelijk goed dit. Natti is on fire op deze en die afsluiter blijft in mijn hoofd zitten. Oh, en het afwisselen binnen de verse door Natti en Deacon op KKKY is heel vet.