Ramones - Mania (1988)

Punk / Rock
Label: Sire

1. I Wanna Be Sedated (2:30)
  2. Teenage Lobotomy (2:02)
  3. Do You Remember Rock & Roll Radio? (3:50)
  4. Gimme Gimme Shock Treatment (1:41)
  5. Beat on the Brat (2:31)
  6. Sheena Is a Punk Rocker [Single Version] (2:46)
  7. I Wanna Live (2:37)
  8. Pinhead (2:43)
  9. Blitzkrieg Bop (2:10)
  10. Cretin Hop (1:55)
  11. Rockaway Beach (2:05)
  12. Commando (1:53)
  13. I Wanna Be Your Boyfriend (2:26)
  14. Mama's Boy (2:10)
  15. Bop 'Til You Drop (2:12)
  16. We're a Happy Family (2:38)
  17. Bonzo Goes to Bitburg (3:53)
  18. Outsider (2:11)
  19. Psycho Therapy (2:33)
  20. Wart Hog (1:54)
  21. Animal Boy (1:51)
  22. Needles and Pins [Single Version] (2:22)
  23. Howling at the Moon [Sha-La-La) (Single Edit] (3:33)
  24. Somebody Put Something in My Drink (3:19)
  25. We Want the Airwaves (3:21)
  26. Chinese Rock (2:27)
  27. I Just Want to Have Something to Do (2:41)
  28. KKK Took My Baby Away (2:31)
  29. Indian Giver [Single B-Side-UK Only] (2:45)
  30. Rock & Roll High School [Stereo Movie Mix][#] (2:18)
avatar van kaztor
Tof plaatje. Luistert heerlijk weg, dit.
Geen gelul, gewoon checken!

4,5.

Kosinski
Als je dan toch een compilatie moet maken als groep doe het dan zo. 30 klassiekers op een rij. No risc disc.

He ho let's go !! 1 2 3 4......

avatar van ricardo
Deze heb ik vandaag voor slechts 1 euro gekocht bij FRS. Er stond 5 euro op het doosje, ik denk mooi prijsje voor 30 nummers, maar de verkoper zie bij de kassa nog van hijs ook nog afgeprijst ook. Ik zei van klopt hij kost maar 5 euro, maar toen zei hij van dat hij afgeprijst was naar 1 euro. Dan kunnen velen er vast niet veel mee zei hij nog.

Erg korte nummers allemaal, maar wel veel pakkende songs. Op zijn tijd wel leuk, ik zal dit niet erg veel draaien, maar op zijn tijd gaat dit er echt wel in.

Ik kan er voor slechts 1 euro niet echt een buil aan vallen denk ik.

avatar van ricardo
Prachtig plaatje dit. Valt mij op dat de nummers enorm kort zijn van deze band.

Heb het idee dat dit een perfecte band is voor een verzamelaar. Als je deze of anthologie hebt, hoef je volgens mij niet meer aan hun reguliere albums te beginnen, want de beste nummers van dit album vind ik voor mezelf mooi genoeg. Regulier werk staan vaak ook mindere nummers op.

avatar van Bollieblauw
Mijn hart is vervuld van trots....dat mijn zoontje van drie helemaal gek is van de Ramones en Rock n Roll High School woord voor woord weet mee te zingen.

My Brain is hanging upside down (Bonzo goes to Bitburg) moet wel de allerbeste zijn, al vind ik Beat on the brat ook een meeblerer van jewelste. Topband en topverzamelaar, die ik helaas nu pas ontdekt heb. Voelt als een soort verraad, vooral omdat de Ramones nooit echt de erkenning hebben gekregen ze verdienden.

KKK took my baby away...gaat niet over de klan maar over Johnny, de ietwat rechtse broer van Joey Ramone. De hufter is er met zijn meissie vandoor gegaan. Hij zou het hem (terecht) nooit vergeven.

MindRuler
Super-verzamelaar van de Ramones, paar jaar terug aangeschaft vanwege Bonzo Goes To Bitburg. En dat dankzij de film School Of Rock. Dank u, Jack Black. Heerlijke compilatie.

avatar van Hendrik68
Uiteraard is dit een uitstekende verzamelaar, alleen hebben ze 10 jaar later een nog completere verzamelaar uitgebracht Anthology. Ik heb ondanks mijn geweldige herinneriningen aan dit album hem cadeau gedaan aan een oude vriendin, die het meteen helemaal te gek vond. Puur jeugdsentiment dit en de Ramones heb ik nog regelmatig aanstaan in mijn auto. Toppers.

Waarom ontbreekt het prachtige Something To Believe In op bijna alle verzamelaars van Ramones?

avatar van Hendrik68
Op Anthology staat hij wel. Inderdaad een geweldig nummer.

Deze voor 3 euro gekocht. Na 2 luisterbeurten moet ik concluderen dat dit niet mijn ding is. Erg braaf en wat vervelend dat bij ieder nummer de titel zo'n 50x voorbij komt. Denk dat dit een hele lage score gaat worden.

avatar van EttaJamesBrown
Beste verzámelaar ooit.

avatar van EttaJamesBrown
angelin schreef:

Beat on the brat with a baseball bat!