MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Milk Inc. - The Best Of (2007)

mijn stem
3,06 (34)
34 stemmen

België
Dance
Label: Capitol

  1. Sunrise [Radio Edit] (3:33)
  2. Run [Radio Edit] (3:32)
  3. Never Again [Single Mix] (3:18)
  4. Whisper [Radio] (3:39)
  5. Walk on Water [H²O Radio Mix] (3:11)
  6. Time [Radio Edit] (3:14)
  7. Breathe Without You [Radio Edit] (3:38)
  8. Inside of Me [Full Vocal Radio Edit] (3:19)
  9. Sleepwalker [Radio Edit] (3:30)
  10. Livin' a Lie [Video Mix] (3:22)
  11. The Sun Always Shines on TV [Radio Edit] (4:03)
  12. Land of the Living [Radio Edit] (3:18)
  13. In My Eyes [Radio Edit] (3:31)
  14. Blind [Radio Edit] (3:57)
  15. Promise [Radio Edit] (3:40)
  16. I Don't Care [Radio Edit] (3:32)

    met Silvy De Bie

  17. Tainted Love [Radio] (3:15)
  18. Oceans [UHT Radio Mix] (3:23)
  19. No Angel [Radio] (4:00)
  20. La Vache [Praga Khan 7" Vocal Version] (3:49)
  21. Go to Hell [Radio Edit] (3:45)
  22. W.O.O.W. * (3:51)
  23. Cowmen * (4:42)
  24. Positive Cowstrophobia * (4:02)
  25. Inside of Me [DJ Philip, Wout & Jan Remix] * (6:00)
  26. In My Eyes [DJ Philip Radio Edit] * (2:42)
  27. Oceans [Pulsedriver Remix] * (7:24)
  28. Walk on Water [Peter Luts Remix] * (6:20)
  29. Never Again [Penxten Vs Vandueren Remix] * (6:25)
  30. Wide Awake [Kevin Marshall Remix] * (6:17)
  31. Sleepwalker [DJ Philip Remix] * (6:53)
  32. The Sun Always Shines on TV [Vandoren og Vanhoyland Remiks] * (6:41)
  33. Whisper [Deep Mix] * (6:34)
  34. Saxy-motion [Live at Sportpaleis] * (3:25)
toon 13 bonustracks
totale tijdsduur: 1:14:29 (2:25:45)
zoeken in:
avatar
Baltasound
Lekkere hersenloze CD

avatar van LucM
0,5
Ik heb de hits van Milk Inc. nog eens beluisterd (ze werden meermaals gedraaid op de radio) en het kan mij absoluut niet bekoren. Het klinkt zo mechanisch, zo kil en zo afstandelijk, misschien juist de redenen waarom dat in de smaak van de massa valt.
Bovendien lijken die nummers erg op elkaar, steeds dezelfde standaard beats en dito teksten en dezelfde melodielijnen, creativiteit is ook niet hun sterkste kant.
Alleen "La Vache" kan ermee door, hun cover van "Tainted Love" is een dieptepunt.

avatar van kaztor
Ik weet nog een hele flauwe grap:

Deze melk is behoorlijk zuur!

avatar van NewYorkCityLight
3,0
Milk Inc. komt in hetzelfde jaar als Sylver met een greatest hits. Milk Inc. blijkt toch bekender te zijn hoewel ik in eerste instantie het tegengestelde had verwacht.

avatar
Lost Highway schreef:
Een goed dancenummer wel ja.
Ik kan me echt niet voorstellen dat een gemiddeld Milk Inc. nummer meer dan tien minuten werk vergt.
Ach, we zullen het hier toch niet eens worden, zoveel is duidelijk.

Als je hoord dat sommige pop/rock artiesten soms enkele uren nodig hebben om al hun songs te schrijven voor hun nieuwe cd wil dat wel al iets zeggen. maar dat sommige dj's 3 maand nodig hebben om 1 enkel nummer in elker te steken... daar word dan van gezegd dat het in 123 gemaakt is. Men denkt altijd dat het eenvoudig is zo'n nummer te maken maar de meeste mensen vergeten erbij dat je er rekening mee moet houden dat het gedraaid word op fuiven en in dancings dus er moet altijd een effect in zitten om de mensen te laten dansen enzo en dit is alles behalve makkelijk. trouwens dj's maken hun eigen muziek, de meeste pop/rock/... artiesten laten hun nummers schrijven. Wel dan heb ik meer respect voor milk inc en dj's.
En ivm de zever over dat dance nummers enzo altijd de zelfde melodie hebben... checkt ies rock nummers, er zijn ook maar 3 of 4 verschillende baslijnen en al de rest is ook maar een beetje anders
en dat dance muziek gewoon andere nummertjes coveren... houd er ies rekening mee dat rock/pop/... nummers meestal ook covers zijn van muziek van vroeger.

avatar van Azzurro
5,0
Wow Nicksken, super reactie van je Ik geef je voor meer dan 200% gelijk!
Helaas zullen rockliefhebbers altijd op die manier over dance denken, en zullen ze altijd wel een punt vinden dat dance "minderwaardig" is... Ach, zolang wij er ons maar op amuseren zeker?

avatar van kaztor
Nicksken120591 schreef:
trouwens dj's maken hun eigen muziek, de meeste pop/rock/... artiesten laten hun nummers schrijven.


In Nederland wel, ja.

En ivm de zever over dat dance nummers enzo altijd de zelfde melodie hebben... checkt ies rock nummers, er zijn ook maar 3 of 4 verschillende baslijnen en al de rest is ook maar een beetje anders
en dat dance muziek gewoon andere nummertjes coveren... houd er ies rekening mee dat rock/pop/... nummers meestal ook covers zijn van muziek van vroeger


Daar ben ik het inderdaad niet mee eens.

Volgens mij richt je je alleen op wat er in de Top 40 verschijnt en vergeet je voor het gemak alle andere 95% van het aanbod in het genre dat je hier zo fantasierijk aanhaalt. Ik vind dit dan ook een beetje een gemakkelijk excuus.

avatar
Lost Highway
Dit slaat nergens op; er is niemand maar dan ook niemand die Dance minderwaardig vindt aan Rock. In correcte media wordt Dance bijvoorbeeld veel meer gepromoot dan Rock. Zelf ben ik geen specifieke Rockliefhebber ( zal je wel kunnen afleiden uit mijn top 10 ), maar op één of andere manier hebben Rockliefhebbers veel meer kaas gegeten van de muziekgeschiedenis dan Danceliefhebbers. Die stelling is eenvoudig te onderbouwen; hoeveel rockliefhebbers luisteren er nog steeds naar Hendrickx, The Doors ed, muziek van vorige generaties? Danceliefhebbers hebben meestal onwaarschijnlijke oogkleppen op, en zijn totaal niet geïnteresseerd in oudere releases. Hoe anders verklaar je dat er niet 1 album van Kraftwerk of New Order in toplijsten staat? Bovendien vervorm je deze discussie tot een clash tussen Pop/Rock/Dance. Daar gaat het helemaal niet om; in de Rock heb je ook genoeg bedroevende acts ( denk maar aan Kane ). Zo is in de Dance Milk Inc zowat de meest bedroevende act. Dat is niet enkel mijn stelling, ik heb al vaak genoeg gemerkt dat menig professioneel dj er net zo over denkt.

Commercieel gezien is het natuurlijk een voltreffer. Maar artistiek gezien, kom nou...
Anderzijds, er zijn ook genoeg Dance acts die in 'betere kringen' wel gesmaakt worden, maar waar ik ook helemaal niets aan vind. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Justice ed. Ach Dance, dat muziekgenre bestaat volgens mij niet eens. Ik ken veel elektronische acts die onder Dance vallen, hoewel het haast onmogelijk is om erop te bewegen, terwijl iets als Franz Ferdinand onder Rock valt, en dat dan weer de pan uit swingt. Nee, het genre Dance op zich, heb ik nooit echt goed begrepen.

avatar van NewYorkCityLight
3,0
Ik houd inderdaad niet van oudere releases (lijdt dat af uit mijn top10), en als ik een favoriet muziekgenre op zou moeten noemen dan zou dat trance of dance zijn (hoe men het ook noemt - it doesn't matter).
En nog ben ik het er wel mee eens dat dance nummers nogal makkelijk in elkaar stekene en de lyrics zitten zo in elkaar dat zelfs een baby ze zou kunnen verzinnen maar mij maakt dat niet uit. Als ik maar aan die mooie plek denk als ik deze muziek luister! Voor diepere lyrics ga ik wel op zoek in Sophie Bextor of Miss Bedingfield!

De rede dat danceliefhebbers niet veel interesse hebben in oudere releases komt, denk ik, omdat de dance die we nu kennen pas in de jaren '90 begon.

Ondanks dat jij het nogal beschamend vind zie ik jouw naam redelijk vaak bij je ''landgenootjes'' langskomen Lost Highway

Ik ben nu ook begonnen aan het beluisteren van deze CD. Topper is alvast Tainted Love (die ik al langer kende) wat een killercover is dat toch! En ook de keyboard van 'Run' vind ik prachtig!

avatar van NewYorkCityLight
3,0
Ik geef deze dezelfde score als de CD van Milk Inc. hoewel ik deze ietsje beter vind, maar nog steeds geen 3* waard.

Er staan gewoon een aantal hele goede nummers op : Tainted Love, Sunrise (met name de Jeckyll & Hide mix), Breathe Without You en Run, maar veel nummers vind ik ook minder en dan met name Walk On Water (ja, walk on water) en alle nummers van Apocolypse Cow.

Hoewel ik gek ben op Belgische Trance hebben Sylver en Milk Inc. allebei iets niet wat ik in Lasgo wel zag. Als iemand mij kan vertellen wat, hoor ik het graag.

avatar van thelion
3,5
Walk on Water is nog steeds helemaal geweldig en de rest is ook best te pruimen zeg maar.....

avatar van NewYorkCityLight
3,0
Weet iemand misschien waarom Losin' Love er trouwens niet opstaat? Was toch een redelijke hit (#2). Ook vind ik het raar dat Wide Awake er niet op staat, al was die wat minder bekend.

Heb m'n stem verhoogd naar 3.5*. Ik vind de nummers nu veel beter geworden. Naast die 4 die ik eerder noemde zijn I Don't Care, Whisper, Sun Always Shines On TV, Oceans ook heel erg goed. Vooral Land Of The Living is prachtig! En Walk On Water is ook niet meer zo erg.
Het geluidje van La Vache vind ik nog steeds eng.

avatar van Azzurro
5,0
NewYorkCityLight schreef:
Weet iemand misschien waarom Losin' Love er trouwens niet opstaat? Was toch een redelijke hit (#2). Ook vind ik het raar dat Wide Awake er niet op staat, al was die wat minder bekend.


Dat heb ik me ook al afgevraagd. Losing love brengen ze ook nooit meer live, terwijl ze Wide Awake vorig jaar nog brachten in het Sportpaleis. Jammer, want Losing Love is echt een supernummer!

avatar van winterstorm
Nicksken120591 schreef:

Als je hoord dat sommige pop/rock artiesten soms enkele uren nodig hebben om al hun songs te schrijven voor hun nieuwe cd wil dat wel al iets zeggen. maar dat sommige dj's 3 maand nodig hebben om 1 enkel nummer in elker te steken...


Dat kan natuurlijk ook iets te maken hebben met 'talent' of het ontbreken ervan. Je hoort me trouwens niet zeggen dat Regi geen talent heeft, alleen merk je er bij Milk Inc. niet al te veel van.
Op tv zag ik een reclamespotje voor hun reeks optredens in het Sportpaleis. Met een montage van stukjes uit nummers, hoor je pas echt hoe sterk al die deuntjes op elkaar lijken, precies alsof je naar hetzelfde nummer luistert dat telkens even verspringt.

avatar van kaztor
NewYorkCityLight schreef:
Voor diepere lyrics ga ik wel op zoek in Sophie Bextor of Miss Bedingfield!


Nou!

avatar van NewYorkCityLight
3,0
kaztor schreef:
(quote)


Nou!


?
Ik neem toch aan dat ik je niet hoef uit te leggen dat de ene lyrics mensen meer aanspreken dan de andere, en dat dat voor iedereen weer verschilt?

avatar
Father McKenzie
LucM schreef:
Ik heb de hits van Milk Inc. nog eens beluisterd (ze werden meermaals gedraaid op de radio) en het kan mij absoluut niet bekoren. Het klinkt zo mechanisch, zo kil en zo afstandelijk, misschien juist de redenen waarom dat in de smaak van de massa valt.
Bovendien lijken die nummers erg op elkaar, steeds dezelfde standaard beats en dito teksten en dezelfde melodielijnen, creativiteit is ook niet hun sterkste kant.
Alleen "La Vache" kan ermee door, hun cover van "Tainted Love" is een dieptepunt.


Het ergste van het ergste, en dàt ze zoveel succes lijken te hebben, het ontgaat me ook geheel waarom, in hemelsnaam waarom?
Dit is pure muzak van de allerergste en allerlaagste soort, bweurk!
Hier zit niets, maar dan ook niets van bezieling of geen greintje soul in, dit is zo'n leeg vat dat het pijn doet aan de lieve oortjes!
En dat gaat dan een Sportpaleis vullen, ja Meneer, er is nog godverdomse slechte smaak op deze godverdomse bol!

avatar van LucM
0,5
Dit is inderdaad het ergste wat ooit in België werd uitgebracht. Geen bezieling, geen emotie, geen greintje originaliteit. Het staat geklasseerd onder dance maar het zet mij niet aan tot dansen. Lege muziek tot en met, ik kan er helemaal niets mee!

avatar
Zigstar
thelion schreef:
Walk on Water is nog steeds helemaal geweldig en de rest is ook best te pruimen zeg maar.....




Dit is natúúrlijk wegwerpmuziek, en het zou me verbazen moest die Regi Pinxten er zelf niet zo over zou denken. Dat ze er bakken geld mee verdienen kan me geen bal schelen, maar zeggen dat dit enig niveau heeft? NOOIT zal ik tolereren hoe deze pipo's mijn trommelvliezen verkrachten elke keer als ik durf naar een commerciële radiozender of tv-zender te zappen.

avatar
LucM schreef:
Geen bezieling, geen emotie, geen greintje originaliteit.


Emotie is geen voorwaarde om goed te zijn, originaliteit uiteraard wel. Feit is dat er in België geen echt goede dance gemaakt wordt, in tegenstelling tot Duitsland en Italië.

avatar van knoltor
Ik heb ze ooit `live´ gezien op een Utrechtse studentenvereniging. Vraag me niet waarom.
Dat moet wel de belachelijkste vertoning zijn geweest die ik ooit heb gezien. Een triest mannetje met een keyboard dat niets anders deed dan een beetje springen en zwaaien met zijn armen terwijl hij deed alsof hij met dat keyboard ook daadwerkelijk muziek produceerde, en een dansend vrouwtje dat deed alsof ze zong. Tenenkrommend.
Net zoals deze cd, overigens. Ik onthoud mij van stemmen, dat laat ik over aan de `liefhebbers´.

avatar
africalove
LucM schreef:
Dit is inderdaad het ergste wat ooit in België werd uitgebracht. Geen bezieling, geen emotie, geen greintje originaliteit. Het staat geklasseerd onder dance maar het zet mij niet aan tot dansen. Lege muziek tot en met, ik kan er helemaal niets mee!


En niet alleen in Belgie!

avatar van barrett
1,5
Tja toch ongeloofelijk dat deze band op Werchter dit jaar stond... K ze kunnen wel ambiance maken maar met een cd in de player te steken en grote boxen en muziek heb je ook al ambiance zonder echt iets te moeten doen....

avatar
africalove
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen (of eigenlijk, heel veel) dit muziek durven te noemen.

avatar van barrett
1,5
Zover durf ik het niet te gaan... Het is wel zeker mijn favoriete muzieksoort niet... laat staan band.

avatar van Azzurro
5,0
De Live On Tape-optredens zijn inderdaad gewoon lachen. Maar je ziet pas de echte Milk Inc. aan het werk in het Sportpaleis en op hun volledige live-optredens. Dan staan ze er met een volledige liveband die zich gerust met de beste muzikanten van België mag meten...

@ Africalove: ja dit is muziek, en het zou leuk zijn als je er wat verdraagzamer tegenover staat. Ga eens naar een optreden in het Sportpaleis en je zal merken dat het één groot feest is! Milk Inc. is veel meer dan enkel Regi & Linda! Als ik naar jouw top 10 kijk, dan staat daar ook niets tussen dat aan mij besteed is, maar ik ga daar niet over mekkeren, want ik heb respect voor andermans muzieksmaak...

avatar
africalove
Ik oordeel ook alleen maar vanuit mijn perspectief, en alleen als ik het ook gehoord heb. Ik respecteer ieders mening en smaak.

avatar van barrett
1,5
Tja we zullen dan maar eindigen met een cliché..

Les goûts et les colours ca ne dispute pas...

avatar
khonnor
dit
is
GEEN
muziek!

voor t overige onthoud ik mij van enige commentaar

avatar van Azzurro
5,0
khonnor schreef:
dit
is
GEEN
muziek!

voor t overige onthoud ik mij van enige commentaar


zwijg dan toch volledig man, als dit het enige is wat je kan uitkramen...

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.