Marco Borsato - Boxset (2007)

Label: PolyGram

6. Dolce Nathalie (4:13)
  7. Emozioni (3:42)
  8. Sento (4:25)
  9. Perche Lo Fai (4:39)
  10. Questo Piccolo Grande Amore (5:15)
  11. Ma Quale Amore (4:09)
  12. Raggio di Sole (3:00)
  13. Venezia (3:29)
  14. Dromen Zijn Bedrog (4:04)
  15. Als de Wereld van Ons Is (3:13)
  16. De Waarheid (5:13)
  17. Wereld Zonder Jou (3:57)

met Trijntje Oosterhuis

18. Als Jij Maar Naar Mij Lacht (4:40)
  19. Vrij Zijn (3:59)
  20. Margherita (4:11)
  21. Vreemde Handen (5:15)
  22. Waarom Nou Jij (4:50)
  23. Ik Leef Niet Meer voor Jou (3:38)
  24. Oud en Afgedankt (5:14)
  25. De Wens (4:22)
  26. Ik Heb Genoeg aan Jou (3:23)
  27. De Bestemming (4:28)
  28. Het Water (5:29)
  29. Binnen (4:37)
  30. Wat Is Mijn Hart (5:24)
  31. Lopen op het Water (4:30)

met Sita

32. Zij (4:07)
  33. Speeltuin (2:17)
  34. Nooit Meer een Morgen (3:22)
  35. Voor Altijd (4:20)
  36. Laat Maar Los (3:27)
  37. Hoe Zou het Zijn (3:27)
  38. Waarom (5:19)
  39. Hart van een Winnaar (4:08)
  40. Die Meisten Traume Sind Betrug (4:02)
  41. Oud en Afgedankt [Live Ahoy '97] (6:36)
  42. Verleden Tijd (3:30)
  43. Kom Maar bij Mij [Live Angel Studios '95] (4:34)
  44. At This Moment [Live Ahoy '97] (5:15)
  45. Een Nacht van Duizend en een Uren (4:42)
  46. Je Hoeft Niet naar Huis Vannacht [Live Symphonica Antwerpen] (3:28)
  47. All of My Live (3:41)
  48. Stapel op Jou [Live Ahoy '97] (4:10)
  49. Wat Is Mijn Hart [Live Symphonica Antwerpen] (6:05)
  50. De Bestemming [Live Bloemendaal] (4:43)
  51. Hab Ich Dich Schon Verloren (2:59)
  52. Ik Kan het Niet Alleen (4:32)
  53. Zeg het Maar (4:54)
  54. Voorbij (4:09)

met Do

55. Laat Me Gaan (3:46)
  56. Lentesneeuw (4:45)
  57. Dromer (6:13)
  58. Alleen (2:52)
  59. Een Nieuwe Dag (3:47)
  60. Zeg Me Wie Je Ziet (3:31)
  61. Dat Ben Jij (5:27)
  62. Afscheid Nemen Bestaat Niet (4:14)
  63. Vlinder (6:15)
  64. Als Alle Lichten Zijn Gedoofd (4:05)
  65. Cara Lucia (Clouseau Tribute Album '07) * (3:54)
totale tijdsduur: 4:36:56 (4:40:50)
Deze ga ik dus zeker kopen......ben benieuwd!

avatar van Tribal Gathering
40. Die Meisten Traume Sind Betrug

Hier zat vast iedereen op te wachten.

RollendeStenen
Top, heb 'm al besteld en prima setlist.

djeffibrelich
die album-cover is zo fout dat het gewoon pijn doet.

Kid A(cid)
Wat een creatieve titel zeg, oh geniaal, die albumcover is ook zo geniaal. Bovendien mag jij niets zeggen over fout Djeff, *kuch kuch* Gold, always believe in your soul, you've got the power to know...

djeffibrelich schreef:
die album-cover is zo fout dat het gewoon pijn doet.

Voor wat het waard is: de voorkant is een canvasdingetje met die foto van Marco.

De voorkant van deze box is bedrukt met een foto van Marco Borsato op canvas, dat als schilderij kan worden opgehangen (50 x 50)
Bron

avatar van Lukas
Vierenzestig nummers Borsato achtereen?
Je moet er maar van houden.

avatar van ricardo
voor de liefhebbers van dit genre wel een zeer complete verzameling met zijn beste nummers lijkt me,of voor fans die het complete naslagwerk tot nu toe van de beste man in bezit wil hebben,of voor de beginnende fan die voor het eerst wil kennismaken met de muziek van marco borsato.

Geweldigenoten
Deze box is super en absoluut voor ons een aanvulling in onze verzameling. Besteld in Hilversum bij de FRS en eigenlijk 95% van de nummers zijn bij ons bekend. Absoluut 5*, aangezien het totaalplaatje (incl. de originele cd-versie van Zien) top is.

avatar van wvv89
Zitten er nog nieuwe nummers tussen ? Dat mag denk ook wel weer is tijd worden

avatar van psychonaatje
De box bestaat uit vijf cd's:

- CD 1: Italiaanse liedjes uit de periode 1990-1993.

- CD 2: Liedjes uit de periode 1994-1997 (afkomstig van de albums 'Marco', 'Als Geen Ander' en 'De Waarheid').

- CD 3: Liedjes uit de periode 1998-2002 (afkomstig van de albums 'De Bestemming', 'Luid en Duidelijk' en 'Onderweg'.

- CD 4: Unieke opnames uit de periode van 1990 tot nu, waaronder de Duitse versie van 'Dromen Zijn Bedrog', een aantal livetracks uit Ahoy 1997, een aantal live nummers van Symphonica uit 2005 en Cara Lucia, een tribute aan Clouseau.

- CD 5: Alle liedjes van 'Zien', een album dat voorheen alleen op dvd te verkrijgen was.

Geen echt nieuwe liedjes dus.

avatar van itchy
Ach ja, de feestdagen komen er weer aan. De warenhuizen slaan alvast groot in en in half nederland ligt met kerst een boxset van Marco Borsato zonder nieuwe liedjes onder de boom.

Geweldigenoten
Deze box is ook bedoeld als 'allesomvattende verzamelaar' en daarom staan er ook niet veel nieuwe nummers op. In 2008 komt er wel een nieuw album. Kunnen julie weer je "veroordeling" geven.

EVANSHEWSON
Een hele doos vol Borsato, ik mag er niet aan denken...

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Leontien wel...

Geweldigenoten
Ik weet wel dat er maar 20.000 over de toonbank gaan..., dus ben benieuwd of na 2 november de box nog te krijgen is. In de voorverkoop (aldus Free Record Shop te H'sum) ging de box al razendsnel... .

Natuurlijk vinden de niet-Marco Borsato liefhebbers het niet erg dat er een beperkte oplage is... (dacht: kop 'm even zelf in )

avatar van psychonaatje
Toch knap, aangezien de boxset 100 euro kost. Vooruit, dat is inclusief mp3/muziek-speler, maar het is toch een hoop geld.

avatar van ricardo
Geweldige vent om zijn eigen zakken te vullen zeker met zo'n compilatie een echte fan koopt toch zijn reguliere werk wel ,en met 100 euro voor beginnende liefhebbers wel erg veel van het goede lijkt me een overbodige compilatie box set dus.( heb hem te koop zien liggen voor 100 euro vandaar)

Geweldigenoten
Volgens mij zijn de mensen tegenwoordig groot genoeg om zelf te bepalen of 100 euro voor zo'n box veel is of niet.

Bij Mediamarkt ligt de box voor 79 euro klaar en dat is niet veel voor
5 albums en een mp3-spelertje met de nummers er al op. Omgerekend ben je nog geen 16 euro per album kwijt inclusief een speler.
Wil je een canvas erbij hebben, dan moet je 'm inderdaad voor 100 euro bij bijvoorbeeld de FRS kopen.

Tevens mag Marco zijn zakken vullen, aangezien dit zijn werk is. Welke artiest doet dit nu niet? Is het niet met de albums dan wel door de peperdure concerten (zoals Neil Young en de Stones). Gogo Mojo...

avatar van Hans Brouwer
Geweldigenoten schreef:

Tja € 100 is een hoop geld maar een èchte Borsato fan zal dat er, denk ik, graag voor neerleggen. Wat hoe je het ook wendt of keert: "Marco Borsato Boxset (2007)" blijft een hele mooie compilatie .

Maar nog even over de prijs en dan meer in z'n algemeenheid...... Ik was afgelopen dinsdag in Utrecht. Ik had al een tijdje de wens om het vorig jaar verschenen live-album van Nederlands beste zangeres te kopen . Ik heb in Utrecht een aantal cd zaken bezocht en ik zag dat er wel heel verschillende prijzen voor het zelfde album worden gevraagd . Ik noem geen namen maar bij een gerenomeerde Utrechtse platenzaak lag het desbetreffende album te koop voor € 19,99. Ik vond dat toch wel wat gortig dus heb ik nog eens verder rond gekeken en uiteindelijk heb ik het album "Anouk is Alive" voor € 7,99 gekocht bij de Mediamarkt. Kijk en daar word ik nou een beetje heel erg onpasselijk van . De verschillende, sterk uiteenlopende, prijzen die voor een album worden gerekend . Om het maar plat te zeggen: je wordt als consument toch genaaid waar je bij staat . Wordt het niet eens hoog tijd dat er in Nederland voor cd's en dvd's vaste prijs afspraken worden gemaakt . Dat je dan de "Marco Borsato Boxset (2007)" wilt kopen voor € 100, ik ga ervan uit dat je dat doet met je volle verstand. Maar dat je dus niet later, waar dan ook, diezelfde "Marco Borsato Boxset (2007)" voor bijvoorbeeld € 79,99 ziet liggen . Als consument krijg ik daar een wel heel nare smaak van in mijn mond. Ik denk, nee ik weet het wel zeker, dat, in dit geval Marco Borsato, daar helemaal niets aan kan doen.

Geweldigenoten
Hans, klopt helemaal wat je zegt. Ik had datzelfde met het album 'Rumours' van Fleetwood Mac. Dit album ligt bij veel zaken nog steeds voor de normale cd-prijs van ca. 18 euro. Drie weken geleden echter gekocht in een (voor mij) onbekend cd-zaakje in Amsterdam voor 5 euro(!!!). Belachelijk...

Maar weer terug naar de box van MB: gister in Hilversum opgehaald incl. canvas en ik moet zeggen dat het er allemaal gelikt uitziet. Alle albums zijn stuk voor stuk goed gecompileerd en de unieke opnames toppie. Vreems waarom wel besloten is om de trackvolgorde op Zien aan te passen. Op zich vonden we we volgorde op de DVD goed gekozen en lekker afwisselend.

avatar van DikkeDarm
Hij is ook niet mijn artiest maar hij is wel pro in ons kikkerlandje heeft een bak goede mensen en artiesten achter hem .(en leontien natuurlijk....) staan en dat maakt hem dat wat hij nu is. Iedere artiest doet dit wel een keer zelfs diegene die al een tijdje gestopt zijn als je nog niet veel hebt gehoord van Borsato (kan het mij haast niet voorstellen) dan heb je gelijk alles in 1x en dan ben klaar, ik ook nu.

avatar van rudiger
gisteren was Marco te gast bij radio 2 , en ze draaiden het nummer Die Meisten Traume Sind Betrug . Sorry maar dat was echt niet om aan te horen. Maar ja , de Duitsers leven nog in het Heintje tijdperk .

Geweldigenoten
Het is trouwens wel raar dat de studio-opname van 'Rood' ontbreekt. Wel een hit geweest, maar niet op deze verzamelbox gezet... jammer

avatar van musicfriek
En waar is het nummer met Bocelli? Ben de titel kwijt....

Geweldigenoten
Klopt: "Because we believe", staat er ook niet op. Wel knap om toch bepaalde hits te vergeten op zo'n verzamelbox.

Achja... gelukkig hebben we de Duitse versies nog

avatar van Oldfart
Ik heb weinig tot niets met Borsato, maar ik hoor hem duizend keer liever dan vele anderen die gebruik maken van de nederlandse taal.
Het is juist het muzikale/ instrumentale gedeelte van 's mans muziek die het regelmatig boven de hollandse middelmaat uittilt.
Zou dezelfde muziek door een angelsaks ten gehore worden gebracht, dan zou er anders tegenaan gekeken worden, daar ben ik zeker van.
Niet dat ik nu naar de winkel spurt om dit te kopen; verre van dat.

Wat me overigens wel even van het hart moet is dat degene die hier het hardst aan 'Borsato-Bashing' doet, hypergevoelig reageert wanneer het zijn idooltje betreft. Maar waarschijnlijk is dat de keerzijde van dezelfde medaille. Jammer.

Vandaag zag ik de box in de winkel liggen: dat noem ik nog eens een box!
Wat een gigantische afmeting had dat ding zeg

avatar van Klumpie
en gekocht?

avatar van djarend
0,5
wat free record shop zegt is pure onzin, dat-ie al op is, gewoon nog volop te bestellen bij de platenmij en er zullen er ook niet zomaar 20.000 verkocht worden met zo'n prijs, niet echt duur voor wat het is, maar toch een hele uitgave, zeker gezien het feit dat het nagenoeg allemaal al bestaand repertoire is. Vind het zelf overigens vreselijke muziek.