Alphabeat - Alphabeat (2007)

Denemarken
Label: Copenhagen

1. 10000 Nights of Thunder (4:23)
  2. Fascination (3:03)
  3. Into the Jungle (3:52)
  4. What Is Happening? (4:23)
  5. Rubber Boots / Mackintosh (6:13)
  6. Boyfriend (3:37)
  7. Ocean Blue (2:56)
  8. Fantastic 6 (3:27)
  9. The Hours (3:08)
  10. Nothing But My Baby (4:27)
avatar van andnino
En dan zeggen ze dat Mika slecht is. Dit is nog een trap hoger, qua (inderdaad) irritante smoelen, en qua hele hype eromheen. Die van Mika was wat mij betreft terecht, want ik geniet nog steeds van zijn muziek. Dit is gewoon compleet inhoudsloos, en vrolijk word ik er ook niet van.

Ze draaien nu Boyfriend op de radio. Wat een verschrikkelijk nummer zeg, het glazuur springt spontaan van mijn tanden mijn mond uit.

deric raven schreef:
Ik moet juist weer bij Fascination denken aan Happy Ending van Joe Jackson.

Ik ook! Maar dan is Happy Ending toch echt wel de betere song met een betere productie, betere muzikanten en betere compositie en tekst.

Alphabeat maakt muziek waar Abba is opgehouden. Zoet, blij, lekker in het gehoor liggend, goede productie en zeer goede composities. Het is niet pretentieus, niet sexistisch, gewoon lekkere popmuziek. What you hear is what you get.
Bovendien is Alphabeat live zeer goed.
Dit soort liedjes schrijven is veel moeilijker dan je denkt en ik vind dat dit album op waarde geschat moet worden.

avatar van LucM
Met het verschil dat ABBA zich verder bleef ontwikkelen en talrijke evergreens op haar naam heeft.
Fascination vind ik leuk maar ik heb nadien niets meer van hen gehoord dat aan dat nummer kan tippen. Toch een ééndagsvlieg, vrees ik ...

avatar van Ducoz
1,0
Dit is echt een van de aller slechtste acts die ik ooit heb gehoord