Sam Cooke - My Kind of Blues (1961)

Soul
Label: RCA

1. Don't Get Around Much Any More (3:13)
  2. Little Girl Blue (2:59)
  3. Nobody Knows You When You're Down and Out (3:23)
  4. Out in the Cold Again (2:24)
  5. But Not for Me (2:32)
  6. Exactly Like You (2:07)
  7. I'm Just a Lucky So and So (3:14)
  8. Since I Met You Baby (3:02)
  9. Baby Won't You Please Come Home (2:13)
  10. Trouble in Mind (3:00)
  11. You're Always on My Mind (2:17)
  12. The Song Is Ended (But the Melody Lingers On) (2:09)
avatar van Reijersen
Sam Cooke de blues kant op? Nee, wel bluessongs in een souljasje. Sam Cooke maakt zich de nummers erg eigen, maar ben toch niet zo'n fan van covers (in het algemeen)

avatar van jelmer19
Het maakt niet uit wat Sam doet. Zodra je die stem hoort is het al een dikke 4 sterren. En zo ook weer op deze plaat.
Niet zijn beste werk, maar toch weer genieten geblazen. Sam Cooke blijft mijn favourite soulzanger

avatar van jorro
Na Swing Low op 62 staat dit album van Sam Cooke op 59 in de top 100 Greatest Albums van 1961. Mij verbaast dat wel een beetje. Swing Low vind ik persoonlijk sterker dan dit album.
Wat niet wil zeggen dat dit album slecht is. Integendeel. Waar Sam Cooke zingt is het sowieso prijs.
Lekker om bij 30 graden (zoals nu) met een koud biertje van te genieten.