Fatboy Slim - You've Come a Long Way, Baby (1998)

Dance / Electronic
Label: Skint

1. Right Here, Right Now (6:27)
  2. The Rockafeller Skank (6:53)
  3. Fucking in Heaven (3:54)

met Freddy Fresh

4. Gangster Tripping (5:20)
  5. Build It Up – Tear It Down (5:05)
  6. Kalifornia (5:53)
  7. Soul Surfing (4:56)
  8. You're Not from Brighton (5:20)
  9. Praise You (5:23)

met Camille Yarbrough

10. Love Island (5:18)
  11. Acid 8000 (7:28)
  12. How Could They Hear Us * (5:08)
  13. The World Went Down * (6:43)
  14. Everybody Loves a Carnival [Radio Edit] * (4:05)
  15. Michael Jackson * (5:47)
  16. Next to Nothing * (7:15)
  17. Es Paradis * (5:43)
  18. Cowboy * (5:34)

met Eve

19. Radioactivity * (3:41)
  20. Because We Can * (3:29)
  21. Always Read the Label * (5:42)
  22. Tweakers Delight * (3:08)
  23. The World Went Down * (6:43)
  24. Jack It Up (DJ Delite) * (4:05)
  25. Don't Forget Your Teeth * (5:41)
  26. Praise You [Original Version] * (6:41)
  27. Lounge Island * (3:13)
totale tijdsduur: 1:01:57 (2:24:35)
avatar van acdcesar
Mijn Avater verraadt dat mijn mening gekleurd is, maar een ieder met gevoel voor ritme zal toch de grootte van deze cd moeten herkennen. Tijdloze dance, breed bereik, ondersteund door meesterlijke videoclips. Fatboy a.k.a. Norman Cook is master!

Heerlijk album, dat eigenlijk als enige minpuntje Fuckin in Heaven heeft. De rest is naar mijn mening heerlijk, zeker Right here, right Now vind ik echt geweldig. Het stukje Radio dat er achteraan wordt gespeeld is elke keer weer hilarisch.
Het mooiste aan dit album vind ik eigenlijk dat het echt enorm op je groeit. Ik begon dit album te luisteren, vond het niks, pas bij de derde keer door begon ik het echt te waarderen. Nu is het een van mijn favoriete albums, vind ik toch wel knap.

4.5*

derkrijks
prima plaat. Luistert lekker weg.

avatar van RogerV
Dit was echt zo'n plaat die je moest hebben. Norman Cook op zijn hoogtepunt.

Als scholier had ik hem als eerste van de jongens. Veel cooler dan die reut die n klasgenoten in die tijd luisterden.

avatar van FunkStarr
Ik heb een album hier liggen met bonus track "How Could They Hear Us", dit blijft ook Cook's beste plaat veruit, verder ben ik niet echt Fatboy Slim fan. En live is meneer Cook erg zwakjes. Toch chapeau voor dit album.

avatar van Arrie
En is die bonustrack de moeite waard?

avatar van FunkStarr
Jazeker, erg aangename track, hetzelfde niveau als de rest van het album (vind ik dan). Ik heb het album trouwens gewoon bij de lokale cd winkel gekocht en wist ook niet van het bestaan van het nummer af totdat ik thuis op de achterkant keek.

avatar van Weirdo Wizzy
Gisteravond weer even goed beluisterd en het blijft een lekker album zeg. Hij wist wel de beste nummers te gebruiken als singles. Maar ook de wat minder bekende nummers klinken erg lekker in het gehoor en luisteren prima weg.

avatar van Teunnis
Mijn favoriete FIFA-nummer aller tijden is zonder enige twijfel het bekendste nummer van Fatboy Slim, The Rockafeller Skank. Dat was ook mijn eerste kennismaking met Norman Cook en tot ongeveer drie maanden ook mijn enige. Tot dan toe was ik in de veronderstelling dat dit gewoon een toevalstreffer was. Maar toen ontdekte ik de geniale videoclip van Praise You en via de Rock ID Contest op MuMe ook Acid 8000, en was ik overtuigd dat Fatboy Slim wel iets meer was dat een eendagsvlieg.

Sinds ongeveer een maand ben ik verslaafd aan de muziek van Fatboy Slim (zelfs zijn artiestennaam is geniaal). Right Here, Right Now is zo'n nummer dat meteen de vakkundigheid en compositorisch vermogen beschikt. De strijkers die in dit nummer zijn gesampled, zijn zó raak. Vervolgens komt het geniale The Rockafeller Skank, dat eigenlijk heel erg veel van hetzelfde is, maar op de een of andere manier zorgt Fatboy Slim ervoor dat het geen moment verveelt. Helaas lukt dit hem niet altijd. Zo is Fucking in Heaven wel geinig, maar weet hij niet het hele nummer mijn aandacht vast te houden. Gelukkig volgt het beste nummer van You've Come a Long Way, Baby. De blazers in dit nummer geven het een heerlijk vrolijk zomers tintje. Ook laat Fatboy Slim zien heerlijk te kunnen scratchen. Na Gangster Tripping volgen drie wat minder indrukwekkende nummers en een "subtopper". Allen zeker wel fijn om te luisteren, maar op Soul Surfing na niet heel bijzonder. Vervolgens komt een nummer met een clip dat zeker tot mijn vijf beste videoclips aller tijden behoort.Praise You is een heerlijk relaxed nummer. De piano maakt dit nummer helemaal af, en geeft het een feel-good sfeer. Daarom ook het meest toegankelijke nummer van het album. Tot slot twee stevigere nummers, die mij wel heel erg bevallen. Acid 8000 is weer zo'n repetitief nummer, maar toch weet Fatboy Slim hier een geweldig nummer van te maken.

Nog één opmerking: die man op de hoes is echt een baas

avatar van bertrammeijer
Was vergeten dat ik deze ook nog had , is en blijft een rete goeie cd.
Eens kijken of ik ook nog een keer die met bonustracks kan vinden!!! (wist niet dat die er ook was, helaas!)

avatar van wibro
Een nogal wisselvallig album dat ik ondanks dat toch nog een ruime voldoende geef en dat ligt oa aan het uitstekende openingsnummer "Right Here, Right Now" waar ook nog eens een hele mooie videoclip voor gemaakt is.
YouTube - Fatboy Slim - Right Here Right Now
Andere nummers die er voor mij uitspringen zijn "Rockafella Skank" en "Love Island".

avatar van Weirdo Wizzy
Sowieso is Fatboy Slim een artiest waarbij de clips vaak erg leuk zijn. Sterker nog: ik ken geen artiest dus zoveel leuke en orignele clips heeft als Fatboy Slim. De muziek is ook nog erg goed dus wat wil een liefhebber nog meer

avatar van Fluvver
Deze plaat heeft de tand des tijds doorstaan voor mij. Dit is de enige danceplaat die ik heb. Alleen nummer 3 skip ik. Voor de rest, top plaat!

avatar van UK-Choonz
Als we het hebben over albums met een groot nostalgiegehalte. Ik zag The Rockafeller skank op tv en dit wilde ik meteen hebben. Met sinterklaas van 1998 gekregen toen. Wat een stoot energie was dit ineens.

En de ene na de andere klassieker staat erop. Alle singles zijn hits geweest.

avatar van Booyo
Zeker nostalgie, met name Rockafeller Skank met fifa '98. Maar, dit album is tegelijkertijd behoorlijk tijdloos, nog steeds zijn het 11 klappers van de bovenste plank. Gangster Tripping is te fijn!

3.5*

avatar van Paap_Floyd
Booyo schreef:

3.5*

Fifa '99

Laat dat wel duidelijk zijn ja Fifa 98 had Blur - Song 2 als prijsnummer

avatar van 2MY
2MY
Effe correctie doorgevoerd: de bonustrack heet niet "Michael Jackson" maar "Micheal Jackson".

Just is just

Dim
In 2008 opnieuw uitgebracht met een lijstje nieuwe nummers. Daar zitten ook wat lekkere tracks bij zeg. Samples te over, maar het is het waard

avatar van CHIEP

CHIEP schreef:
Waar haal je dat?
Click it

Gewoon, van mijn eigen (officiële) exemplaar: http://i.imgur.com/1FNyToX.jpg

Maar misschien is het gewoon een vergissing van de drukker, dat kan ook

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Ik heb deze promo disc, en daar staat dus ook "Michael" op. Dus ik denk dat het inderdaad een foutje van de drukker is .

Vandaag dit album weer eens uit m'n platenkast gehaald..

Praise You!!

buizen
Geweldige CD. Die heftige opbouw in Rockafeller Skank alleen al..
Albums swingt als een tierelier en is tegelijk erg 'heavy'.
Tijdens een (auto)vakantie naar Tsjechië helemaal grijs gedraaid in de auto, de twee pubers die mee waren vonden het helemaal te gek, en wij ook. De reis duurt met dergelijke muziek opeens niet zo lang.
En inderdaad, veel hits van dit album.
Weer een 3,75 sterren 'geval', en omdat het toch enigszins gedateerd is nu: 3,5 waardering.

avatar van adri1982
Bij mij is dit album ook een soort 3,75*-geval.
Maar ik geef hem 4*, omdat er naast de drie hits: Right Here, Right Now, The Rockafeller Skank en Praise you, ook meerdere mooie tracks op blijken te staan: o.a. Kalifornia en Soul surfing. Een van de minder goede nummer van dit album vind ik echter: Gangsta Trippin'.

avatar van jordidj1
Vet album! Right Here, Right Now is echt episch

Dim
Wat is dit toch een strak album - bekende nummers als The Rockafeller Skank en Praise You zijn geweldig, maar Love Island spant toch wel de kroon.

avatar van 93.9
Nummer 3 zou ooit op een bepaalde dag nog ergens gedraaid kunnen worden, mits de generatie dan niet al helemaal muzikaal verpest is. Laten we hopen dat die dag nog lang duurt overigens

avatar van E-Clect-Eddy
Een soort Downtempo / Lounge versie nummer verschenen met stukje van Right Here, Right Now

Fatboy Slim - Return to the Valley of Right Now - YouTube - audio

avatar van Ludo
Mijns inziens niet gedateerd, strakke producties, van een kraak-heldere eenvoud. Hard rocking beats. Norman Cook verdient een mooie oeuvre compilatie: the Norman Cook Book. Zoveel projecten, zoveel hits.