De Pre Historie 1986 Vol. 3 (2000)

Alternatieve titel: De Ultieme Millenniumreeks: De Jaren 80

Belgiƫ
Label: EVA

1. Bangles - Walk Like an Egyptian (3:20)
  2. Berlin - Take My Breath Away (4:11)
  3. Modern Talking - Brother Louie (3:41)
  4. Caroline Loeb - C'est La Ouate (3:48)
  5. Chris de Burgh - The Lady in Red (4:15)
  6. Elisa Waut - Four Times More (3:54)
  7. Simply Red - Holding Back the Years (4:28)
  8. Mr. Mister - Kyrie (4:25)
  9. Cyndi Lauper - True Colors (3:47)
  10. a-ha - The Sun Always Shines on TV (5:04)
  11. Status Quo - In the Army (3:40)
  12. Stan Ridgway - Camouflage (5:02)
  13. Cock Robin - Thought You Were on My Side (4:16)
  14. Dee C. Lee - See the Day (4:39)
  15. David Bowie - Absolute Beginners (5:35)
  16. Cameo - Word Up (4:19)
  17. Falco - Jeanny (5:54)
  18. Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11 (4:56)
avatar van kaztor
Niet het beste deel uit de reeks. #'s 3, 5, 7, 8, 11 en 12 vind ik allen vreselijk. De rest is aanvaardbaar en een paar nummers ken ik niet. Bowie is hierop het beste.

Bowie springt hier inderdaad bovenuit . Aardig zijn 1,7, 10 , 11 ,12 en 14 . De rest ... snel vergeten .

Crazy van Icehouse mis ik hier . Altijd wel een goed nummer gevonden .

avatar van LucM
Prima nummers vind ik die van The Bangles, Simply Red, a-ha, Stan Ridgway, Dee C. Lee en natuurlijk David Bowie.
Vreselijk vind ik : Modern Talking en Chris de Burgh. Mr. Mister vind ik ook behoorlijk gedateerd klinken. De rest is aanvaardbaar zonder meer.

avatar van musician
I.d.d. een zeer matige compilatie, zonder veel woorden aan vuil te willen maken.

Ben het met Luc volledig eens inzake The lady in red van Chris de Burgh. Vreselijk is de juiste conclusie, niet om aan te horen zou ik er nog aan willen toevoegen. In sterren: 1

avatar van novalepidoptera
Leuke verzamelaar mijn favorieten zijn : Simply Red, A -ha, Stan Ridgway, David Bowie, en Falco. ook aardig vind ik Dee C. Lee, Chris de Burgh, The Bangles, Cock Robin ,Status Quo, Berlin en Sigue Sigue Sputnik voor de rest heb ik niet zoveel.Toch goed voor 3 ***

Inderdaad een matige compilatie,vooral Modern Talking en Chris de Burgh kunnen zo de prullenbak in.