De Pre Historie 1984 Vol. 2 (1998)

Alternatieve titel: De Ultieme Millenniumreeks: De Jaren 80

Belgiƫ
Label: EVA

1. Queen - I Want to Break Free (4:19)
  2. Prince & The Revolution - Purple Rain (5:50)
  3. Frankie Goes to Hollywood - Relax (3:56)
  4. James Ingram - Yah Mo B There (4:30)

met Michael McDonald

5. Cyndi Lauper - Girls Just Want to Have Fun (3:51)
  6. Laura Branigan - Self Control (3:58)
  7. Ray Parker Jr. - Ghostbusters (4:05)
  8. Phil Collins - Agains All Odds [Take a Look at Me Now] (3:25)
  9. Tim Finn - Fraction Too Much Friction (4:09)
  10. Bronski Beat - Smaltown Boy (5:00)
  11. Alphaville - Big in Japan (3:54)
  12. Nik Kershaw - I Won't Let the Sun Go Down on Me (3:17)
  13. Paul Young - Love of the Common People (3:40)
  14. Jim Diamond - I Should Have Known Better (4:08)
  15. Sister Sledge - Lost in Music (4:38)
  16. Chic - You Are Beautiful (4:34)
  17. Mike Oldfield - To France (4:34)

met Maggie Reilly

18. Duran Duran - Wild Boys (4:18)
  19. Nacht Und Nebel - Beats of Love (3:17)
De zanger van Nacht und Nebel leeft toch niet meer?
De rest toch redelijk grote hits geweest die weer garant staan voor een flink portie jeugdherinnering.

avatar van vin13
Ik stem op de songs die ik toendertijd mooi vond en nog steeds mijn goedkeuring hebben. Jeugdsentiment.

avatar van LucM
De eerste 5 nummers vind ik uitstekend, nadien wordt het minder met Jim Diamond als dieptepunt. Tim Finn, Bronski Beat en Paul Young vind ik hier ook erg goed.
Het nummer van Sister Sledge is wel van 1979.

avatar van kaztor
LucM schreef:

Het nummer van Sister Sledge is wel van 1979.

Volgens mij was dat toen een remix.

avatar van musician
Ik kan wel leven met de gemiddelde kwaliteit van dit overzicht. Een mooi, representatieve verzamelaar met een groot aantal nog fris klinkende eighties artiesten: FGTH. Cyndi Lauper, Bronski beat, Alphaville, Nik Kershaw, Paul Young, Duran duran, Tim Finn.

Prince stond aan het toppunt van zijn carriére; Mike Oldfield wist zijn carriére een minder zwaardrukkende en zelf commerciële wending mee te geven.

Alleen de 'oudjes' Phil Collins en Queen begeven zich nog onwennig en op zeer glad ijs met hun pogingen over te schakelen van de jaren '70 naar de jaren '80. Laten we het er op houden dat de nummers Against all odds en I want to break free in ieder geval de portemonnee van beide artiesten goed heeft gevuld.

avatar van LucM
I Want to Break Free vind ik net de leukste Queen-single in de 80's en Phil Collins bracht toen doorgaans ook goede songs uit (later zou dat minder worden).
Wild Boys vind ik één van de mindere Duran Duran-singles (de falsetto van Simon Le Bon klinkt niet bepaald toonvast).

avatar van kaztor
De zang op Wild Boys is inderdaad om te huilen. Net alsof Simon's tong vol met blaren zit.
Live is z'n stem ook niet al te best.

avatar van bikkel2
Deels aardig deze compilatie van 1984 . Niet dankzij Queen met hun meest zeikerige deuntje ooit wat mij betreft . Phil Collins kan ook zeikerig klinken , maar Against All Odds slaat net de goede kant uit . Melanchonisch , maar wel fraai .
Verder buitengewoon aardig ; Tim Finn , Prince , Frankie Goes To Hollywood , Bronski Beat , Paul Young , Nik Kersaw en uiteraard Mike Oldfield ( ftr. Maggie Reilly)

Restand beduidend minder .