De Pre Historie 1979 Vol. 2 (1997)

Alternatieve titel: De Ultieme Millenniumreeks: De Jaren 70

Belgiƫ
Label: EVA

1. The Doobie Brothers - What a Fool Believes (3:42)
  2. Dr. Hook - When You're in Love with a Beautiful Woman (2:58)
  3. Earth, Wind & Fire - Boogie Wonderland (4:47)

met The Emotions

4. Roxy Music - Angel Eyes (2:51)
  5. Kool & The Gang - Ladies Night (3:30)
  6. Peaches & Herb - Reunited (3:58)
  7. Louis Neefs - Martine (2:29)
  8. Peter Tosh - Don't Look Back (3:42)

met Mick Jagger

9. Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down (4:05)
  10. The Jacksons - Shake Your Body (3:46)
  11. Herman van Veen - Opzij (3:13)
  12. Village People - In the Navy (3:44)
  13. Suzi Quatro - Stumblin' In (3:57)

met Chris Norman

14. Alice Cooper - How You Gonna See Me Now (3:49)
  15. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays (3:45)
  16. Meat Loaf - You Took the Words Right Out of My Mouth (5:04)
  17. Rick Tubbax & The Taxis - Bojangle Plays Tonight (2:50)
  18. Racey - Lay Your Love on Me (3:14)
  19. Freddie James - Get Up and Boogie (3:35)
  20. Status Quo - Whatever You Want (4:01)
  21. Cheap Trick - I Want You to Want Me (3:40)
  22. The Specials - Gangsters (2:47)
avatar van LucM
Het laatste nummer, "Gangsters" van the Specials vind ik het leukste hierop maar de rest van deze compilatie is ook OK met o.a. Roxy Music en ELO. "Bojangle Plays Tonight" vind ik ook een leuk nummertje van Belgische makelij, een tijd niet meer gehoord.

Ongeveer van het zelfde nivo als deel 1 . Lekker afwisselend en redelijk constant .
Geen schokkend albumjaar , wel aardige singles .

Uiteindelijke favorieten : 1, 2, 3, 4 ,8 , 9 , 10 , 11, 14 , 15 , 16 , 20 en 22 .

avatar van musician
Veelal bekende nummers, althans ik zou ze op z'n minst moeten kennen.

Toch staan er titels op van Louis Neefs, Tep, Rick Tubbax, waarvan ik me afvraag waar ze ze vandaan halen. Ik ben op musicmeter elders bezig met een nadere beschouwing van dit overigens voortreffelijke jaar, maar ik weet zeker deze namen in ieder geval niet tegen te zullen komen.

Trouwens, hoewel voortreffelijk heeft What a fool believes van de Doobie brothers de hitlijsten in Nederland ook niet gehaald.

Boeiend. Wat zou dan de achtergrond zijn van het toch plaatsen van deze specifieke nummers op deze compilatie, vraag je je dan af.

Dat boeit mij dan. Misschien zijn het in België wel hits geweest (gezien Louis Neefs), dat kan. Ik ben nog steeds op zoek naar een Belgisch naslagwerk van hits, sowieso interessant, zeker voor dit soort informatie.

avatar van LucM
Tep moet natuurlijk Kool & the Gang zijn.

Alice Cooper ''How You Gonna See Me Now" is het mooiste nummer op deze redelijke verzamelaar.

avatar van novalepidoptera
The Doobie Brothers en Alice Cooper vind ik de beste op deze verzamelaar. N.rs; ,3,4,,7,8,9,11,13,15 ,16,18,19,20,21,22.vind ik oke met de rest heb ik niet zoveel.
Village People vind ik zelfs irritant vandaar 3,5***

avatar van Heer Hendrik