16 Horsepower - Hoarse (2001)

Alternatieve titel: Live

Rock / Roots
Label: Glitterhouse

1. American Wheeze (4:11)
  2. Black Soul Choir (4:31)
  3. Bad Moon Risin' (4:10)
  4. Low Estate (4:25)
  5. For Heaven's Sake (4:44)
  6. Black Lung (4:31)
  7. Horse Head (5:07)
  8. South Pennsylvania Waltz (5:45)
  9. Brimstone Rock (6:47)
  10. Fire Spirit (3:21)
  11. Day of the Lords (5:01)
E
Doe mij die nrs maar van die debuut CD sackle cloth n' ashes.
Veel nrs komen overeen. Dan geeft die nwere "Olden" een veel leuker inzicht in een ander 16 HP. Check ook zeker die plaat, zijn
demo's vd 1ste CD en live uit hun begintijd. Eugene rules.

avatar van Jeanicious
Mijn eerste schijf van 16 Horsepower. Ik vind ( in vergelijking tot de 3 andere albums die ik direct hierna heb gehaald; Low Estate, Secret South en Sackloth 'n Ashes ) dat het live geluid hier wel errug mooi is hoor. Lekker stevig, en het aparte gitaargeluid komt hier heel goed uit de verf. Ik moest in de winkel dus kiezen tussen Olden en deze, maar ging toch uiteindelijk voor deze. Puur voor de zwaardere sound.

Ik denk dat ik Olden ook wel een keer in huis zal halen, maar ik denk niet dat ik een slechte eerste keus heb gemaakt.

avatar van Rayaccos
De joy division cover Day of the Lords vind ik niet echt goed uit de verf komen, doe mij dan toch maar liever het orgineel.

avatar van Jeanicious
De cover van Creedence Clearwater Revival "Bad Moon Rising" is daarentegen wel geweldig. Ik zag dit nummer in de versie van Sixteen Horsepower altijd als een zelfstandige uitblinker op de cd, het nummer heeft ook bijna niets meer te maken met het origineel. Het was me zelfs überhaubt nooit opgevallen dat het een cover was, terwijl ik het nummer van C.C.R. toch heel goed ken. Heel mooi.

de beste versie van American Wheeze op deze cd!

Prachtige, melancholische muziek. Ik zet hem niet vaak op maar als het zover is dan is het genieten geblazen.
Jammer genoeg staan er een paar liedjes op die ietwat minder zijn, maar toch een mooie 4*

avatar van Reint
Ik zet hem nu voor het eerst aan. Het schijnt live erg goed te zijn.

avatar van Reint
Wow. Bad Moon Rising en Day of the Lords zijn echt geweldige covers.

avatar van Dridge
Alleen al voor "south penn waltz" en "Horse head"moet je dit album aanschaffen , die nummers gaan bij mij echt door merg en been.
"horsehead" is trouwens totaal anders uitgevoerd als op het album "sackloth & ashes"
"south penn waltz" is trouwens helemaal niet terug te vinden op een regulier album.
"bad moon rising" is een fantastische cover."
De rest is niet bijster interessant.
"fire spirit" hoort hier echt niet op thuis vindt ik , totaal geen 16 hp sound.

avatar van thelion
Dit is en blijft de beste live plaat van 16 Horsepower..........

Begint al gelijk fantastisch met American Wheeze en dan even later de CCR cover Bad moon Rising geweldig en de Joy Division cover Day of the Lords is ook helemaal top.....
Het album zakt nergens echt in en is in een bijna perfecte geluids kwaliteit opgenomen.......

Dit album is veeeeel beter dan Olden en Live March..........

Kippevel toen ik 'Bad Moon Risin' voor het eerst hoorde. Beter dan het origineel van CCR. Ik ben geen liefhebber van Joy Division, maar vind 'Day of the Lords' goed te pruimen. Op 'Low Estate', 'Black Lung' en 'Horse Head Fiddle' na, een zeer sterke plaat. Niet te vaak draaien, want dan begint het slidegitaartje te vervelen.

avatar van Dridge
BubbleUBoeuff schreef:

Zeer goede cover idd.
Horsehead en south penn. waltz gaan bij mij ook door merg en been.

avatar van Snakeskin
meer dan uitstekende liveplaat.

Het enige wat jammer aan deze plaat is, is dat bij het laatste nummer, mijn koptelefoontjes kapot zijn gegaan door de ongelofelijke bas! Wat geweldig!

sugartummy
zag ze in 013, waar de staande bas veel te luid stond. toen er ook nog met een strijkstok overheen gegaan werd, sprongen me trommelvliezen zowat. Dridge, south penn waltz staat op de debuutEP. ik heb het zonnige deuntje van bad moon risin' nooit kunnen binden aan de donkere tekst ; edwards lijkt de tekst beter te begrijpen dan fogerty zelf. de versie van 16 HP van day of the lords wijkt toch niet zoveel af van de versie van joy division, lijkt me. de plaat is opgenomen in denver, de thuisbasis van 16 HP.