Gwen Guthrie - Padlock (1983)

Alternatieve titel: Special Mixes

Soul / Dance
Label: Garage

1. Peanut Butter Prelude (0:20)
  2. Hopscotch (8:12)
  3. Seventh Heaven (7:26)
  4. Getting Hot (4:34)
  5. Getting Hot Prelude (0:15)
  6. Peanut Butter (6:04)
  7. Padlock (6:54)
  8. Hopscotch [Larry Levan Remix Instrumental] * (7:26)
  9. Seventh Heaven [Album Mix] * (4:21)
  10. Getting Hot [Original 12" Version] * (5:38)
  11. Peanut Butter [Original 12" Version] * (5:02)
  12. Padlock [Larry Levan Short Vocal Remix] * (3:54)
avatar van T.O.
Dit mini-album van Gwen Guthrie (men zal haar kennen van de hit Ain't Nothing Goin On But The Rent ) wordt gezien als één van de belangrijkste muzikale wapenfeiten van de legendarische dj/producer Larry Levan. Naast disco zijn ook dub-invloeden duidelijk te horen, dankzij medewerking van het Jamaicaanse duo Sly & Robbie.

Productioneel is alles prima in orde en ook met de zang van Guthrie is niets mis, maar ik moet zeggen dat het niet bijzonder memorabel is. De nummers houden het midden tussen clubmuziek en pop-crossover, maar er is duidelijk te horen dat er een nadruk ligt op geluidstechnische perfectie.

avatar van HenkiO
Ultieme disco

avatar van T.O.
Ja, moet toch wel een beetje terugkomen van mijn eerdere mening. Swingt echt heerlijk bij vlagen en heeft zo'n typisch fijne Garage sound die tussen r&b, disco en house ligt.