Stetsasonic - In Full Gear (1988)

Label: Tommy Boy

1. In Full Gear (3:32)
  2. Dbc Let the Music Play (4:17)
  3. Freedom Or Death (1:41)
  4. Float On (7:29)

met Force Md's

5. Stet Troop (4:52)
  6. Pen and Paper (3:55)
  7. Music for the Stetfully Insane (1:50)
  8. We're the Band (2:46)
  9. Rollin' Wit Rush (1:40)
  10. This Is It, Y'all (Go Stetsa II) (5:17)
  11. Extensions (0:10)
  12. Sally (4:34)
  13. Talkin' All That Jazz (4:49)
  14. It's in My Song (4:20)
  15. The Odad (3:20)
  16. Miami Bass (4:41)
  17. Showtime (5:11)
avatar van Herr Meijer
Uitstekende hip-hopklassieker, met lekkere raps van Daddy-O en zijn maten. De meesterlijke beats en vernieuwende geluiden (Music for the Stetfully Insane) zijn van de hand van Prince Paul, de man die een jaar later daarmee ook veel voor De La Soul betekent: http://www.musicmeter.nl/album/580

Voor de geschiedenisliefhebbers: Talking All That Jazz is de eerste (en geslaagde) crossover van hip-hop met jazz.

avatar van misja82
Stetsasonic, helemaal vergeten! Geweldige hiphop/jazz formatie. Dit is de echte heerlijke old skool hiphop waar ik zo nu en dan heel erg blij van wordt. Gek dat hier (aangezien er best wel wat hiphop fanaten zitten) maar weinig op gestemd/gereageerd is.

avatar van Kos
Kos
Stetsasonic is net uit het tijdperk waar hier niet zoveel naar geluisterd is/wordt. Vandaar.

avatar van misja82
Kos schreef:

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt.

Het "tijdperk" waarover je het hebt lijkt mij eind jaren tachtig eventueel begin jaren negentig. Daar wordt hier genoeg naar geluisterd hoor. Als ik een paar andere platen uit hetzelfde tijdperk, sterker nog, uit hetzelfde jaar bekijk (zoals bijv. public enemy - ITaNoMTHUB; EPMD - strictly business; NWA - straight outta compton; slick rick, run dmc, etc.) zie ik dat daar volop op gestemd is.

Niet erg verder, maar ik vraag me wel nog steeds af waarom deze plaat niet diezelfde aandacht krijgt...

avatar van Kos
Kos
misja82 schreef:

Dat zijn dan ook de HELE bekende albums, die worden nog wel beluisterd ja.

avatar van Outblasty
Oeioei, ik ben echt helemaal verslaafd aan die oldskool sound . Dit album is echt super lekker, zeker iets wat ik vaker ga luisteren.

avatar van MAS
MAS
Zie dat ik hier nog niet op gestemd had. Lekker oldschool album inderdaad. Voor sommige misschien een beetje gedateerd maar ik heb er geen last van.

Ha, ik had de Talkin' all that jazz ep, toffe plaat met jazzy background

avatar van zaaf
Kos weet hoe ie het moet formuleren, en inderdaad: hoewel zeker in mijn steeg heb ik deze plaat totaal over het oor geluisterd..
Smaakt goed, en naar meer; ik ga deze groep en de Gravediggaz uitspitten.