Dr. Strangely Strange - Heavy Petting (1970)

Ierland
Folk / Rock
Label: Vertigo

1. Ballad of the Wasps (3:22)
  2. Summer Breeze (3:35)
  3. Kilmanoyadd Stomp (2:41)
  4. I Will Lift Up Mine Eyes (1:50)
  5. Sign on My Mind (8:19)
  6. Gave My Love an Apple (6:05)
  7. Jove Was at Home (2:29)
  8. When Adam Delved (2:10)
  9. Ashling (4:40)
  10. Mary Malone of Moscow (3:52)
  11. Goodnight My Friends (1:13)
Harald
Heel goede experimentele irish folk group uit Dublin en een beetje vergelijkbaar met de Icredible String Band. Hun platen zijn wat moelijk te krijgen. Aanrader!

avatar van Stijn_Slayer
Ik vind het niet op de Incredible String Band lijken, maar erg sterk is dit album wel.

Luchtige, licht psychedelische muziek met sterke melodieën.

avatar van PaulKemp48
De twee eerste albums zijn gelukkig weer op LP uitgebracht. Jammer dat weinig mensen deze fantastische band kennen. Genoemde platen horen thuis in mijn top 10

avatar van Lura
PaulKemp48 schreef:
Jammer dat weinig mensen deze fantastische band kennen.

Tot een paar dagen geleden had ik nog nooit van deze groep gehoord, ondanks het feit dat ik zeer goed op de hoogte ben van Ierse muziek. Ze staan niet vermeld in The rough guide to Irish music, anders had ik ze wel gekend. Gelukkig snuffel ik weleens bij anderen in hun top 10 en zodoende kwam ik deze groep bij jou tegen. Waarvoor dank! Leuk en apart album.