Capone-n-Noreaga - The War Report (1997)

Label: Penalty

1. Intro (1:33)
  2. Bloody Money (4:33)
  3. Driver's Seat (3:40)

met Iman Thug

4. Stick You (4:44)

met Tragedy Khadafi

5. Parole Violators (2:30)

met Havoc en Tragedy Khadafi

6. Iraq (See the World) (5:33)

met Castro, Mendosa en Musolini

7. Live on Live Long (4:50)
  8. Neva Die Alone (3:24)

met Tragedy Khadafi

9. Tony (Top of New York) (4:28)

met Shawn Brown en Tragedy Khadafi

10. Channel 10 (3:21)

met Tragedy Khadafi

11. Capone Phone Home (Interlude) (1:43)
  12. Stay Tuned (Interlude) (3:18)
  13. Capone Bone (3:37)
  14. Halfway Thugs (3:13)

met Tragedy Khadafi

15. La, La [Kuwait Mix by Marley Marl] (4:49)

met Mobb Deep en Tragedy Khadafi

16. Capone-n-Noreaga Live (Interlude) (2:43)
  17. Illegal Life (3:50)

met Havoc en Tragedy Khadafi

18. Black Gangstas (3:00)

19. Closer (4:27)

met Nneka Morton

20. Capone Phone Home Outro (1:32)
avatar van Gyzzz
Kijk maar bij de gastartiesten, herman... (nummer 6).

Overigens heette rapper Big Syke óók al Mussolini toen hij nog in de Outlawz zat.

avatar van JLjuju
Je schrijft deze Musolini, van deze CD, als Musaliny.
Overigens bestond de hele Outlawz-namengallerij uit namen van dictators etc.

avatar van Shelter
Is dit het album waarvan ze later spijt over betuigden dat ze zo'n shitwerk hadden gemaakt of is dat die andere?

avatar van Niek
Ik denk beide

avatar van JLjuju
Dat was Melvin Flint: Da Hustler van Noreaga als ik 't goed heb

avatar van principal2000
Eigenlijk erg foute hiphop in de trand van Mobb Deep (east-coast gangsta rap). De flow en stemmen van Capone en Noriega zijn eigenlijk best wel irritant. Toch vind ik dit album wel een aantal redelijk sterke beats bevatten. Af en toe herken je het type snares die bij Mobb Deep ook vaak te horen zijn. Het hele album is voor mij niet uit te zitten. Daar zijn de stemmen en lyrics inhoudelijk toch te eentonig voor. Ook de beats hebben een bepaalde opbouw die na een nummer of 5, 6 begint te vervelen. Illegal Life en T.O.N.Y. steken er voor mij ruimschoots bovenuit. Verder vind ik het als album matig, maar deze jongens scoren volgens mij wel goed bij bepaald publiek.

avatar van hiphopisntdead
Nee , maar er is wel een gast artiest met de naam musolini

avatar van tovast
Yeah en ook Castro

avatar van thgryda
blood money

avatar van thomzi50
Op hoeveel nummers doet Capone hier nou precies mee?

avatar van thomzi50
Iemand?

avatar van principal2000
I dunno....N don´t care. Misschien ergens op het wereldwijde web?

avatar van thgryda
JLjuju schreef:
Dat was Melvin Flint: Da Hustler van Noreaga als ik 't goed heb

Dat heb je helemaal goed, erg slecht album is dat ook, zoals zijn meeste solo albums alleen nore en gods favorite zijn nog luisterbaar... Allessinds daar heeft nore het over op invincible op the reunion. ' I cant believe I fucked up and made a half-ass album...' Als je het zelf al zegt...

avatar van Shelter
thgryda schreef:

ja dat bedoelde ik dat stukje in invincible....

Saragis
Tragedy Khadafi's verse op LA LA is gruwelijk. De sfeer daarin voel ik iedere keer als ik het opzet opnieuw.

Over het geheel is het zeker geen top-album, maar redelijk tot goed te noemen. Ik geef het een 3,5.

avatar van Nr.4
Lekker lomp album, dat mag ik op z'n tijd wel. De producties zijn over het algemeen toffer dan de raps, maar staat genoeg dopes tussen voor 4 sterren.

avatar van Harderwiek
Prima album, helaas iets te lang, wat de mannen niet kunnen dragen.

avatar van Holla
Zitten wel wat lekkere tracks bij, ben fan van het stijltje maar vind Mobb Deep toch stukken beter. Goede plaat, 3.5

avatar van Flipm0de
Staan een aantal fillers op, maar over het algemeen is dit toch wel een erg lekkere plaat.
Tragedy Khadafi

Rene1979
Ik ben weer eens alle mid-ninetees albums aan het langs gaan, deze is toch wel favoriet zoals hij toen ook was voor mij.

avatar van MAS
MAS
De beats zijn prima en hoewel de rappers misschien niet geweldig zijn, weten ze wel een hele vette sfeer neer te zetten. Op een gegeven moment heb je echter alles wel gehoord en dan is 70 minuten is echt veel te lang voor dit album.