Toto - Falling in Between Live (2007)

Label: Eagle Vision

1. Falling in Between (5:22)
  2. King of the World (5:32)
  3. Pamela (5:42)
  4. Bottom of Your Soul (7:05)
  5. Caught in the Balance (6:44)
  6. Don't Chain My Heart (5:38)
  7. Hold the Line (4:23)
  8. Stop Loving You (3:33)
  9. I'll Be over You (2:29)
  10. Cruel (2:45)
  11. Greg Phillinganes Solo (6:21)
  12. Rosanna (9:20)
  13. I'll Supply the Love (1:56)
  14. Isolation (2:50)
  15. Gift of Faith (2:37)
  16. Kingdom of Desire (2:51)
  17. Steve Lukather Solo (6:08)
  18. Hydra (2:05)
  19. Simon Phillips Solo (3:42)
  20. Taint Your World (2:08)
  21. Gypsy Train (7:10)
  22. Africa (6:15)
  23. Drag Him to the Roof (9:39)
solo's vind ik geweldig met name van Luke en Simon en die horen er gewoon op, part of the show.

heerlijk gewoon dat einde aan Simon's solo dat overgaat naar Taint Your World, geniaal !

en ieder fan weet het idd dat ze technisch geniaal zijn, maar niet alle cd's zijn alleen maar voor fans gemaakt he, er moeten ook nieuwe fans gemaakt worden en gewone liefhebbers bediend worden.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Thuurke schreef:
Kunt U dit s.v.p. vertalen, ik spreek geen Engels. Wanneer komt de DVD uit, want ze durven op de CD te zetten dat deze er ook aan komt.

Wou je eigenlijk tussen de regels door beweren dat je het niet zo nuttig vindt om een drie A4tjes lange review van elders op het net integraal te kopiëren?

Hoe kom je daar nou bij?

Luke zal er ook wel een grote rol in hebben, zelf nogal weg van (zijn eigen) solo's.

TOTO schreef:

Ja, zoals ik al zei, smaken verschillen.
Zelf weet ik het nu wel, klinkt leuk hoor, maar voegt voor mij niks toe.
In die gebruikte tijd hoor ik liever nog een paar nummers die ik al lang niet meer gehoord heb.

Geweldig album, net gekocht en weet dat ie de komende tijd niet meer uit mijn speler verdwijnt. Heerlijk om CD's te kopen zonder te luisteren en te weten dat het niet zal teleurstellen. Enige band waar ik alle CD's van blijf kopen. Volgende keer in Nederland ben ik er weer bij.

4* krijgt ie van mij, disc 2 vind ik jammer van de overmatige solo's die op den duur echt gaan vervelen. Disc 1 is sumbliem!

avatar van Lamontagne
Wat een wereldplaat is dit!

Het klinkt allemaal fantastisch, de solo´s ja wat zou ik daar van zeggen. Het is jaren 70 stijl die goed past bij een plaat als Made in Japan van Deep Purple, had ook liever een volledig nummer gehoord zoals Wings of time (beste Toto nummer) of het mooie I will remember you.

Tuurlijk je moet realistisch blijven met elke setlist blijft er wel wat te wensen. Maar de nummers op deze plaat zijn ontzettend goed leuk om Pamela en Stop loving you weer eens te horen maar dan in deze Toto sound.

Topper van deze plaat Gypsy train

Hup en zo m´n top 10 in

Op de volgende link een impressie hoe de DVD eruit gaat zien:

avatar van Lamontagne
Klopt het dat Gypsy train op de dvd vervangen is voor Dying on my feet??

Dat zou doodzonde zijn!!!

nee Dying on my Feet is nooit live gespeeld, de setlist zoals op de cd is die ook van de DVD, is hetzelfde concert, opgenomen op 26 maart in Parijs.

Ben ik de enige die vind dat de stem van Luke in BOYS wel erg ingeblikt klinkt?

Geweldigenoten
Ik vraag me zo langzamerhand af, wat de live-albums van Toto nog toevoegen aan de Toto-collectie. Ik heb alle studio-albums, maar van de live-albums ben ik vanaf Live in Amsterdam afgehaakt...

Natuurlijk is het een leuke commerciële stunt om na elk studio-album een live-album uit te geven, maar draagt dit album nog werkelijk iets bij? Natuurlijk staan er weer nieuwe nummers op van het FiB-album, maar het klinkt nog gelikter (het mixen gaat hun steeds beter af... ) en qua originaliteit verdient het mijns inziens ook geen hoge cijfers meer.

Die-hard fans zijn het hier waarschijnlijk niet mee eens, echter om alle Toto-albums 5 sterren te geven is verre van objectief...

aan dit live album kan Live in Amsterdam en de rest toch in geen miljoen jaar tippen !!
dat je dit een onvoldoende kan geven, snap ik echt niet, maar goed.

kijk eens naar de eerste 8 minuten van hun nieuwe dvd, gewoon geweldig hoe dat eruit zit, ik kan niet wachten om het in 5.1 te horen !!

zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=snIq-_m3oeI

Geweldigenoten
Ik moet je in zekere mate gelijk geven, want ging meer vanuit mijn gevoel het 'stemmingshokje' in .

Wat mij behoorlijk irriteert aan dit album is de geliktheid en daarmee geef ik het (na gister wederom een aantal keren weer beluisterd te hebben) wel een ruim voldoende, maar is het echt jammer dat men geen 'bootleg/soundboard' kwaliteit durft uit te geven ipv te mixen en sleutelen totdat het voor hun goed is.

Natuurlijk blijft het een persoonlijke mening en willen anderen juist weer een gelikte plaat horen. Nog steeds vind ik mijn enige bootleg van Toto (In memoriam) de best klinkende album die ook een perfecte weergave geeft van de Toto die ik destijds live heb gezien (in de Brabanthallen).

het enige waar aan gesleuteld is, een enkel momentje waar Bobby iets niet haalt, maar instrumentaal en aan de andere zangers is niks aan gedaan, en ik hoor liever een kwalitatief goed geluid , dan van bootlegs, ik heb die ook gehoord waar jij het over hebt, maar daar vind ik niks aan, metname vanwege de vrouwelijke zangers en de verschrikkelijke John James die Stop Loving You en Rosanna zingt.

maar heb je die preview van de dvd al gezien ? wat vind je daar van ?

Geweldigenoten
Ik heb de trailer gezien, alleen vind het nog steeds veel "too much" en weinig "too little" (als je begrijpt wat ik bedoel). Misschien dat dit ook komt doordat ik FiB nog niet echt weet te waarderen (heb 'm ook nog niet gewaardeerd).

Misschien komt het ook allemaal doordat ik er live niet bij ben geweest. Blijft mijn vorige opmerking nog steeds staan

FiB
Ik heb de FiB-live uitvoering van Hold the line bekeken. Wat ik jammer vind, is dat de uithalen van Bobby aan het begin van het 2e en 3e refrein niet zichtbaar zijn. Beide keren is slechts het publiek zichtbaar, wat bij mij enige twijfel doet rijzen over de authenticiteit van deze uithalen.

avatar van vogelaar
Ik vind de stem van Bobby al een hele tijd niet zo best meer, bij concerten haalt hij het niet meer, wat hij vroeger wel kon.
En volgens mij hebben ze aardig gesleuteld aan de zang partijen.
En dat doet de cd niet ten goede helaas.

avatar van bonothecat
En toch 5*.....maar goed dat is oude koeien uit de sloot halen.....maar kon het even niet laten

Geweldigenoten
Dat is wat mij ook bij MuMe opvalt: de meeste fans stemmen hoe dan ook altijd 5 sterren, ook al is het album slecht, matig of voldoende. Het lijkt wel alsof men bang is om iets critisch te zeggen, laat staan critisch te stemmen.

Dit album is er weer zo één (hetzelfde als Through the looking...): fans stemmen standaard 5*, maar is dit werkelijk over de gehele linie genomen het beste album (want die beoordeel IK althans met 5 sterren)

Ik ben fan van The Doors, Genesis, Stones, Kravitz, maar ook b.v. Toto en ik weet geen 1 artiest die bij alle uitgegeven albums 5 sterren haalt.

Afgezien van deze band dus!

avatar van vogelaar
Ik vind het wel een goed album,maar ja daar ben fan voor.
Dat er mee gerommeld ach ja, waar gebeurd dat niet
Dat de zangpartijen van bobby niet zo best zijn neem ik voor lief.
Maar ik haal er een sterretje af

avatar van bonothecat
Wat vooral opvalt op Musicmeter is dat Toto fans heel veel 5 sterren uitdelen....en dat kan ik niet echt waarderen. Je mag ook best kritisch zijn naar bands waar je fan van bent. Eens kijken of ik deze cd eens ga checken

je kunt beter een maandje wachten en het op DVD kijken, veel beter impact in 5.1 etc.

en overigens al mijn 5 sterren sta ik nog steeds achter, die meen ik 100% dus.

en trouwens aan de rest die doet alsof het hele album nep is, tis puur alleen Bobby af en toe bij o.a Pamela, bij in may not heal this TIME, de rest is gewoon live zoals het is, ik heb ze deze tournee 9 keer live gezien dus.

Ik zich op youtube nog wel wat filmpjes van het concert, vanuit het publiek opgenomen. Geen beste kwaliteit, maar het viel me wel op dat de zang juist wél goed zat, nauwelijks verschil met de CD.
Alhoewel Luke in werkelijkheid Gift of Faith geloof ik iets minder zuiver zong dan dat we horen op het album..

Wie bij de concerten is geweest heeft gemerkt dat de zang toen al erg goed was, dus de cd verbaasd me niet.
Zal best wel iets aan gesleuteld zijn, maar niet zoveel als sommigen hier denken.

In Amsterdam 2007, HMH paar dagen voor deze cd/dvd opname zong Bobby boven verwachting zeer zuiver en fijn om aan te horen...hij haalt echt niet alles meer maar het klonk toen echt lekker. Evenals Greg en Luke, die hebben gewoon een goede stem nog steeds en zeker Tony Spinner die de lead doet op Stop Loving You... er is aan gesleuteld maar niet veel vrees ik. Ik vind het fijn om te horen dit album..ook wel fijn dat alles gelikt klinkt. Daar houd ik van, als fan prefereer ik dit boven bootlegs. Alhoewel die ook soms wel zeer goed zijn!

4.5 ster niet perfect maar beste live-album van hun tot nu toe. Het is gelikt, sterke song keuze en fijn dat het ook voelt als een concert door al het gepraat en de solo's

Persbericht: DVD uit 25 februari

Toto - Falling In Between Live

RELEASE DATE - 25-2-2008

Synopsis
Toto were formed in LA in the late 70’s by a group of friends who were all much in demand session musicians. They went on to epitomise the classic American pop/rock sound of the 80’s and 90’s with hit albums and singles including Hold The Line, Africa, I’ll Be Over You and the multi-Grammy winning worldwide hit Rosanna. This concert was recorded at Le Zenith in Paris in March 2007 in front of a wildly enthusiastic sell-out crowd. It captures the band rocking at their hardest and most powerful and giving a new life to all their best loved tracks.

TRACKLISTING
1) Intro 2) Falling In Between 3) King Of The World 4) Pamela 5) Bottom Of Your Soul 6) Caught In The Balance 7) Don’t Chain My Heart Hold The Line 9) Stop Loving You 10) I’ll Be Over You 11) Cruel 12) Greg Solo 13) Rosanna 14) I’ll Supply The Love 15) Isolation 16) Gift Of Faith 17) Kingdom Of Desire / Luke Solo 18) Hydra / Simon Solo 19) Taint Your World 20) Gypsy Train 21) Africa 22) Drag Him To The Roof

FORMAT : DVD
GENRE : Rock
SCREEN FORMAT : 16:9
SOUND FORMATS : DTS, Dolby 5.1, Dolby Stereo
RUNNING TIME : 142 min.
SUBTITLES : None

Bonus Features
Interviews with all the members of Toto.

Key Selling Points
Brand new in concert recording.
Features the classic hits “Hold The Line”, “Rosanna”, “Africa” and many more.
Companion release to the CD which was released in autumn 2007.
Proven sellers on DVD.

Marketing
Band supporting the release with press and media interviews.
Ad in Revolver magazine and interview with Steve Lukather
Radio campaign, details tbc

de dvd zou eigg ma 25 febr uit zijn maar van leest had hem al hoorde ik. Hij is dus nu al te koop. Ik heb al veel beeldmateriaal gezien en het camerawerk is zeer goed. Cam op luke's gitaarpedalen en rechtboven simons kit..etc. Goed gefilmd..niet alles van vooraf zoals bij LIA maar echt vanuit andere aspecten en er staan uitgebreide interviews op met de hele toto-formatie van die tour.

heb hem gister gekocht, en hij is echt geweldig, zeker een aanrader, beeld en geluid zijn topkwaliteit, enige minpunt geen bandintroducties op dvd.

Geweldigenoten
Die zing ik toch nooit mee