Toto - Falling in Between Live (2007)

Label: Eagle Vision

1. Falling in Between (5:22)
  2. King of the World (5:32)
  3. Pamela (5:42)
  4. Bottom of Your Soul (7:05)
  5. Caught in the Balance (6:44)
  6. Don't Chain My Heart (5:38)
  7. Hold the Line (4:23)
  8. Stop Loving You (3:33)
  9. I'll Be over You (2:29)
  10. Cruel (2:45)
  11. Greg Phillinganes Solo (6:21)
  12. Rosanna (9:20)
  13. I'll Supply the Love (1:56)
  14. Isolation (2:50)
  15. Gift of Faith (2:37)
  16. Kingdom of Desire (2:51)
  17. Steve Lukather Solo (6:08)
  18. Hydra (2:05)
  19. Simon Phillips Solo (3:42)
  20. Taint Your World (2:08)
  21. Gypsy Train (7:10)
  22. Africa (6:15)
  23. Drag Him to the Roof (9:39)
avatar van peter1963
Ik heb de DVD een paar keer beluisterd en bekeken en het is een fantastische DVD geworden.

Het camerawerk en het geluid is geweldig.
Ook de setlist is zeer uitgebalanceerd, Hits, Ballads, Rock en Albumwerk lopen door mekaar heen.

Nu kun je ook zien hoeveel stijlen steve lukather kan spelen, en goed ook.
Het kost hem blijkbaar geen moeite.
De hele band is top

Het enige minpuntje wat je zou kunnen geven is dat ze aan de stem van Bobby Kimball gesleuteld hebben, en dat is jammer.

Toch krijgt deze dvd van mijn 5 sterren.

avatar van ForgottenSon
Wel opmerkelijk dat er maar vier songs van het gelijknamige album worden gespeeld. Noem je tour dan anders...

Nicci
Hoe had de tour dan moeten heten?
En waarom stoort je dat?
zucht.

avatar van ForgottenSon
Het stoort me niet, ik vind het alleen opmerkelijk. Met zo'n titel verwacht je (vooral) songs van dat album, maar slechts vier vind ik wel erg weinig en erg jammer.

avatar van Poeha
vogelaar schreef:
Ik vind de stem van Bobby al een hele tijd niet zo best meer, bij concerten haalt hij het niet meer, wat hij vroeger wel kon.
En volgens mij hebben ze aardig gesleuteld aan de zang partijen.
En dat doet de cd niet ten goede helaas.

Ik ben een groot fan van Toto, maar dat moet ik je nageven,
de stem van Bobby is al langere tijd niet meer optimaal.
Maar dat heeft ook wel weer iets.Het zijn ook mensen he, live heeft altijd iets karakteristieks t.o.v. een gelikte, misschien her en der gesleutelde studioversie.

En ja, ik zie het dan misschien wel door een iets andere bril dan de meesten als groot fan zijnde.

Daar heb ik op zich weinig problemen mee.

Wel jammer dat ze Home Of The Brave niet zo vaak live zingen, want dat vind ik hun allerbeste nummer, live ook zeer goed.

Pluspunt is dan wel weer hierzo, dat ze Drag Him To The Roof op de playlist hebben gezet en dan ook nog eens als slotnummer en lekker lang.

Ben ik weer zeer content mee

kleine note voor alle zeikerds over home of the brave en I won't hold you back, girl goodbye, die stonden allemaal op de vorige dvd alhoewel een in een andere versie en de ander met een andere zangerm dat is nutteloos om die er nog geen 3 jaar erna weer als in dezelfde versie erop te zetten. Toch heb ik nu van de 4 concerten 2 keer home of the brave gezien. En ik 1988 deden ze het, 1992-93, 95/96/97, 2002 t/m 2005 zefls en nog 2006 fib tour, ze spelen inderdaad bijna nooit home of the brave, Toto mag van mijn vaker van stlist wisselen!

Ben groot fan van Toto, de band waarvan ik hou, maar stom eigenlijk dat ze altijd een vaste setlist hadden, de laatste 5 jaar was het altijd, gewoon een jaar lang dezelfde volgorde. Doodzonde

FiB
Met uitzondering van die ene avond in Hardenberg (de 3e), toen er op verzoek een extra nummer werd gespeeld. En dat was ... jawel 'Home of the brave', omdat de hele zaal daarom begon te schreeuwen. En Toto was zo relaxd om dat nummer gewoon te spelen. Het is, herstel, ik vind het een briljant nummer, bij mij hoort deze bij de top 3 beste nummers van Toto ooit.
Maar inderdaad wel jammer dat ze op een uitzondering hier en daar zo'n starre setlist hadden.

avatar van hertog
Heerlijk Album, Geweldig hoe rustige nummers afgewisseld worden met wat ruigere. Bottom Of you soul stijgt erboven uit. Geweldig wat een gevoel dhr. Lukather in zijn gitaat legt. Zeer mooi versie van Rosanne. Enig minpuntje is Taint your World. Had ik meer van verwacht. Ik mis het gitaarwerk aan het einde zoals hij op het Album staat. Gypsy train maakt daarna al het gitaarwerk ruimschoots goed.

Conclusie: Geweldig album. *****

Geweldige DVD *censored*

Gewoon geweldig!!

avatar van Olivia
Ik ben 'm nu aan het luisteren.
Ik ben opgegroeid met Toto (ik ben nu 26) en ben het afgelopen half jaar vrij intensief naar ze aan het luisteren, zowel classics als de nieuwere albums. Alleen Mindfields en Tambu ontbreken nog. Ik ken die albums alleen oppervlakkig.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe onder de indruk ben, terwijl ik pas net Pamela geluisterd heb. Nu is mijn favoriete Toto-zanger eigenlijk nog steeds Joseph Williams, dus die mis ik op de live cd dan ook wel (logisch als-ie er niet meer bij is). Maar ligt het nu aan mij of klinkt 'Pamela', live gezongen door Bobby Kimball, toch nogal...anders? Ik herken zijn stem helemaal niet zo goed. Of komt het omdat ik nu luister via een (kwalitatief goede) koptelefoon? Steve klinkt toch wel gewoon als zichzelf bij I will Remember.
En Falling in Between wordt prima gezongen door Bobby.
Ik snap het niet helemaal...er staat dat Pamela live gezongen wordt door hem...
Nou ja, verder met luisteren

Olivia schreef:
En Falling in Between wordt prima gezongen door Bobby.
Ik snap het niet helemaal...er staat dat Pamela live gezongen wordt door hem...

Dat is ook zo, alleen is er na de tijd nogal veel aan de zang gedaan, vooral bij Bobby, heb ik het idee. Waardoor hij opeens opvallend zuiver zingt en de sound van zijn stem (naar mijn mening) soms wat 'ingeblikt' klinkt.
Jammer, want ik luister bij een live album toch liever naar niet altijd even perfecte zang dan dat ik het idee heb dat het niet live is. En dat laatste idee overheerst regelmatig op dit album.

avatar van chevy93
Toto. Ik heb altijd van die band gehouden. Altijd als we naar Frankrijk gingen werd er wel een keer 'Africa' gedraaid. Wat een meesterplaat is dat. Jammer dat Toto live het niveau van het album nooit hebben gehaald .

Hold The Line is op deze plaat het beste uitgevoerd. Vooral de solo van Lukather is erg prachtig en klinkt magistraal.

Het iets langzamer gespeelde Stop Loving You vond ik eerst maar niks, maar langzamerhand heb ik deze uitvoering leren waarderen. Tony Spinner doet het goed.

Het rocken is Toto zeker niet verleerd, dat laten ze zien bij Falling In Between, Hold The Line en Drag Him To The Roof. Volume hard zetten en genieten!

Sommige nummers deden we weinig. Waarschijnlijk omdat ik ze niet zo goed ken. Andere nummers vond ik wat simpel, zoals Gift Of Faith en Taint Your World.

Al met al een goed album, maar de DVD is toch beter.

avatar van rkdev
Van Live in Amsterdam is een versie verschenen met album en DVD in 1 package. Is dat van deze ook verschenen of moet ik ze los aanschaffen ?

avatar van rkdev
Poeha schreef:
Inderdaad geweldig nummer, de versie op dit album Toto - 25th Anniversary Toto: Live in Amsterdam (2003) is ook fantastisch !

avatar van Sinner
Ik heb Toto altijd zo'n rockband voor kneusjes gevonden. Zo van die typische jaren '80 huisvrouwenrock zonder ballen - iets dat je paps rustig in de auto kon draaien op weg naar Spanje zonder dat je mam door het raam sprong. Na het horen van deze live cd (voor 5 euro opgepikt in de Free Record Shop) moet ik dan toch eerlijk bekennen dat ik dringend mijn mening moet gaan herzien en eens wat studio albums in huis moet halen want verdorie - spelen kunnen ze dus toch!

Het is zelfs erg mooi om te horen hoe de band een evenwicht weet te vinden tussen de typische bekende ballads (die ik overigens ondanks mijn vooroordelen altijd wel best heb weten te pruimen) en het wat hardere werk. En ik moet het Lukather nageven - gitaar spelen kan hij echt wel - virtuoos maar zonder zichzelf per sé in de spotlight te willen plaatsen en altijd in dienst van de songs. Ook het geluid is trouwens erg goed vind ik - zelden zo'n glasheldere live opnames gehoord.

Dus ja...ben ik toch wel een beetje onder de indruk van Toto. Ik vind het hartstikke jammer dat ik dan toch niet naar Bospop ben geweest.

avatar van ricardo
Toto is voor mij een band die de nummers live gewoon 1 voor 1 naspelen, zonder improvisaties erin. Gewoon net als op de studio albums. Meestal klinkt het live gewoon te glad, te perfect en te strak om nog van een geslaagd live album te kunnen spreken.

Dit album ken ik niet, maar is dat bij dit live album anno 2007 nog steeds het geval?

avatar van chevy93
Hoe kan het nou te perfect klinken?

Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat een band de liedjes gewoon naspeelt. Als het goed gedaan wordt, nou en? Hun liedjes lenen zich er ook niet voor om te improviseren.

Stop Loving You is niet zoals die op het album staat. Rosanna heeft een soort akoestisch gedeelte en voor de rest zijn er genoeg nieuwe nummers. Of die hetzelfde gespeeld worden als op het album weet ik niet, want die ken ik niet.
Ook Africa is, qua zang vooral, anders dan op het album. Dat heeft dan ook meer met de afwezigheid van David Paich te maken.

Er wordt juist veel gevarieerd vergeleken met studioversies dus wat je daar zegt over naspelen slaat werkelijk nergens op.

avatar van Poeha
Dat kan ik beamen.

Blijkbaar heeft ricardo nooit echt veel live optredens van Toto gezien, of misschien alleen in het begin van Toto

Juist Toto is een band die heel erg varieert in hun live optredens.

avatar van ASimons
Toevallig stuitte ik op Youtube op de Live in Amsterdam opname. Vooral de opening was sensationeel. Daarna maar even doorgepakt en Falling in Between live goed beluisterd. Wat een heerlijke registratie. Nu vraag ik mij wel af : wijkt de CD qua geluid af van de DVD ? Ik vind de zang op de DVD nl. geslaagd. Wat ook wel leuk is wanneer je Youtube afstruint : van Lukather kom je vanzelf bij Stevie Ray Vaughan, weer uit m'n plaat gegaan !!

ASimons schreef:

Qua zang klinkt de VD net zo nep als de DVD in ieder geval.

avatar van ASimons
Ik heb er geen bezwaar tegen wanneer een opname achteraf wat gepolijsd wordt. Sterker nog, ik geniet tegenwoordig vaker op Youtube dan in het HMH, waar ik wel eens de laatse nummers van een concert moest laten schieten omdat ik geen oordoppen bij me had. Gelukkig kun je dan na afloop soms een stick kopen zodat je het thuis nog eens rustig kunt afluisteren. Dan heb je pas echt een opname waar niet mee gerommeld is.

avatar van Twinpeaks
Degelijk registratie van Toto .Er zit tenminste wat vuur in en dat ontbeert nog weleens bij de studioalbums.Lukather is een prima gitarist en ook met Simon Phillips heb je een drummer van wereldklasse in huis.Vocaal vallen er soms nog weleens wat steekjes maar Toto is professioneel genoeg om dat muzikaal recht te zetten.4 sterren al draai ik dit niet al te vaak.

avatar van ASimons
Mijn beoordeling opgeschroefd naar 5 sterren !! Ik heb ze nu ook eens live meegemaakt in de Ziggo Dome. Hoogtepunten : zang Joseph was gewoonweg goed, David Paich hilarisch, Luke, Simon en Nathan perfect. De backing vocals hadden ze weg mogen laten. O ja, Steve Porcaro, wacht ik nog even mee, zal de DVD bestuderen. Wel moet gezegd dat op Falling in Between Live het werken met Tony Spinner het geheel wat ruiger lijkt te maken, hier en daar denk je Van Halen te horen, niet verkeerd.

avatar van Olivia
Ik heb begrepen dat Bobby tijdens deze tour last had van een keelontsteking of keelinfectie.
Maar als dat het geval was (ik weet niet uit hoeveel live optredens de Falling in Between tour bestond), dan snap ik niet dat er toch een live registratie van is uitgebracht. Al kan het ook om geld gaan natuurlijk of vooral besproken deals.
En nog maar de vraag of die keelontsteking niet een beetje overdreven was, aangezien het alom bekend is dat Bobby Kimball niet meer zo'n dijk van een stem heeft als vroeger.
Ach ja, ik luister nu naar de Live in Poland en die klinkt toch een stuk beter. Minder gepolijst, geen auto-tunes en alleen het achtergrondkoor als back-up wanneer het echt te hoog gegrepen is voor ze
(want de mannen worden ook wat ouder en de stemmen wat zwaarder).

Olivia schreef:
(want de mannen worden ook wat ouder en de stemmen wat zwaarder).

Als dat de reden is dan lijkt hij inderdaad al 8 jaar een keelontsteking te hebben...

Verder luister ik deze plaat eigenlijk nooit meer. Naast de autotune is het weinig Toto zonder een Porcaro en Paich.

avatar van Olivia
Je wil je niet begeven in de fikse discussies die er bij de YouTube filmpjes 2013/2014 van Bobby Kimball live worden gevoerd...sommige mensen blijven maar beweren dat hij nog steeds zo goed kan zingen als vroeger of dat zijn stem er op achteruit is gegaan vanwege ouderdom, maar dat dit niet erg is want dat hoort er nou eenmaal bij. Ik las daar dus ook tussen dat hij een keelinfectie zou hebben gehad tijdens die tour, maar net zoals een andere lezer zich daar al afvroeg: zijn daar bronnen van die we kunnen checken of is het horen zeggen?