Heltah Skeltah - Nocturnal (1996)

Label: Priority

1. Intro (Here We Come) (3:30)
  2. Letha Brainz Blo (4:20)
  3. Undastand (4:16)
  4. Who Dat? (1:43)
  5. Sean Price (4:20)

met Illa Noyz

6. Clan's, Posse's, Crew's and Clik's (5:23)
  7. Therapy (4:32)

met Vinia Mojica

8. Place to Be (2:46)
  9. Soldiers Gone Psyco (3:40)
  10. The Square (Triple R) (4:20)

met Representativz

11. Da Wiggy (4:13)

met Da Rockness Monstas

12. Gettin' Ass Gettin' Ass (1:16)
  13. Lefleur Leflah Eshkoshka (5:03)

met O.G.C.

14. Prowl (4:13)

met Louieville Sluggah

15. Grate Unknown (4:18)
  16. Operation Lock Down (4:24)
  17. Outro (3:01)
Ik wil graag weten of deze CD tof is..want ik zocht op nocturnal en ik vond dit..Kos misschien heb jij hier een antwoord op?

avatar van Kos
Kos
Helaas, ik ken maar een paar tracks. Die zijn wel erg oke.

avatar van Collect Call
vette vette shit, style is gruwelijk!! beats tracks voices, gewoon te gek

avatar van P Jay
Prachtig album. Wel iets anders dan de vorige twee BCC-albums, iets duisterder en ook niet volledig door Da Beatminerz geproduceerd.

Rock is een volledig geschifte MC en Ruck (Sean Price) is tekstueel gewoon erg dope.

Enkel Therapy is een track die een 'concept' heeft, de andere tracks showcasen gewoon hun talent en flow die zeker genoeg vol verrassingen zit om niet te gaan vervelen.

Classic mid-nineties album met als toptrack "Lefleur Leflah Eshkoshka"

4 sterren

ik ga deze cd maar eens checken

avatar van ewalk
Een groep met een eigen aparte sound uit de stallen van Smif'n Wessun en "the Bootcamp Clique".

Rytmische heftige eastcoast beats met daarover heen een zeer aparte flow die je bijblijft. Vooral de zware stem van Ruck of Rock, zo heten beiden.

Sterke plaat! Het aanschaffen waard. Jammer genoeg hebben ze mijn exemplaar enkele jaren geleden uit mijn auto gestolen. Heb hem sinds die tijd niet weer aangschaft. Zal toch weer eens gaan kijken.

avatar van Kos
Kos
Vette plaat idd, iets voor herbertwest wellicht .

Harco
Verbaast me inderdaad dat hij hier niet gestemd heeft.

avatar van FunkyMonk
Goed album. Lekker duistere sfeer, en 2 MC's met een heel lekkere flow. Therapy, Lefleur Leflah Eshkoshka en Operation Lockdown zijn bijblijvertjes 3,5*

mes-one
the square

avatar van herbertwest
Harco schreef:
Verbaast me inderdaad dat hij hier niet gestemd heeft.

Bij deze

Harco

avatar van Conway Twitty
mes-one schreef:
the square

Hoe ze elkaar afwisselen, heerlijk.

EPMD
een geweldig duister album... ik had em gister voor het eerst beluisterd en ik kreeg het gevoel alsof ik een donkere bodemloze put viel... ik ga deze zeker halen... 4*

avatar van ewalk
"Let the madnezz begin N***a let the madnezz begin let the brain blow if ya grin"

Super gewoon deze entrance vervolgens de snare en basssdrum erin, gewoon te heftig voor woorden!

avatar van GarnalenPeller
IK vind em een beetje lijken op The Infamous van mobb deep dat soort duistere sfeervolle beats. alleen heel andere teksten, minder beschrijvend en meer gekke gecompliceerde teksten. en punchline gericht. ik vind deze eigenlijk leuker.

Wat een gruwelijk album blijft dit. Letha brainz blow, Undastand, soldiers gone psyco zijn wel de uitschieters voor mij. Album is echt zo duister en rauw... DAMNNN heerlijk!

SinX
Heerlijk album!

Lekkere duistere mid-nineties beats die lekker bangen, 2 goede MC's erop. Sean Price ( Ruck ) vind ik normaal vervelend om naar te luisteren, maar hier zou ik hem niet herkennen.

avatar van blunt187
geweldige shit boot camp clik alle platen van bcc is lekker vanuit die tijd. heb ze allemaal al jaren OGC Black moon Heltah Skeltah Smif-n-wessun. krijg er geen genoeg van

avatar van MJ_DA_MAN
Ik vind dit maar een saaie plaat. De raps zijn vaak in de stijl van Mobb Deep - The Infamous, maar toch doet geen enkele productie me echt iets. Ook de raps komen imo ongeïnspireerd en saai over. Sean Price klinkt hier beter dan nu, maar nog vind ik hem hier niet geweldig. Doordat geen enkel nummer bleef hangen en ik meerdere malen mijn aandacht verloor omdat ik het vaak saai vond kan ik het geen voldoende geven: 2,5*. Misschien groeit ie in de toekomst, maar ik zal dit album een hele lange tijd niet geen beluisteren.

avatar van P Jay
What's the deal nigga? Set it off in the dark
I spark marks when the big Ruck flips the Ark
The raw rapper jaw tapper Ruckus kick it wicked
Keep it real my click roll thick like acidics
Plus, I Be There like Jackson, breakin your backs and
askin, who want more, that's when my fat spins
So chump chill 'fore my pump kill
You wanna ill still Ruck knock out your front grill
The lyrical whatevah, cuz whatevah is lyrical
I bring forth, thoughts beyond those of physical
Raps get deep when I mack with my peeps
You yappin bout beef you'll get clapped in the streets bitch
This nigga Ruck is fuckin crazier than ten niggaz
I send niggaz to hell, full of my rhymes and then I bend niggaz
so what?? Pussy bring it on
Word is bond, Sean got songs that's mad strong

- Ruck, Letha Brains Blo' (wat'n flow...)

let op de eerste 11!! nummers zijn allemaal top.

correctie....

Therapy
Da Wiggy
Lefleur Leflah Eshkoshka

avatar van JLjuju
Wat is het Intro van dit album toch geweldig.

avatar van hiphopisntdead
JLjuju schreef:
Wat is het Intro van dit album toch geweldig.

'What the hell was your dick doing in the milk?'

Ik vind Grate Unknown ttrouwens heel erg mooi, dit is echt de enige track die ik ooit heb gehoord waar ik echt een heel apart gevoel bij krijg. Komt ook door die zangeres. heel vet album ook dit
4.5*

avatar van Lucanova
Ik heb deze nog niet eens gecheckt terwijl ik de andere van de bcc
zelfs in m'n top 10 heb staan..ik ben fokking lelijk.

Kan niet wachten als ik die recensies hier zo zie! Ik laat 't weten;)

Lucanova schreef:
Ik heb deze nog niet eens gecheckt terwijl ik de andere van de bcc
zelfs in m'n top 10 heb staan..ik ben fokking lelijk.

Kan niet wachten als ik die recensies hier zo zie! Ik laat 't weten;)

Dit zal je zeker diggen! Vintage BCC-boom bap met gruwelijke MC's!

P-DawG
Dat ik dit nu ontdek... Briljante plaat, Magnum Force, die ik al kende vond ik al goed, maar dit klinkt nog beter. Heltah Skeltah heeft een heerlijke sound, het is wel in de stijl van Smif N Wessun/Black Moon maar toch ook weer anders