Sarah - Wat Ik Wil (2000)

Label: BSUR

1. Labyrint (3:57)
  2. Vogelvrij (4:48)
  3. Ik Laat Me Gaan (3:48)
  4. Ik Besta (3:15)
  5. Liever (4:35)
  6. Verlangen (4:15)
  7. Wat Ik Wil (4:25)
  8. Vuur en Water (8:02)
  9. Waas van Licht (4:23)
  10. Onderweg (3:44)
  11. Ik Laat Me Gaan (Akoestisch) (6:13)
avatar van Madonna
Steengoede zangeres dit......deze CD lag in een opruimbak bij mijn plaatselijke platenzaak. Het was verpakt in een aparte doos. Ik dacht ik neem 'm mee....nou geen miskoop maar een CD die ik heel vaak heb geluisterd. Ik begrijp niet waarom wij meer over haar horen. Het is vandaag de dag zangeres "Do" die heel veel aandacht krijgt, maar Sarah vind ik evengoed, misschien stiekem iets beter. Wat een prachtig liedje is "Onderweg" echt zo'n mooie tekst en ook een favoriet van mij "Wat ik wil" mooie sfeervolle muziek en een evenzo beeldschone tekst. Laat ik mij zo uitdrukken: ik ben een fan van Sarah!

-4-

rodneyVL
Ja ik heb ook nooit gesnapt waarom dit niets is geworden. Wat een zwaar uniek, maar vooral spacy product is deze cd. Zwoel en integer zelfs. Staan werkelijk prachtige producties op. Goed, de teksten zijn wellicht soms zwaar cliché, maar de hele sfeer die er heerst op deze cd, zwaar in orde.

Ik is jaloers op Madonna..

Ik ben echt hard opzoek naar het album! (Ben de cd kwijt )Maar het is nergens te vinden, zowel in winkels als op het net. Vind het net als jullie een zonde dat het geen groots artiest is geworden, dit waren tenminste teksten die ergens op sloegen en niet standaard pop. Een eigen sound, absoluut verliefd op de muziek!

avatar van FunkStar
Erg goed album van de toen vriendin, Cas Janssen, laatst gekocht in een 2e hands zaak.
Ik was al jaren op zoek naar het album, het was echt nergens te krijgen. Ben blij dat ik het album nu ook heb!
Ze is ook de dochter van Laurens Geels, die met Dick Maas Flodder, De Lift en Amsterdamned maakten.

avatar van HungUp
Ik mag ook blij zijn het album in bezit te hebben, heb m gekocht vlak nadat ze Liever uitbracht als single. Wat een prachtige cd, met stip mijn favoriete plaats van "eigen bodem" Je zou het zelfs een beetje de Nederlandse versie van Madonna's Ray Of Light kunnen noemen. Jammer dat er niks meer van Sarah is vernomen en dat mensen de muziek naar waarde hebben kunnen inschatten!

Ik heb dit album ook een paar maanden geleden gekocht, en het klinkt zeker wel goed. Ik Laat Me Gaan blijft een mooi nummer.
Sarah ziet er ook prima uit.

avatar van musicfriek
Ik heb het nummer Wat Ik Wil op mp3 hier, erg fijn plaatje, is nooit van mijn i-Tunes verdwenen.

jahzeker het is jammer dat ze niet is verder gegaan met zingen ze had een helemooie stem.en ze was toen zeker mijn favoriete zangeres.alleen jammer dat ik nix meer van haar kan downloaden en jammer dat ze geen hyves heeft zou graag is willen praten met haar hoe het nu is enzo..het was echt een dame met talent

avatar van foxhusky
Dit album bevat ook de videoclips van "Ik laat me gaan" en "Labyrith", hoewel helaas niet in DVD kwaliteit. Prachtige clips trouwens, maar wat wil je als dochter van producer Laurens Geels.

Het album is verrassend goed. "Ik laat me gaan" vond ik al heel goed, het viel me meteen op, toen het in 2000 regelmatig op de radio te horen was. Ook TMF liet vaak de bijzondere clip zien. Daarna meteen de CD gekocht en er nooit spijt van gehad. Jammer inderdaad dat hier nooit een vervolg op gekomen is.

sjeffie
Toen ik de CD in juli 2009 zag liggen in een antiquariaat in Franeker, kon ik mijn ogen niet geloven! Na zoveel jaar eindelijk de CD van Sarah.
Ik kende de meeste nummers al. Wat een muziekwerk van formaat. Ik sta pal achter de vergelijking met Madonna's Ray Of Light.

Waar is Sarah eigenlijk gebleven?

avatar van RogerV
Dit was best leuk ja. Jammerlijk nooit echt aangeslagen hoewel Liever toch best een hitje was.

Bovendien was Sarah een leuke vrouw om naar te kijken.

avatar van Angelo
Sarah Geels, helaas keihard geflopt als zangeres en als 'product', zelfs een sexy uitstraling, een -voor de tijd- gigantisch 'hippe' website en strakke videoclips konden haar niet helpen om door te breken als artiest.

Wat ik dan nooit begrepen heb is dat artiesten als Guus Meeuwis, Marco Borsato, Jan Smit, Nick en Simon etc. de ene hit na de andere scoren, terwijl ik hun muziek uitermate belabberd vind. Sarah's album 'Wat ik wil' is naar mijn mening het beste Nederlandse product (album) ooit! Zelden heb ik een Nederlandstalig album gehoord van zo'n hoogwaardige kwaliteit. Bijna alle nummers op de CD zijn steengoed. De vergelijking met Madonna's 'Ray of light' is echt op z'n plaats. En dan te bedenken dat 'Ray of light' het beste album van Madonna is!

De CD staat boordevol met pareltjes. Nummers die tot mijn favorieten behoren zijn dan ook:
- Labyrint
- Vogelvrij
- Ik laat me gaan
- Ik besta
- Liever
- Verlangen
- Vuur en water

Nummers die ik wat minder vind zijn 'Onderweg' en de akoestische versie van 'Ik laat me gaan'. Het minste nummer van het album is 'Waas van licht', dit nummer springt eruit aangezien het tekstueel het slechtste is en ook het arrangement is niet mooi. De overige nummers en vooral de eerste 8 zijn steen-, maar dan ook steengoed!

Jammer dat ik dit album met 'slechts' 5* kan beoordelen terwijl het een 10 verdient! Ik denk trouwens dat van 'Wat ik wil' nooit meer een tweede CD zal verschijnen, dit album is zo waanzinnig goed dat het -waarschijnlijk- niet meer overtroffen zal worden.

avatar van RogerV
Mwa zo geflopt vond ik het eigenlijk ook niet. De nummers waren geen megahits maar vooral Liever kon nog een aardige notering wegkrijgen. Ik vond dat de hoop wel erg snel is opgegeven.

avatar van Angelo
RogerV schreef:
Mwa zo geflopt vond ik het eigenlijk ook niet.

Als een CD niet hoger komt dan een 94e plaats in de Album Top 100 in een tijdperk waarin alleen fysieke exemplaren meetelden voor een notering, dan vind ik dat je wel kunt spreken van een flop.
Zelfs 'Liever' haar meest succesvolle single kwam niet hoger dan een 38e plaats in de Single Top 100. Nou, dat vind ik behoorlijk teleurstellend eerlijk gezegd.

Er ging het gerucht dat Sarah in 2002 weer bezig was met het opnemen van nieuw materiaal, dit keer in het Engels, maar dat is nooit worden uitgebracht. Erg jammer. Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat Sarah gewoonweg niet genoeg opbracht om een carriére in de muziekwereld te kunnen voort zetten. 't Kost ook nogal wat om een album in elkaar te zetten om nog maar te zwijgen over de promotie die gedaan moet worden.

Maar de liefhebbers zullen wel niet snel spreken van een 'flop'. Ik wil dat woord eigenlijk niet in een adem noemen met 'Sarah' of 'Wat ik wil ', want dit is m.i. echt het beste Nederlandstalige album ooit, zonder enige twijfel.

Nu zit ze in een coverband...

avatar van Emile93
Sorry, maar dit is niet mijn soort muziek! Ik hou niet van die zwoele naar trance neigende nummer, terwijl het ook nog Nederlandstalig is!!!

avatar van MusicFreak
Destijds vond ik er niet veel aan maar nu..... Wow! eigenlijk best goede muziek en dan te bedenken dat NL-talig nou niet bepaald mijn voorkeur heeft.

avatar van Hans Brouwer
paling schreef:
Natuurlijk heeft paling "Wat Ik Wil (2000)" al lang gevonden. Zo niet Bij mijn bibliotheek kan ik deze cd zo bestellen. De berichtgeving van Angelo maakt mij nieuwsgierig. Ik ga Sarah gewoon proberen .

avatar van Thunderball
Deze cd afgelopen week gekocht via Marktplaats en gisteren ontvangen.

Eindelijk... jaren lang naar op zoek geweest, maar kom mij de naam van de zangeres niet meer herinneren en dan wordt het moeilijk zoeken.

De clip van Labyrint menigmaal op TMF voor bij zien komen.
De eerste keer dat ik hem zag, dacht ik: Wat IS dit? Een mooie blonde zangeres, die in het Nederlands op een soort van dance/lounche muziek heel zwoel stond te zingen... Oef!

Mooie, zeer aparte cd.
Vind niet alle nr's even goed, de uitschieters voor mij zijn:

Labyrint
Ik laat me gaan
Ik besta
Liever
Verlangen
Wat ik wil
Waas van licht

Zonde dat we van deze unieke zangeres nooit meer wat gehoord hebben.

oja dit

"Ik laat me gaan" kreeg toch behoorlijk veel airplay op TMF, vooral s nachts:) met die top 3-tjes steeds onder in beeld van wat de volgende clip zou worden.

Ik sluit mij geheel aan bij de mening van Angelo over acts als Jan Smit, Marco B en andere vreselijke NL artiesten die met elke scheet meteen 10 nummer 1's pakken en dat dit "tegendraadsere project" dan weer niets heeft gedaan-in rekening nemend dat die pulpstal in 2000 ook al flink bezig was (Volumia, Marco B, Guus Meeuwis)
Voor een Nederlandstalig project is hier behoorlijk de nek uitgestoken qua produktie, tekstueel wat minder. Maar misschien heeft ze nog wel menig dance project geholpen met dr vocalen wat wij niet weten ?

avatar van HungUp
Dit album is echt tijdloos. 13 jaar na het verschijnen, luister ik de plaat nog steeds met heel veel plezier.

avatar van Dibbel
Lag vandaag zo maar in de kringloopwinkel.
Voor 1 Euro . Ben benieuwd.

avatar van pureshores
Liever is gelijk al leuker dan het "oeuvre" van de zingende Coltrui

avatar van NewYorkCityLight
Ik blijf het een aparte CD vinden. Muzikaal niet raar ofzo, maar om dit soort muziek in het Nederlands te horen. Om over deze producties de Nederlandse taal te horen. Het blijft wennen. Tekstueel ben ik er ook niet weg van maar als Nederlands product denk ik dat we hier echt trots op mogen zijn. En dan ben ik het inderdaad eens met mensen hieronder eens dat het onbegrijpelijk is dat gedrochten als Marco e.d. duizende platen verkopen en dat dit in de vergetelheid is geraakt.

Leuke plaat om af en toe te draaien. 'Vuur en Water', 'Vogelvrij' en 'Labyrint' zijn mijn favorieten.

avatar van pureshores
op de b-kant van Liever staat een remix van Labyrinth (kan hem niet vinden op youtube) waar men wel heel erg naar Madonna Sky fits heaven heeft geluisterd, wel sterke produktie weer. Singletje opgepikt in de kringloop

avatar van Gretz
Ik ben op zoek naar dit album, aangezien het niet op Spotify staat en ik mijn mp3-versie bij een HD-crash ben kwijtgeraakt. Iemand die me kan helpen?

avatar van Rudi S
Gretz schreef:

Ik weet niet precies "wat jij wilt" maar dit album is toch gewoon te koop.
Ik heb door donatie geen advertenties maar die zijn anders hier vast wel zichtbaar.

avatar van Gretz
Rudi S schreef:

Ik weet niet precies "wat jij wilt" maar dit album is toch gewoon te koop.

Kan hem niet vinden in iTunes Ik heb geen zin om naar een tweedehands CD te zoeken om vervolgens een week te moeten wachten tot ik er naar kan luisteren.

Heb ik dus ook

avatar van Thunderball
Album is al jaren uitverkocht, maar er staat er momenteel eentje tweedehands op Bol, wel veelte duur voor een niet nieuwe cd, 19,99

avatar van gaucho
Beter zoeken jongens. Misschien dat je in Duitsland goedkoper kan slagen?

avatar van Dibbel
Ook nog maar eens opgezet. Sterke liedjes. Lijkt een beetje op de lichtelijke bombast van Borsato uit die jaren, maar ademt vooral de sfeer van het Ray Of Light album van Madonna. Behoorlijk aangenaam wel.