Eels - Meet the Eels (2008)

Alternatieve titel: Essential Eels Vol. 1: 1996-2006

Label: Universal

1. Novocaine for the Soul (3:07)
  2. Susan's House (3:56)
  3. My Beloved Monster (2:12)
  4. Your Lucky Day in Hell (4:28)
  5. 3 Speed (2:45)
  6. Last Stop: This Town (3:28)
  7. Climbing to the Moon [Jon Brion Remix] (3:56)
  8. Flyswatter (3:17)
  9. I Like Birds (2:33)
  10. Mr. E's Beautiful Blues (4:01)
  11. It's a Motherfucker (2:14)
  12. Souljacker Part I (3:16)
  13. That's Not Really Funny (3:19)
  14. Fresh Feeling (3:39)
  15. Get Ur Freak On [Live] (3:29)
  16. Saturday Morning (2:55)
  17. Love of the Loveless (3:33)
  18. Dirty Girl [Live at Town Hall] (3:00)
  19. I Need Some Sleep (2:29)
  20. Hey Man (Now You're Really Living) (3:02)
  21. I'm Going to Stop Pretending That I Didn't Break Your Heart (3:55)
  22. Trouble with Dreams (4:34)
  23. Railroad Man (3:38)
  24. Losing Streak (2:50)
avatar van The Scientist
KidChino8 schreef:
Wat?'Hey Man' geen goed nummer?Man, dat moet je wel herzien.Dat is namelijk een van de nummers waar je Eels echt leert kennen.

Juist totaal niet vind ik, het is een overdreven poppy, bijna vrolijk nummer. Het is voor mij ook een wat te sloom nummer (wat ik bedoel met sneller is te horen als je de live with strings versie ervan erbij pak).

avatar van andré
Dat er voor sommige Eels-fans essentiele nummers ontbreken kan ik me best voorstellen. Maar voor een 'instapper' in het Eels-oeuvre vind ik het album anders prima samengesteld, de titel is tenslotte Meet the Eels. Het meest bekende werk is vertegenwoordigd, en dat is meestal de bedoeling met dit soort verzamelaars. Niks mis mee dus.

avatar van KidChino8
Maar eels deed dit dan ook epress denkik om wat cynischer te klinken

avatar van kluif
je kan met een verzamelaar natuurlijk nooit compleet zijn, maar om hem te ontmoeten zit hij goed in elkaar. Al mis ik natuurlijk ook een paar nummers zoals, magic world en things the grandchildren should know.. maar vind hem erg goed

avatar van ZERO
Mijn vier favoriete Eels-nummers staan er niet op: "P.S. You rock my world", "Things the grandchildren should know", "Hard rock times" en "Rags to rags". Persoonlijk ben ik dus niet echt tevreden over de samenstelling van deze verzamelaar. Toch zijn het natuurlijk allemaal degelijke nummers en zoals al vaker gezegd: als instapper is dit zeker niet slecht.

Ja, dat probleem heb je altijd met verzamelaars. Ik zie trouwens de laatste tijd heelveel EELS cd's afgeprijsd in de bakken in de winkel staan. Misschien een tip. Heb jij trouwens ook The Useless Trinkets al eens gehoord. Helemaal te gek!!!

avatar van ZERO
Dat is de enige van Eels die ik niet heb. Ik heb alle reguliere albums en de Live at town hall.

ZERO schreef:
Als je alle 'reguliere cd's van eels hebt, hoef je je Meet The Eels voor de muziek niet te kopen alleen staan op de dvd 12 video's die je kúnt afspelen met wat tragikomisch kommentaar van Marl. O Everett Verder een leuk boekje erbij dus.... The Useless Trinkets, Rare & Unreleased is echt een must voor de echte fans, 2x 25 nummers zoals ze nooit uitegebracht waren en waarvan ik er erg veel niet eens kende. En echt geen left overs maar prachtige songs. Dus als je het kunt betalen gelijk kopen en als ie afgeprijsd is al helemaal.

I need some sleep is de voornaamste reden om dit album in huis te halen, aangezien ik de rest al had op de gwne albums.
Ook ik ben niet helemaal tevreden metd e samenstelling, maar ja, het is een "meet the eels" en niet "best of" album I guess

avatar van henksluis
Ik heb deze CD+DVD dit weekend gekocht als Final Sale bij FRS voor 1 Euro, ik heb er absoluut geen spijt van, alleen het boekje ontbreekt.
Beste koop sinds jaren hahaha
De liedjes blijven op een prettige manier in je hoofd zitten

avatar van Findecano
Komt er ook een vol. 2?

Staat niet gepland, maar Useless Trinkets met een hoop alternatieve versies werd rond dezelfde tijd uitgebracht als Meet The Eels en is zeker heel erg de moeite waard. Het is overigens een dubbel-cd

haveman
Heerlijke verzamelaar. En die cover van Missy vind ik zeer geslaagd.

haveman schreef:
Heerlijke verzamelaar. En die cover van Missy vind ik zeer geslaagd.
Plus nog een hele leuke dvd erbij!!! Idd een heerlijke verzamelaar.En de dvd: Geweldig, een must-a-have!

Rizz
Ken niet zoveel van Eels, maar ik vind It's a Motherfucker een geweldig mooi nummer.

avatar van snarf349
Niet te geloven, maar hier word ik erg vrolijk van. top verzamelaar.

avatar van Arrie
Geinig, die Get Ur Freak On-cover.

avatar van Supersid
Als u het mij vraagt (en dat doet u niet, dat besef ik) is Eels een genie, en deze verzamelaar bewijst dat. Dat er hier en daar terechte opmerkingen komen dat er essentiele songs ontbreken, staaft deze beweringen alleen maar

avatar van rolandobabel
Flowers en Manchester girl had ik er graag op gezien....

avatar van Minneapolis
En ik mis "guest list" en "Theme from Blinking Lights". Maar er staan ook 2e kans nummers op die ik meer ben gaan waarderen.
Maar eh.. 1996-2006 vol.1.. Wordt het dan geen tijd voor een 2007-2017 vol.2?
Genoeg mooi materiaal daarvoor.