Weezer - Weezer (2001)

Label: Geffen

1. Don't Let Go (2:59)
  2. Photograph (2:19)
  3. Hash Pipe (3:06)
  4. Island in the Sun (3:20)
  5. Crab (2:34)
  6. Knock-Down Drag-Out (2:08)
  7. Smile (2:38)
  8. Simple Pages (2:56)
  9. Glorious Day (2:40)
  10. O Girlfriend (3:49)
  11. I Do * (2:10)
  12. The Christmas Song * (3:08)
Hash Pipe _o_
wat een fantastisch nummer

Maar ook Island in the Sun!

Die had nog wel een grappige videoclip
Ik vind Glorious Day denk ik het beste van de cd.

avatar van Dielie
ik vind deze plaat zeer sterk, terug naar de tijd van "Buddy Holly", maar toch ook weinig afwisselend, Rivers Cuomo zijn stem mocht ook wat krachtiger zoals op hun debuut. Maar toch, Weezer = goede muziek!

Ik ben gek op Weezer! Maar The Green Album is naar mijn mening toch veruit het beste. Vooral Island In The Sun vind ik he-le-maal geweldig!! Sterker nog: het is mijn favoriete nummer allertijde. Niet alleen van Weezer, maar echt van alle nummers die er zijn. Het heeft alle ingrediënten dat een lied voor mij perfect maakt: eenvoudige maar toch mooie tekst, rocky sound, mooie (goede) muziek en het opwekken van emoties. Ik wordt altijd, maar dan ook echt ALTIJD vrolijk als ik Island In The Sun hoor. Dat heb ik overigens ook bij een groot deel van de rest van het album. Hash Pipe en Smile zijn ook helemaal goed!

avatar van Ward
Fijn album van een goede band. Ik vind nummers als Hash Pipe en Island in the Sun geweldig. Ik vind het soms iets te eentonig. 4*

avatar van Dielie
Hanniej schreef:

ok, steek me nu maar neer met een scherp mes en raak me maar in een vitaal orgaan ofzo want "Island in The Sun" vind ik eigenlijk de minste van deze plaat

hehe

avatar van Jeanicious
Heerlijk rockende plaat. De opener is direct al een heerlijke stampende ploat. Over het algemeen niet echt veel afwisseling, op de bekendere nummers na die een beetje voor afwisseling zorgen, maar dat maakt niet uit als hetgeen waar men niet veel mee afwisseld zo goed is.

avatar van Justinx
Inderdaad een heerlijke plaat ja. Toegegeven, ik ken niet alle nummers. Maar voor mij staat toch wel het beste nummer van Weezer op deze Green Album namelijk Island In The Sun. Echt het lekkerste nummer die Weezer in al die tijd heeft gemaakt. Daarna Keep Fishing, maar die staat niet op deze plaat. Na het laatste echte goede album Maladroit in 2002, ging het voor mij bergafwaarts met Weezer. Ze hebben nu al/wel hun beste tijd gehad. Toch jammer...

Electro_
Island In The Sun is natuurlijk de begintune van CampingLife!

avatar van Justinx
ja ook nu je het zegt.

Bob Cremers
Island in the sun een geweldig nummer van weezer.

Bob Cremers
Een goed album 5 sterren waard.

avatar van beruk
Enig echt te verteren band uit de zoveelste punk revival, vooral omdat ze om zich zelf kunnen lachen en toch goede muziek maken!

avatar van Tekh
voor mij het beste weezer album

avatar van Bighead
Is gewoon lekker album om zo nu en dan af te luisteren en er weer wat vrolijker van te worden...
Goede muziek om bij auto te rijden...

photograph blijft super!!

Alleen hoorde ik dat ze misschien stoppen? (sorry kon geen artiestentopic vinden)

avatar van Facedown
haakje schreef:

Rivers Cuomo, de zanger van Weezer, heeft veel zin om de groep op te doeken. Volgens hem heeft Weezer momenteel het onderste uit de kan gehaald en is het lang niet zeker of er nog een volgend album komt. Rivers Cuomo heeft wel een heleboel nieuwe songs geschreven, maar hij vindt niet dat het Weezer-nummers zijn. Onder welke naam hij die nummers aan de wereld dan wel wil laten horen is nog niet duidelijk.

avatar van ZERO
Na 'The blue album' heb ik ook de groene variant maar eens beluisterd, en dat was zeker geen teleurstelling. Hoewel ik de blauwe net iets beter vind, heeft deze ook een heleboel geweldige nummers te bieden. Het enige nadeel is dat de lijn nét iets minder constant is. Op The blue album kon élk nummer een single geweest zijn (en dan bedoel ik écht élk nummer!). Op dit album zijn de hoogtepunten afgewisseld met doorsnee werk. Toch is geen enkel nummer ondermaats, het is allemaal de moeite!

Hij krijgt van mij een half sterretje minder dan de blauwe Weezer.

Favorieten: Hash pipe & Knock-down drag-out

avatar van Nanne-1995
HIP HIP isle of the sun is mijn favoriete weezer nummer op 2 buddy holly van the blue album en op 3 hash pipe

avatar van ZERO
Ik moet mijn mening van een paar maanden geleden alweer herzien. Deze vind ik MINSTENS even goed als de blauwe. Op dit moment is het zo'n beetje mijn favoriete cd (de cd van het moment, zullen we het maar noemen). Ik zou hem willen waarderen op 4,25*, maar ik rond even naar beneden af omdat het altijd een bevlieging kan zijn...

avatar van thetinderstick
Ook ik vind deze groene nauwelijk onderdoen voor de blauwe. Toch een halfje minder omdat de blauwe gewoon wat gevarieerder klinkt. Maar de nummers klinken allemaal puntig en geweldig met 'Hash Pipe' als hoogtepunt. Jammer dat ie zo kort is maar gelukkig is er de repeat knop nog!

avatar van Lupin
Was mijn verwachting zo hoog dat hij daarom wat tegenviel? "Hashpipe" en "Island in the Sun" zijn natuurlijk de prijsnummers. En zo staan er wel meer treffers op. Maar de tweede helft begint toch wat eentonig te worden. Ook kwam ik er achter dat ik nummers van onder de 3 minuten helemaal niet meer gewend was. En dan ook nog eens slechts 28 en een halve minuut... Dat alles maakt het iets te veel een snackmaaltijd: Lekker en snel geconsumeerd, maar daarna denk je: Waar was ik ook al weer mee bezig?

avatar van royals
Ben een groot liefhebber van Weezer en vindt dan ook dat hun latere albums sterk ondergewaardeerd zijn. Voor mij staan al hun platen vol met sterke songs. Alhoewel ze vanaf de Green album iets minder werden vindt ik deze plaat toch nog ijzersterk. Glorius Day, Smile, Hash Pipe, Island in the Sun, Crab allemaal top songs. Alleen inderdaad jammer dat elke song niet net zoals Oh Girlfriend minstens 1 minuut langer duurde.

Ik heb laatst Island in the Sun gedownload, en ik luister m sindsdien elke dag. Een nummer waar ik wonderlijke wijs elke keer vrolijk van wordt. Er zit zo'n soort van ongedwongen sfeer in, alsof je mag genieten van de rust en de natuur. Het is echt een Island in the Sun, als dit nummer op staat dan voel ik de zorgen niet meer van de realiteit, net als op een tropisch eiland. Elke dag dit nummer luisteren zou iedereen goed doen denk ik. Werkt goed tegen de stress, en je wordt er vrolijk van.

avatar van bart1989
dees album is echt nog zo slecht niet!

avatar van BoyOnHeavenHill
Opnieuw een Weezerplaat die knalt van begin tot einde, met geen enkele zwakke broeder ertussen. Perfecte powerpop.

Crab is misschien niet het beste maar voor mij in zekere zin wel het ultieme Weezer-nummer: hard en melancholisch, met knetterende gitaren, slimme koortjes en een sterke brug – kort, krachtig en kernachtig. Als iemand mij zou vragen wat mij zo in deze band aanspreekt kan ik hem dit nummer laten horen, en als hij het dan niet snapt zou ik niet weten wat ik anders nog zou moeten laten horen (behalve natuurlijk hun complete werk om er toch nog een gezellige avond van te maken).

Twee puntjes die verklaren waarom ik toch niet tot de maximale score kom. Ten eerste, het is natuurlijk beter om een plaat met tien goede nummers te hebben dan een plaat met tien goede en daarnaast ook nog vier mindere nummers, dus in dat opzicht is dit een perfecte plaat, maar een speelduur van minder dan 29 minuten is toch wel wat èrg kort, hoe goed elk van die minuten ook is. En ten tweede, er zijn wel erg veel gitaarsolo's die gewoon de zangmelodielijn volgen in plaats van iets van spannende afwisseling te bieden, en zonder dat dat me bij deze band nou meteen echt stoort gaat het wel een beetje opvallen.

Desalniettemin een fantastische en intense plaat van een unieke songschrijver en een heerlijk rockende band.

O, trouwens... ben ik de enige die schrok toen hij Island in the sun plotseling hoorde op de soundtrack van Holiday in the sun van de Olsen-tweeling? (Door mijn dochtertjes bekeken hoor, niet door mij...)

avatar van Weirdo Wizzy
Dit is een erg lekker album van Weezer. Wat ik altijd zo fijn vind aan deze band - en op deze plaat is dat niet anders - is dat het altijd zo lekker ongecompliceerd en oprecht klinkt. Het rockt stevig en de nummers zijn stuk voor stuk erg catchy. Is ook wel een kwaliteit natuurlijk. Meest in het oog springende nummers zijn Hash Pipe en Island In The Sun, maar de rest doet er eigenlijk nauwelijks voor onder.

avatar van dominicano fonso
Een wisselvallig album. De eerste nummers zijn vrij goed maar de laatste nummers zijn wat minder.