De Dijk - Niemand in de Stad (1989)

Label: Mercury

1. Ik Kan het Niet Alleen (3:59)
  2. Geen Dag Om op Te Staan (5:50)
  3. Deze Stad (4:20)
  4. Uitverkoop (3:39)
  5. Niemand in de Stad (4:51)
  6. Ik Krijg Je Maar Niet Uit Mijn Kop (3:36)
  7. Wat een Vrouw (3:11)
  8. Nergens Goed Voor (4:23)
  9. Het Gevoel Is Weg (4:28)
  10. Lovesong 100.001 (3:34)
avatar van Nicolage Rico
De mijne ook zeker niet. Vooral de uitvoering is ondermaats.

avatar van Joy4ever
Nicolage Rico schreef:
Over track 2: op welke dag kan je wél staan?

Je legt de klemtoon verkeerd

avatar van Simon Smith
Nicolage Rico schreef:
De mijne ook zeker niet. Vooral de uitvoering is ondermaats.

Ik had het natuurlijk over jouw "humor", Nicolage Rico.

avatar van Nicolage Rico
Simon Smith schreef:
Ik had het natuurlijk over jouw "humor", Nicolage Rico.

En het was nog wel "geen dag om te happen" vandaag.

avatar van Ronald5150
"Niemand in de Stad" vind ik een van de betere Nederlandstalige album. Het behoort in ieder geval tot mijn favorieten in mijn moerstaal. De teksten zijn goed en de muziek is afwisselend rock, blues en soul. Albumopener "Ik kan het niet alleen" is direct raak. "Deze Stad" is pure blues en "Wat een Vrouw" is een heerlijke stuwende rocker. Het afsluitende "Lovesong 100.001" is tekstueel een hele mooie en misschien wel een van de beste van De Dijk. De andere nummers zijn zeker geen vullers en luisteren heerlijk weg. "Niemand in de Stad" is gewoon een goede plaat en heeft na al die jaren nog niets aan kracht ingeboet.

avatar van B.Robertson
Het nummer 'Niemand in de Stad' behoort tot de mooiste Nederlandstalige nummers die ik ken.
Verder zijn 'Ik Krijg Je Maar Niet Uit Mijn Kop' en 'Het Gevoel Is Weg' de favorieten.
Heb ze één keer live gezien en één album van De Dijk volstaat in mijn collectie.

avatar van uffing
B.Robertson schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens. Vooral het orgelspel van Pim Kops is geweldig evenals de prachtige tekst van Huub van der Lubbe.

Nergens Goed Voor lijkt wel erg veel op Jersey Girl van Tom Waits.

avatar van Snakeskin
Een erg invloedrijk artiest natuurlijk, goede keus toch.

Xander de Buisonjé & Jeroen van der Boom - Ik kan het niet alleen - De beste zangers unplugged - YouTube

Deze versie zou niet mogen in Nederland, de meest walgelijke zangers uit Nederland die samen dit lied brengen.
Op zich kunnen ze wel een beetje zingen, maar wat een neppers.