zoeken in:
0
dimwit
geplaatst: 24 april 2007, 18:13 uur
HammerHead schreef:
Dus de enige overeenkomst is dat jij er naar luisterde toen je 11 jaar was. Agressieve teksten en muziek is natuurlijk een vergelijking van likmevestje. Dan kun je ze ook wel met pak 'm beet Deicide gaan vergelijken (nog los van het feit dat Slipknot toch echt een stuk agressiever is dan Linkin Park).
Dus de enige overeenkomst is dat jij er naar luisterde toen je 11 jaar was. Agressieve teksten en muziek is natuurlijk een vergelijking van likmevestje. Dan kun je ze ook wel met pak 'm beet Deicide gaan vergelijken (nog los van het feit dat Slipknot toch echt een stuk agressiever is dan Linkin Park).
Linkin park?? Ik heb het over Limp Bizkit. Ik zie serieus overeenkomsten tussen Slipknot en Limp Bizkit, misschien de rest niet. Dat kan. Linkin Park en slipknot gaan vergelijken gaat wel iets te ver. LP heeft heeft heel andere teksten dan LB en Slipknot en de muziek is radiovriendelijk. Limp Bizkit en Slipknot zijn allebei 'agressief' qua teksten en muziek. dat is de grote overeenkomst vind ik. Slipknot verstoerd zich dan wel met uniformen, enge maskers en een debiele clown die een beetje op pannen staat te slaan, maar Limp Bizkit en Slipknot passen wel mooi in het zelfde 'hokje' vind ik.
Al is de muziek (natuurlijk) wel erg verschillend, en dat is ook het enige waar jij op let. Dan kom je inderdaad tot de conclusie dat Limp Bizkit en Slipknot heel verschillend zijn.
0
geplaatst: 24 april 2007, 18:57 uur
dimwit schreef:
Linkin park?? Ik heb het over Limp Bizkit. Ik zie serieus overeenkomsten tussen Slipknot en Limp Bizkit, misschien de rest niet. Dat kan. Linkin Park en slipknot gaan vergelijken gaat wel iets te ver. LP heeft heeft heel andere teksten dan LB en Slipknot en de muziek is radiovriendelijk. Limp Bizkit en Slipknot zijn allebei 'agressief' qua teksten en muziek. dat is de grote overeenkomst vind ik. Slipknot verstoerd zich dan wel met uniformen, enge maskers en een debiele clown die een beetje op pannen staat te slaan, maar Limp Bizkit en Slipknot passen wel mooi in het zelfde 'hokje' vind ik.
Al is de muziek (natuurlijk) wel erg verschillend, en dat is ook het enige waar jij op let. Dan kom je inderdaad tot de conclusie dat Limp Bizkit en Slipknot heel verschillend zijn.
(quote)
Linkin park?? Ik heb het over Limp Bizkit. Ik zie serieus overeenkomsten tussen Slipknot en Limp Bizkit, misschien de rest niet. Dat kan. Linkin Park en slipknot gaan vergelijken gaat wel iets te ver. LP heeft heeft heel andere teksten dan LB en Slipknot en de muziek is radiovriendelijk. Limp Bizkit en Slipknot zijn allebei 'agressief' qua teksten en muziek. dat is de grote overeenkomst vind ik. Slipknot verstoerd zich dan wel met uniformen, enge maskers en een debiele clown die een beetje op pannen staat te slaan, maar Limp Bizkit en Slipknot passen wel mooi in het zelfde 'hokje' vind ik.
Al is de muziek (natuurlijk) wel erg verschillend, en dat is ook het enige waar jij op let. Dan kom je inderdaad tot de conclusie dat Limp Bizkit en Slipknot heel verschillend zijn.
Mudvayne vind je goed, en je vindt Slipknot debiel omdat ze maskers en pakken dragen

Trouwens, Limp Bizkit en Slipknot vind ik nog altijd niet in hetzelfde hokje te plaatsen, door enkel naar de teksten te kijken.
0
bro
geplaatst: 24 april 2007, 21:22 uur
ik vind limp bizkit en linkin park juist eerder 2 ONGEVEER gelijkaardige bands. toch in ieder geval veeeeel logischer dan vergelijking met limb bizkit. limp bizkit is echt alles behalve agressief. man ik welke wereld leef jij, dimwit ??
0
geplaatst: 24 april 2007, 21:30 uur
bro schreef:
ik vind limp bizkit en linkin park juist eerder 2 ONGEVEER gelijkaardige bands. toch in ieder geval veeeeel logischer dan vergelijking met limb bizkit. limp bizkit is echt alles behalve agressief. man ik welke wereld leef jij, dimwit ??
ik vind limp bizkit en linkin park juist eerder 2 ONGEVEER gelijkaardige bands. toch in ieder geval veeeeel logischer dan vergelijking met limb bizkit. limp bizkit is echt alles behalve agressief. man ik welke wereld leef jij, dimwit ??
Limp Bizkit en Linkin Park zijn ook niet te vergelijken, heel veel verschil tussen beiden.
0
geplaatst: 25 april 2007, 00:24 uur
dimwit schreef:
Linkin park?? Ik heb het over Limp Bizkit.
Linkin park?? Ik heb het over Limp Bizkit.
Sorry, ik bedoel ook Limp Bizkit, geen flauw idee waarom ik daar Linkin Park schreef. Da's namelijk al helemaal geen metal, maar gewoon rock.
Slipknot heeft heel duidelijk deathmetal invloeden, Limp Bizkit heel duidelijk niet. Alleen daarom al vind ik ze totaal onvergelijkbaar.
0
dimwit
geplaatst: 25 april 2007, 19:20 uur
bro schreef:
man ik welke wereld leef jij, dimwit ??
man ik welke wereld leef jij, dimwit ??
In deze wereld. De fucking echte wereld. En niet de Slipknotwereld waarin jij leeft. Ik krijg de Slipknot-koters (waaronder mijn broertje en een aantal mensen hier) niet uitgelegd dat slipknot een dom opgehyped nu-metalbandje is, dat stoer probeert te doen met maskers.
Limp Bizkit doet precies hetzelfde, maar dan niet met maskers, maar met veel vloeken en een rood petje achterstevoren op de kale knikker dragen. Ach, je begrijpt het pas als je het snapt

0
geplaatst: 25 april 2007, 20:23 uur
dimwit schreef:
...
Limp Bizkit doet precies hetzelfde, maar dan niet met maskers, maar met veel vloeken ...
...
Limp Bizkit doet precies hetzelfde, maar dan niet met maskers, maar met veel vloeken ...
dimwit schreef:
In deze wereld. De fucking echte wereld.
(quote)
In deze wereld. De fucking echte wereld.

0
Charles Manson
geplaatst: 25 april 2007, 20:44 uur
dimwit schreef:
Ik krijg de Slipknot-koters (waaronder mijn broertje en een aantal mensen hier) niet uitgelegd dat slipknot een dom opgehyped nu-metalbandje is, dat stoer probeert te doen met maskers.
Ik krijg de Slipknot-koters (waaronder mijn broertje en een aantal mensen hier) niet uitgelegd dat slipknot een dom opgehyped nu-metalbandje is, dat stoer probeert te doen met maskers.
jaja, die koters ook altijd....
gelukkig ben jij al 15

0
Charles Manson
geplaatst: 26 april 2007, 08:49 uur
dan ook nog efkes mijn mening trouwens:
Slipknot kan (kon??) een zeer vette band zijn.
Het spelniveau van de heren is in principe goed, de drummer is zelfs fantastisch.
De gitarist kan hele vette solo's alleen doet hij ze om de een of andere reden nooit.....
Hun kunsten resulteren in een handvol zeer goeie songs, die samen met diverse slappe opvullers een cd vormen.
Vanaf die subliminal tralalala is het voor mij sowieso gedaan.
ze hebben de potentie om eem zeer strakke vette band te worden maar dan moeten ze wel iets meer hun best doen.
oh ja, en neem dat Satanische/pentagrappen/666-imago van in het begin aub weer aan, jullie waren net cool bezig en toen werden jullie ineens "volwassen", ieuw........
Dat hele satanische maakte juist dat Slipknot tussen alle brave te hippe quasi-volwassen nu-metal rommel weer een ouderwetse vuige METALband was, lekker onaangenaam en voor de sicko's.
Het voegde voor mij echt iets toe (en ik vermoed ook voor vele anderen)
Slipknot kan (kon??) een zeer vette band zijn.
Het spelniveau van de heren is in principe goed, de drummer is zelfs fantastisch.
De gitarist kan hele vette solo's alleen doet hij ze om de een of andere reden nooit.....
Hun kunsten resulteren in een handvol zeer goeie songs, die samen met diverse slappe opvullers een cd vormen.
Vanaf die subliminal tralalala is het voor mij sowieso gedaan.
ze hebben de potentie om eem zeer strakke vette band te worden maar dan moeten ze wel iets meer hun best doen.
oh ja, en neem dat Satanische/pentagrappen/666-imago van in het begin aub weer aan, jullie waren net cool bezig en toen werden jullie ineens "volwassen", ieuw........
Dat hele satanische maakte juist dat Slipknot tussen alle brave te hippe quasi-volwassen nu-metal rommel weer een ouderwetse vuige METALband was, lekker onaangenaam en voor de sicko's.
Het voegde voor mij echt iets toe (en ik vermoed ook voor vele anderen)
0
Dionysos
geplaatst: 26 april 2007, 09:42 uur
Lekker onaangenaam en voor sicko's?? Een compleet onschuldig imago dat handig insprong op een toenmalige hype, ja. Ik ben blij dat ze van die puberale carnaval zijn afgestapt en daarna gewoon goede muziek zijn gaan maken.
0
Charles Manson
geplaatst: 26 april 2007, 11:33 uur
Nou, ik moet zeggen dat toen ik ze live zag in 013, het imago toch wel werkte hoor.
Ze kwamen toen 1 voor 1 op en gingen als een standbeeld zo stil staan.
Dat was, in combinatie, met het duistere intro op hoog volume, toch wel erg indrukwekkend.
En dan het six sic six op de mouwen van die pakken enzo.
Ik vond het in ieder geval persoonlijk bijzonder kick!
Ze kwamen toen 1 voor 1 op en gingen als een standbeeld zo stil staan.
Dat was, in combinatie, met het duistere intro op hoog volume, toch wel erg indrukwekkend.
En dan het six sic six op de mouwen van die pakken enzo.
Ik vond het in ieder geval persoonlijk bijzonder kick!
0
dimwit
geplaatst: 26 april 2007, 14:16 uur
Charles Manson schreef:
jaja, die koters ook altijd....
gelukkig ben jij al 15
(quote)
jaja, die koters ook altijd....
gelukkig ben jij al 15

Ik had het over Slipknot-koters, niet over hedendaagse koters. Nou ja Slipknotfans, leef maar lekker door in jullie eigen wereldje waar mannen met maskers het middelpunt van jullie zielige leventje is. Natuurlijk komen hier weer van die inhoudsloze, nietswetende reacties op, maar het zal me een zorg wezen. Lach mij gerust uit, maar lach jezelf het hardste uit.
0
Charles Manson
geplaatst: 27 april 2007, 09:07 uur
Het valt mij op dat iedereen Slipknot als nu-metal bestempeld.
ik vind het juist helemaal geen nu-metal.
Daar is (buiten het DJ gedoe etc om) het skelet van de muziek veels te pure metal, soms tegen deathmetal aan.
Een echte nu metal stemt de gitaren veel lager, zou NOOIT blasten of Slayertempo's hanteren.
Slipknot is vette brute metal, alleen opgeleukt met sporadisch gerap, scratchen etc.
ik zou de kern van Slipknot wel eens een plaat willen zien maken:
dus drum, bas, 2 gitaren en zang en voor de rest geen flauwe kul.
ik vind het juist helemaal geen nu-metal.
Daar is (buiten het DJ gedoe etc om) het skelet van de muziek veels te pure metal, soms tegen deathmetal aan.
Een echte nu metal stemt de gitaren veel lager, zou NOOIT blasten of Slayertempo's hanteren.
Slipknot is vette brute metal, alleen opgeleukt met sporadisch gerap, scratchen etc.
ik zou de kern van Slipknot wel eens een plaat willen zien maken:
dus drum, bas, 2 gitaren en zang en voor de rest geen flauwe kul.
0
Bobiej
geplaatst: 28 april 2007, 09:20 uur
Charles Manson schreef:
Het valt mij op dat iedereen Slipknot als nu-metal bestempeld.
ik vind het juist helemaal geen nu-metal.
Daar is (buiten het DJ gedoe etc om) het skelet van de muziek veels te pure metal, soms tegen deathmetal aan.
Een echte nu metal stemt de gitaren veel lager, zou NOOIT blasten of Slayertempo's hanteren.
Slipknot is vette brute metal, alleen opgeleukt met sporadisch gerap, scratchen etc.
ik zou de kern van Slipknot wel eens een plaat willen zien maken:
dus drum, bas, 2 gitaren en zang en voor de rest geen flauwe kul.
Het valt mij op dat iedereen Slipknot als nu-metal bestempeld.
ik vind het juist helemaal geen nu-metal.
Daar is (buiten het DJ gedoe etc om) het skelet van de muziek veels te pure metal, soms tegen deathmetal aan.
Een echte nu metal stemt de gitaren veel lager, zou NOOIT blasten of Slayertempo's hanteren.
Slipknot is vette brute metal, alleen opgeleukt met sporadisch gerap, scratchen etc.
ik zou de kern van Slipknot wel eens een plaat willen zien maken:
dus drum, bas, 2 gitaren en zang en voor de rest geen flauwe kul.
Zo zou ik het ook graag zien, maar de raps en DJ's maken de muziek Nu metal - wel in zijn hardste vorm. Nummers als Vermillion waarin dat wat minder naar voren komt, vind ik geweldig, vooral die gil van Corey is het enige moment dat Slipknot me kippenvel bezorgt.
Natuurlijk heb je gelijk, ik zou het ook graag met de Metalformatie willen zien; drum, bas, 2 gitaar en zang - maar dat ziet er niet in. De 'maggots' en iedere ander kent Slipknot als een band met typerend gerap en gescratch - dit is Slipknot, en hoe het is doorgebroken. Zonder die elementen is Slipknot Slipknot niet meer - geen probleem op zich - maar zo komt er het meeste geld in het laadje.
0
Charles Manson
geplaatst: 29 april 2007, 10:29 uur
klopt.
ik las een keer die die eerder genoemde 'kern' (of althans een deel ervan) tijdens de soundcheck Morbid Angel nummers speelden en dat dat waanzinnig klonk.
ik las een keer die die eerder genoemde 'kern' (of althans een deel ervan) tijdens de soundcheck Morbid Angel nummers speelden en dat dat waanzinnig klonk.
0
Bobiej
geplaatst: 8 mei 2007, 23:22 uur
Ben benieuwd, of ze daar naast Slipknot nog wat mee zouden doen (Death Metal album misschien?), Morbid Angel is een fantastische band.
0
geplaatst: 27 december 2007, 20:32 uur
Charles Manson schreef:
Het valt mij op dat iedereen Slipknot als nu-metal bestempeld.
ik vind het juist helemaal geen nu-metal.
Daar is (buiten het DJ gedoe etc om) het skelet van de muziek veels te pure metal, soms tegen deathmetal aan.
Een echte nu metal stemt de gitaren veel lager, zou NOOIT blasten of Slayertempo's hanteren.
Slipknot is vette brute metal, alleen opgeleukt met sporadisch gerap, scratchen etc.
ik zou de kern van Slipknot wel eens een plaat willen zien maken:
dus drum, bas, 2 gitaren en zang en voor de rest geen flauwe kul.
Het valt mij op dat iedereen Slipknot als nu-metal bestempeld.
ik vind het juist helemaal geen nu-metal.
Daar is (buiten het DJ gedoe etc om) het skelet van de muziek veels te pure metal, soms tegen deathmetal aan.
Een echte nu metal stemt de gitaren veel lager, zou NOOIT blasten of Slayertempo's hanteren.
Slipknot is vette brute metal, alleen opgeleukt met sporadisch gerap, scratchen etc.
ik zou de kern van Slipknot wel eens een plaat willen zien maken:
dus drum, bas, 2 gitaren en zang en voor de rest geen flauwe kul.
Slipknot is alles behalve pure metal. En het komt niet in de buurt van death metal. Als iets klinkt als "herrie" is het niet meteen death metal. Als je death metal wil horen, luister dan naar Nile bijvoorbeeld, klinkt heel anders. De muziek van Slipknot vind ik gewoon niets moois hebben, het is zo melodieloos, heeft geen enkele vorm van atmosfeer en zit technisch niet goed in elkaar. En de 'agressie' voelt nogal fake aan.
0
MetalDex
geplaatst: 27 december 2007, 20:48 uur
Technisch zit het toch best aardig in elkaar, hoor. Misschien niet hoogstaand, maar dat is een ander verhaal. De rest is natuurlijk volkomen persoonlijk, maar ik vind de s/t en Iowa lekker doorraggen, en met de percussie- en DJ-toevoeging wel een bepaald (fijn) sfeertje oproepen. Op dit album heb ik het gevoel dat Slipknot zich wilt conformeren naar de kritieken, omdat ze niet ingetogen en gevoelig zouden kunnen spelen. Laat Corey dat maar lekker met Stone Sour doen, maar van Slipknot hoor ik liever muziek à la Iowa.
Verder zei Charles Manson niet dat Slipkont deathmetal ís, maar dat het er qua opbouw en snelheid meer in de buurt komt dan de nu-metal. En Nile is natuurlijk iets heel anders dan Slipknot.
Verder zei Charles Manson niet dat Slipkont deathmetal ís, maar dat het er qua opbouw en snelheid meer in de buurt komt dan de nu-metal. En Nile is natuurlijk iets heel anders dan Slipknot.
0
geplaatst: 27 december 2007, 21:02 uur
Natuurlijk is Nile heel anders, ik wilde meer laten zien dat je Slipknot niet kan vergelijken met death metal.
Ik denk dat ik dat fijne sfeertje mis. Een beetje doorraggen is ook niks mis mee, maar er ontbreekt gewoon zoveel aan de muziek in mijn ogen. En alleen wat raggen vind ik gewoon niet mooi. ^^
Ik denk dat ik dat fijne sfeertje mis. Een beetje doorraggen is ook niks mis mee, maar er ontbreekt gewoon zoveel aan de muziek in mijn ogen. En alleen wat raggen vind ik gewoon niet mooi. ^^
0
MetalDex
geplaatst: 27 december 2007, 21:07 uur
Ik vind verder Death ook niet lijken op Nile, maar het is ook allebei death metal, dus dat een band niet te vergelijken is met Nile, wil niet zeggen dat het geen death metal kan zijn. Dat is Slipknot ook verder niet, maar het heeft wel bepaalde trekjes, zoals Nile ook doom metal trekjes heeft, maar geen doom metal ís.
0
geplaatst: 27 december 2007, 21:15 uur
Daar heb je volkomen gelijk in, Nile was maar een voorbeeld. Maar je hoort gewoon vaak uit ontwetendheid van "dat is death metal", alleen omdat iets als "herrie" klinkt, ik wilde dat even rechtzetten. Gelukkig is er genoeg lekkere herrie.
0
geplaatst: 28 december 2007, 01:06 uur
Er wordt hier dus helemaal niet beweerd dat Slipknot deathmetal is omdat het herrie is. Er wordt gezegd dat het dichter bij deathmetal ligt dan bij nu-metal. Denk de percussie en scratcheffecten weg en je houdt in menig nummer de riff- en drumstructuur van een tegen deathmetal aanschurkende band over.
0
geplaatst: 19 juni 2008, 13:18 uur
Het nieuwe album, All Hope Is Gone, zal eind augustus verschijnen. Een nummer (het titelnummer dacht ik) zal vanaf morgen te downloaden zijn via de site van Roadrunner.
0
max en joep
geplaatst: 19 juni 2008, 14:51 uur
ik mag hopen dat ze terugkeren naar Iowa en die andere CD ervoor en dat alle melodieuze jank stukjes weer onder het tapijt verdwijnen.
ook zou een wat strakke en duidelijker geproduceerd gitaargeluid wel eens welkom zijn.
Blijf toch altijd wel een klein zwak voor deze gekke 9 hebben...
"Give me a SCREAMMMM Tilburg!!!!!!"
ook zou een wat strakke en duidelijker geproduceerd gitaargeluid wel eens welkom zijn.
Blijf toch altijd wel een klein zwak voor deze gekke 9 hebben...
"Give me a SCREAMMMM Tilburg!!!!!!"
0
clutch
geplaatst: 20 juni 2008, 09:08 uur
Zelf zeggen ze dat dit hun hardste album tot nu toe gaat worden, ook met meer solo's. Wel komen er ook melodieuze stukken in voor en zal het ook een beetje experimenteel worden. Ik ben benieuwd.
0
clutch
geplaatst: 20 juni 2008, 10:21 uur
Het nieuwe nummer is VET.
het beukt HARD
lekker snel
leuk refreintje
solotje van Mick (al is die zo bagger als wat)
de genoemde melodieuze stukken zijn in ALL HOPE IS GONE in elk geval niet aanwezig. Dit klinkt echt heel anders dan hun vorige albums (heeft nog het meeste weg van Iowa, maar dan harder >> dit is echt geen nu metal meer imo), I dig it
Watch this niggers:
25 AUGUSTUS >>>>> ALL HOPE IS GONE
het beukt HARD
lekker snel
leuk refreintje
solotje van Mick (al is die zo bagger als wat)
de genoemde melodieuze stukken zijn in ALL HOPE IS GONE in elk geval niet aanwezig. Dit klinkt echt heel anders dan hun vorige albums (heeft nog het meeste weg van Iowa, maar dan harder >> dit is echt geen nu metal meer imo), I dig it

Watch this niggers:
25 AUGUSTUS >>>>> ALL HOPE IS GONE
0
max en joep
geplaatst: 20 juni 2008, 11:44 uur
yeah right.......

(tenminste, ik HOOP toch dat het een gebbetje is.......?)
0
geplaatst: 20 juni 2008, 13:18 uur
Haha, die maskers zijn vet
Net zoals het nummer, trouwens. Maar ligt het aan mij, of lijken ze meer de metalcore kant op te gaan?
Net zoals het nummer, trouwens. Maar ligt het aan mij, of lijken ze meer de metalcore kant op te gaan?
0
geplaatst: 20 juni 2008, 18:28 uur
Het nieuwe nummer is geweldig. Inderdaad meer Iowa kant, wat erop wijst dat ze idd nog wat bruter/agressiever worden.
En die maskers zijn wel lachen
Btw: He? Nog geen haatbericht van Dummy777?
En die maskers zijn wel lachen

Btw: He? Nog geen haatbericht van Dummy777?
* denotes required fields.
