menu
zoeken in:
In Muziek > Nieuws > Nieuwe Bee Gees CD Box:

THE STUDIO ALBUMS 1967 - 1968

Door het enorme succes van "Saturday Night Fever" wordt de muziek die The Bee Gees in de jaren 60 maakte vaak op de achtergond gedreven daarom is er nu een 6 CD Box uitgebracht met de 3 Albums 1st - Horizontal - Idea & 3 CD's met (nog nooit eerder ) uitgebrachte Single Versions , Alternate Mixes , Coca Cola Commersials , Music Penned for Movies & Unissued Songs.

De CD's zitten in 3 dubbel-CD Digipacks (met mooie foto's en een interview met Barry & Robin) verpakt in een mooie gelimiteerde box

Releas datum is 7 November

bron :http://www.officialBeeGees.com

Voor dit soort dingen hebben we dus een artiestenpagina:
http://www.musicmeter.nl/artist/13418/info/



PS. Het feit dat "gelimiteerde" in hoofdletters staat geschreven bezorgt mij overigens behoorlijke braakneigingen. Blijkbaar het toverwoord om weer ongegeneerd de zakken te vullen met oude meuk. Het lijkt wel een Tell-Sell reclame.

"PS. Het feit dat "gelimiteerde" in hoofdletters staat geschreven bezorgt mij overigens behoorlijke braakneigingen. Blijkbaar het toverwoord om weer ongegeneerd de zakken te vullen met oude meuk. Het lijkt wel een Tell-Sell reclame.


Heb dat al veranderd

Haha, ok, dat ziet er al een stuk beter uit.

Als oprichtings datum wordt 1963 gegeven maar officieel zingen ze al vanaf 1956 onder de naam Cool Cats later als BG's en daarna Bee Gees

tondeman
Dit klinkt best interessant. Quanta qosta?

stuart
Ik heb zelf een CD gebrand van hun 'disco werk uit de 2e helft van de jaren 70 , die me weer terug brengt naar dei tijd als ik de nummers hieriopp beluister; favorieten zijn You Should Be Dancing , Staying Alive en You Stepped Into My Life.

avatar van pygmydanny
MOJO's How To Buy Bee Gees staat deze week centraal in dit topic

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> MOJO How To Buy - gids

avatar van devel-hunt
Robin Gibb maakt wensenlijstje

van onze redactie
AMSTERDAM - De ernstig zieke Robin Gibb maakte, voordat hij in coma raakte, een lijstje met dingen die hij graag zou willen doen.

De Bee Gees-legende schreef onder meer ideeën voor nieuwe liedjes en toekomstplannen op. Dat deed Robin vorige week, vertelt een vriend in de Britse media. De artiest verbleef toen in het ziekenhuis met een longontsteking.
Hij raakte vrijdagavond in een coma. Robin wil nog een liefdadigheidsinstelling voor kinderen en muziek opzetten en zelf meer muziek produceren.
De familie van de Bee Gee wijkt momenteel niet van zijn zijde. Bij de 62-jarige Robin werd vorig jaar lever- en darmkanker geconstateerd.

avatar van gaucho
Bij Bee Gees - Spirits Having Flown:

Dan heb je waarschijnlijk een aversie tegen hun stemmetjes, en dat kan ik op zich ook wel weer begrijpen. Hoewel ik me zou kunnen voorstellen dat je hun jaren zestig werk misschien wel zou kunnen waarderen, met name het concept-album Odessa. Al wordt het oudere werk van de Bee Gees wel een beetje gedomineerd door de vocalen van Robin, die een wat mekkerend vibrato heeft, waar ook niet iedereen goed tegen kan.

Wat dat betreft zijn de Bee Gees altijd controversieel geweest bij pop- en rockliefhebbers. Ik vind de Bee Gees in zoverre ondergewaardeerd dat het een groep is die lang niet altijd de credits krijgen die ze verdienen: een van de weinige acts die ik vier (ik geloof zelfs vijf) decennia succesvol is geweest in de hitparades en LP-lijsten en die vrijwel altijd behoorlijk werk hebben afgeleverd, al vind ik hun derde jeugd (vanaf '87, nadat ze zes jaar geen album onder eigen naam hadden uitgebracht) een stuk minder boeiend dan hun eerste en tweede. Teveel mechanische instrumentatie, die de ziel uit hun muziek haalt.

Want een van de dingen die ik aan deze Bee Gees-periode waardeer, is de band die ze achter zich hadden staan, zowel op de plaat als live. Die voegde toch wel iets toe aan de nummers en hun zangstemmen.
Jammer dat hun belang voor de popmuziek altijd wordt overschaduwd door hun disco-periode. Maar die heeft in feite maar kort geduurd: R&B en funk op Main course ('75), gestroomlijnder disco-funk op Children of the world ('76), een vijftal nummers voor de Saturday Night Fever soundtrack (waaronder een wonderschone ballad) en dan deze. Hoewel, dit is dus eigenlijk al geen disco meer.

Hun volgende plaat, Living eyes ('81), was weer overwegend rustige pop, en die flopte vervolgens genadeloos. Kennelijk hadden we toen collectief even genoeg van de overexposure van de Bee Gees. En zelf gooiden ze ook zes jaar de handdoek in de ring. Al bleven ze in beeld door productie- en songschrijfwerk voor vele anderen (Streisand, Warwick, Ross en Kenny Rogers, to name a few).

avatar van Wandelaar
Nee, aversie tegen de stemmen heb ik eigenlijk niet. Het maakt ze uit duizenden herkenbaar. Niemand zingt immers zoals de broeders Gibb. Odessa, daar noem je zowat. Dat is een klein meesterwerk, maar wat zijn we hier achterin de jaren '70 toch ver verwijderd van deze klasse. De Bee Gees hebben na het sluiten van hun disco-funk huwelijk niets gebracht waar ik nog warm voor lopen kan. Ik zie het als geraffineerd suikergoed, overduidelijk bedoeld als verkoopartikel. Kwaliteit heeft het echt wel, ik bedoel; goed gecomponeerd en geproduceerd. Hetzelfde kunnen we van ABBA zeggen. Ook knap. Maar ik mis de ziel van een muzikant die uit zijn hart spreekt. Commercieel hoeft niet erg te zijn. Alleen maar droog brood gaat ook vervelen. Maar om het tot een levensprincipe te maken...

avatar van gaucho
Ah, Odessa ken je dus en kun je ook waarderen. Mooi, die plaat verdient het. Meesterwek inderdaad.

Tja, wanneer wordt een album een 'product' en glijdt de artiest in kwestie af naar 'brood op de plank'? Dat vind ik altijd een lastige afweging, die eigenlijk niet te maken is, omdat je niet in het hart van een muzikant kunt kijken. Tenzij-ie zelf in interviews e.d. aangeeft dat-ie nu ook wel eens wat wilde verdienen met zijn of haar muziek. En daar zijn legio voorbeelden van.

Nou stonden de Bee Gees in de aanloop naar dit album onder de zware druk van Robert Stigwood om hun herwonnen populariteit te gelde te maken, dus ik neem zonder meer aan dat ze de trends en de hitparade in het oog gehouden zullen hebben. Maar dan nog kun je naar mijn idee een album maken waar je bezield en met overtuiging aan werkt en waar je voor de volle 100 procent achter kunt staan.

Dat geldt wat mij betreft in elk geval voor dit album (Spirits having flown dus). Al geef ik ook meteen toe dat het een zeer toegankelijke popplaat is, waarbij het vizier ook gericht is op het scoren van een paar hits. Maar als dat goed gedaan is, heb ik er geen hekel aan. Ik denk dat ik daarbij ruimere marges hanteer dan menig andere popliefhebber, omdat ik een vrij brede, en soms ook ronduit commerciële smaak heb. En dan ben ik ook nog eens niet vies van goed gemaakte funk en disco .

Dat anderen het als een commerciele knieval zien in vergelijking met hun eerdere werk, dat snap ik dan ook wel weer. Heel veel gerenommeerde artiesten trapten eind jaren zeventig, al dan niet eenmalig, in dezelfde valkuil: disco is 'hot', dus we gaan een discoplaat maken. Soms geslaagd, maar ook vaak met dramatisch slechte resultaten. De Bee Gees kwamen ermee weg, omdat ze zichzelf opnieuw uitvonden en bovendien (net als Abba bijvoorbeeld) bewezen dat ze die stijl prima in de vingers hadden. Daarom hoeft het niet met minder oprechte bedoelingen gemaakt te zijn dan bijvoorbeeld Odessa. Al geef ik toe dat dat muzikaal wel een wereld van verschil is.

avatar van Wandelaar
Je hebt gelijk. Ik kan de diepste motieven niet peilen. Maar de naam Robert Stigwood, moeten we niet vergeten als het gaat over goede zaken doen met artiesten die een beetje waren afgedreven. Denk ook aan zijn rol bij Eric Clapton. Spirits Havin’ Flown, daar ging het nog steeds over, is inderdaad een toegankelijk popalbum, maar kan me niet artistiek warm krijgen en dat gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.

Desondanks: een zeer verantwoorde uitgave van je ene euro, al is het maar om erover mee te kunnen praten.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.