zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2008, 22:58 uur
mathieudc schreef:
Wat?! Coldplay houdt er wellicht volgend jaar mee op, als onderstaand artikel waar is. Jammer jammer jammer! Zo'n sterke band!
http://www.hln.be/hln/nl/946/Muziek/article/detail/492384/2008/11/18/Chris-Martin-Coldplay-stopt-er-volgend-jaar-mee.dhtml
Ze wouden wel nog een album maken voor het einde van dit decennium, daarmee zullen ze dan hun einde aankondigen vermoed ik? What a shame...
Wat?! Coldplay houdt er wellicht volgend jaar mee op, als onderstaand artikel waar is. Jammer jammer jammer! Zo'n sterke band!

http://www.hln.be/hln/nl/946/Muziek/article/detail/492384/2008/11/18/Chris-Martin-Coldplay-stopt-er-volgend-jaar-mee.dhtml
Ze wouden wel nog een album maken voor het einde van dit decennium, daarmee zullen ze dan hun einde aankondigen vermoed ik? What a shame...

Mooi, ziet Martin eindelijk ook in dat de lijn van ontwikkeling vanuit een artistiek oogpunt steil omlaag gaat. Ben blij voor ze dat ze desondanks kunnen cashen.
0
geplaatst: 19 november 2008, 21:21 uur
Toch net iets te laat tot dat inzicht gekomen wat mij betreft. Ik vond de Coldplay formule met X&Y al ver genoeg uitgemolken.
0
geplaatst: 20 november 2008, 13:20 uur
Misschien wel een goed plan. Ik zou Martin wel eens in een andere band willen horen, met wat meer creatieve geesten (dan in Coldplay). En dan heb ik het niet over de Jay-Z's en Kanye Wests in deze wereld. Ik vond de collaboratie met the Streets best aardig.
0
geplaatst: 20 november 2008, 16:12 uur
Maar volgens mij wil Chris Martin helemaal met de muziek stoppen.
En het voorprogramma van Take That?!?! Wtf
En het voorprogramma van Take That?!?! Wtf

0
geplaatst: 20 november 2008, 18:37 uur
Chronos85 schreef:
Misschien wel een goed plan. Ik zou Martin wel eens in een andere band willen horen, met wat meer creatieve geesten (dan in Coldplay).
Misschien wel een goed plan. Ik zou Martin wel eens in een andere band willen horen, met wat meer creatieve geesten (dan in Coldplay).
Ik ook. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich terugtrekt uit de muziek. Mss dat in een andere "setting" het heilige vuur weer gaat branden en dat er mooie dingen uitkomen. Coldplay's debut was immers zeer goed.
0
geplaatst: 20 november 2008, 19:11 uur
Chameleon Day schreef:
Ik ook. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich terugtrekt uit de muziek. Mss dat in een andere "setting" het heilige vuur weer gaat branden en dat er mooie dingen uitkomen. Coldplay's debut was immers zeer goed.
(quote)
Ik ook. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich terugtrekt uit de muziek. Mss dat in een andere "setting" het heilige vuur weer gaat branden en dat er mooie dingen uitkomen. Coldplay's debut was immers zeer goed.
Persoonlijk denk ik dat er heel wat mooie dingen uit Gwynneth Paltrow zijn gekomen: Apple bijv. Misschien gaat ie wel iets met fotografie/film doen.
0
geplaatst: 3 december 2008, 20:07 uur
Bij Coldplay - Prospekt's March (2008):
Iemand al kaarten voor 10 sept. 2009?
Ik heb er inmiddels 6!
Whooeehoee!!
Iemand al kaarten voor 10 sept. 2009?
Ik heb er inmiddels 6!
Whooeehoee!!
0
geplaatst: 4 december 2008, 23:19 uur
CoExiSt schreef:
Bij Coldplay - Prospekt's March (2008):
Iemand al kaarten voor 10 sept. 2009?
Ik heb er inmiddels 6!
Whooeehoee!!
Bij Coldplay - Prospekt's March (2008):
Iemand al kaarten voor 10 sept. 2009?
Ik heb er inmiddels 6!
Whooeehoee!!
Ik heb er ook 5 bemachtigd! Genoeg tijd voor voorpret trouwens... :'
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 4 mei 2009, 14:57 uur
Mwaha, Cat Stevens stapt net zoals Satriani ook naar de rechter omdat die dieven van Coldplay een melodie zouden hebben gejat.
0
geplaatst: 5 mei 2009, 19:04 uur
Welk nummer zou het dan om gaan in dit geval?
Ik vind het altijd zo overdreven als mensen dat doen. Als iemand jouw melodie jat. Nou ja, jammer dan. Als artiest zou je, je dan moeten schamen voor de collega artiest op artistiek niveau. Meer niet.
Ik vind het altijd zo overdreven als mensen dat doen. Als iemand jouw melodie jat. Nou ja, jammer dan. Als artiest zou je, je dan moeten schamen voor de collega artiest op artistiek niveau. Meer niet.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 6 mei 2009, 05:01 uur
Het is duidelijk dat jij geen muzikant bent. Het is namelijk gewoon schending van het copyright.
0
geplaatst: 8 mei 2009, 17:35 uur
Ken je dat winkelen als één van 'life's little agonies"? En is het dan ook niet zo dat de muziek in winkels onderdeel uitmaakt van de tuchtigingen (naast bijv. "hebt u een bonuskaart" of "wilt u ook koopzegels") die je als klant moet ondergaan. Nee winkelen is geen lolletje en als je dan in de Blokker loopt en je oor is ingesteld op MUZAK, lukt het een beetje, totdat...
je beseft dat het niet your usual muzak is (een tingelende Jan Vayne of zo), maar een chachachaversie van "Clocks" en het is hoorbaar Coldplay zelf. Waarom, deze droefenis, waarom doen ze dit ons aan (vrij naar De Heikrekels)? Wat een overbodige junk - voor straf heb ik bij A Rush of Blood to the Head 0,5 * eraf gehaald - schande!
je beseft dat het niet your usual muzak is (een tingelende Jan Vayne of zo), maar een chachachaversie van "Clocks" en het is hoorbaar Coldplay zelf. Waarom, deze droefenis, waarom doen ze dit ons aan (vrij naar De Heikrekels)? Wat een overbodige junk - voor straf heb ik bij A Rush of Blood to the Head 0,5 * eraf gehaald - schande!
0
lowriderluuk
geplaatst: 16 mei 2009, 18:15 uur
Pastichio Rocker schreef:
Het is duidelijk dat jij geen muzikant bent. Het is namelijk gewoon schending van het copyright.
Het is duidelijk dat jij geen muzikant bent. Het is namelijk gewoon schending van het copyright.
Je mag ook niets meer tegenwoordig.

Tenzij je afspraken met de originele bedenker van het deuntje hebt gemaakt, dan is het gewoon een cover en tevens legaal !
0
geplaatst: 16 mei 2009, 19:05 uur
Pastichio Rocker schreef:
Het is duidelijk dat jij geen muzikant bent. Het is namelijk gewoon schending van het copyright.
Het is duidelijk dat jij geen muzikant bent. Het is namelijk gewoon schending van het copyright.
Dus? Dan ben ik bij deze tegen copyrights op muziek en iedere ander vorm van kunst. Het gaat er mij niet om wat de regels zijn. Die zijn er gekomen omdat er blijkbaar behoefte aan was door artiesten of productiemaatschappijen. Dan blijf ik bij mijn vorige standpunt. Bovendien kan ik nog steeds heel goed een muzikant zijn zonder dit te weten.
Oh ja, en om welk nummer ging het nou?
0
khonnor
geplaatst: 8 juli 2009, 14:04 uur
Bij Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends (2008):
tja, en zo kunnen we blijven doorgaan he.
Radiohead blijft mi de vernieuwing zoeken, waar Coldplay duidelijk enkel de ambitie heeft om de grootste te worden... een soort van tweede u2. lekker makkelijk meezingbare lalala liedjes
ik vind de gespeelde pathetiek en valse emotie van chris martin en co maar niks, net zo zeer als ik de laatste u2 absolute bagger vind. radiohead's laatste daarentegen is een parel van een album.
tja, en zo kunnen we blijven doorgaan he.
Radiohead blijft mi de vernieuwing zoeken, waar Coldplay duidelijk enkel de ambitie heeft om de grootste te worden... een soort van tweede u2. lekker makkelijk meezingbare lalala liedjes
ik vind de gespeelde pathetiek en valse emotie van chris martin en co maar niks, net zo zeer als ik de laatste u2 absolute bagger vind. radiohead's laatste daarentegen is een parel van een album.
0
Misterfool
geplaatst: 8 juli 2009, 22:15 uur
niet helemaal met je eens radiohead heeft inderdaad meer vernieuwsdrang en zij willen daarvoor groots comercieel succes opgeven. coldplay is minder vernieuwend en ook meer een britrock/pop band. ik vind echter wel dat ze in tegen stelling tot andere pop iconen wel een eigen stijl hebben. hun stijl is veel neo-romantischer dan bijvoorbeeld een u2. bovendien vind ik het symfopop geluid waar ze nu mee bezig zijn een schot in de roos. chris martin heeft voor mij een prima stem en goede band achter zich staan.
maar eerlijk is eerlijk ik heb de voorkeur voor radiohead.
maar eerlijk is eerlijk ik heb de voorkeur voor radiohead.
0
geplaatst: 11 september 2009, 07:17 uur
Bij Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends (2008):
Gisteren naar de show in Nijmegen geweest en ben nog aan het nagenieten. Wat een geweldig concert !! Ze speelden bijna heel Viva (Yes! niet) en de band was in topvorm en had zichtbaar plezier. Leuk acoustisch deel op een b-stage met een super versie van Billie Jean. De show als geheel stond als een huis met veel leuke extra's zoals gele ballonnen bij Yellow, gekleurde snippers tijdens Lovers in Japan, vuurwerk en briljante beelden op de schermen.
In 1 woord: geweldig !
Gisteren naar de show in Nijmegen geweest en ben nog aan het nagenieten. Wat een geweldig concert !! Ze speelden bijna heel Viva (Yes! niet) en de band was in topvorm en had zichtbaar plezier. Leuk acoustisch deel op een b-stage met een super versie van Billie Jean. De show als geheel stond als een huis met veel leuke extra's zoals gele ballonnen bij Yellow, gekleurde snippers tijdens Lovers in Japan, vuurwerk en briljante beelden op de schermen.
In 1 woord: geweldig !
0
geplaatst: 11 september 2009, 07:25 uur
Dat is wel een mooie Ad, alleen jammer dat Coldplay tegenwoordig zo waardeloos is dat je er niet eens meer boos om kan worden, maar er gewoon heel treurig van wordt dat een band die een nummer als Shiver (hoorde ik net toevallig op radio 1) heeft gemaakt vervallen is tot dit soort nietszeggende, ongeinspireerde liftmuziek.
En dan ga je ze een keer live zien (niet afgelopen week hoor, want ik ga er echt niet speciaal voor betalen) en dan doen ze zelf 2 keer Viva la vida, net alsof mensen dit nummer al niet uitkotsen. Oh nee wacht het Coldplay publiek bestaat uit 45-jarige mannen die denken in hun tweede jeugd te zitten en vooral denken dat ze vorig jaar wel zo'n fantastische band hebben ontdekt dat ze dit ook op elke verjaardag moeten aanhalen, maar het ergste zijn natuurlijk die huisvrouwen van eind 30 die vooraan staan en bij elke noot van Martin menen te moeten gaan huilen. En laten we eerlijk zijn; Coldplay fans van vandaag de dag slikken werkelijk waar alles, maar een anti-peristaltische beweging was mijn deel.
Maar wat mij vooral opviel tijdens het live-optreden is dat de Viva la vida nummers ook live zo veel minder zijn dan de nummers van de eerste 2 albums, je snakt op een gegeven moment zelfs naar een God put a smile upon your face, sterker nog ik was blij dat na de eerste paar nummers Clocks heel snel volgde, niet dat je daar op zit te wachten, want ook doodgedraaid natuurlijk, maar vergeleken bij dit materiaal zo veel beter.
Overigens zitten de echte relschoppers niet (meer) in het stadion, ik kom er zelf ook tweewekelijks (al 20 jaar dus ik maak sporadisch ook wel wat leuks mee ;-D) en ja er zitten een hoop IQ-lozen, maar verder valt het best mee.
En dan ga je ze een keer live zien (niet afgelopen week hoor, want ik ga er echt niet speciaal voor betalen) en dan doen ze zelf 2 keer Viva la vida, net alsof mensen dit nummer al niet uitkotsen. Oh nee wacht het Coldplay publiek bestaat uit 45-jarige mannen die denken in hun tweede jeugd te zitten en vooral denken dat ze vorig jaar wel zo'n fantastische band hebben ontdekt dat ze dit ook op elke verjaardag moeten aanhalen, maar het ergste zijn natuurlijk die huisvrouwen van eind 30 die vooraan staan en bij elke noot van Martin menen te moeten gaan huilen. En laten we eerlijk zijn; Coldplay fans van vandaag de dag slikken werkelijk waar alles, maar een anti-peristaltische beweging was mijn deel.
Maar wat mij vooral opviel tijdens het live-optreden is dat de Viva la vida nummers ook live zo veel minder zijn dan de nummers van de eerste 2 albums, je snakt op een gegeven moment zelfs naar een God put a smile upon your face, sterker nog ik was blij dat na de eerste paar nummers Clocks heel snel volgde, niet dat je daar op zit te wachten, want ook doodgedraaid natuurlijk, maar vergeleken bij dit materiaal zo veel beter.
Overigens zitten de echte relschoppers niet (meer) in het stadion, ik kom er zelf ook tweewekelijks (al 20 jaar dus ik maak sporadisch ook wel wat leuks mee ;-D) en ja er zitten een hoop IQ-lozen, maar verder valt het best mee.
0
geplaatst: 11 september 2009, 08:01 uur
(willie) schreef:
Maar wat mij vooral opviel tijdens het live-optreden is dat de Viva la vida nummers ook live zo veel minder zijn dan de nummers van de eerste 2 albums, je snakt op een gegeven moment zelfs naar een God put a smile upon your face, sterker nog ik was blij dat na de eerste paar nummers Clocks heel snel volgde, niet dat je daar op zit te wachten, want ook doodgedraaid natuurlijk, maar vergeleken bij dit materiaal zo veel beter.
Maar wat mij vooral opviel tijdens het live-optreden is dat de Viva la vida nummers ook live zo veel minder zijn dan de nummers van de eerste 2 albums, je snakt op een gegeven moment zelfs naar een God put a smile upon your face, sterker nog ik was blij dat na de eerste paar nummers Clocks heel snel volgde, niet dat je daar op zit te wachten, want ook doodgedraaid natuurlijk, maar vergeleken bij dit materiaal zo veel beter.
Absoluut NIET mee eens. De Viva La Vida nummers stonden als een huis en het titelnummer, Life in Technocolor II, 42 en Lovers in Japan waren juist de hoogtepunten van het concert.
En ook je opmerking dat Coldplay liftmuziek maakt, sorry hoor dat slaat werkelijk nergens op. VLV en PM staan vol met spannende arrangementen, maar ik heb het idee dat je dit gewoon niet wilt horen.
0
geplaatst: 11 september 2009, 08:11 uur
rkdev schreef:
En ook je opmerking dat Coldplay liftmuziek maakt, sorry hoor dat slaat werkelijk nergens op. VLV en PM staan vol met spannende arrangementen, maar ik heb het idee dat je dit gewoon niet wilt horen.
En ook je opmerking dat Coldplay liftmuziek maakt, sorry hoor dat slaat werkelijk nergens op. VLV en PM staan vol met spannende arrangementen, maar ik heb het idee dat je dit gewoon niet wilt horen.
Nee die nummers hoor ik het liefst niet meer nee, maar dat heb ik eigenlijk altijd wel met slechte nummers, maar wees er blij mee en geniet er van, ik wil er best een strikje omheen doen, want van mij mag je het houden, ik bedoel, ook Starship had vast zijn fans.
Edit: Maar goed misschien was liftmuziek ook niet helemaal juist en die term is eigenlijk al gereserveerd voor Snow patrol, maar nu ik er over nadenk vind ik dit inderdaad meer muziek voor in een winkelcentrum.
0
geplaatst: 11 september 2009, 08:17 uur
Ik zie aan je stemgedrag dat we het toch ook vaak eens zijn (Elbow, Interpol, Aimee Mann, Pearl Jam), jammer dat we hier niet op 1 lijn liggen, maar goed dat hoort ook bij muziek. Toch vind ik het lastig te begrijpen dat je Shiver wel mooi vindt en de muziek op VLV niet. Maar ja, smaken verschillen.
0
geplaatst: 11 september 2009, 08:50 uur
rkdev schreef:
Ik zie aan je stemgedrag dat we het toch ook vaak eens zijn (Elbow, Interpol, Aimee Mann, Pearl Jam), jammer dat we hier niet op 1 lijn liggen, maar goed dat hoort ook bij muziek. Toch vind ik het lastig te begrijpen dat je Shiver wel mooi vindt en de muziek op VLV niet. Maar ja, smaken verschillen.
Ik zie aan je stemgedrag dat we het toch ook vaak eens zijn (Elbow, Interpol, Aimee Mann, Pearl Jam), jammer dat we hier niet op 1 lijn liggen, maar goed dat hoort ook bij muziek. Toch vind ik het lastig te begrijpen dat je Shiver wel mooi vindt en de muziek op VLV niet. Maar ja, smaken verschillen.
Ik zou eigenlijk eens meer moeten gaan stemmen, maar op 1 of andere manier houdt de manier waarop de toplijst wordt samengesteld me daarvan tegen en ik merk dat ik de laatste tijd bijna helemaal geen stemmen uitbreng.
Maar je kan nooit helemaal op 1 lijn liggen met een ander en misschien is het de X&Y slipstream, maar toen ik overal hoorde dat Coldplay iets nieuws ging doen en ik daarna Violet hill hoorde had ik nog wel vertrouwen in het nieuwe album (vond dit nummer vooral erg interessant), maar toen daarna bleek dat dit de vreemde eend in de bijt was en er draken van platen op stonden (Life in technicolor is een goede tweede achter Viva la vida) heerst er bij mij vooral een jammer gevoel en is het laatste restje wat mij nog aan Coldplay verbond helemaal aan flarden geschoten.
Overigens maakte ik een grote fout door Shiver te vermelden, terwijl het Don't panic was
.
0
geplaatst: 11 september 2009, 09:17 uur
Ik vind rush of blood to the head veruit het beste album van coldplay. X&Y alweer wat minder, met toch een aantal sterke stukken. Dit album liet ik door de eerste hit (was dat vlv) al snel links liggen. Nu toch weer gaan lusiteren en ik zit gelukkig NOOIT in de kuip, en luister bijzonder weinig naar de muziek zenders, dus de hitjes ben ik nog niet heel erg zat. Alhoewel ik de hitjes nou niet bepaald de sterkste nummers van dit album vind. Door het nummer Yes weer wat gaan luisteren en toch zitten hier ook weer sterke nummers op. Ik vind dit album best wel lekker, maar ik kan de reactie van Willie wat betreft bepaalde fans wel heel goed begrijpen. Ik heb hetzelfde met U2...
0
geplaatst: 11 september 2009, 14:04 uur
(willie) schreef:
Dat is wel een mooie Ad, alleen jammer dat Coldplay tegenwoordig zo waardeloos is dat je er niet eens meer boos om kan worden, maar er gewoon heel treurig van wordt dat een band die een nummer als Shiver (hoorde ik net toevallig op radio 1) heeft gemaakt vervallen is tot dit soort nietszeggende, ongeinspireerde liftmuziek.
En dan ga je ze een keer live zien (niet afgelopen week hoor, want ik ga er echt niet speciaal voor betalen) en dan doen ze zelf 2 keer Viva la vida, net alsof mensen dit nummer al niet uitkotsen. Oh nee wacht het Coldplay publiek bestaat uit 45-jarige mannen die denken in hun tweede jeugd te zitten en vooral denken dat ze vorig jaar wel zo'n fantastische band hebben ontdekt dat ze dit ook op elke verjaardag moeten aanhalen, maar het ergste zijn natuurlijk die huisvrouwen van eind 30 die vooraan staan en bij elke noot van Martin menen te moeten gaan huilen. En laten we eerlijk zijn; Coldplay fans van vandaag de dag slikken werkelijk waar alles, maar een anti-peristaltische beweging was mijn deel.
Dat is wel een mooie Ad, alleen jammer dat Coldplay tegenwoordig zo waardeloos is dat je er niet eens meer boos om kan worden, maar er gewoon heel treurig van wordt dat een band die een nummer als Shiver (hoorde ik net toevallig op radio 1) heeft gemaakt vervallen is tot dit soort nietszeggende, ongeinspireerde liftmuziek.
En dan ga je ze een keer live zien (niet afgelopen week hoor, want ik ga er echt niet speciaal voor betalen) en dan doen ze zelf 2 keer Viva la vida, net alsof mensen dit nummer al niet uitkotsen. Oh nee wacht het Coldplay publiek bestaat uit 45-jarige mannen die denken in hun tweede jeugd te zitten en vooral denken dat ze vorig jaar wel zo'n fantastische band hebben ontdekt dat ze dit ook op elke verjaardag moeten aanhalen, maar het ergste zijn natuurlijk die huisvrouwen van eind 30 die vooraan staan en bij elke noot van Martin menen te moeten gaan huilen. En laten we eerlijk zijn; Coldplay fans van vandaag de dag slikken werkelijk waar alles, maar een anti-peristaltische beweging was mijn deel.
Willie toch. Ik begrijp dat Coldplay je niet meer kan (of mag?) raken. En dat je vooral ageert tegen het soort mensen die de muziek van Coldplay nu mooi vinden. Dan zeg ik, dat is toch helemaal niet belangrijk? Muziek is voor mij emotie, en mijn emotie is persoonlijk en voor mij alleen.
Het gaat er om wat ík er uit haal. Dat kan Radiohead - In rainbows zijn, of een gratis te downloaden cd van Chop Wood (zanger van Coparck), maar zéker ook het laatste album van Coldplay. De kritiek op het geloof, op God en de muzikale diepgang die het album keer op keer heeft, raakt mij diep.
Ik ben het met je eens, Coldplay wordt kapot gedraaid op de radio, of in publieke ruimtes, hierdoor komen mensen slechts met de oppervlakkige Coldplay in aanraking. Viva la vida (or death and all of his friends) komt pas tot zijn recht in zijn geheel, net als een schilderij, die bekijk je ook niet in stukjes.
Het soort mensen dat jij beschrijft gaf overigens wel een lichte smet op de gegeven concerten in Nijmegen, maar ondanks dat, heb ik enorm genoten. Als ik dit album weer opzet, roert iets in mij, ik luister en geniet intens, en dat pakt geen enkele Jan Modaal mij af. Hoe 'populair' of 'commercieel' een band ook is.
Het gaat mij om de muziek.
0
geplaatst: 11 september 2009, 14:11 uur
WJW schreef:
Willie toch. Ik begrijp dat Coldplay je niet meer kan (of mag?) raken. En dat je vooral ageert tegen het soort mensen die de muziek van Coldplay nu mooi vinden. Dan zeg ik, dat is toch helemaal niet belangrijk? Muziek is voor mij emotie, en mijn emotie is persoonlijk en voor mij alleen.
[/quote]
Ja dat is er inderdaad wat over geweest, het is namelijk nooit mijn bedoeling geweest om iedereen en alles over 1 kam te scheren, waar ik eigenlijk tegen wilde ageren is de kritiekloosheid. Excuses aan degene die zich aangesproeken voelden, maar van mij mag echt iedereen naar alles luisteren en het mooi vinden. Alleen wil ik dan graag ook van hetzelfde recht gebruik maken om iets te kunnen kraken, zonder daarbij op de persoon te hoeven spelen en zeker als het om een band gaat die echt hele goede zaken heeft gemaakt.
0
geplaatst: 11 september 2009, 16:04 uur
Ondanks dat je tegenwoordig Coldplay overal hoort ( radio , documentaire's)
blijf ik vinden dat de groep buitengewoon knappe muziek maakt .
Op X Y Z vond ik de ontwikkeling stagneren , maar hier ondanks de herkenbaarheid vind ik ze bepaald weer een stap vooruit .
De stem van Chris Martin is vaak bekritiseert , maar ik kan alleen maar concluderen dat de man op een gemeende manier zijn teksten naar voren brengt .
Hier ook weer ieder zijn meug . Maar laten we blij zijn dat er tussen alle top 40 rotzooi nog behoorlijke muziek tussen zit .
Coldplay hoort daar zonder meer bij .
blijf ik vinden dat de groep buitengewoon knappe muziek maakt .
Op X Y Z vond ik de ontwikkeling stagneren , maar hier ondanks de herkenbaarheid vind ik ze bepaald weer een stap vooruit .
De stem van Chris Martin is vaak bekritiseert , maar ik kan alleen maar concluderen dat de man op een gemeende manier zijn teksten naar voren brengt .
Hier ook weer ieder zijn meug . Maar laten we blij zijn dat er tussen alle top 40 rotzooi nog behoorlijke muziek tussen zit .
Coldplay hoort daar zonder meer bij .
0
geplaatst: 12 september 2009, 17:40 uur
bobfranke95 schreef:
Bagger.
Rush of blood to the head, Geniaal album maar ze hadden na de eerste 2, a 3 albums moeten stoppen.
Bagger.
Rush of blood to the head, Geniaal album maar ze hadden na de eerste 2, a 3 albums moeten stoppen.
Als elke band na een paar geniale albums moet stoppen, dan schiet er nog maar weinig over vrees ik...
0
geplaatst: 13 september 2009, 10:55 uur
joris schreef:
Als elke band na een paar geniale albums moet stoppen, dan schiet er nog maar weinig over vrees ik...
(quote)
Als elke band na een paar geniale albums moet stoppen, dan schiet er nog maar weinig over vrees ik...
Ja inderdaad... Als een band weer wat anders probeert bestaat er altijd de kans dat er mensen zijn die het niks vinden. Als ze het kunstje van het succes van de andere albums proberen na te doen is er weer een andere groep die commentaar heeft.
Zo zal het altijd blijven en ik moet zeggen dat ik meer de voorkeur geeft aan een groep doe wat avontuur maakt, met het risico dat er af en toe een tegenvaller bij zit. Of ze moeten heel goed het kunstje kunnen herhalen natuurlijk.

0
geplaatst: 14 september 2009, 16:52 uur
rkdev schreef:
Gisteren naar de show in Nijmegen geweest en ben nog aan het nagenieten. Wat een geweldig concert !! Ze speelden bijna heel Viva (Yes! niet) en de band was in topvorm en had zichtbaar plezier. Leuk acoustisch deel op een b-stage met een super versie van Billie Jean. De show als geheel stond als een huis met veel leuke extra's zoals gele ballonnen bij Yellow, gekleurde snippers tijdens Lovers in Japan, vuurwerk en briljante beelden op de schermen.
In 1 woord: geweldig !
Gisteren naar de show in Nijmegen geweest en ben nog aan het nagenieten. Wat een geweldig concert !! Ze speelden bijna heel Viva (Yes! niet) en de band was in topvorm en had zichtbaar plezier. Leuk acoustisch deel op een b-stage met een super versie van Billie Jean. De show als geheel stond als een huis met veel leuke extra's zoals gele ballonnen bij Yellow, gekleurde snippers tijdens Lovers in Japan, vuurwerk en briljante beelden op de schermen.
In 1 woord: geweldig !
Mee eens, zeer indrukwekkend, ondanks de drukte. Prachtige cd is dit overigens, nauwelijks een zwakke plek te ontdekken.
* denotes required fields.
