menu
zoeken in:
avatar van Reijersen
D'Angelo is terug!!!!!!!!!!!!!!!!

Check zijn nieuwe nummer hier:

http://www.urbanscene.nl/news/headlines/276354/276363/285367?visitorId=bc3b2b1ef10899d2bbda05bf7234258b

Productie is van ?uestlove van The Roots.

avatar van Reijersen
Goed nieuws!!!

Zanger D’Angelo brengt voor het einde van dit jaar een nieuwe single uit. Daarnaast werkt hij onder J Records aan een nieuw album.

Het laatste album van D’Angelo heet ‘Voodoo’ en kwam destijds uit onder Virgin Records, nadat zijn eigen label failliet was gegaan.

(bron: juize.fm)

avatar van jelmer19
Yes... T Zal nog wel een poosje duren maar het werd tijd dat er weer eens echt nieuw werk van hem komt..

avatar van Reijersen
Kelis en D'angelo willen allebei een enorme comeback maken! Maar wat hebben Kelis en D`angelo gemeen? Nee, het is niet wat je denkt...

Ze werken allebei samen aan hun comeback album met Tone Toni Tony. De naam van deze man is Raphael Saadiq en hij is gestrikt om allebei de comebackalbums te produceren


Eindelijk dan eens een nieuw album????

|Joël|
Dat zou leuk zijn, ik heb ook wel een goed gevoel bij Saadiq. Laten we hopen dat het nog iets moois wordt.

avatar van daoneandonly
Komt Yoda II Hier ook nog te staan? ik meen het al een aardige tijd geleden gezien te hebben in de Media Markt

Linkje

Over die comeback van van deze gozer heb ik overigens nog m'n twijfels; Hij was na Voodoo zo erg aan de drugs geraakt. Dat 'Nieuwe album', wat 'James River' zou moeten gaan heten, is al een paar keer uit gesteld. Het zou best vet zijn als die kwam, ben alleen bang die 't niet komt.

rabbit
Volgens ?uestlove komt het nieuwe album van D'Angelo volgend jaar uit en is het nu voor 97% afgerond!

"The [D'Angelo] album is pretty much 97% done. At best, it will go down in the Smile/There's a Riot Goin' On/Miles Davis' On the Corner category."

?uestlove Talks Michele Bachmann Fiasco, New D'Angelo Album | News | Pitchfork

Live was het in ieder geval geniaal, met Jesse Johnson!

avatar van kemm
D’Angelo + Graham Central Sation, Live op Gent Jazz Festival - 14 juli 2012

Redelijk uit het niks werden er begin dit jaar een reeks concerten aangekondigd van D’Angelo in Europa. De levende R&B-legende leefde dan toch nog en dat werd gisteren, in het verlengde van die Europese tour, nog eens duidelijk onderstreept.

Voor D’Angelo werd het podium nog warm gemaakt daar een andere, iets oudere, levende legende: Larry Graham en zijn Graham Central Station. Zij vervingen een andere nog levende legende, Bobby Womack, die omwille van gezondheidsredenen zijn nieuwe plaat niet kon komen voorstellen. Met zijn rol binnen de funkmuziek bij groepen als Sly & The Family Stone en later zijn eigen band is Larry Graham, hoewel misschien een iets minder bekende solonaam, uiteraard een volwaardige vervanger te noemen. Hoeveel er van zijn oorspronkelijk Graham Central Station daadwerkelijk mee op het podium stonden was moeilijker te zeggen. Dezelfde zangeres was het alleszins niet en het was even afwachten of dit bleke kind de slaps aankon, maar dat viel gelukkig goed mee. Het was vooral genieten als de band in de groove van weleer dook en Larry zich kon uitleven in zijn geheel unieke slap bass techniek. Heerlijk om hem letterlijk aan de bassnaren te zien plukken, alsof het haartjes betroffen op plaatsen waar ze niet horen. Zulke puur muzikale momenten waren eigenlijk te zeldzaam, gezien het overgrote deel dan de show bestond uit het publiek zo veel mogelijk opjutten. In het begin is het wel ideaal om de mensen warm te maken. Zo kwam de groep van achteruit als een marching band het podium opgeparadeerd waarop de blinkend witte bass aan Larry werd aangereikt als ware het de in steen gegraveerd 10 geboden voor Mozes zelve. Dat leek ook deel van de opdracht: het duidelijk maken van de grootsheid van Larry Graham als artiest (terwijl dat toch wel best meevalt). En maar in de handjes klappen, en maar “Larry” scanderen. Het meest bijval kreeg hij nochtans met de nummers van Sly & The Family Stone. Zijn nieuwe nummer kon rekenen op het minst bijval, en dat stelde inderdaad niet heel veel voor. Het minst overtuigend was echter hun uitvoering van I Can’t Stand the Rain, onderbroken door een uithaal en solo te veel en weer die overdreven publieksinteractie. Graham Central Station speelde het best tijdens hun eigen (semi-)klassiekers, als de muziek op de eerste plaats stond, de vibes superstrak zaten en de bassen ronduit gemeen klonken! De vraag “Wat had Bobby ervan kunnen maken” hebben ze hiermee zeker niet uit mijn hoofd gekregen. Als voorprogramma volstond het ruimschoots, maar van een groep met dit aanzien moet je meer kunnen verwachten.

En dan was het wachten op D’Angelo. Een halfuur. Of eigenlijk twaalf jaar (wat het halfuur ook weer in perpectief zet). Maar eens op het podium leek het alsof Voodoo net uit was. De man was uitstekend bij stem (eens de microfoon goed was afgesteld), speelde bij wijlen virtuoos en zag er weer How-Does-It-Feel-viriel uit, juist zijn sixpack dat in het verleden een bekertje alcohol, een grammetje vet en een lijntje lekkers te veel heeft te verduren gekregen. Samen met zijn band benaderde hij met de eerste noten weer meteen de Voodoo-tijden. Playa Playa, Feel Like Makin’ Love, Devil’s Pie, Chicken Grease, ze brachten stuk voor stuk die unieke funkvibe terug, met D’Angelo wisselend achter de keys en gitaar, of vol vergave ‘naakt’ achter zijn microfoon. De schreeuwen, de hoge noten, niets doet vermoeden dat zijn bezigheden de voorbije jaren niet koosjer waren. Wie hem had afgeschreven kreeg vanavond lik op stuk. De verhouding muziek/performance zat ook veel beter dan de voorgangers. Hij stond grotendeels met een brede glimlach op de planken, of hij moest een gemene frons trekken terwijl hij een vuile gitaarriff uit zijn instrument toverde, en hij leek oprecht onder de indruk van de appreciatie van het publiek. Dat terwijl de muziek op geen enkel moment zijn groove verloren heeft. Ook zijn solo-intermezzo, waarbij enkel D’Angelo en zijn keys op het podium overbleven, overtuigde en onderstreepte de pure artiest in D’Angelo die we hier aan het werk zagen. Hier nam hij de gelegheid om zijn grote hit erdoor te jagen. Die ene beginnoot was voldoende om de natte tent in vuur en vlam te zetten, waarbij hij de kans zag om zijn publiek een beetje te jennen en het nummer abrupt stopte. Zal ik ‘m doen of zal ik ‘m niet doen, waarna dan -gelukkig- toch maar de befaamde woorden volgden. Enkel de eerste verse en het refrein, maar dat leek voldoende om de gemoederen de bedaren, of om het vrouwvolk in een coma te zwijmelen. Bijzonder waren ook zijn uitvoeringen van Shit Damn Motherfucker en Brown Sugar. Bij de eerste werd het tempo een behoorlijk pak teruggeschroefd, waarmee de harde woorden sensueel en tegelijkertijd onwennig werden. Het werkte wonderwel voor dit nummer. Het bisnummer Brown Sugar kreeg dan weer een sneller ritme, waardoor D’Angelo haast in rappen verviel en de band voor zoveel muzikale climaxen zorgde dat het niet anders kon dan dat ze werden aangestuurd door de met zweet beparelde biceps van de R&B-god. De nieuwe nummers, die volgens ?uestlove behoorlijk verschillen van zijn oude werk, pasten nochtans uitstekend in deze set vol R&B-klassiekers, met dank aan hun zeer duidelijke funkbasis. Het zou me niets verbazen mocht er een derde klassieker komen uitrollen. D’Angelo zou terug zijn, zou nieuw materiaal hebben, zou eindelijk die derde cd gaan uitbrengen. Maar nu heb ik het met mijn eigen ogen gezien: D’Angelo ís terug, hééft nieuw materiaal en die cd, ja, die kómt gewoon, geloof ik nu! En als dit concert enige indicatie is kan hij moeitloos de draad weer oppakken met zijn hoogdagen!

avatar van Improvision
Zijn nieuwe album zou bijna af zijn volgens ?uestlove.


avatar van Poles Apart
Na 14 jaar dan toch een broertje/zusje voor "Voodoo"? I wouldn't hold my breath....

avatar van TheLegacy
Holy fuckshit.. hij is er dan.. maar nee, echt! Black Messiah LP

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)

avatar van TheLegacy
Eerste single has arrived! Sugah Daddy

avatar van aERodynamIC
Ben erg benieuwd naar het album dat waarschijnlijk deze week uit komt!

avatar van Reijersen
Album staat al op Spotify.

avatar van TheLegacy
Ohhhh shit, ik ga luisteren!

avatar van Reijersen
Wie voegt 'm toe?

avatar van west
Ik had het goed gedaan, maar iemand was mij net te snel af, kreeg ik te horen.
Maar wel met fouten, dus moeten we nu wel wachten.

avatar van west
Ik raad iedereen aan om 'm snel te downloaden van iTunes en op cd te zetten: wat een fantastische productie zeg, wat een geluid! En oh ja: wat een plaat!

avatar van Marco dB
Hier istie
Verandering van de naam is al doorgegeven.

avatar van west
Er is een extra concert gepland voor 4 maart in Utrecht.en tickets zijn al te koop.

Ikzelf heb tickets voor Paradiso, maar woon in Utrecht. Nou ja: Paradiso is toch sfeervoller.

avatar van Marco dB
Bedankt voor de tip. In the pocket!

avatar van west
Graag gedaan!

avatar van west
Uiteindelijk toch naar Utrecht: wat een waaaaaaaanzinnig gaaf concert zeg! Hij speelde van 10 tot kwart over 12. Maar het wachten ben ik al vergeten. Zo, nu eerst slapen.

avatar van Minneapolis
west schreef:
Uiteindelijk toch naar Utrecht: wat een waaaaaaaanzinnig gaaf concert zeg! Hij speelde van 10 tot kwart over 12. Maar het wachten ben ik al vergeten. Zo, nu eerst slapen.

Ik was er ook, en kom nu net thuis.
Het was ge-wel-dig! Ik heb me in het zweet gewerkt omdat ik onmogelijk stil kon blijven staan.
60% funk, 20% soul, 10% rock en 10% psychadelic sh•t. Kortom.. just the way i like it.

voor de bassist als (i.m.o. het hart van de band), en ook de achtergrond zangeres/ danseres verheugde de feestvreugde.

avatar van Marco dB
Was inderdaad erg vet, met naast de man zelf inderdaad Pino Palladino als stralend middelpunt. Het late aantreden (ruim anderhalf uur te laat) vond ik wel bloedirritant en het geluid was zeker het eerste half uur enorme bagger. De hoge verwachtingen werden daardoor in het begin zeker niet waargemaakt. Het venijn zat hem in de staart, maar dat was dan ook wel briljant.

avatar van west
Nou, in de staart.... de eerste 2 nummers was er een blikken geluid, daarna werd het in één klap erg goed. Vanaf dat moment ging het helemaal los en hield niet meer op. Wij hadden gelukkig ervoor gekozen om (recht voor het podium) te gaan zitten, waardoor het wachten minder erg was. En ja, vroeguh gebeurde zoiets regelmatig met grote sterren. Ik was bang dat hij eerder zou stoppen, maar het werd keurig kwart over 12 in de nacht.

avatar van Marco dB
west schreef:
Nou, in de staart.... de eerste 2 nummers was er een blikken geluid, daarna werd het in één klap erg goed. Vanaf dat moment ging het helemaal los en hield niet meer op. Wij hadden gelukkig ervoor gekozen om (recht voor het podium) te gaan zitten, waardoor het wachten minder erg was. En ja, vroeguh gebeurde zoiets regelmatig met grote sterren. Ik was bang dat hij eerder zou stoppen, maar het werd keurig kwart over 12 in de nacht.

Een hele lange staart, dat klopt.
De plek waar ik zat, midden boven, was het geluid echt slecht tijdens het eerste deel, met name vocaal. En laat beginnen is natuurlijk een ding bij zo'n concert waarbij je half Nederland bedient en velen afhankelijk zijn van treinen e.d. Tijdens de toegift was toch al zeker een kwart van het publiek vertrokken. En die hebben toch een hoogtepunt gemist.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:18 uur

geplaatst: vandaag om 17:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.