menu
zoeken in:
Larsch
Sven Bersee schreef:
Neen, Pocket Revolution kende evenals de andere dEUS albums, geen slechte nummers.

Ik zeg nergens dat ik het een slecht nummer vind. Vind het wél een voor dEUS begrippen vrij toegankelijk radiohitje, zonder dat het me ergens écht raakt of spanning bezorgt. Ikzelf heb niet zoveel met dat nummer (in tegenstelling tot mijn vrienden, die het het beste dEUS-nummer vinden). Niet slecht hoor, wel mijn minst favoriete dEUS-single. Ik hoor liever dingen als Nothing Really Ends of Slow.

avatar van vanson
Bij dEUS - Vantage Point (2008):

wegens verhindering heb ik 3 kaartjes voor het concert van dEUS in de Melkweg te Amsterdam, aanstaande dinsdag 15 april.

Deze zijn, uiteraard, tegen kostprijs (28,50 euro per kaartje) op te halen in Bergen op Zoom.

Bij interesse even e-mailen naar p.zandijk@hetnet.nl

gr.
Petri & Marco

avatar van gemaster
En daar versprak dhr. Barman zich toch mooi even bij De Wereld Draait Door. dEUS zal dit jaar op Lowlands verschijnen. Voor mij toch wel een hele belangrijke reden om na te gaan denken over een kaartje.

avatar van Tommeh
pattje schreef:
Een goede plaat van dEUS inderdaad ! Overigens vertelde ze net zelf in DWDD dat ze op Lowlands staan dit jaar (yippie)

Wat sloeg die van Nieuwkerk even de plank mis daar zeg. dEUS komt daar met een dikke vette scoop en meneer praat er gewoon overheen.

Eigenlijk verklapte Tom het al tijdens hun optreden op Motel Mozaique. Aan het eind vroeg hij wie er allemaal naar Lowlands gaan dit jaar.

Wel goed nieuws natuurlijk!

avatar van wicked_messenger
ik ben nooit een deus fan geweest en zal het ook nooit worden, overgewaardeerd en te arrogant naar mijn mening. er is veel betere, puurdere muziek te vinden in belgie, kijk bv gewoon naar roland van campenhout, monza, maakt niet uit. en het gitaarspel van mauro is weer ongelooflijk subliem op deze plaat, hij houdt zich wel precies meer en meer aan het principe "less is more", hoe makkelijk kan het leven van een gitarist niet zijn. nee, deus is gewoon een of andere hype geworden en het gaat duidelijk ook niet meer om de muziek maar om het imago, hier en daar een embargo, daar nog eens een interview dat niet uitgegeven mag worden, dan eens een 0110 festivalletje om gerespecteerd te kunnen worden bij elk publiek. ieder zijn ding natuurlijk, maar je wordt op de duur zo overspoeld via de krant, tv,... dat ik al die dingen over deus echt niet moet weten.

avatar van corn1holio1
En dan ga je nog naar fora over dEUS ook? Je zoekt het wel een beetje !

avatar van LeRoi
.....ben ook geen 'fan' (heb geen enkele CD bv., maar wel de nodige nrs. op tape)...en centraal bij mij staat ten allen tijde datgene wat een band/artiest 'op de mat legt' en niet het imago o.w.i.a.m.z.....

Maar (ook) als ik deze nieuwe CD beluister: denk toch zeker 1 van de, zo niet DE, grootste rockbands uit de Lage Landen!
ZEKER de meest constante band: het kwaliteitsniveau blijft op een hoog niveau....

Probleem (voor dEUS) is dat mijn belangstelling zo halverwege de jaren '90 steeds meer uitging naar genres/ontwikkelingen in de popmuziek die niet zo zeer de wortels hebben in de rockmuziek (piek lag voor mij eind jaren '80 bij Pixies, Smashing Pumpkins, Black Crowes, Cramps, UDS, RHCP, (herontdekte) Stooges/Sex Pistols/Hendrix,.....to name a few)....

Toch beluister ik elke nieuwe plaat van deze Superband van Tom Barman en ook deze klinkt weer GOED!....zeker als ik dit afzet tegen al die nieuwe bandjes uit de VS en UK van de laatste jaren.....

N.b. Een band die imo mogelijk aan het niveau van dEUS (op termijn) zou kunnen tippen is het Nederlandse 'Alamo Race Track' ..
en tja, 'Black Cat John Brown' heb ik dan weer wel....

avatar van wicked_messenger
corn1holio1 schreef:
En dan ga je nog naar fora over dEUS ook? Je zoekt het wel een beetje !

ik kan zoiets gewoon niet negeren, het is de meest beluisterde cd van het moment en het stond op de homepage hier

avatar van Tha)Sven
Niemand ze gister gezien bij DWDD ?
Ze voerden The Architect op met zijn alle rond een ghettoblaster. Ik vond het wel aardig, maar had ze liever echt zien spelen.

Joy
dwdd, gezien idd

ach dEUS, altijd net ff anders en dat maakt deze band mede uniek

avatar van Arrie
LeRoi schreef:
o.w.i.a.m.z.


avatar van LeRoi
Of Wat Iets Al Meer Zij: m.a.w. (met andere woorden) n.z. (niet zeiken) over 'imago' van dEUS maar beoordeel de muziek op de muziek: en die is i.m.o. (in mijn ogen) OK (Onwijze Klasse)!!

Gisteren in de Melkweg gezien, was echt super! Uitschieters waren Sun Ra, Instant Street, Suds&Soda en Bad Timing.
Van deze cd speelde ze When She Comes Down, Oh Your God, Favourite Game, Slow, Architect, Is A Robot en Smokers Reflect. Vond het wel vreemd dat het publiek de nieuwe nummers buiten de singles niet kende... Kennelijk is Bittorrent nog niet ontdekt door menig concertbezoeker

http://youtube.com/watch?v=kVwsr3_vGuw (niet van mij)

avatar van Yak
Yak
Joy schreef:
een nummer dat na 10 jaar nog steeds goed klinkt is zeldzaam

En toch is het dEUS zélf gelukt, want zowel Worst Case Scenario als In A Bar Under The Sea zijn de 10 jaar al lang en breed voorbij en hebben nog steeds dezelfde kracht. Het enige wat eraf is, is het verrassingseffect van het de eerste keer horen van die albums. Ik vraag me sterk af of dat voor Vantage Point (en sowieso alles ná IABUTC) op dezelfde lange termijn nog geldt.

Joy
het kan uiteraard, maar het is niet de inzet lijkt mij

maar idd, wcs is bijna tijdsloos;)

avatar van Kaaasgaaf
@Yak: Ach kom op, hoeveel ik ook van die eerste twee platen hou, het is toch evident dat The Ideal Crash hun meest tijdloze meesterwerk is! Of ben ik nou gek?

WernerGSF
Nee hoor, ik ben het met je eens.

Ik denk ook niet dat Vantage Point in de buurt van van het meesterwerk dat The Ideal Crash heet, maar dat moet ook niet.
Dit is gewoon een nieuw album van dEUS, waar ik zeer naar uitkijk

avatar van Yak
Yak
Kaaasgaaf schreef:
@Yak: Ach kom op, hoeveel ik ook van die eerste twee platen hou, het is toch evident dat The Ideal Crash hun meest tijdloze meesterwerk is! Of ben ik nou gek?

Hoezo is dat 'evident'? Het is hooguit jouw mening, en misschien die van vele anderen, maar in elk geval niet de mijne. Er staan goede nummers op The Ideal Crash hoor, maar ik vind 'm in vergelijking met WCS, In A Bar en My Sister = My Clock een heel stuk degelijker, minder avontuurlijk, saaier.

avatar van Kaaasgaaf
Yak schreef:
(quote)

Hoezo is dat 'evident'? Het is hooguit jouw mening, en misschien die van vele anderen, maar in elk geval niet de mijne. Er staan goede nummers op The Ideal Crash hoor, maar ik vind 'm in vergelijking met WCS, In A Bar en My Sister = My Clock een heel stuk degelijker, minder avontuurlijk, saaier.


Ik vind WCS en In A Bar minstens zo goed als The Ideal Crash.
En deze twee platen zijn ook zeker avontuurlijker.
Maar jij gebruikte het woord ''tijdloos'' en voor mij is de meeste dEUS-muziek van voor The Ideal Crash vooral een typisch tijds- en sfeerbeeld van belgische muziek in de jaren '90, waar je maar net van moet houden.
The Ideal Crash is naar mijn gevoel vele malen toegankelijker en ook ''universeler'' (zo voel ik dat, valt moeilijk uit te leggen).
Daarom denk ik dat die plaat het best de tand des tijds zal doorstaan.
Al zullen WCS, IABUTS en ook MS=MC altijd zeer gerespecteerde underground-indieplaten blijven.
PR en VP daarentegen zullen snel weer worden vergeten ben ik bang.

avatar van Yak
Yak
Kaaasgaaf schreef:
Ik vind WCS en In A Bar minstens zo goed als The Ideal Crash.
En deze twee platen zijn ook zeker avontuurlijker.
Maar jij gebruikte het woord ''tijdloos'' en voor mij is de meeste dEUS-muziek van voor The Ideal Crash vooral een typisch tijds- en sfeerbeeld van belgische muziek in de jaren '90, waar je maar net van moet houden.

Ik geloof dat we het eens zijn hoor, maar ik heb de oude albums van dEUS dan ook nooit "tijdloos" genoemd. Ik moet het eerste tijdloze album in mijn leven nog horen. Het enige wat ik wilde zeggen is dat ik WCS, Bar en S=C op de lange termijn nog steeds met veel plezier opzet, dat ze nog niets aan kracht hebben ingeleverd, terwijl er genoeg muziek uit dezelfde periode is die hun glans intussen heeft verloren.

avatar van Kaaasgaaf
@Yak: Okay, je hebt gelijk. Je hebt het woord 'tijdloos' inderdaad niet genoemd. Maar ik dacht dat je dat bedoelde.
Heb jij nog nooit een 'tijdloos' album in je leven gehoord?
Ik genoeg. Dark Side Of The Moon, OK Computer en The Ideal Crash zijn daar drie voorbeelden van.
Maar ik ben het eveneens met je eens dat WCS, IABUTS en MS=MC (ook al beschouw ik ze niet als tijdloos) zeker niet aan enige kracht hebben ingeboet. Deze platen staan nog steeds als een huis! Toch zijn ze te grillig om als 'tijdloos' te worden beschouwd. Tegelijk is dat 'grillige' nu juist precies hun charme en hun kracht.
Pocket Revolution beschouw ik als een plaat vol sterke nummers, die typisch dEUS klinkt, maar in z'n geheel toch niet helemaal kan overtuigen. Evengoed vind ik hem nog fantastisch. Waar ik alle andere dEUS-albums met een '5' beoordeel, doe ik dat voor deze met een 4.5. Nog steeds een hele hoge score dus.
Helaas krijgt Vantage Point van mij niet meer dan een '3'. Een zeer sterke daling dus na de vorige plaat. Ik hoop dat de volgende plaat niet nóg lager bij mij zal scoren.

Father McKenzie
Ik wil gewoon even kwijt dat ik deze band de allerbeste Belgische band ooit blijf vinden, ondanks de talloze personeelswisselingen, het is meer een muziekcollectief eigenlijk dan een echte band, al ziet het er naar uit dat met de komst van Mauro P. nu toch een hele goede line-up gemaakt is, al mocht Stef Kamil nooit de band verlaten hebben, natuurlijk.

avatar van MichelDumoulin
Tha)Sven schreef:
Niemand ze gister gezien bij DWDD ?

Zeker wel. Vond het vooral leuk om Tom (tussen neus en lippen door) te horen zeggen dat ze de afsluitende band van Lowlands zijn dit jaar. Volgens mij praatte hij zijn mond voorbij en was het eigenlijk niet de bedoeling om dit al wereldkundig te maken.

wcs
Vanmiddag spelen ze hem live vanuit hun repetitiekot en iedereen kan kijken op stubru.be , allen daarheen dus

Zigstar
Bij dEUS - Vantage Point (2008), over Mauro:

@beaster1256: Poseur?? Neen toch! Hij heeft gewoon stijl! Daartegenover staat dan die blaas van een barman, die elke mogelijkheid tracht te benuttigen "cool" over te komen, maar steeds weer bewijst het niet te zijn (btw, iemand dat interview van barman met nick cave gezien? Wat een belachelijk slecht interview was dat niet ). Maar dat neemt niet weg dat ie bij momenten wat lekkere muziek uit zijn mouw weet te schudden.

Joy
als je kijkt naar hoe barman aanbeden wordt vind ik dat ie nog behoorlijk in zijn eigen schoenen loopt en aardig zichzelf is gebleven

Father McKenzie
Vind ik ook, ik vind hem asoluut geen zelfingenomen zelfvoldane zak of zo, hij is redelijk zichzelf gebleven, dàt kon je in de tijd van The Pebbles bijvoorbeeld niet van Fred Becky zeggen, helaas!

Zigstar
Lees het interview in Humo met Barman, en ween bij elk woord dat eruit komt!

avatar van ohmusica
Na enige luisterbeurten valt het erg tegen, ik weet niet waar het aan ligt, het is me teveel herrie, het klikt bepaald nog niet...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.