zoeken in:
0
Antonio
geplaatst: 3 december 2008, 17:32 uur
Maartenn schreef:
Dat kan ik beamen, want ik heb de stereo op vinyl. Maar ik denk juist dat het mono ook wel weer zen charme heeft
Dat kan ik beamen, want ik heb de stereo op vinyl. Maar ik denk juist dat het mono ook wel weer zen charme heeft

Maartenn moet weer even laten weten dat hij Freak Out op vinyl heeft, helaas wel de enkele Duitse persing, maar toch

Pas als je de originele Lumpy Gravy op LP hebt, praten we verder

Heb je de Zappa Bijbel al gelezen jongeman ?
0
Antonio
geplaatst: 5 december 2008, 15:39 uur
Vannacht op Marktplaats iemand uit Leeuwarden gemaild naar aanleiding van zijn advertentie.
Hij verkocht onder andere de Duitse 1LP versie van Freak Out ! en een Engelse persing op LP van Lumpy Gravy.
De beste man belde mij vanmiddag weer op met de blije mededeling dat ik deze 2 LP's mocht kopen voor het prachtige bedrag van 100 EURO !!!
Maar dat was nog niet alles, want voor die prijs kreeg ik wel gratis Just Another Band From LA op LP erbij...
Heb ik dus maar mooi niet gedaan, hoe graag ik ze ook wil hebben, want dat is mij te duur...
Hij verkocht onder andere de Duitse 1LP versie van Freak Out ! en een Engelse persing op LP van Lumpy Gravy.
De beste man belde mij vanmiddag weer op met de blije mededeling dat ik deze 2 LP's mocht kopen voor het prachtige bedrag van 100 EURO !!!
Maar dat was nog niet alles, want voor die prijs kreeg ik wel gratis Just Another Band From LA op LP erbij...
Heb ik dus maar mooi niet gedaan, hoe graag ik ze ook wil hebben, want dat is mij te duur...
0
Joy
geplaatst: 5 december 2008, 15:53 uur
50 euro per zappa plaat is wel zon beetje de gemiddelde prijs
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 5 december 2008, 16:02 uur
Nou, niet bij mijn lokale platenwinkel. Daar moet het wel heel raar gaan als er een plaat boven de 20 uitkomt. Meestal betaal je daar dan ook rond de 12,50 euro.
Dit exemplaar is wel vrij uniek, dus die zal dan wat duurder worden, maar Freak Out! is absoluut de 25E waard! Anders zou ik zeggen: koop em gewoon op cd, al reizen die prijzen vandaag de dag ook de pan uit, aangezien zijn bloedzuigende familie alle cd's weer full price heeft gezegd (dus >20E)
Dit exemplaar is wel vrij uniek, dus die zal dan wat duurder worden, maar Freak Out! is absoluut de 25E waard! Anders zou ik zeggen: koop em gewoon op cd, al reizen die prijzen vandaag de dag ook de pan uit, aangezien zijn bloedzuigende familie alle cd's weer full price heeft gezegd (dus >20E)
0
Antonio
geplaatst: 5 december 2008, 23:10 uur
Joy schreef:
50 euro per zappa plaat is wel zon beetje de gemiddelde prijs
50 euro per zappa plaat is wel zon beetje de gemiddelde prijs
De beste man die mij dat bod deed zei zelf nog dat zijn prijs nog redelijk was, in vergelijking met wat ze er soms op Beursen, veilingen en internet voor durfen vragen...
Het is lastig, want de enige LP's die ik nog van Zappa moet hebben zijn Freak Out, Absolutley Free, We're Only In It For The Money (heb ik wel een nieuwe persing van...) en het allerliefst Lumpy Gravy !!!
De ironie (of eigenlijk de keiharde realiteit) wil dat dat zo'n beetje Frank's meest gezochte en dus meest dure LP's zijn.
Bedragen die ik (zelfs als ZEER GROOT liefhebber) te veel vind, zeker in deze toch altijd al dure decembermaand...
En voor dat geld heb je dan ook ''nog maar'' de Duitse 1LP variant van Freak Out en een Engelse persing van Lumpy Gravy.
De originele USA persing van de 2LP versie van Freak Out en de Amerikaanse Lumpy Gravy zijn al helemaal niet te vinden, laat staan te betalen...
En dan gratis Just Another Band From LA erbij krijgen, een album wat ik als 1 van Zappa's minst leuke beschouw...nee, dank je.
0
geplaatst: 6 december 2008, 11:23 uur
@ Maartenn
wie betaalt er anno 2008 nu nog het volle pond voor een cd
wie betaalt er anno 2008 nu nog het volle pond voor een cd

0
geplaatst: 6 december 2008, 11:26 uur
We're only in it for the money heeft mij destijds ook 75 gulden gekost. De rest van die oude Mothers-platen (< 1970) varieerde tussen 15 en 25 euro. Later materiaal inderdaad rond de 12,50. Dubbel-lp's natuurlijk wel eens wat duurder.
0
geplaatst: 6 december 2008, 11:27 uur
Antonio schreef:
Just Another Band From LA erbij krijgen, een album wat ik als 1 van Zappa's minst leuke beschouw
Just Another Band From LA erbij krijgen, een album wat ik als 1 van Zappa's minst leuke beschouw

0
Joy
geplaatst: 6 december 2008, 12:55 uur
idd, de arrogantie
een plaat kopen en er dan 1 gratis bijkrijgen, en daar commentaar op hebben
man doe nie zo moeilijk, ben blij dat je dan uiteindelijk maar 25 ipv 50 betaald per plaat
50 is een nette prijs, ik heb ze voor veel meer zien liggen, tegen het belachelijke aan, ik herinner me nog een chinese absolutely free persing voor 1200 euro
een plaat kopen en er dan 1 gratis bijkrijgen, en daar commentaar op hebben
man doe nie zo moeilijk, ben blij dat je dan uiteindelijk maar 25 ipv 50 betaald per plaat
50 is een nette prijs, ik heb ze voor veel meer zien liggen, tegen het belachelijke aan, ik herinner me nog een chinese absolutely free persing voor 1200 euro
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 6 december 2008, 13:22 uur
Precies, dat is nou ook net mijn punt. Als mensen (en dan doel ik op de familie) willen dat Zappa toegankelijk wordt voor iedereen, dan lijkt het mij dat je cd's van meer dan 40 jaar oud niet meer voor Full Price gaat aanbieden..
0
Joy
geplaatst: 6 december 2008, 13:25 uur
wat heeft dat nu met kwaliteit te maken?
kwaliteitsmuziek mag als zodanig worden geprijst lijkt me, maakt niet uit dat het 40 jaar oud is
vreemde beredenering
kwaliteitsmuziek mag als zodanig worden geprijst lijkt me, maakt niet uit dat het 40 jaar oud is
vreemde beredenering
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 6 december 2008, 13:35 uur
Joy schreef:
wat heeft dat nu met kwaliteit te maken?
kwaliteitsmuziek mag als zodanig worden geprijst lijkt me, maakt niet uit dat het 40 jaar oud is
vreemde beredenering
wat heeft dat nu met kwaliteit te maken?
kwaliteitsmuziek mag als zodanig worden geprijst lijkt me, maakt niet uit dat het 40 jaar oud is
vreemde beredenering
Oke, daar heb je absoluut een punt. Het punt wat ik alleen wil maken, is dat als je Zappa een beetje meer toegankelijk wilt maken voor het grote publiek als familie zijnde, je 40 jaar na dato niet nog eens Freak Out! voor >20 E te koop aan gaat bieden bij de platenzaken. Zeker als in de periode daarvoor deze cd's nooit full price zijn geweest.
Wat dat betreft maakt Zappa misschien weer een bepaalde opleving en probeert de familie hier optimaal van mee te profiteren door de prijzen weer omhoog te gooien.
0
geplaatst: 6 december 2008, 13:51 uur
@ Maartenn
De hoge prijzen van de Zappa-albums waren juist de reden waarom ik aanvankelijk weinig Zappa-albums in huis had (en dat is voor velen een obstakel).
Als de Zappa-albums tegen midprice verkocht worden en een goede promotie ervan zullen veel meer muziekliefhebbers van Frank Zappa kunnen genieten.
De hoge prijzen van de Zappa-albums waren juist de reden waarom ik aanvankelijk weinig Zappa-albums in huis had (en dat is voor velen een obstakel).
Als de Zappa-albums tegen midprice verkocht worden en een goede promotie ervan zullen veel meer muziekliefhebbers van Frank Zappa kunnen genieten.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 6 december 2008, 13:55 uur
LucM schreef:
@ Maartenn
De hoge prijzen van de Zappa-albums waren juist de reden waarom ik aanvankelijk weinig Zappa-albums in huis had (en dat is voor velen een obstakel).
Als de Zappa-albums tegen midprice verkocht worden en een goede promotie ervan zullen veel meer muziekliefhebbers van Frank Zappa kunnen genieten.
@ Maartenn
De hoge prijzen van de Zappa-albums waren juist de reden waarom ik aanvankelijk weinig Zappa-albums in huis had (en dat is voor velen een obstakel).
Als de Zappa-albums tegen midprice verkocht worden en een goede promotie ervan zullen veel meer muziekliefhebbers van Frank Zappa kunnen genieten.
LucM, dat is nou precies wat ik bedoel.
Met de geldklopperij van Zappa family trust en de platenlabels blijft Zappa voor sommige mensen helaas onbereikbaar.
Misschien een gevolg van de kredietcrisis?

0
Joy
geplaatst: 6 december 2008, 13:59 uur
Maartenn schreef:
Oke, daar heb je absoluut een punt. Het punt wat ik alleen wil maken, is dat als je Zappa een beetje meer toegankelijk wilt maken voor het grote publiek als familie zijnde, je 40 jaar na dato niet nog eens Freak Out! voor >20 E te koop aan gaat bieden bij de platenzaken. Zeker als in de periode daarvoor deze cd's nooit full price zijn geweest.
Wat dat betreft maakt Zappa misschien weer een bepaalde opleving en probeert de familie hier optimaal van mee te profiteren door de prijzen weer omhoog te gooien.
(quote)
Oke, daar heb je absoluut een punt. Het punt wat ik alleen wil maken, is dat als je Zappa een beetje meer toegankelijk wilt maken voor het grote publiek als familie zijnde, je 40 jaar na dato niet nog eens Freak Out! voor >20 E te koop aan gaat bieden bij de platenzaken. Zeker als in de periode daarvoor deze cd's nooit full price zijn geweest.
Wat dat betreft maakt Zappa misschien weer een bepaalde opleving en probeert de familie hier optimaal van mee te profiteren door de prijzen weer omhoog te gooien.
de vraag is of men zappa muziek toegankelijk wil maken, en wie?
ik vind de prijzen ook aardig hoog, maar als je dat afzet tegen de kwaliteit van die ceedees, snap ik het wel
we mogen blij zijn dat meneer travers keihard werkt om zoveel mogelijk relevants en hoogstaand zappawerk uit te brengen zolang het nog kan, voor de zappaliefhebber is het iig genieten bij het leven en dat mag best gewaardeerd worden in geld
daarnaast denk ik dat mede door de verkoop van die ceedees projecten als zappa plays zappa mogelijk zijn, projecten die bakken en bakken vol met geld kosten, dubbele winst voor de fan
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 6 december 2008, 14:04 uur
Maar zou de verkoop van alleen de nieuwe releases dan niet voldoende zijn (ik heb ook net Buffalo laten importeren uit Engeland voor 25 euro namelijk)? Ik bedoel als ik zie hoeveel cd's de afgelopen tijd zijn uitgekomen en daarmee meegenomen de aankomende Lumpy Money, lijkt het mij dat er genoeg geld binnenstroomt.
Je kan het ook anders bekijken trouwens: als je de oude cd's op gewone midprice zet, kunnen meer mensen zijn muziek gaan kopen (want mensen kopen nou eenmaal eerder een cd van 10E ipv 20E), wat resulteerd (en dit is een aanname van een Zappafan
) in grotere cd verkoop. Krijg je die reactie op gang, dan is iedereen tevreden!
Je kan het ook anders bekijken trouwens: als je de oude cd's op gewone midprice zet, kunnen meer mensen zijn muziek gaan kopen (want mensen kopen nou eenmaal eerder een cd van 10E ipv 20E), wat resulteerd (en dit is een aanname van een Zappafan
) in grotere cd verkoop. Krijg je die reactie op gang, dan is iedereen tevreden!
0
Joy
geplaatst: 6 december 2008, 14:20 uur
zappa aanhang vind je niet bij tientallen miljoenen
er is maar een relatief klein clupje mensen die werk van zappa waardeert en koopt
ik weet verder niet wie de orijzen van zappaspul bepaald dat in de winkels ligt
de uitgaves van de afgelopen jaren kun je vooralsnog allen bestellen via de zappasite dacht ik, iig alleen via internet en daar bepaald het zapa trust fonds waarschijnlijk de prijzen van, groot gelijk wat dat betreft
maar dat oudere werk mag wel wat lager geprijst mag worden, ben ik met je eens
nochtans ligt niet al het zapapspul voor 20 euro of meer in de winkels
ik heb een zooi zappa ceedees in de kast die voor de helft zijn gekocht
er is maar een relatief klein clupje mensen die werk van zappa waardeert en koopt
ik weet verder niet wie de orijzen van zappaspul bepaald dat in de winkels ligt
de uitgaves van de afgelopen jaren kun je vooralsnog allen bestellen via de zappasite dacht ik, iig alleen via internet en daar bepaald het zapa trust fonds waarschijnlijk de prijzen van, groot gelijk wat dat betreft
maar dat oudere werk mag wel wat lager geprijst mag worden, ben ik met je eens
nochtans ligt niet al het zapapspul voor 20 euro of meer in de winkels
ik heb een zooi zappa ceedees in de kast die voor de helft zijn gekocht
0
Antonio
geplaatst: 6 december 2008, 15:02 uur
Joy schreef:
idd, de arrogantie
een plaat kopen en er dan 1 gratis bijkrijgen, en daar commentaar op hebben
man doe nie zo moeilijk, ben blij dat je dan uiteindelijk maar 25 ipv 50 betaald per plaat
50 is een nette prijs, ik heb ze voor veel meer zien liggen, tegen het belachelijke aan, ik herinner me nog een chinese absolutely free persing voor 1200 euro
idd, de arrogantie
een plaat kopen en er dan 1 gratis bijkrijgen, en daar commentaar op hebben
man doe nie zo moeilijk, ben blij dat je dan uiteindelijk maar 25 ipv 50 betaald per plaat
50 is een nette prijs, ik heb ze voor veel meer zien liggen, tegen het belachelijke aan, ik herinner me nog een chinese absolutely free persing voor 1200 euro
Heeft niets met arrogantie te maken(vanwaar die conclusie ?), maar met mijn beperkte financiele middelen en het daardoor juist moeten afwegen van mijn eventuele aankopen, zeker als die aankopen qua prijs ongeveer een 10e van mijn maandelijkse budget afsnoepen.
En dat dan nog eens bovenop de vaste lasten, de dure decembermaand en het feit dat ik ook nog eens wil sparen, zodat ik volgend jaar een van mijn beste vrienden kan opzoeken in Canada.
En wat betreft Just Another Band From LA, ik had al kenbaar gemaakt aan de beste man dat dat een van mijn persoonlijk minst favoriete albums van Zappa was en dat ik eigenlijk geen behoefte had om deze aan te schaffen.
Natuurlijk, als ik ook maar een paar honderd euro meer per maand zou verdienen, dan had ik de hele bende meteen zonder nadenken gekocht, maar helaas is dat niet het geval...
0
Joy
geplaatst: 6 december 2008, 15:21 uur
ok je heb gelijk zo arrogant was net niet maar 50 euro voor een zappaplaat is normaal en dan 1 extra, das niet verkeerd
ik heb vaak overwogen om al het zappa vinyl bij elkaar te rapen, maar besloot evenzovaak er niet aan te beginnen, bakken met geld en kompleet krijg je het nooit helaas
ik heb vaak overwogen om al het zappa vinyl bij elkaar te rapen, maar besloot evenzovaak er niet aan te beginnen, bakken met geld en kompleet krijg je het nooit helaas
0
Antonio
geplaatst: 6 december 2008, 16:01 uur
Joy schreef:
ok je heb gelijk zo arrogant was net niet maar 50 euro voor een zappaplaat is normaal en dan 1 extra, das niet verkeerd
ok je heb gelijk zo arrogant was net niet maar 50 euro voor een zappaplaat is normaal en dan 1 extra, das niet verkeerd
Ik had hem inderdaad altijd nog op Marktplaats kunnen zetten, om dan vervolgens met de opbrengst Lumpy Money aan te schaffen

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 6 december 2008, 16:06 uur
Ja, of je kan gewoon wachten tot je ook een keer deze plaat gratis bij een partij krijgt via marktplaats
...
Ok, dat was misschien wat onder de gordel. Maar ik bedoel: het komt nog wel eens goedkoper
...Ok, dat was misschien wat onder de gordel. Maar ik bedoel: het komt nog wel eens goedkoper

0
geplaatst: 6 december 2008, 18:06 uur
zo was mijn reactie iig. niet bedoeld
mij bevreemdde het juist dat ie Just... een mindere Zappa vindt...

0
Joy
geplaatst: 6 december 2008, 18:14 uur
dat begrijp ik ook niet want dat is imo een hele leuke plaat
0
Antonio
geplaatst: 6 december 2008, 23:35 uur
Joy schreef:
dat begrijp ik ook niet want dat is imo een hele leuke plaat
dat begrijp ik ook niet want dat is imo een hele leuke plaat
Ieder zijn ding en Just Another Band From LA is simpelweg niet mijn ding.
En zo zijn er nog wel een aantal platen van Zappa die ik gewoonweg minder, oninteressant of fragmentarisch vind.
Gelukkig blijven er dan nog meer dan 60 albums over die wel absoluut de moeite waard zijn, dus zo erg is het nou ook weer niet

0
Joy
geplaatst: 7 december 2008, 17:45 uur
ik heb zon 15 gig aan zappa binnengekgene, vanalles door elkaar, daar komt ook freak out absolutely free en dergelijke voorbij
het heeft me nooit wat gedaan, ik ben een zappiaan van het latere uur, heb zappa leren kennen zon 18 jaar geleden,en ben begonnen met de ycdtos reeks
door de jaren heen mensen gesproken van het eerste uur, wat oudere mensen dan ik, die zappa vanaf het begin hebben gevolgd, juist zij zijn helemaal weg van die periode, met de mothers, ik denk dat leeftijd en moment van ontdekken dus meespelen in voorkeuren
alles na de mothers kan ik wel waarderen
het heeft me nooit wat gedaan, ik ben een zappiaan van het latere uur, heb zappa leren kennen zon 18 jaar geleden,en ben begonnen met de ycdtos reeks
door de jaren heen mensen gesproken van het eerste uur, wat oudere mensen dan ik, die zappa vanaf het begin hebben gevolgd, juist zij zijn helemaal weg van die periode, met de mothers, ik denk dat leeftijd en moment van ontdekken dus meespelen in voorkeuren
alles na de mothers kan ik wel waarderen
0
geplaatst: 7 december 2008, 19:59 uur
Joy schreef:
ik vind de prijzen ook aardig hoog, maar als je dat afzet tegen de kwaliteit van die ceedees, snap ik het wel
ik vind de prijzen ook aardig hoog, maar als je dat afzet tegen de kwaliteit van die ceedees, snap ik het wel
Ik niet. Platen als Freak Out, Absolutely Free, en dergelijke hebben 40 jaar geleden all brood op de plank gelegd van Zappa en familie. Digitale reproductie kost niets, en zelfs een CD persen met doosje en boekje zal ook niet bijster veel meer dan een Euro kosten. Zelfs als zo'n CD voor 10 Euro in de winkel beland (zoals van alles van Jeff Beck tot Neil Young) verdien je er nog steeds aardig aan, en maak je de muziek (daar ging het uiteindelijk toch om?!?) toegankelijk voor een breder publiek.
Uiteraard heeft de Zappa Family Trust juridisch het gelijk aan hun zijde, maar is het moreel ok jonge en trouwe fans 20 tot 35 Euro per uitgave te laten betalen (want zoveel kosten Wazoo en dergelijke bij de lokale platenboeren)? Kun je dan nog pretenderen dat het om muziek en brood op de plank gaat, of is het verrijking ten koste van je eigen fans?
Overigens koop ik zelf alle Zappa platen netjes, maar ik vind het begrijpelijk als mensen een p2p netwerk gebruiken om materiaal te downloaden. Want om reeel te zijn, de meeste mensen kunnen het zich niet veroorloven om de hele Zappa collectie te kopen (ik ga er ook zo'n beetje te stoppen). En het is niet alsof het een schaars product is.
Vorige week surfde ik naar de Dischord online store, waar ik zag dat ze nu ook MP3 albums aanbieden voor $7. Dat is leuk muziek kopen. Het kan voor hun vermoedelijk uit (geen kosten voor persen CD, distributie, en dergelijke), en lijkt me in een digitale wereld veel reeelere prijzen. Heb er meteen een CD van Lungfish gekocht, en kom er met plezier weer terug om nog eens wat te kopen. Met zulke bedragen blijft het leuk, en kun je af en toe weer eens wat nieuws proberen.
Uiteindelijk gaat het niet alleen om het geld, maar ook om de muziek, en manieren vinden waarop mensen van muziek kunnen genieten zodat de artiest nog steeds brood op de plank kan krijgen.
0
geplaatst: 7 december 2008, 20:36 uur
pas nog was heel de reguliere back catalogue in de actie bij Sounds
hele display vol, allemaal 8 of 9 euro
maar ja, dat heb ik allemaal al in de kast
ergo: gewoon afwachten tot er weer eens zo'n actie is en dan inslaan
hele display vol, allemaal 8 of 9 euro
maar ja, dat heb ik allemaal al in de kast
ergo: gewoon afwachten tot er weer eens zo'n actie is en dan inslaan
0
Joy
geplaatst: 7 december 2008, 21:10 uur
als je ene beetje creatief shopt kost echt niet elke zappa cd 35 euro
ik heb er ook van 7 en 10 euro, dubbelaar nog wel, in de kast staan
ik heb er ook van 7 en 10 euro, dubbelaar nog wel, in de kast staan
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 8 december 2008, 11:50 uur
Joy schreef:
als je ene beetje creatief shopt kost echt niet elke zappa cd 35 euro
ik heb er ook van 7 en 10 euro, dubbelaar nog wel, in de kast staan
als je ene beetje creatief shopt kost echt niet elke zappa cd 35 euro
ik heb er ook van 7 en 10 euro, dubbelaar nog wel, in de kast staan
Dat geldt dan mischien voor de oude. Als je de nieuwe cd's (Vaulternative Records) van (bijvoorbeeld) G&S music besteld, betaal je de volle mep, ook al is deze cd inmiddels alweer meer dan een jaar oud (Wazoo). Volle mep is hier dan rond de 20 pond. Maarja, deze cd's zijn dan ook echt voor de Zappa freaks
.
0
Joy
geplaatst: 8 december 2008, 13:56 uur
tuurlijk gaat men en cd van en jaar oud niet in de verkoop gooien
het zappa fonds beseft ook wel dat het hier uniek materiaal betreft waar de fans van smullen en waarover we blij mogen zijn dat het de kelder verlaten heeft
magoed ik koop geen ceedees, ik ben wat dat betreft ene regelrechte priraat, alles pindkaas
het zappa fonds beseft ook wel dat het hier uniek materiaal betreft waar de fans van smullen en waarover we blij mogen zijn dat het de kelder verlaten heeft
magoed ik koop geen ceedees, ik ben wat dat betreft ene regelrechte priraat, alles pindkaas
* denotes required fields.
