menu
zoeken in:
Op last.fm verkozen door fans als Interpol top-20.

01. Obstacle 1
02. Stella Was a Diver and She Was Always Down
03. Specialist
04. NYC
05. PDA
06. The New
07. Leif Erikson
08. Pioneer to the Falls
09. Untitled
10. Mammoth
11. Precipitate
12. A Time to Be So Small
13. Take You on a Cruise
14. Obstacle 2
15. Pace is the Trick
16. Song Seven
17. Say Hello to the Angels
18. No I in Threesome
19. Evil
20. The Scale

Kan iedereen er zich wat in vinden?

avatar van Tsjo-Wi
Timesplitter schreef:


Kan iedereen er zich wat in vinden?


Nee. Vind obstacle 1 juist een van de mindere van hun debuut, iets te gejaagd en druk gezongen vind ik, maar nog steeds een geweldig nummer dat wel. Verder vind ik ook niet dat Stella zo hoog hoort, ik zie liever The New en Leif Erikson wat hoger, dat zijn voor mij de echte top tracks. Ook mis ik Not Even Jail en Slow Hands.

Als het van mij afhing, won 'Leif Erikson' of 'The New', maarja, al bij al vond 'k het wel een mooie uitkomst, met 'Stella' verrassend hoog en 'Evil' verrassend laag. En 'Not Even Jail' mis ik ook, dat nummer is niet veel minder dan 'Take You On A Cruise'. En guess what.. Narc eindigde laatste. Achja, het is ook maar de smaak van een twintigtal fans, al ben 'k gelukkkig met het grote aandeel TOTBL.

En ach, face it, Obstacle 1 is gewoon een post-punk anthem. mocht wel winnen ^^

En ik moet blijkbaar dringend de b-sides eens beluisteren. Ik ken enkel 'Specialist'.

Sven Bersee
Bij Interpol - Our Love to Admire (2007):

west schreef:
veel beter dan de Editors.

Eens. Trouwens, die analist van Nederland 3 bij Lowlands (ja, die bolle) vond Interpol, nadat de bandleden hadden getwijfeld of hun optreden wel uitgezonden mocht worden, niet zo'n grote band. Kapitale blunder van deze in en in slechte man.

avatar van UndahCovah
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik ben op RockWerchter geweest en daar spetterden ze niet echt van het podium. Het optreden was wel 1 van de beste die er was op Werchter maar dat gold lang niet voor iedereen. Ik stond in mijn eentje uit mijn dak te gaan maar de rest deed niet erg hard mee. Interpol bezit jammer genoeg niet de gave die de Kaiser Chiefs bijvoorbeeld wel bezitten. Namelijk de gave om een heel publiek -dat hun muziek niet of nauwelijks kent- toch mee te nemen in een opzwepende show. Interpol is vrij moeilijk in te komen als je het nog niet kent.

Mijn punt is dat het uitzenden van Interpol voor sommigen een ware traktatie is maar voor het gros van de kijkers waarschijnlijk niet.

(begrijp me overigens niet verkeerd. Interpol is 1 van mijn favoriete bands en ik heb ze 2x live gezien. Dat was allebei de keren echt kick-ass. Maar het zijn toch echt de fans die uit hun dak gaan en niet de mensen die Interpol niet kennen)

avatar van Cygnus
UndahCovah schreef:
Interpol bezit jammer genoeg niet de gave die de Kaiser Chiefs bijvoorbeeld wel bezitten. Namelijk de gave om een heel publiek -dat hun muziek niet of nauwelijks kent- toch mee te nemen in een opzwepende show. Interpol is vrij moeilijk in te komen als je het nog niet kent.

En dat zie ik nou net als een pré en daarom onderscheidt Interpol zich nou van die 13-in-een-dozijn-gitaarbandjes (waar Werchter mee was volgeprogrammeerd)...

Timesplitter schreef:
Op last.fm verkozen door fans als Interpol top-20.


Kan iedereen er zich wat in vinden?


euhm nee, even snel een top 5

1. Leif Erikson
2. Not even jail
3. Slow hands
4. PDA
5. Pioneer to the falls (eigenlijk gedeeld met The New, maar het is leuker om alle 3 de albums vertegenwoordigd te hebben)

avatar van Blue88
Cygnus schreef:
(quote)

En dat zie ik nou net als een pré en daarom onderscheidt Interpol zich nou van die 13-in-een-dozijn-gitaarbandjes (waar Werchter mee was volgeprogrammeerd)...


Daar ben ik het ook volledig mee eens. Interpol is geen 'uit je dak gaan' band. Ze hebben natuurlijk heus de knallers, maar het is Interpol. ^^


Trouwens!
Sam Fogarino heeft een side-project lopen met Adam Franklin onder de naam The Setting Suns. Dit is hun myspace: http://www.myspace.com/thesettingsuns

Ik kwam via het interpol forum hier op terecht. 2 goede songs moet ik zeggen. Offtopic, I know, maar ik zie een lichte link met Interpol wegens mr. Sam 8-| Oja, de Ep komt binnenkort uit.

Have fun ^^

VB1
Sven Bersee schreef:
Bij Interpol - Our Love to Admire (2007):

(quote)

Eens. Trouwens, die analist van Nederland 3 bij Lowlands (ja, die bolle) vond Interpol, nadat de bandleden hadden getwijfeld of hun optreden wel uitgezonden mocht worden, niet zo'n grote band. Kapitale blunder van deze in en in slechte man.

Op commercieel gebied bedoelde hij dat de editors in Europa populairder zijn dan interpol, en dat kan best kloppen hoor..

Ja het is natuurlijk maar net wat hij met 'groot' bedoelde. Als ik een willekeurig persoon vraag of ze de band interpol kennen zullen velen dat negatief moeten beantwoorden. Ze zijn nu eenmaal niet zo commercieel, dat vind ik prima, maar dan kun je ook niet verwachten dat iedereen ze kent, en dat ze dus minder 'groot' zijn als Editors of Kaiser Chiefs.

Om nog terug te komen op de top 20, op zich wel een aardig rijtje, maar ik denk dat TOTBL een beetje te dominant is in de top 10 (Specialist reken ik dan ook even tot TOTBL).
Ik zou de top 10 als volgt indelen:
1. Obstacle 1
2. Evil
3. Not Even Jail
4. The New
5. Pioneer to the Falls
6. Stella was a Diver...
7. No I in threesome
8. Specialist
9. Untitled
10. Leif Erickson

Hmm, nu heb ik onbewust toch ook een dominante TOTBL, dan is het misschien wel niet anders

avatar van otherfool
Top tientje, altijd leuk:

1. Leif Erikson
2. Hands Away
3. Slow Hands
4. The Lighthouse
5. The New
6. Take You On A Cruise
7. Evil
8. Pioneer To The Falls
9. NYC
10. No I In Threesome

... maar dat kan morgen (buiten de top 2) wel weer anders zijn...

avatar van Kikuichimonji
En als we dan toch bezig zijn:

1. The New
2. Pioneer to the Falls
3. Untitled
4. Leif Erikson
5. PDA
6. NYC
7. Specialist
8. The Lighthouse
9. Wrecking Ball
10. Pace is the Trick

ToTBL is heilig, OLTA kan er mee door en Antics is een ongelofelijk schijtalbum dat de naam Interpol niet waardig is (zeker niet na zo'n meesterlijke debuutplaat).

Dat van antics vind ik een beetje overdreven. Ik vind het juist een album dat lekker wegluisterd in tegenstelling tot de andere twee. Ik had veel luisterbeurten nodig om aan totbl en olta te wennen, maar antics was in een keer raak.

Ik vind dat er zeker genoeg kwaliteit op antics aanwezig is. Songs als Evil, Narc, Not Even Jail, Slow Hands, Public Pervert en Cmere zijn voor mij gelijkwaardig aan de subtoppers op TOTBL.

Ik hoop niet dat je niet album zo beoordeeld omdat het geen TOTBL 2 is. Ze hebben hier een heel ander geluid, dat kun je jammer vinden, maar je kunt het ook omhelzen omdat hierdoor blijkt dat ze verschillende geluiden aankunnen.

Lost Highway
Bij Joy Division - Closer (1980):

reptile71 schreef:
De beste teksten vind ik die, die iedereen op zijn eigen manier kan interpreteren. Directe recht toe recht aan teksten spreken me sowieso altijd minder aan.


En jij vindt Interpol slecht? Ik vind dat het interpreteren van Joy Division teksten nog meevalt. Natuurlijk zijn ze bloedmooi, maar je kan er je wel vaak een beeld bij vormen, dat vind ik toch. Dat het een groot dichter was hoeft geen twijfel.

Ik wil graag nog eens mensen die van Joy Division ( teksten ) houden Clock DVA aanraden. Fascinerender vind je niet! Lees dit maar eens : www.aracnet.com/~jester/clockdva/thirst.lyrics.html .
Met de evenzeer fascinerende muziek erbij werkt het uiteraard nog veel beter. Dit is beslist meer dan muziek, wat ook wel voor Joy Division geldt.

Dit gezegd zijnde; ik kan ook wel genieten van naïeve ja soms kinderlijke teksten. Ik denk dan aan sommige dingen van The Search, M83 of Cut Copy. Ook dat soort romantiek spreekt me aan, ookal is het soms erg luchtig. Het enige wat mij erg kan tegenstaan is pretentieuze popmuziek ( en zeker qua teksten ). Helaas is het net deze soort die voornamelijk de top 40 haalt.

avatar van reptile71
Lost Highway schreef:
En jij vindt Interpol slecht?
Slecht niet, vind er gewoon geen reet aan. (op een aantal nummers na) Dat heeft niets te maken met de teksten, maar met het geheel en voornamelijk met dat ik de zanger's stemgeluid dodelijk vermoeiend vind om naar te luisteren, vind het zeurderig en eentonig. Een tekst verandert daar helaas niks aan.

O ja, trouwens, wat je zegt over de meer eenvoudige teksten: Het viel me op dat For Against (op hun nieuwe album) hele eenvoudige teksten heeft. Soms wel ietsje té misschien, maar het charmeerde me wel, zo lekker puur komt het op me over. Maar over het algemeen hou ik wel van vaag.

PS: Het is absoluut niet mijn bedoeling welke Interpol fan dan ook te beledigen hoor! Ik respecteer het 100% dat anderen het geweldig vinden, helaas is het voor mij niet weggelegd.

avatar van Mjuman
reptile71 schreef:
(quote)
Slecht niet, vind er gewoon geen reet aan. (op een aantal nummers na) Dat heeft niets te maken met de teksten, maar met het geheel en voornamelijk met dat ik de zanger's stemgeluid dodelijk vermoeiend vind om naar te luisteren, vind het zeurderig en eentonig. Een tekst verandert daar helaas niks aan.


Zoekend naar de motivatie van e.e.a. want ik krijg zelf het gevoel - zie hieronder - ook toe te zijn aan een herwaardering van Interpol, keek ik aldaar, maar vond je niet bij de berichten.

Zelf na herluisteren van een aantal essentiële 80's albums (Closer, Lion's Mouth, Waiting for a..., 154, Fear of Music, Script of the Bridge (Dank aan TPG vandaag), Modern English - de lijst wordt te lang - kreeg ik het gevoel dat de band overschat wordt (dank aan o.a. aan Oor, Platomania, Gijsbert Kamer) en zichzelf wel errrug serieus neemt. Dat gevoel wilde ik even staven/checken.

avatar van reptile71
Punt is dat ik niet beinvloed ben door recensies uit bladen, gewoonweg omdat ik ze niet lees. Ik heb Interpol helemaal aan het begin van hun carrière op Metropolis in Rotterdan gezien. Ik hoorde er toen enthousiaste dingen over, het zou beinvloed zijn door Joy Division etc etc. Toen ik ze zag vond ik er direct al niet veel aan. Al die vergelijkingen met Joy Division die tegenwoordig gemaakt worden gaan ook vaak niet op. Welk nummer van Interpol heeft de klasse van bijv. Twenty Four Hours, de spanning, de diepgang, de emotie, de wanhoop? Precies: nada, niente, niks, oftwel geen enkel nummer. Het is allemaal opgeklopt, als een kopje cappucino met alleen maar schuim erin. Het raakt me niet. En er zijn genoeg bands waar ik een beetje hetzelfde bij heb en sommige daarvan vind ik toch nog wel leuk, omdat ze ten eerste niet zo gehyped zijn en ten tweede meestal een betere zanger hebben.

Mjuman schreef:
...keek ik aldaar, maar vond je niet bij de berichten.
Ik heb niet zo de behoefte om bij een album langs te gaan om het af te zeiken. Ik schrijf hooguit een berichtje dat het niet mijn ding is en dan laat ik het er bij. Misschien komt het daardoor.
Ik heb Interpol echt wel geprobeerd, meerdere keren, maar het wil me niet pakken en dus laat ik het maar....

avatar van Mjuman
Bij Interpol - Antics (2004):

We zijn er: Interpol is geen 'indie' , 'alternative' of 'postwave' meer. Succes is bereikt: Interpol is nu gecanoniseerd en mainstream.

Waarom dat dan wel: wel, "Slowhands" wordt nu gebruikt om te adverteren met een nieuwe geur van "Armani", een nieuwe geur voor de beau monde. Interpol is dus geaccepteerd door 'het establishment' - hoera!

Ja ik zag het ook een paar dagen geleden. Had ik niet echt verwacht van deze band. Maar aan de andere kant, ze staan bijna altijd keurig in pak op het podium, die dingen zullen ook niet van de fair trade winkel komen Dus ergens maakten ze altijd al reclame voor ontwerpers van dure pakken.

avatar van Silver
Paul koopt zen kleding bij 2e hands winkels

tenminste tijdens TOTBL.

zei die tegen mij toen ik m sprak

Mjuman schreef:
We zijn er: Interpol is geen 'indie' , 'alternative' of 'postwave' meer. Succes is bereikt: Interpol is nu gecanoniseerd en mainstream.

Waarom dat dan wel: wel, "Slowhands" wordt nu gebruikt om te adverteren met een nieuwe geur van "Armani", een nieuwe geur voor de beau monde. Interpol is dus geaccepteerd door 'het establishment' - hoera!


Goeie bluf van de mannen!

Prachtige reclame

Lost Highway
Silver schreef:
Paul koopt zen kleding bij 2e hands winkels

tenminste tijdens TOTBL.

zei die tegen mij toen ik m sprak


Het is natuurlijk geen geheim dat Paul de laatste tijd niet echt in het beste milieu vertoeft. Los daarvan, en het feit dat het ook allesbehalve mijn ding is ( dat Armani gedoe ), het moment waarop de chauffeur overschakelt van de baggernummer op Interpol is gewoon übercool.

avatar van Mjuman
@LH - dit zal uiteindelijk wel een soort 'lakmoestest' blijken te zijn. Ik heb de 3 albums, maar vraag me af in hoeverre Interpol een blijverd is. En, persoonlijk ben ik daarover gaan twijflelen; ik vind het iets te gemaakt, te geconstrueerd; een soort design post-punk/wave en de associatie met Armani bevestigt dat beeld. Editors, Franz Ferdinand bijv. sla ik hoger aan, vanwege intensiteit, emotie en drive.

Lost Highway
Ik begrijp je bezwaren, al ben ik zeer zeker wel fan van de sound van Interpol. Geef toe; hun songs zijn op zich ijzersterk en overstijgen wat eender welke rockgroep dezer dagen laat horen. Daarmee vergeleken is Fr anz Ferdinand niet meer dan rammelrock. Het probleem ligt voor de hand, je maakt associaties met wave, en daar heeft Interpol hoegenaamd niets met te maken. Het debuut van Editors is natuurlijk wel een pareltje, maar als je goed luistert is dat behalve een ietwat gelijkaardige sound toch heel andere muziek dan Interpol. En die geintjes als met Armani kunnen we inderdaad missen, maar hoeveel artiesten zijn van hun principe als het over zo een dingen gaat?

avatar van Chameleon Day
Mjuman schreef:
@LH - dit zal uiteindelijk wel een soort 'lakmoestest' blijken te zijn. Ik heb de 3 albums, maar vraag me af in hoeverre Interpol een blijverd is. En, persoonlijk ben ik daarover gaan twijflelen; ik vind het iets te gemaakt, te geconstrueerd; een soort design post-punk/wave en de associatie met Armani bevestigt dat beeld. Editors, Franz Ferdinand bijv. sla ik hoger aan, vanwege intensiteit, emotie en drive.


Ik zie je punt wel. Interpol komt zowel wat image als muziek betreft nogal "geconstrueerd" over. Bij Editors is dat niet het geval, al stoor ik me bij deze band soms wel aan het bij vlagen hemelbestormende geluid (riekt soms naar de laatste twee van Coldplay...brrrr). Maar toch, ban die armani-pakken uit je brein en richt je puur op de muziek. Het steekt allemaal heel ingenieus in elkaar. Bij mij heeft het even geduurd, maar ik weet het nu wel te waarderen. Alleen de zang gaat mij op termijn vaak irriteren. De muziek is iig niet "gelikt" te noemen en dat vind ik bij Editors en zeker Franz Ferdinand bij vlagen wel het geval.

En wat 'design wave' betreft....dat gold ook voor de vroege Wire ('Chairs Missing', '154')...en dat is toch wel post-punk van het hoogste niveau.

Ik kan me de muziek van Interpol (de meer swingende nummers dan) ook best voorstellen op feestjes in million dollar appartementen waar de drank, coke en oppervlakkigheid rijkelijk vloeien. Dit is gewoon stadse muziek. En hoewel ik absoluut niet in die scene betrokken ben, kan ik me de combi Interpol & Armani, of Interpol en een dure drank etc, best voorstellen.

Lost Highway
Dn!S schreef:
Ik kan me de muziek van Interpol (de meer swingende nummers dan) ook best voorstellen op feestjes in million dollar appartementen waar de drank, coke en oppervlakkigheid rijkelijk vloeien. .


But tonight I'm gonna rest my chemistry. Paul Banks zit ook helemaal in dit wereldje.

avatar van Mjuman
@CD - Wire is absoluut 'arty", maar daarom niet minder aantrekkelijk. Hele strakke, kille muziek - muziek tot op het bot; geen vluchten mogelijk.

Interpol: ach ja, 't komt ook mede door de nodige medianeuzelaars - de presentatie/aankondiging tijdens de Lowlands uitzending - die die band de hemel in prijzen. Ik krijg dan gewoon klamme oksels. De zang spreekt me ook minder aan.

FF: heel scherp, strak gemusiceerd, beetje pose - maar wel klip en klaar. Editors: intentie ok, drive, frontman ook een beetje Jim Kerr maar dan met ADHD.

avatar van Silver
Franz Ferdinand strak.


jaaa ja

Interpol heeft een zeer sterke ritmesectie. iets wat franz ferdinand wel mist.
neem nou Obstacle 1, Sam en Carlos zijn totaal op elkaar ingespeeld

Gast
geplaatst: vandaag om 18:57 uur

geplaatst: vandaag om 18:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.