zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2020, 11:03 uur
rafke pafke schreef:
Holy shit, ik kwam hier kijken of er al iets stond over de mededeling van vandaag. En dan lees ik bovenstaande berichten die ik destijds gemist had. WTF zeg. Daar ben ik stukken meer van aangedaan dan het einde van de band zelf. Danny is niets minder dan een persoonlijke held van mij. Fuck dit, echt waar!
Holy shit, ik kwam hier kijken of er al iets stond over de mededeling van vandaag. En dan lees ik bovenstaande berichten die ik destijds gemist had. WTF zeg. Daar ben ik stukken meer van aangedaan dan het einde van de band zelf. Danny is niets minder dan een persoonlijke held van mij. Fuck dit, echt waar!
Ik had hetzelfde. Oprecht geschokt. Zo jammer dat de band op deze manier ermee op moet gaan houden. Wat een zooitje.
0
geplaatst: 23 september 2020, 11:41 uur
Ja einde vanwege de COVID toestand zogenaamd. Maargoed wij weten wel beter.
0
geplaatst: 23 september 2020, 13:01 uur
Tja.
En dan te bedenken dat Darren White & Duncan Patterson juist vorige week een nieuwe samenwerking zijn aangegaan (Antifear).
En dan te bedenken dat Darren White & Duncan Patterson juist vorige week een nieuwe samenwerking zijn aangegaan (Antifear).
0
geplaatst: 23 september 2020, 15:18 uur
Ben altijd fan geweest van de muziek. Maar op één of andere manier verbaast me zulk nieuws niet. Heb altijd een onrustige sfeer gevoeld bij de bandleden zelf.
0
CorvisChristi (crew)
geplaatst: 23 september 2020, 15:33 uur
Het is heel triest en erg jammer dat het op deze manier moet eindigen voor Anathema. Ik heb altijd een zwak gehad voor deze band en zal altijd naar hun muziek blijven luisteren.
Hopelijk kan Danny op een dag eindelijk met zijn demonen afrekenen en misschien dat in een andere samenstelling we van de overige bandleden ooit weer eens wat mogen verwachten. Een soloplaat van Vincent of Lee bijvoorbeeld, of van beiden samen.
Maar het is nu wat het is. Helaas!
Hopelijk kan Danny op een dag eindelijk met zijn demonen afrekenen en misschien dat in een andere samenstelling we van de overige bandleden ooit weer eens wat mogen verwachten. Een soloplaat van Vincent of Lee bijvoorbeeld, of van beiden samen.
Maar het is nu wat het is. Helaas!
0
geplaatst: 23 september 2020, 15:57 uur
Spijtig dat een band/groep moet lijden/stoppen door toedoen van een lid.... Danny is wel de belangrijkste songsmid van de groep maar bv Danny buiten en Duncan Patterson in... hij was toch een belangrijk lid/songschrijver tot Alternative 4... Ofwel maken ze een statement en gaan ze door zonder hem...
Allee het is triest dat het zo moet eindigen...
Allee het is triest dat het zo moet eindigen...
0
CorvisChristi (crew)
geplaatst: 23 september 2020, 16:46 uur
Lost schreef:
Spijtig dat een band/groep moet lijden/stoppen door toedoen van een lid.... Danny is wel de belangrijkste songsmid van de groep maar bv Danny buiten en Duncan Patterson in... hij was toch een belangrijk lid/songschrijver tot Alternative 4... Ofwel maken ze een statement en gaan ze door zonder hem...
Spijtig dat een band/groep moet lijden/stoppen door toedoen van een lid.... Danny is wel de belangrijkste songsmid van de groep maar bv Danny buiten en Duncan Patterson in... hij was toch een belangrijk lid/songschrijver tot Alternative 4... Ofwel maken ze een statement en gaan ze door zonder hem...
Danny is belangrijk en drukt, mede door zijn gitaargeluid, een belangrijke stempel op de muziek van de band. Maar inderdaad, Danny eruit en Duncan erin zou toch wel echt geweldig zijn.
Of doorgaan gewoon zonder Danny, maar ik kan me voorstellen dat e.e.a. gevoelig zal liggen. Meer dan de helft van de band is, even los hiervan, familie van elkaar. Danny, Jamie en Vincent zijn broers, John en Lee zijn broer en zus: Anathema vormt één grote familie als het ware. Een vervanger voor Danny is mede door toedoen hierdoor wellicht echt niet zo gemakkelijk.
0
geplaatst: 23 september 2020, 18:11 uur
Duncan terug lijkt me een utopie. Verder zonder Danny ook. Dit wordt een triest en roemloos einde. Hoe ongelooflijk jammer.
0
geplaatst: 23 september 2020, 22:38 uur
Ik had het wel interessant gevonden als ze door gegaan waren zonder Danny. Hij was de driving force. Maar ik was zelf nogal gecharmeerd van de bijzondere nummers geschreven door John, de drummer. Meestal bleef het maar bij 2 nummers per plaat.
0
geplaatst: 24 september 2020, 11:06 uur
Faalhaas schreef:
Heeft helemaal niets met muziek te maken dit, maar er is dus kinderporno ontdekt bij hem
De band probeert het al een tijdje stil te houden maar steeds meer mensen weten het inmiddels dus er zal nog wel een officieel statement komen.
Ik heb het vernomen van oa Darren White, Duncan Patterson en een (voormalig) vriend van Danny.
De exacte details weet ik niet. Een paar maanden geleden is hij in ieder geval bij Darren White in huis getrokken om aan zijn mentale gezondheid te werken. Hij was weer gaan drinken en gebruikte coke, kortom was al een tijdje flink aan het ontsporen. Het schijnt dat ie daar helemaal doorgedraaid is en Darren verschrikkelijke dingen heeft aangedaan. En ja er is dus ook kinderporno ontdekt.
Danny verblijft nu in een psychiatrisch ziekenhuis en is onder zelfmoordtoezicht geplaatst. En de zaak ligt in onderzoek bij de politie.
Duncan en Darren hebben via social media en recente interviews laten weten dat ze nooit meer iets met hem te maken willen hebben.
Heftig allemaal.
(quote)
Heeft helemaal niets met muziek te maken dit, maar er is dus kinderporno ontdekt bij hem

De band probeert het al een tijdje stil te houden maar steeds meer mensen weten het inmiddels dus er zal nog wel een officieel statement komen.
Ik heb het vernomen van oa Darren White, Duncan Patterson en een (voormalig) vriend van Danny.
De exacte details weet ik niet. Een paar maanden geleden is hij in ieder geval bij Darren White in huis getrokken om aan zijn mentale gezondheid te werken. Hij was weer gaan drinken en gebruikte coke, kortom was al een tijdje flink aan het ontsporen. Het schijnt dat ie daar helemaal doorgedraaid is en Darren verschrikkelijke dingen heeft aangedaan. En ja er is dus ook kinderporno ontdekt.
Danny verblijft nu in een psychiatrisch ziekenhuis en is onder zelfmoordtoezicht geplaatst. En de zaak ligt in onderzoek bij de politie.
Duncan en Darren hebben via social media en recente interviews laten weten dat ze nooit meer iets met hem te maken willen hebben.
Heftig allemaal.
Ik heb speciaal een account aangemaakt om deze reactie te plaatsen. Behalve dit bericht op MusicMeter kan ik online niets vinden over deze situatie. (Ik ken de OP Faalhaas niet dus ik weet ook niet hoe waarheidsgetrouw ik dit moet vinden - no offense richting richting Faalhaas, btw).
Hoe serieus moet ik dit bericht dan vinden? Is hier in de mainstream media hier iets over te vinden? Ik moet zeggen dat het afscheidsbericht van Anathema op meerdere manieren te interpreteren is.
Als iemand hier dit weet zou dit toch ook meer bekend moeten zijn lijkt mij?
0
geplaatst: 24 september 2020, 12:13 uur
Op dit moment lijkt de deksel inderdaad nog niet van de ketel te zijn. In de officiële fan groepen op Facebook worden reacties die over dit onderwerp gaan verwijderd. Ik heb er al verschillende gezien, die intussen verdwenen zijn. Ondermeer van Darren White zelf.
Op de Facebook pagina Duncan Patterson - Music vind je als je terug scrollt naar eind augustus wel een aantal berichten ivm kinderporno die gedeeld werden door Duncan. Op zich zijn dat simpelweg berichten van organisaties die zich inzetten voor slachtoffers. De reacties eronder zijn echter veelzeggend.
Langs de andere kant heb ik Daniel Cardoso ook al heftig zien reageren tégen deze geruchten.
Ik weet niet wat er van waar is. Ik onthou me daarom op Facebook ook van reacties. Hier reageer ik omdat Faalhaas dat bericht gepost heeft. Ik hoop nog altijd dat er niks van waar is, maar ik vrees het ergste.
De band heeft net een succesvolle crowdfunding campagne afgerond (om hun verlies van de gecancelde tour door Corona te compenseren) en had een deal met hun nieuwe recordlabel Mascot afgesloten. Waarop ze volgend jaar hun nieuwe album zouden uitbrengen, waarmee ze volop bezig waren. Toch zeer vreemd om in die omstandigheden ineens de stekker er uit te trekken.
Op de Facebook pagina Duncan Patterson - Music vind je als je terug scrollt naar eind augustus wel een aantal berichten ivm kinderporno die gedeeld werden door Duncan. Op zich zijn dat simpelweg berichten van organisaties die zich inzetten voor slachtoffers. De reacties eronder zijn echter veelzeggend.
Langs de andere kant heb ik Daniel Cardoso ook al heftig zien reageren tégen deze geruchten.
Ik weet niet wat er van waar is. Ik onthou me daarom op Facebook ook van reacties. Hier reageer ik omdat Faalhaas dat bericht gepost heeft. Ik hoop nog altijd dat er niks van waar is, maar ik vrees het ergste.
De band heeft net een succesvolle crowdfunding campagne afgerond (om hun verlies van de gecancelde tour door Corona te compenseren) en had een deal met hun nieuwe recordlabel Mascot afgesloten. Waarop ze volgend jaar hun nieuwe album zouden uitbrengen, waarmee ze volop bezig waren. Toch zeer vreemd om in die omstandigheden ineens de stekker er uit te trekken.
0
geplaatst: 24 september 2020, 13:10 uur
Naast faalhaas heb ik het ook via een ander iemand gehoord.
Zoiets kan geen dagen en dagen duren. T zal rond t weekend wel naar buiten komen.
Zoiets kan geen dagen en dagen duren. T zal rond t weekend wel naar buiten komen.
0
geplaatst: 24 september 2020, 13:38 uur
Lijkt me ook, dus of hier nou echt sprake is van schadebeperking?
Ik laat het er maar bij dat ik het erg jammer vind dat de band omwille hiervan een pauze zonder einddatum inlast, maar ik kan me wel voorstellen dat je als band- en familieleden wel even wat anders aan je hoofd hebt. Dat gezegd hebbende: Danny was belangrijk, maar niet onmisbaar. Hopelijk keren ze dus op een later moment weer terug.
Ik laat het er maar bij dat ik het erg jammer vind dat de band omwille hiervan een pauze zonder einddatum inlast, maar ik kan me wel voorstellen dat je als band- en familieleden wel even wat anders aan je hoofd hebt. Dat gezegd hebbende: Danny was belangrijk, maar niet onmisbaar. Hopelijk keren ze dus op een later moment weer terug.
1
geplaatst: 11 oktober 2020, 21:33 uur
Faalhaas schreef:
Ja einde vanwege de COVID toestand zogenaamd. Maargoed wij weten wel beter.
Ja einde vanwege de COVID toestand zogenaamd. Maargoed wij weten wel beter.
Ben wel geschokt moet ik zeggen. Als je hun statement las leek het vanwege de corona te zijn, en dat vond ik raar omdat de band wel "gezond" is qwa inkomsten lijkt mij. Als ik nu met dit nieuws het statement lees dan blikt dat toch wel een andere kijk op de zaak.......
0
geplaatst: 12 maart 2021, 19:38 uur
Waar ik op gehoopt had lijkt te ook echt te gebeuren. Een nieuwe band of project van Vinny. Geen idee of er andere Anathema leden bij betrokken zijn maar lichtjes psyched!
theradicant
Login • Instagram
theradicant
Login • Instagram
0
geplaatst: 12 maart 2021, 20:39 uur
Iets meer context hier: Help Musicians | Supported Artists - helpmusicians.org.uk
0
geplaatst: 17 maart 2021, 00:08 uur
Ga er maar vanuit dat we geen Anathema 2.0 voorgeschoteld gaan krijgen. Ik heb in het verleden al eens wat van dit project voorbij horen komen zoals het nummer Collisionless. Is pure ambient zonder zang. Ik vermoed dat de rest ook in dit straatje zal liggen.
Ben iig blij dat ie zonder Daniel verder gaat en hoop voor hem dat dit echt van de grond gaat komen!
Ben iig blij dat ie zonder Daniel verder gaat en hoop voor hem dat dit echt van de grond gaat komen!
0
geplaatst: 17 maart 2021, 21:23 uur
Op de snippets die vrij gegeven zijn is wel degelijk zang te horen. Niet van Vinny weliswaar. Ik vermoed dat dit toch wat meer uitgewerkt zal zijn dan hetgeen hij gemaakt had voor die expositie van zijn vriendin. Maar dat het niet als Anathema zal klinken is wel duidelijk. Maar voor mij hoeft dat ook niet.
0
geplaatst: 18 maart 2021, 00:46 uur
rafke pafke schreef:
Op de snippets die vrij gegeven zijn is wel degelijk zang te horen. Niet van Vinny weliswaar.
Op de snippets die vrij gegeven zijn is wel degelijk zang te horen. Niet van Vinny weliswaar.
Nouja niet echt zang zoals we gewend zijn natuurlijk, het zijn meer klanken als onderdeel van een soundscape. Ik heb er net nog even naar geluisterd, ik vind het erg gaaf en meen Vinny's stem wel te herkennen trouwens, naast een vrouwenstem
.Ken je trouwens de instrumentale versie van Summernight Horizon? Daar kun je ook al horen welke kant Vinny op ging. Het originele nummer is bijna niet meer terug te herkennen, is een soort ambient geworden. Is destijds uitgezonden in Danny's podcast.
EPISODE #1: We're Home Because We're Home (Anathema Podcast) – We're Home Because We're Home (Anathema Podcast) – Podcast – Podtail
(Vanaf 24:23 min.)
0
geplaatst: 18 maart 2021, 11:38 uur
Yep ken ik. Staat ook gewoon op Spotify. Ook Thin Air, Everything en Angels Walk Among Us zijn daar in zo'n "Lockdown 2020" versie te vinden. Allemaal gereleased niet lang voor de aankondiging van de "hiatus".
Daar hoor je inderdaad wat Vinny had kunnen bijbrengen aan de verdere richting die Anathema zou uitgaan. Dat kon wel eens zeer interessant worden als hij daarvoor de ruimte kreeg. Ik vind Distant Satellites het beste nummer op dat gelijknamige album. Een nummer van John weliswaar, maar wel met een stevige samenwerking van Vinny. Benieuwd wat het gaat geven als hij nu helemaal zijn eigen ding kan doen.
Ik vond dat trouwens ook een leuke podcast. Danny klonk er eigenlijk in goede doen. Niets dat me deed vermoeden hoe slecht hij er aan toe was. Maar toen plots de aangekondigde volgende aflevering maar niet verscheen begon ik toch al nattigheid te voelen. Al had ik toen nog geen idee van wat er werkelijk aan de hand was natuurlijk.
Daar hoor je inderdaad wat Vinny had kunnen bijbrengen aan de verdere richting die Anathema zou uitgaan. Dat kon wel eens zeer interessant worden als hij daarvoor de ruimte kreeg. Ik vind Distant Satellites het beste nummer op dat gelijknamige album. Een nummer van John weliswaar, maar wel met een stevige samenwerking van Vinny. Benieuwd wat het gaat geven als hij nu helemaal zijn eigen ding kan doen.
Ik vond dat trouwens ook een leuke podcast. Danny klonk er eigenlijk in goede doen. Niets dat me deed vermoeden hoe slecht hij er aan toe was. Maar toen plots de aangekondigde volgende aflevering maar niet verscheen begon ik toch al nattigheid te voelen. Al had ik toen nog geen idee van wat er werkelijk aan de hand was natuurlijk.
0
geplaatst: 18 maart 2021, 13:08 uur
rafke pafke schreef:
Yep ken ik. Staat ook gewoon op Spotify. Ook Thin Air, Everything en Angels Walk Among Us zijn daar in zo'n "Lockdown 2020" versie te vinden. Allemaal gereleased niet lang voor de aankondiging van de "hiatus".
Yep ken ik. Staat ook gewoon op Spotify. Ook Thin Air, Everything en Angels Walk Among Us zijn daar in zo'n "Lockdown 2020" versie te vinden. Allemaal gereleased niet lang voor de aankondiging van de "hiatus".
Dit is een andere versie hoor. Volledig instrumentaal, is niet officieel gereleased.
rafke pafke schreef:
Daar hoor je inderdaad wat Vinny had kunnen bijbrengen aan de verdere richting die Anathema zou uitgaan. Dat kon wel eens zeer interessant worden als hij daarvoor de ruimte kreeg. Ik vind Distant Satellites het beste nummer op dat gelijknamige album. Een nummer van John weliswaar, maar wel met een stevige samenwerking van Vinny. Benieuwd wat het gaat geven als hij nu helemaal zijn eigen ding kan doen.
Daar hoor je inderdaad wat Vinny had kunnen bijbrengen aan de verdere richting die Anathema zou uitgaan. Dat kon wel eens zeer interessant worden als hij daarvoor de ruimte kreeg. Ik vind Distant Satellites het beste nummer op dat gelijknamige album. Een nummer van John weliswaar, maar wel met een stevige samenwerking van Vinny. Benieuwd wat het gaat geven als hij nu helemaal zijn eigen ding kan doen.
Ja ik ook. Vincent was altijd meer van het reageren op ideeën van anderen. Voor Anathema heeft hij maar 2 nummers zelf geschreven. Best wel raar natuurlijk als je 25 jaar lang frontman bent geweest. Heb me wel eens afgevraagd hoe dat zo gekomen is. Was zijn broer de dominante factor en kreeg hij simpelweg de ruimte niet? Of had hij geen nummers klaar liggen? Waren ze niet goed genoeg of pasten ze niet binnen het Anathema concept? Daar zijn we nooit helemaal achter gekomen.
rafke pafke schreef:
Ik vond dat trouwens ook een leuke podcast. Danny klonk er eigenlijk in goede doen. Niets dat me deed vermoeden hoe slecht hij er aan toe was. Maar toen plots de aangekondigde volgende aflevering maar niet verscheen begon ik toch al nattigheid te voelen. Al had ik toen nog geen idee van wat er werkelijk aan de hand was natuurlijk.
Ik vond dat trouwens ook een leuke podcast. Danny klonk er eigenlijk in goede doen. Niets dat me deed vermoeden hoe slecht hij er aan toe was. Maar toen plots de aangekondigde volgende aflevering maar niet verscheen begon ik toch al nattigheid te voelen. Al had ik toen nog geen idee van wat er werkelijk aan de hand was natuurlijk.
Was zeker een leuke podcast. Ik sprak er laatst iemand over en die meende er wel een soort afscheid in te horen. In de manier waarop hij sprak over alle (ex)bandleden en zijn dierbaren. Heel liefdevol en alsof hij al aanvoelde dat het einde in zicht was. Ik denk dat hij toen ook al suïcidale gedachten had, zoiets komt meestal niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Maargoed blijft speculeren allemaal. Ik zou er nog eens goed naar moeten luisteren.
0
geplaatst: 18 maart 2021, 13:59 uur
[quote]Faalhaas schreef:
Aha, dan moet ik het eens terug beluisteren als die podcast nog beschikbaar is.
Ik dacht dat het hetzelfde was. Ik herinner me nog een specifiek geluidje dat me erg opviel. Dat komt dan toch zeker terug in beide herwerkte versies. Want ik hoorde het nadien in die Lockdown 2020 versie op Spotify opnieuw.
(quote)
Aha, dan moet ik het eens terug beluisteren als die podcast nog beschikbaar is.
Ik dacht dat het hetzelfde was. Ik herinner me nog een specifiek geluidje dat me erg opviel. Dat komt dan toch zeker terug in beide herwerkte versies. Want ik hoorde het nadien in die Lockdown 2020 versie op Spotify opnieuw.
0
geplaatst: 18 maart 2021, 14:15 uur
rafke pafke schreef:
Ik dacht dat het hetzelfde was. Ik herinner me nog een specifiek geluidje dat me erg opviel. Dat komt dan toch zeker terug in beide herwerkte versies. Want ik hoorde het nadien in die Lockdown 2020 versie op Spotify opnieuw.
Ik dacht dat het hetzelfde was. Ik herinner me nog een specifiek geluidje dat me erg opviel. Dat komt dan toch zeker terug in beide herwerkte versies. Want ik hoorde het nadien in die Lockdown 2020 versie op Spotify opnieuw.
Klopt helemaal. De versies lijken qua instrumentatie behoorlijk op elkaar, misschien zijn ze zelfs identiek . Maar door het weglaten van de zangmelodieën krijg je toch een heel ander effect.
0
geplaatst: 18 maart 2021, 14:44 uur
Faalhaas schreef:
Ja ik ook. Vincent was altijd meer van het reageren op ideeën van anderen. Voor Anathema heeft hij maar 2 nummers zelf geschreven. Best wel raar natuurlijk als je 25 jaar lang frontman bent geweest. Heb me wel eens afgevraagd hoe dat zo gekomen is. Was zijn broer de dominante factor en kreeg hij simpelweg de ruimte niet? Of had hij geen nummers klaar liggen? Waren ze niet goed genoeg of pasten ze niet binnen het Anathema concept? Daar zijn we nooit helemaal achter gekomen.
Ja ik ook. Vincent was altijd meer van het reageren op ideeën van anderen. Voor Anathema heeft hij maar 2 nummers zelf geschreven. Best wel raar natuurlijk als je 25 jaar lang frontman bent geweest. Heb me wel eens afgevraagd hoe dat zo gekomen is. Was zijn broer de dominante factor en kreeg hij simpelweg de ruimte niet? Of had hij geen nummers klaar liggen? Waren ze niet goed genoeg of pasten ze niet binnen het Anathema concept? Daar zijn we nooit helemaal achter gekomen.
Ja, dat is een beetje gissen. Ik kan die beide nummers van zijn hand wel smaken.
Maar het lijkt me wel duidelijk dat Anathema zonder Danny geen optie is. Daarvoor is
hij toch een veel te bepalende factor in wat die band is/betekent. En helaas is daardoor de loopbaan van de band op trieste wijze aan een definitief einde gekomen wellicht.
1
geplaatst: 1 mei 2021, 00:19 uur
Op reddit was er de nodige commotie afgelopen dagen. Danny en Darren waren er beide aan het posten en het ging er vrij stevig aan toe. Helaas niet alles helemaal mee gekregen en inmiddels is de boel weer verwijderd. Wel van iemand gehoord wat er ongeveer uit opgemaakt kon worden:
- Nadat Danny is opgepakt in Darrens huis heeft Vinny een poging tot bemiddeling gedaan. Vinny heeft bedongen dat Darren de aanklacht in zou trekken op belofte en voorwaarde dat Danny nooit meer contact zal opnemen met Darren en zijn familie. En dat hij professionele hulp zoekt. Om de band te redden zeg maar. Danny heeft die afspraak verbroken. Toen heeft Vinny besloten solo te gaan. Het lijkt er niet op dat ze ooit nog gaan samenwerken.
- De band had net een nieuw contract getekend bij Mascot Label. Al een ruim voorschot gekregen en een nieuw album geschreven/gedemo'd. Klaar om op te gaan nemen dus. Omdat de broers niet meer kunnen samenwerken wordt dat heel lastig. Anathema zonder Danny zit de platenmaatschappij niet zitten want hij was de voornaamste songwriter. En zonder Vinny is ook geen optie want hij was de frontman.
- Er is dus een openstaande schuld bij de platenmaatschappij die niet ingelost kan worden. Ze zitten flink in de financiële problemen, dit is ook bevestigd door hun manager in dit interview. Danny heeft al diverse gitaren online moeten veilen.

- Nadat Danny is opgepakt in Darrens huis heeft Vinny een poging tot bemiddeling gedaan. Vinny heeft bedongen dat Darren de aanklacht in zou trekken op belofte en voorwaarde dat Danny nooit meer contact zal opnemen met Darren en zijn familie. En dat hij professionele hulp zoekt. Om de band te redden zeg maar. Danny heeft die afspraak verbroken. Toen heeft Vinny besloten solo te gaan. Het lijkt er niet op dat ze ooit nog gaan samenwerken.
- De band had net een nieuw contract getekend bij Mascot Label. Al een ruim voorschot gekregen en een nieuw album geschreven/gedemo'd. Klaar om op te gaan nemen dus. Omdat de broers niet meer kunnen samenwerken wordt dat heel lastig. Anathema zonder Danny zit de platenmaatschappij niet zitten want hij was de voornaamste songwriter. En zonder Vinny is ook geen optie want hij was de frontman.
- Er is dus een openstaande schuld bij de platenmaatschappij die niet ingelost kan worden. Ze zitten flink in de financiële problemen, dit is ook bevestigd door hun manager in dit interview. Danny heeft al diverse gitaren online moeten veilen.

0
geplaatst: 3 mei 2021, 12:16 uur
Ja, die gitaarveilingen heb ik voorbij zien komen. Triestig zicht. Ze hebben wel wat opgebracht maar als het is om zo'n financiële put te dempen heeft hij er zelf wellicht niets aan.
Danny moet toch echt ver heen zijn als je dat allemaal hoort.
Het vreemde is dat Vinny met zijn The Radicant project een tijdje geleden een aantal teasers losliet om nu toch ook al weer een aantal weken terug naar radiostilte te zijn overgeschakeld.
Danny moet toch echt ver heen zijn als je dat allemaal hoort.
Het vreemde is dat Vinny met zijn The Radicant project een tijdje geleden een aantal teasers losliet om nu toch ook al weer een aantal weken terug naar radiostilte te zijn overgeschakeld.
0
geplaatst: 4 mei 2021, 20:29 uur
rafke pafke schreef:
Ja, die gitaarveilingen heb ik voorbij zien komen. Triestig zicht. Ze hebben wel wat opgebracht maar als het is om zo'n financiële put te dempen heeft hij er zelf wellicht niets aan.
Danny moet toch echt ver heen zijn als je dat allemaal hoort.
Ja, die gitaarveilingen heb ik voorbij zien komen. Triestig zicht. Ze hebben wel wat opgebracht maar als het is om zo'n financiële put te dempen heeft hij er zelf wellicht niets aan.
Danny moet toch echt ver heen zijn als je dat allemaal hoort.
Hij heeft nu weer een elektrische piano inclusief demo's van de laatste 10 jaar te koop staan voor 6000 euro... Komt toch allemaal wat wanhopig over alsof ie weet dat er geen weg terug meer is. Ik heb eigenlijk ook nog wel wat medelijden met hem. Ondanks alle narigheid rond hem denk ik dat hij diep van binnen helemaal niet zo'n slecht persoon is, maar hij heeft last van demonen. Ik zou hem wel een nieuwe start gunnen als ie helemaal open kaart zou spelen, zijn fouten zou toegeven en echt aan verandering zou gaan werken. En ik vermoed best wel wat fans met mij. Iemand vergeven kan heel krachtig zijn. Maar dan moet ie wel eerlijk zijn.
Zoals hij het nu aanpakt.. nee niet handig.. degenen die nu allerlei dure gesigneerde instrumenten kopen weten waarschijnlijk niet wat er aan de hand is en voelen zich behoorlijk bekocht als de waarheid eenmaal écht op straat ligt. Dat merk je ook al aan die Go Fund Me actie, veel mensen voelen zich voorgelogen en willen hun geld terug.
rafke pafke schreef:
Het vreemde is dat Vinny met zijn The Radicant project een tijdje geleden een aantal teasers losliet om nu toch ook al weer een aantal weken terug naar radiostilte te zijn overgeschakeld.
Het vreemde is dat Vinny met zijn The Radicant project een tijdje geleden een aantal teasers losliet om nu toch ook al weer een aantal weken terug naar radiostilte te zijn overgeschakeld.
Ja dat viel mij ook al op. Hoop eigenlijk wel dat dat snel van de grond gaat komen. Wellicht volgen er dan wat interviews en hopelijk wat meer duidelijkheid over het hele Anathema verhaal.
0
geplaatst: 4 mei 2021, 21:44 uur
Faalhaas schreef:
Ondanks alle narigheid rond hem denk ik dat hij diep van binnen helemaal niet zo'n slecht persoon is, maar hij heeft last van demonen. Ik zou hem wel een nieuwe start gunnen als ie helemaal open kaart zou spelen, zijn fouten zou toegeven en echt aan verandering zou gaan werken. En ik vermoed best wel wat fans met mij. Iemand vergeven kan heel krachtig zijn. Maar dan moet ie wel eerlijk .
Ondanks alle narigheid rond hem denk ik dat hij diep van binnen helemaal niet zo'n slecht persoon is, maar hij heeft last van demonen. Ik zou hem wel een nieuwe start gunnen als ie helemaal open kaart zou spelen, zijn fouten zou toegeven en echt aan verandering zou gaan werken. En ik vermoed best wel wat fans met mij. Iemand vergeven kan heel krachtig zijn. Maar dan moet ie wel eerlijk .
Ik luisterde gisteren nog een paar nummers van Monochrome. Het blijft gek hoe iemand die zo’n een tedere nummers maakt zo een wansmakelijk gedrag kan vertonen. Hij heeft natuurlijk altijd al een moeilijk karakter gehad maar wat nu naar buiten komt is toch wel pijnlijk als je als zolang grote fan bent.
0
geplaatst: 5 mei 2021, 17:53 uur
Ja het is soms moeilijk te bevatten hoe tegenstrijdig een mens kan zijn. Ik heb een tijdje voor de Reclassering gewerkt en daar kon ik soms echt hele leuke gesprekken voeren met gedetineerden. Dat je even helemaal vergeet wat ze uitgespookt hebben. Een collega zei wel eens tegen me: "het zijn soms net mensen" 
Ik denk dat iedereen wel een donkere kant in zich heeft. We hebben aangeleerd deze te onderdrukken. Sommige mensen lukt dit niet helemaal... Je kunt zien dat Danny deze worsteling ook heeft doorgemaakt. In zijn teksten ging het de laatste jaren steeds meer over spiritualiteit, helen, het licht, etc. Hij zocht echt naar een oplossing om van zijn demonen af te komen. Helaas niet helemaal gelukt, zo kijk ik er nu meer naar.
Hij heeft trouwens zelf ook een zware jeugd met misbruik moeten doormaken. Je zou denken dat hij dan beter zou moeten weten. Helaas werkt het in de praktijk niet zo en zie je vaak dat slachtoffers zelf dader worden. In deze video (die ik vond op Danny's youtube account in zijn playlist "health") wordt uitgelegd hoe dat werkt:
Pedophilia - Teal Swan- - YouTube

Ik denk dat iedereen wel een donkere kant in zich heeft. We hebben aangeleerd deze te onderdrukken. Sommige mensen lukt dit niet helemaal... Je kunt zien dat Danny deze worsteling ook heeft doorgemaakt. In zijn teksten ging het de laatste jaren steeds meer over spiritualiteit, helen, het licht, etc. Hij zocht echt naar een oplossing om van zijn demonen af te komen. Helaas niet helemaal gelukt, zo kijk ik er nu meer naar.
Hij heeft trouwens zelf ook een zware jeugd met misbruik moeten doormaken. Je zou denken dat hij dan beter zou moeten weten. Helaas werkt het in de praktijk niet zo en zie je vaak dat slachtoffers zelf dader worden. In deze video (die ik vond op Danny's youtube account in zijn playlist "health") wordt uitgelegd hoe dat werkt:
Pedophilia - Teal Swan- - YouTube
0
geplaatst: 5 mei 2021, 20:18 uur
Hij had beter degelijke hulp gezocht in plaats van zich in de nonsens van mensen als Eckhart Tolle en Teal Swan te verliezen. Dat gezever daarover sinds WHBWH heeft me nooit lekker gezeten, hoe goed ik de albums ook vond.
* denotes required fields.
