menu

De Site / Algemeen / Enquête MusicMeter

zoeken in:
avatar van Rudi S
itchy schreef:


3 favoriete pagina's is wel een onzinvraag,


Ach ik had naast GH game en single top 20 als 3e dat nieuwe topic van musicmeter krijgt een nieuwe eigenaar.

avatar van herman
itchy schreef:
3 favoriete pagina's is wel een onzinvraag, ga ik voor pagina 287 van Artiesten KO's#2, de homepage van het forum of toch voor een album? mmm.

Ik ben voor 3 favoriete forumtopics gegaan. Maar had eigenlijk ook wel de zoekfunctie (handig om tips te zoeken) kunnen noemen.

avatar van Koenr
Ja, zowel de uitgebreide zoekfunctie als overige toplijsten zijn toch wel 2 van mijn favoriete MuMe-pagina's. Ik zou daar nog wel meer mogelijkheden bij willen zien in de toekomst.

avatar van Onweerwolf
Volgens mij heb ik bij die vraag 'het forum' ingevuld.

avatar van Mssr Renard
Toch is er een menu, met submenu's. Heeft dan niemand bijvoorbeeld gekozen voor: Albums -> Verwacht, of Albums -> Recent Uitgekomen of Update -> Artiesten.

In denk dat ze dat met pagina's bedoelden.
Ik had in ieder geval aangegeven dat ik de albumupdates en artiestenupdates altijd check. Eik check altijd de vers toegevoegde albums.

avatar van E40
E40
Onweerwolf schreef:
(quote)


Waar ben je precies bang voor?


Ik vermijd liever sites die mogelijks spam genereren of gegevens ontfutselen.

avatar van Rudi S
herman schreef:
(quote)

Ik ben voor 3 favoriete forumtopics gegaan.


En nu wil natuurlijk iedereen weten welke of wordt dit vanavond bij Pauw bekend gemaakt

avatar van Rudi S
E40 schreef:
(quote)


Ik vermijd liever sites die mogelijks spam genereren of gegevens ontfutselen.


Oh zoals de belastingdienst zeker.

avatar van Onweerwolf
E40 schreef:
(quote)


Ik vermijd liever sites die mogelijks spam genereren of gegevens ontfutselen.


Websites die spam genereren? Hoe zie je dat voor je?

En elke website verzamelt gegevens van de mensen die er langs surfen. Als je dat niet wilt dan moet je een VPN gaan gebruiken.

Aftandse baggersoftware gebruiken, zoals Norton, doet daar überhaupt niets mee. Wat Norton hoogstens doet is je waarschuwen als je op een echt slechte website komt en dat gebeurt alleen als je je common sense hebt uitstaan en bovendien is het geen gesloten net. Wel geeft dit soort software aan de lopende band false positives, zoals in dit geval.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik raad je aan om dit soort rommel niet op je systemen te laten draaien. In elk geval is het wel heel vergezocht om hier te gaan klagen dat Norton een volstrekt normale website als 'slecht' ziet. Daar gaat echt niemand iets mee doen.

avatar van E40
E40
Onweerwolf schreef:
(quote)


Websites die spam genereren? Hoe zie je dat voor je?

En elke website verzamelt gegevens van de mensen die er langs surfen. Als je dat niet wilt dan moet je een VPN gaan gebruiken.

Aftandse baggersoftware gebruiken, zoals Norton, doet daar überhaupt niets mee. Wat Norton hoogstens doet is je waarschuwen als je op een echt slechte website komt en dat gebeurt alleen als je je common sense hebt uitstaan en bovendien is het geen gesloten net. Wel geeft dit soort software aan de lopende band false positives, zoals in dit geval.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik raad je aan om dit soort rommel niet op je systemen te laten draaien. In elk geval is het wel heel vergezocht om hier te gaan klagen dat Norton een volstrekt normale website als 'slecht' ziet. Daar gaat echt niemand iets mee doen.


1. Sites die steeds weer ongewenste mails verspreiden, zijn nochtans gemakkelijk terug te vinden in de mailbox.
2. Het grootste probleem is niet dat er informatie wordt verzameld ( alhoewel ) maar wat er gebeurt met die informatie , bij musicmeter ben ik daar tamelijk gerust in , bij surveygizmo al iets minder.
3. Het is niet mijn bedoeling om hier een multinational zoals Norton te beginnen verdedigen , daar word ik niet voor betaald.
4.En al zeker niet de bedoeling om te klagen , ik gaf enkel een
persoonlijke ervaring mee , daar dient een forum oa toch voor en voor mij hoeft niemand daar iets mee doen .
5. Misschien is het inderdaad wel een idee om een VPN te gaan gebruiken , dan heeft deze discussie toch nog iets nuttigs opgeleverd.

avatar van Onweerwolf
Hoe denk je dat een website aan jouw email adres komt dan?

avatar van E40
E40
Als je een account aanmaakt zoals op deze site hier bijvoorbeeld ?

avatar van Onweerwolf
E40 schreef:
Als je een account aanmaakt zoals op deze site hier bijvoorbeeld ?


Maar dat doe je dan toch zelf?

avatar van E40
E40
We kunnen hier natuurlijk nog eindeloos blijven doorbomen , ik sluit, terug ontopic , af met hetgeen ik oorspronkelijk enkel vrijblijvend wou meegeven en met wat ook in jouw doorgestuurde link te lezen staat of het nu waar is of niet :

In accordance with our information surveygizmo.eu is a suspicious domain.

surveygizmo.eu - Rankchart website statistics and online tools

avatar van Onweerwolf
Sounds legit.

avatar van dazzler
Ik vind het jammer dat niet alle users via bijvoorbeeld een eenvoudige pm voor deze enquete werden uitgenodigd. En dat hij slechts een paar dagen actief was vind ik al helemaal bizar. Er zijn heus wel users die niet dagelijks alles in de gaten hebben maar toch ontzettend begaan zijn met de site (om mezelf niet te noemen).

avatar van Bonk
Ik zie nu pas via via, dankzij foutmeldingen vanochtend, dat de site überhaupt overgenomen is en dat er een enquête geweest is. Dat terwijl ik me toch als actieve user beschouw. Ik kan me voorstellen dat voor meer users geldt, dat ze op zich graag input hadden geleverd aan een dergelijke enquête, maar nu niet de kans gehad hebben. Wat dat betreft kan ik me vinden in wat dazzler zegt. Ik vraag me of in hoeverre je een representantatief beeld krijgt op deze wijze.

avatar van Manuel
@meter_fan

Ik wilde net hetzelfde plaatsen als Bonk en ben het volledig met dazzler eens. Hier hebben we toch bijvoorbeeld de (!) meldingen-tool voor? Daar had trouwens ook wel een linkje naar het bericht van Jordy in gemogen.

Ik zit zo ongeveer dagelijks op deze site, maar kom met name op de artiest- en albumpagina's en op het forum eigenlijk alleen via mijn updates, waar dus geen nieuwe topics tussen zitten.

Toevallig zag ik zojuist het bericht van Jordy, en na uitgebreid lezen en speuren ook dit topic, maar deze communicatie had absoluut anders (beter) gekund.

Ik beschouw mezelf ook als een actieve user, die deze site (en MovieMeter) al meer dan 10 jaar gebruikt en een redelijke bijdrage aan ''de data'' heeft geleverd. Ik had dus ook graag deelgenomen aan deze enquête.

Volledig eens met onderstaande:

dazzler schreef:
Ik vind het jammer dat niet alle users via bijvoorbeeld een eenvoudige pm voor deze enquete werden uitgenodigd. En dat hij slechts een paar dagen actief was vind ik al helemaal bizar. Er zijn heus wel users die niet dagelijks alles in de gaten hebben maar toch ontzettend begaan zijn met de site (om mezelf niet te noemen).


Bonk schreef:
Ik zie nu pas via via, dankzij foutmeldingen vanochtend, dat de site überhaupt overgenomen is en dat er een enquête geweest is. Dat terwijl ik me toch als actieve user beschouw. Ik kan me voorstellen dat voor meer users geldt, dat ze op zich graag input hadden geleverd aan een dergelijke enquête, maar nu niet de kans gehad hebben. Wat dat betreft kan ik me vinden in wat dazzler zegt. Ik vraag me of in hoeverre je een representantatief beeld krijgt op deze wijze.

avatar van herman
Er waren uiteindelijk blijkbaar een paar honderd ingevulde enquetes, ik kan me wel voorstellen dat de nieuwe eigenaar daar voorlopig wel genoeg huiswerk aan heeft. De vraag is ook hoeveel nieuwe inzichten nog een paar honderd ingevulde enquetes hadden opgeleverd. Los daarvan staat het iedereen vrij wensen/inzichten in het feedback-topic te delen.

avatar van Mastroianni
Helemaal eens met de door dazzler, Bonk en Manuel verwoorde kritiek. Ook ik heb als vaste, dagelijkse bezoeker van deze site de oproep voor de enquete volledig gemist.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.