menu

De Site / Algemeen / Meerdere bands met dezelfde naam

zoeken in:
dutch2
Je had in de jaren 80 een fantastisch Nederlands bandje, 'Blue Murder', met kleine hits en een heus optreden op Pinkpop. Ze hebben, wat ik er van begrepen heb, hun naam letterlijk verkocht aan een stel Amerikaanse hardrockers.
Klinkt op de een of andere manier ook typisch Amerikaans, zo'n deal. Als je zelf geen leuke naam weet te verzinnen, dan koop je er maar een van een armlastig Nederlands bandje.
Blue Murder heette trouwens daarvoor en daarna Soviet Sex, waarbij in de latere incarnatie Ellen ten Damme zong. Bandleider Maarten Ploeg is inmiddels overleden.

DutchViking
Je had in de jaren '60 een Brits bandje dat luisterde naar de naam The Scorpions. Twee decennia later kwamen daar The Scorpions uit Duitsland bij. Geen originele bandnaam als je het mij vraagt. En verder hangt me iets bij van Mr. Big, er was al een Mr. Big uit Engeland voordat Mr. Big uit de VS (bekend van o.a. To Be With You en de cover Wild World) bekend werd.

avatar van avdj
dutch2 schreef:
Je had in de jaren 80 een fantastisch Nederlands bandje, 'Blue Murder', met kleine hits en een heus optreden op Pinkpop. Ze hebben, wat ik er van begrepen heb, hun naam letterlijk verkocht aan een stel Amerikaanse hardrockers.
Klinkt op de een of andere manier ook typisch Amerikaans, zo'n deal. Als je zelf geen leuke naam weet te verzinnen, dan koop je er maar een van een armlastig Nederlands bandje.
Blue Murder heette trouwens daarvoor en daarna Soviet Sex, waarbij in de latere incarnatie Ellen ten Damme zong. Bandleider Maarten Ploeg is inmiddels overleden.


Leuk verhaal
The Scorpions wist ik al, die laatste is bekender dacht ik.

avatar van VanDeGriend
titan schreef:
Deze band was eerder..... Nirvana I...

En langer ook..

Free (UK, van all right now) en de Nederlandse Free (van oa Soul Party)
allebei rond dezelfde tijd: '69 - '70

avatar van Splinter
De Nirvana uit de jaren 60 zijn toch de makers van de wereldberoemde soundtrack van Pulp Fiction?

avatar van Toon1
Splinter schreef:
De Nirvana uit de jaren 60 zijn toch de makers van de wereldberoemde soundtrack van Pulp Fiction?


eh neen, hier zit je helemaal fout. Maar het klopt wel dat de Nirvana uit de jaren '60 beter is dan die uit de jaren '90, alhoewel ik hier waarschijnlijk de enigste ben met die mening .
Ik weet niet wat je nu bedoelt met de soundtrack van Pulp Fiction. Bedoel je nu de hele cd of gewoon het bekendste nummer (dat van Dick Dale & the Del-Tones is).

avatar van beruk
Er bestaan engelse Charlatans(pop) en amerikaanse Charlatans (rockabilly).
Even off topic: Dick Dale

avatar van Glurp
In de jaren 70/80 was een interpol die rock muziek maakte net zoals de Interpol die we nu kennen

avatar van frankvankesteren
was er nou ook al een eerdere Muse in de jaren negentig?

avatar van Glurp
HiM en Him natuurlijk

avatar van Reint
En Racounteurs. Eentje in Australie ook ofzo.
En pas stuitte ik ook op een band die een andere bleek te zijn. Misschien Muse?

avatar van FunkyMonk
Common (hiphop artiest), die oorspronkelijk Common Sense heette, heeft zn naam moeten aanpassen omwille van een bandje met diezelfde naam. (pfft )

avatar van P Jay
Het hiphop-duo Smif-N-Wessun moest de naam veranderen omdat de pistoolfabrikant Smith & Wesson dat eiste... maar dat doet niets terzake in dit topic natuurlijk... Sorry

avatar van Opschuiven
Toon1 schreef:
Maar het klopt wel dat de Nirvana uit de jaren '60 beter is dan die uit de jaren '90, alhoewel ik hier waarschijnlijk de enigste ben met die mening .
Je staat niet alleen! ik vind de Nirvana uit de jaren '60 ook veel beter dan de grunge-apen Nirvana.

avatar van Villableeker
Opschuiven schreef:
(quote)
Je staat niet alleen! ik vind de Nirvana uit de jaren '60 ook veel beter dan de grunge-apen Nirvana.


Ik denk dat jullie niet met z'n 2-en blijven omtrent deze mening.

avatar van Rufus
Er is ook 2 X The Beat en 2 X The Shoes (UK en NL)

avatar van Ceasar
In de jaren 80 Scooter uit België en later die verschrikkelijke Duitse Scooter.
In 1970 The Flame uit de UK en in 1991 The Flame uit mijn eigen Haarlem.

avatar van lazerus
Lenny Dee en Lenny Dee

Best een groot contrast

avatar van Ceasar
In de jaren tachtig had je hier in NL een duo (Rob van Donselaar en Tineke Schoemaker van Barrelhouse) dat luisterde naar de naam One Two. Nu heb je een hiphopper die zich zo genoemd heeft.

Pastichio Rocker

avatar van Kronos
dutch2 schreef:
Je had in de jaren 80 een fantastisch Nederlands bandje, 'Blue Murder', met kleine hits en een heus optreden op Pinkpop. Ze hebben, wat ik er van begrepen heb, hun naam letterlijk verkocht aan een stel Amerikaanse hardrockers.
Klinkt op de een of andere manier ook typisch Amerikaans, zo'n deal. Als je zelf geen leuke naam weet te verzinnen, dan koop je er maar een van een armlastig Nederlands bandje.


Dat heb je hoedanook niet goed begrepen, want Blue Murder is een Engelse groep. En naast deze heavy metal band is er ook nog een Engelse folkgroep die Blue Murder heet. Hadden zij ook het 'armlastig Nederlands bandje' nodig om aan een leuke naam te komen?



(Ik zal geen antwoord krijgen, want blijkbaar doet dutch2 niet meer mee.)

avatar van Germ
Germ (crew)
Ik geloof dat de naam Skid Row ook vaker gebruikt is. Natuurlijk de bekende hardrockgroep uit de jaren 80, en (als ik me niet vergis) heeft Gary Moore ook ooit een band gehad met deze naam.


avatar van Omsk
Glurp schreef:
In de jaren 70/80 was een interpol die rock muziek maakte net zoals de Interpol die we nu kennen


Iemand die iets meer weet over die eerste Interpol?

avatar van vin13
Germ schreef:
Ik geloof dat de naam Skid Row ook vaker gebruikt is. Natuurlijk de bekende hardrockgroep uit de jaren 80, en (als ik me niet vergis) heeft Gary Moore ook ooit een band gehad met deze naam.


Gary Moore's Skid Row speelde rock met folk/blues invloeden. Ik vond het niet heel bijzonder en hardrocking Gary spreekt mij het meest aan.

avatar van vin13
De nederlandse symfo kraker Finch met Peter Vink en nu is er ook weer Finch met popmuziekjes.

avatar van steven
je had in de 90's ook een redelijk populaire friese band die travis heette . die hebben hun naam nog veranderd , maar ik ben vergeten wat die nieuwe naam was...

avatar van Don Cappuccino
Je hebt Shining uit Zweden (black metal) en Shining uit Noorwegen (experimentele metal/jazz)

Misterfool
finch(amerika) emogroepje

finch(Nederland) progrock meesters

Gast
geplaatst: vandaag om 19:17 uur

geplaatst: vandaag om 19:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.