De Site / Algemeen / Verkopen van CD's op Musicmeter
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 2 maart 2008, 18:03 uur
In Muziek > Algemeen > Unieke release van Cradle:
pre-orders zijn toch helemaal niet zo uniek, of heb ik nu wat gemist?
Verder wens ik je succes.
pre-orders zijn toch helemaal niet zo uniek, of heb ik nu wat gemist?
Verder wens ik je succes.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 18:14 uur
De cd bestaat nog niet. Het geld van deze opbrengst wordt gebruikt om de cd te laten maken. Ik had er in elk geval nog nooit van gehoord op deze manier. (de opnames zijn er wel al hoor, voor het geval mensen zich nu zorgen gaan maken haha... )
0
Sietse
geplaatst: 2 maart 2008, 18:46 uur
Tsja, ik heb zo verschillende pre-orders al gedaan. Eerst dokken en dan maar zien of de release er ook echt gaat komen. Tot nu toe altijd ook echt uitgekomen (zit er nu echter wel al een tijdje op twee te wachten, maar dat komt vast goed)
0
geplaatst: 2 maart 2008, 18:51 uur
Voor Cradle is het in elk geval uniek.
Op mume trouwens ook.
En ik vind het geweldig dat er zoveel mensen mee willen doen, voor een onbekende band als Cradle is dit toch fantastisch! En dat is waar het mij omgaat.
Vannacht ga ik iedereen die tot dan toe in de lijst staat de betalingsgegevens e-mailen. Op dat bericht kan iedereen dan terug pm-en met zijn/haar adresgegevens.
Op mume trouwens ook.
En ik vind het geweldig dat er zoveel mensen mee willen doen, voor een onbekende band als Cradle is dit toch fantastisch! En dat is waar het mij omgaat.Vannacht ga ik iedereen die tot dan toe in de lijst staat de betalingsgegevens e-mailen. Op dat bericht kan iedereen dan terug pm-en met zijn/haar adresgegevens.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 18:55 uur
En voor MuMe is het ook een primeur, ik vind 't in ieder geval een erg leuk idee, en nog leuker dat zoveel mensen er enthousiast over zijn (en dat in zo'n korte tijd) 

0
Sietse
geplaatst: 2 maart 2008, 23:12 uur
de opnames zijn er al hebben we kunnen lezen. Dus dat geld is niet nodig.
Aangezien ik niet geloof dat dit een geperste cd gaat worden (oplage te klein). Kosten voor 100 cd-r's (als je mooie zonder lelijke opdruk wilt) zijn ongeveer 40 euro. Plastic hoesjes 8 euro.
Artwork laten drukken bij een aardige drukker 70 euro.
Totale kosten 120 euro (afgerond). Lijkt me eigenlijk geen probleem voor een band om dat op te kunnen hoesten. Vooral niet als je uit 3 of meer man bestaat.
Maar goed, dat iedereen zich lekker uitleeft en doet wat hij/zij niet laten kan.
Aangezien ik niet geloof dat dit een geperste cd gaat worden (oplage te klein). Kosten voor 100 cd-r's (als je mooie zonder lelijke opdruk wilt) zijn ongeveer 40 euro. Plastic hoesjes 8 euro.
Artwork laten drukken bij een aardige drukker 70 euro.
Totale kosten 120 euro (afgerond). Lijkt me eigenlijk geen probleem voor een band om dat op te kunnen hoesten. Vooral niet als je uit 3 of meer man bestaat.
Maar goed, dat iedereen zich lekker uitleeft en doet wat hij/zij niet laten kan.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 23:14 uur
volgens mij is het juist wel de bedoeling dat het professioneel gaat gebeuren, gedrukt, cd-boekje en niet alleen een velletje in een dun hoesje op een cd-r, maar ik kan t mis hebben...
ach ja, het staat mensen vrij om mee te doen of niet, ik vind het in ieder geval een leuk initiatief, en hoe meer geld, hoe meer er gemaakt kunnen worden, meer naamsbekendheid, etc etc, alleen maar goed voor 'lokale' talenten lijkt me
ach ja, het staat mensen vrij om mee te doen of niet, ik vind het in ieder geval een leuk initiatief, en hoe meer geld, hoe meer er gemaakt kunnen worden, meer naamsbekendheid, etc etc, alleen maar goed voor 'lokale' talenten lijkt me

0
SelmaDuim
geplaatst: 2 maart 2008, 23:24 uur
Als ze het professioneel willen laten drukken dan kunnen ze beter de oplage vergroten, want dan is het veel goedkoper.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 23:25 uur
tja, daarom ook deze actie, eerst eens kijken of er animo is, lijkt me niet echt de bedoeling dat ze met bakken vol cd's blijven zitten..
0
Sietse
geplaatst: 2 maart 2008, 23:41 uur
Eigenlijk vind ik dit een vrij bizarre actie.
Als je gewoon gaat kijken dat er hier op MuMe mensen actief zijn binnen de muziek, jaren aan de weg timmeren en nu zelf in eigen beheer een best toffe cd hebben uitgebracht. Daar hoor je niemand over, maar dit, iets wat nog niet eens zeker is of het wel wat gaat worden...tsja
en nee ik praat niet over mijn band, ik praat over Qrio.
Album met veel potentie die door veel mensen hier op de site aanwezig zeer gewaardeerd zou kunnen worden.
Ik vind dit project eigenlijk allemaal iets te gemakzuchtig van een band. Laten we vooral andere mensen ons eigen werk opknappen...
MuMe is geen marketing plaats voor bands.
Als je gewoon gaat kijken dat er hier op MuMe mensen actief zijn binnen de muziek, jaren aan de weg timmeren en nu zelf in eigen beheer een best toffe cd hebben uitgebracht. Daar hoor je niemand over, maar dit, iets wat nog niet eens zeker is of het wel wat gaat worden...tsja
en nee ik praat niet over mijn band, ik praat over Qrio.
Album met veel potentie die door veel mensen hier op de site aanwezig zeer gewaardeerd zou kunnen worden.
Ik vind dit project eigenlijk allemaal iets te gemakzuchtig van een band. Laten we vooral andere mensen ons eigen werk opknappen...
MuMe is geen marketing plaats voor bands.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 23:45 uur
joh sietse, ik vind het jammer dat je zo negatief doet, toevallig is reptile op dit idee gekomen, cradle was enthousiast maar was niet de initiatiefnemer, dus jouw beeld van "laat een ander ons werk maar opknappen" klopt niet en dat andere bands dat niet hebben gedaan...tja... ze kunnen hier natuurlijk ook een voorbeeld aan nemen ipv te gaan mokken dat dit soort bands op deze manier meer aandacht krijgen...Er is duidelijk aangegeven dat ze pas gaan beginnen met drukken als we de 30 aanmeldingen zijn gepasseerd, en dat is nu bijna zo, dus mensen krijgen heus hun cd wel!
tjonge jonge, mensen zijn enthousiast bezig zodat een band cd's kan maken, kan groeien, meer optredens kan doen, meer aandacht kan krijgen, kortom, andere mensen weer blij maken met hun muziek... Er wordt nu dus vanuit gegaan dat de band er zelf niets aan doet, waar baseer je je op?
Je bent helemaal vrij om mee te doen, duidelijk dat je het niets vindt maar alsjeblieft, je hebt je mening nu toch wel naar voren gebracht hoor.
Sorry als ik geprikkeld overkom maar ik word een beetje moe van mensen die altijd maar negatief doen, probeer het gewoon eens leuk te vinden!
gelukkig is gebleken dat veel mensen dit soort acties juist toejuichen, en ik zie niet in waarom dit niet op Mume zou kunnen eigenlijk...
tjonge jonge, mensen zijn enthousiast bezig zodat een band cd's kan maken, kan groeien, meer optredens kan doen, meer aandacht kan krijgen, kortom, andere mensen weer blij maken met hun muziek... Er wordt nu dus vanuit gegaan dat de band er zelf niets aan doet, waar baseer je je op?
Je bent helemaal vrij om mee te doen, duidelijk dat je het niets vindt maar alsjeblieft, je hebt je mening nu toch wel naar voren gebracht hoor.
Sorry als ik geprikkeld overkom maar ik word een beetje moe van mensen die altijd maar negatief doen, probeer het gewoon eens leuk te vinden!

gelukkig is gebleken dat veel mensen dit soort acties juist toejuichen, en ik zie niet in waarom dit niet op Mume zou kunnen eigenlijk...

0
geplaatst: 3 maart 2008, 00:00 uur
Mijn reactie op de discussie tussen Lin en Sietse; ik zie het probleem niet echt, en blijkbaar een groot aantal andere users ook niet.
0
voltazy
geplaatst: 3 maart 2008, 00:01 uur
I Is They Is 
ik blijf het een leuk initiatief vinden
een band hoeft immers ook niet op het randje van de afgrond te staan of echt geen enkele cent te hebben om geholpen te worden.
daarnaast is 7 euro weinig geld voor een cd

ik blijf het een leuk initiatief vinden

een band hoeft immers ook niet op het randje van de afgrond te staan of echt geen enkele cent te hebben om geholpen te worden.
daarnaast is 7 euro weinig geld voor een cd

0
geplaatst: 3 maart 2008, 00:05 uur
Lin schreef:
die post hierboven
die post hierboven
Ik vind het idee ook best leuk, maar toch denk ik dat we hier wel een beetje mee op moeten passen, want het begint wel erg naar reclame te neigen (zo kunnen andere bandjes ook met hun eigen dingen komen).
Ik denk daarom ook dat dit soort dingen in de toekomst beter in het 'te koop: cd's' topic gepost kunnen worden.
0
Sietse
geplaatst: 3 maart 2008, 09:09 uur
The Scientist schreef:
Ik denk daarom ook dat dit soort dingen in de toekomst beter in het 'te koop: cd's' topic gepost kunnen worden.
Ook daar hoort het wat mij betreft niet thuis. Wellicht een linkje bij het album, dan wel artiest discussie naar de desbetreffende website van de band/label. Verder niets. Musicmeter gaat anders echt veranderen in een soort reclame paradijs wat de integriteit van musicmeter te niet doet. En dat is volgens mij het laatste wat we willen. Of het idee nu leuk en goed bedoeld is of niet. Dat is gewoon niet aan de orde wat mij betreft, want het idee is gewoon wel goed, geef ik gewoon toe. (ik heb zelf ook wel eens vergelijkbare ideeën gehad voor promotie, maar juist omdat ik van mening ben dat het hier niet hoort zelf nooit gedaan).
En wat ik al helemaal bizar vond is dat ik hier ook per persoonlijk bericht over werd benaderd. Dat lijkt mij gewoon niet in orde op een site als deze.
Dus kort samengevat, leuk idee maar gewoon ongepast op deze site, wat mij betreft.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 09:13 uur
Ik denk dat wel wel moeten oppassen inderdaad. Maar Reptile is gewoon een heel enhousiaste user, die vaker onbekende bands promoot, zonder voor mij duidelijk eigenbelang. Ik neem aan dat als users regelmatig als een soort koophunters voor bandjes worden ingeschakeld, dat je vanzelf zal zien dat de animo zo terugloopt.
Bij users die verder niet bekend zijn zal je ook snel zien dat dit niet werkt.
Bij users die verder niet bekend zijn zal je ook snel zien dat dit niet werkt.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 09:17 uur
Bedankt voor het pluggen van qrio Sietse!
De reden dat ik qrio zelf niet hier overal loop te pluggen is dat ik toch een beetje bekend wil blijven staan als een (hopelijk) gewaardeerde user, en niet als die gast die iedereen zijn bandje door de keel probeert te drukken.
Hij is trouwens maar 6,50 incl. verzendkosten
De oplage is 1000 en we willen er graag van af!
Daarvoor krijg je een professioneel gedrukte cd in een digisleeve (soort digipack die je naar links en naar rechts kan uitvouwen).
De reden dat ik qrio zelf niet hier overal loop te pluggen is dat ik toch een beetje bekend wil blijven staan als een (hopelijk) gewaardeerde user, en niet als die gast die iedereen zijn bandje door de keel probeert te drukken.
Hij is trouwens maar 6,50 incl. verzendkosten

De oplage is 1000 en we willen er graag van af!
Daarvoor krijg je een professioneel gedrukte cd in een digisleeve (soort digipack die je naar links en naar rechts kan uitvouwen).
0
geplaatst: 3 maart 2008, 09:27 uur
En bij gebruikmaking van de persoonlijke bezorgdienst van qrio, kost de cd nog maar 5 euro.

0
geplaatst: 3 maart 2008, 09:29 uur
Die bezordienst bezorgt alleen binnen een straal van 300 meter van mijn huis 
Voorzover ik weet zijn jullie de enige users binnen die straal

Voorzover ik weet zijn jullie de enige users binnen die straal

0
Sietse
geplaatst: 3 maart 2008, 09:41 uur
hahaha, das wel heel erg dichtbij. Zo af en toe een MuMe-meeting in de buurtsuper?
0
geplaatst: 3 maart 2008, 11:31 uur
Sietse schreef:
En wat ik al helemaal bizar vond is dat ik hier ook per persoonlijk bericht over werd benaderd. Dat lijkt mij gewoon niet in orde op een site als deze.
Dus kort samengevat, leuk idee maar gewoon ongepast op deze site, wat mij betreft.
Het enige wat ik wil opmerken hierover is dat ik alleen mensen persoonlijk heb benaderd waarmee ik ooit eerder via pm contact heb gehad en die zaten nog in mijn berichtenbox. En ja dat zijn er best veel onder meer door mijn actie destijds met de cd van Feeding Fingers. Zoals je weet steun ik graag onbekende bands, overigens heb ik om die reden een aantal maanden geleden ook jouw cd gekocht. Eigen belang is niet aan de orde, ik vraag en krijg nergens geld voor. Wat ik er wel voor krijg is hele fijne reacties van de betreffende bands, zoals Cradle in dit geval, die zich gesteund voelen en daardoor weer extra gemotiveerd raken om verder te gaan met wat ze doen. Het gaat allemaal om de ene mens die wat kan betekenen voor de ander. En om te doen in het leven wat je leuk vindt en waar je achter staat.
Ik vind jouw cd trouwens ook erg goed Sietse en ik raad iedereen echt aan die te kopen, ook al vind ik je een enorme zeur. Dat hoor je toch niet op die cd.
Ik zou hem zo voor je gaan promoten, maar dat wil je nou eenmaal niet. 
0
geplaatst: 3 maart 2008, 12:26 uur
Ook even mijn duit in het zakje doen...
Ik begrijp de opmerkingen van Sietse heus wel, en ik snap waar hij naartoe wil... en ja, we moeten hier misschien mee oppassen
Maar: dat neemt niet weg dat ik Paul's actie toejuich en ook ondersteun... hier spelen toch klaarduidelijk niets dan goede bedoelingen, dat en niets anders?!
Enfin:
dankzij deze thread werd ik ook op Orio attent waar ik nu wel erg benieuwd naar wordt !!!!!!
Itchy?
Info?
Ik begrijp de opmerkingen van Sietse heus wel, en ik snap waar hij naartoe wil... en ja, we moeten hier misschien mee oppassen
Maar: dat neemt niet weg dat ik Paul's actie toejuich en ook ondersteun... hier spelen toch klaarduidelijk niets dan goede bedoelingen, dat en niets anders?!
Enfin:
dankzij deze thread werd ik ook op Orio attent waar ik nu wel erg benieuwd naar wordt !!!!!!
Itchy?
Info?
0
Harald
geplaatst: 3 maart 2008, 12:32 uur
Ik sta 100% achter reptiles idee onbekende bands steun en aandacht te geven en dat moet op deze site ook wel kunnen. Ook begrijp ik dit niet als commercieel omdat hier niemand winst maakt laat staan rijk wordt. Ik heb respekt voor mensen die tot diep in de nacht voor de PC zitten en onbaatzuchtig voor de muziek werken. Dankzij Reptile heb ik als ook andere gebruiker kennis met goede cd's en artisten kunnen maken die helaas bijna niemand kent bijvoorbeeld met Feeding Fingers en Cradle.Voor goede ideeën en projecten sta ik altijd open.
0
Sietse
geplaatst: 3 maart 2008, 12:38 uur
Reptile71, zal ik het heel kort houden deze keer. Ik vind je bedoelingen ook wel goed hoor, en ik weet dat er niets achter zit voor je.
Ik vind het gewoon niet passen op deze site, niet op deze manier.
Mocht je mijn cd willen promoten mag dat natuurlijk is een speciale plek voor alhier: http://www.musicmeter.nl/album/99027
En natuurlijk mag je tegen wat mij betreft tegen iedereen zeggen hoe tof je de cd wel niet vindt, wat ook met die van cradle mag. Schreeuw het uit, doe dat vooral. Maar ik zie doem scenario's opkomen voor MuMe zodra er meer van dit soort marketing dingen komen.
Ik vind het gewoon niet passen op deze site, niet op deze manier.
Mocht je mijn cd willen promoten mag dat natuurlijk is een speciale plek voor alhier: http://www.musicmeter.nl/album/99027
En natuurlijk mag je tegen wat mij betreft tegen iedereen zeggen hoe tof je de cd wel niet vindt, wat ook met die van cradle mag. Schreeuw het uit, doe dat vooral. Maar ik zie doem scenario's opkomen voor MuMe zodra er meer van dit soort marketing dingen komen.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 12:43 uur
c-moon schreef:
Itchy?
Info?
Itchy?
Info?
qrio

luisteren
kijken
praten
pm me maar bij interesse!
0
geplaatst: 3 maart 2008, 12:47 uur
En zo ken ik straks dankzij MuMe en de discussie hier, alweer DRIE bands 
Cradle - Zonderland (nu aan het luisteren online, en dat is geweldig) en dra dus Orio...
'k ga nu luisteren, Itchy !

Cradle - Zonderland (nu aan het luisteren online, en dat is geweldig) en dra dus Orio...
'k ga nu luisteren, Itchy !

0
geplaatst: 3 maart 2008, 12:51 uur
* denotes required fields.