De Site / Algemeen / Koppeling met Last.fm
zoeken in:
0
geplaatst: 16 maart 2008, 13:45 uur
Hoi,
Je kunt bij je gebruikersinfo vanaf nu je Last.FM gebruikersnaam invoeren. Er zal in je profiel dan informatie over je luistergedrag te zien zijn. Voor nu (de functionaliteit is in eerste instantie een test) alleen nog de recent beluisterde tracks, het het allemaal werkt zal ik het uitbreiden en/of aanpassen
Je kunt bij je gebruikersinfo vanaf nu je Last.FM gebruikersnaam invoeren. Er zal in je profiel dan informatie over je luistergedrag te zien zijn. Voor nu (de functionaliteit is in eerste instantie een test) alleen nog de recent beluisterde tracks, het het allemaal werkt zal ik het uitbreiden en/of aanpassen
0
geplaatst: 16 maart 2008, 13:47 uur
Grappig voor de liefhebbers (hoor ik niet bij).
Jammer dat het zo prominent bovenaan in het profiel staat. Ik vind zelf de top 10, rotatielijst en laatste stemmen van users interessanter dan het last fm gebeuren. M.a.w. het mag van mij helemaal onderaan het profiel komen te staan
Jammer dat het zo prominent bovenaan in het profiel staat. Ik vind zelf de top 10, rotatielijst en laatste stemmen van users interessanter dan het last fm gebeuren. M.a.w. het mag van mij helemaal onderaan het profiel komen te staan

0
geplaatst: 16 maart 2008, 13:54 uur
Eerlijk gezegd vind ik ook dat de profiel-pagina zo wel erg volgepropt wordt. Benieuwd of dit een succes gaat worden (werd de koppeling met andere users indertijd niet en die vond ik dan nog interessanter ook al boeide mij dat ook niet). Ik vind deze last fm lijstjes een beetje lelijk: zie je 10 keer de naam van een artiest met een nummer er achter en de tijd waarop het gedraaid is. Voor mij geen nuttige info, maar voor de last fm fans ongetwijfeld een zeer leuke toevoeging en dan is onderaan het profiel het beste denk ik. Zelf ben ik nog steeds een voorstander van de mogelijkheid een foto te kunnen plaatsen bij je profiel.
0
geplaatst: 16 maart 2008, 13:55 uur
Nu ik het zo zie staan, vraag ik me af of de tien laatst gedraaide nummers zo veelzeggend is. Leuker is om de top tien meest gedraaide artiesten of het befaamde weeklijstje te tonen.
0
geplaatst: 16 maart 2008, 13:58 uur
Dat lijkt me al een verbetering. Maar Jordy gaf al aan dat dit een test fase is en daarom nog op deze manier.
0
handsome_devil
geplaatst: 16 maart 2008, 13:59 uur
ja idd, wat lukas zegt. vooral die weeklijstjes lijken mij een leuke toevoeging, kan dat topic ook weer de prullenmand in
verder erg leuk idee 
verder erg leuk idee 
0
geplaatst: 16 maart 2008, 14:00 uur
Voor de duidelijkheid, het is in eerste instantie een (technische) test, als het werkt zal ik (met jullie input) na gaan denken over hoe we hier leuke info uit kunnen krijgen.
0
geplaatst: 16 maart 2008, 14:38 uur
weeklijstje last fm = rotatielijst?
(ik doe niet aan last fm, dus vergeef me als ik nu iets doms zeg
)
(ik doe niet aan last fm, dus vergeef me als ik nu iets doms zeg
)
0
geplaatst: 16 maart 2008, 16:35 uur
Weeklijstje is het overzicht van de tracks en/of artiesten die je de afgelopen week (van zondag t/m zaterdag) het meest hebt gedraaid via de computer, iPod, etc.
Ik vind het zelf wel leuk om Last.FM en MuMe gekoppeld te zien, zijn voor mij toch de twee ultieme muzieksites.
Ik vind het zelf wel leuk om Last.FM en MuMe gekoppeld te zien, zijn voor mij toch de twee ultieme muzieksites.

0
geplaatst: 16 maart 2008, 16:45 uur
Bij mij doet ie (zoals gewoonlijk) moeilijk met spaties in mijn gebruikersnaam. Nu weet ik hoe ik daar omheen kom (%20), maar ik vraag me af of iedereen dat weet.. kan dat ook automatisch.
Verder gaat er bij de leestekens in Dälek nu iets niet helemaal lekker, weet niet of dat te verhelpen is?
Ik ben tegen het idee van je weeklijstje als rotatielijst, want daarvoor zijn de weeklijstjes op last-fm niet nauwkeurig genoeg (ze herkennen albums niet zo goed) en last-fm geeft alleen mijn luistergedrag thuis, en mijn totale luistergedrag is heel anders.
Verder gaat er bij de leestekens in Dälek nu iets niet helemaal lekker, weet niet of dat te verhelpen is?
Ik ben tegen het idee van je weeklijstje als rotatielijst, want daarvoor zijn de weeklijstjes op last-fm niet nauwkeurig genoeg (ze herkennen albums niet zo goed) en last-fm geeft alleen mijn luistergedrag thuis, en mijn totale luistergedrag is heel anders.
0
geplaatst: 16 maart 2008, 17:00 uur
Misschien is het leuker als er alleen komt te staan wat je nu aan het draaien bent, zoals op rateyourmusic. Het wordt wel erg druk op de profielpagina.
0
geplaatst: 16 maart 2008, 17:02 uur
De profielpagina vind ik inderdaad niet de juiste plek voor (veel) Last.fm informatie. De keuze is denk ik OF heel veel Last.fm info tonen op een nieuw tabblad, OF het slechts bij een linkje te houden (met inderdaad hooguit wat "now playing" informatie)
0
geplaatst: 16 maart 2008, 17:05 uur
The Scientist schreef:
Bij mij doet ie (zoals gewoonlijk) moeilijk met spaties in mijn gebruikersnaam. Nu weet ik hoe ik daar omheen kom (%20), maar ik vraag me af of iedereen dat weet.. kan dat ook automatisch.
Als het goed is is dat nu gefixed
0
geplaatst: 16 maart 2008, 17:20 uur
Hmm.. de link naar last-fm gaat nu wel goed, maar ik krijg nu onderaan mijn profiel geen lijstje meer te zien (zowel met als zonder %20 niet)
0
geplaatst: 22 maart 2008, 12:15 uur
Site: http://www.mp3blog.punt.nl
Last.fm gebruikersnaam: Justinx_nl
Geslacht: Man
Ik vind het op deze manier wel leuk gedaan. Het staat mooi in het rijtje en is naar mijn mening niet heel prominent aanwezig. Het is een stap in de richting van een gepersonaliseerd profiel op MuMe. Onder bepaalde voorwaarde zie ik dat wel zitten. Ook ik mag graag een mogenlijkheid zien om een foto te zien op je profiel. Maar anderzijds vraag ik me af in hoeverre dat echt iets gaat toevoegen, gezien ik me voor kan stellen dat niet iedereen met zijn snufferd op deze site wil staan (als het met een gebruikersnaam al problemen kan geven
)
* Edit: Ik heb de recent beluisterd plug-in onderaan de profielpagina niet gezien. Persoonlijk vind ik dat niet echt nodig. Je moet daarvoor helemaal naar onder scrollen en raakt naar mijn mening snel in de vergetenheid. Klik even op de Last.fm gebruikersnaam hierboven en je zien precies wat ik heb afgespeeld. Het is een klik verder en minder voorbarig dan ''recent afgespeeld'' helemaal onder aan de profielpagina. Dan ben ik eerder voor een aparte Last.fm-tab, met uiteraard meer informatie.
Last.fm gebruikersnaam: Justinx_nl
Geslacht: Man
Ik vind het op deze manier wel leuk gedaan. Het staat mooi in het rijtje en is naar mijn mening niet heel prominent aanwezig. Het is een stap in de richting van een gepersonaliseerd profiel op MuMe. Onder bepaalde voorwaarde zie ik dat wel zitten. Ook ik mag graag een mogenlijkheid zien om een foto te zien op je profiel. Maar anderzijds vraag ik me af in hoeverre dat echt iets gaat toevoegen, gezien ik me voor kan stellen dat niet iedereen met zijn snufferd op deze site wil staan (als het met een gebruikersnaam al problemen kan geven
)* Edit: Ik heb de recent beluisterd plug-in onderaan de profielpagina niet gezien. Persoonlijk vind ik dat niet echt nodig. Je moet daarvoor helemaal naar onder scrollen en raakt naar mijn mening snel in de vergetenheid. Klik even op de Last.fm gebruikersnaam hierboven en je zien precies wat ik heb afgespeeld. Het is een klik verder en minder voorbarig dan ''recent afgespeeld'' helemaal onder aan de profielpagina. Dan ben ik eerder voor een aparte Last.fm-tab, met uiteraard meer informatie.
0
geplaatst: 24 maart 2008, 16:15 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Last.fm (Audioscrobbler)
0
geplaatst: 24 maart 2008, 17:33 uur
Ik vind het een goede toevoeging, maar ik ben het wel met aERo eens dat het profiel wel erg vol wordt. Ik weet niet of ik altijd wel zin heb om helemaal naar beneden te scrollen om iemands recently listened tracks te zien. Als ik dan zie dat er "misschien ooit" ook een wat meer gepersonialiseerde profielpagina komt met een uitvergrote avatar, dan is het misschien handiger om het profiel op te splitsen in een persoonlijk en muzikaal deel. Met 2 tabjes bovenaan de profielpagina.
0
geplaatst: 24 maart 2008, 17:40 uur
Jordy schreef:
Je kunt bij je gebruikersinfo vanaf nu je Last.FM gebruikersnaam invoeren (...)
Je kunt bij je gebruikersinfo vanaf nu je Last.FM gebruikersnaam invoeren (...)
Hey? ! Da's cool... dat ga ik dus meteen ook aanpassen

0
geplaatst: 31 maart 2008, 16:32 uur
Ik vind het ook een best leuk idee, zoals iemand hier al eerder zei zijn MuMe en last.fm voor mij de ultieme muzieksites. Leuk om die met elkaar te koppelen. Maar ik zie dan eigenlijk wel liever een top artist lijstje van de afgelopen week of zoiets.
Maar dit is ook wel aardig.
Maar dit is ook wel aardig.
0
bro
geplaatst: 31 maart 2008, 22:50 uur
ik vind het een goed idee!! maar ik vind het veel interesanter de Weekly Top Artists te kunnen zien dan de laatst afgespeelde tracks (zoals Lukas en Tha)Sven enzo ook zeggen).
0
geplaatst: 1 april 2008, 01:02 uur
Inderdaad. Misschien ook je Overall Top Artists, kun je gelijk zien wat voor contrast het heeft met de top 10 van een user.
0
fastpulseboy
geplaatst: 1 april 2008, 01:07 uur
jah hahaha, mijn top 10 heb ik natuurlijk allemaal op cd's en lp's.....dus wat ik op de computer draai is vaak ietsjes anders.
0
bro
geplaatst: 1 april 2008, 16:46 uur
de uren van een afgespeeld nummer staan trouwens nog in winteruur.
* denotes required fields.