MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Koppeling met Last.fm

zoeken in:
Ik heb de informatie maar weggehaald onderaan het profiel. Zomaar wat info tonen op een overvolle profielpagina lijkt me niet zo nuttig, en een apart tabblad met informatie die je ook kunt vinden door even op het last.fm linkje te klikken lijkt me ook overbodig

Top idee jordy , wat dexter zegt lijkt mij ook wel grappig

bro
jammer

In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Ik word nog niet echt enthousiast van de categeorie vergelijkbare artiesten volgens last.fm. Veel artiesten kent last.fm niet. En soms zie ik er bands bij staan die totaal anders zijn naar mijn muzieksmaak. Mijn inziens beter dit nieuwtje schrappen.

Lijkt mij dat daar nog aan gewerkt wordt, natuurlijk .

Inderdaad, uiteindelijk komt bij alle artiesten wel iets te staan, maar dat gaat beetje bij beetje, omdat de Last.FM database niet in één (of een paar) keer kan worden leeggetrokken.

Trouwens, Dynamo, ik weet niet in hoeverre je bekend bent met Last.FM, maar een artiest is daar al bekend zodra iemand er ergens ter wereld iets van draait... Ik weet niet welke artiesten jij mist?

Ah, ik was misschien wat te snel in mijn oordeel. Ik heb eens wat verder gekeken bij meer artiesten en dat zag er beter uit.
Ik zag/zie echter onder meer geen vermelding bij Ryuichi Sakamoto en Eric Woolfson. Dat zijn toch 2 bekende namen in de muziekwereld.
Verder stond die vreselijke band Slipknot vermeld bij Rammstein. En daar zie ik geen overeenkomst.
Overigens lijkt het me stug dat het wordt gevuld als het ergens ter wereld wordt gedraaid. Bij de bekendste band van Indonesië - Dewa 19 - staat nog niks en die wordt dagelijks aldaar gedraaid.

Dan was ik ook iets te snel met mijn oordeel, want ik zag alleen maar vrij commerciele artiesten bij de namen staan, wat voor mij dus geen toevoeging was. Maar als het beetje bij beetje gaat dan kan het nog wel interessant worden. Ben benieuwd.

PS. Paula Abdul wordt vergeleken met.... Milli Vanilli!

sxesven
Die last.fm berekeningen worden gebaseerd op aantallen overeenkomstige luisteraars. Blijkbaar luisteren veel last.fm-gebruikers die naar Slipknot luisteren ook naar Rammstein en vice versa. Niet dus direct een indicatie van of het al dan niet overeenkomstig is, maar daarom zijn er vaak ook wel des te interessantere dingen vandaan te halen, vooral bij de wat minder bekende namen.

Maar dan moeten die minder bekende namen wel vooralsnog op MuMe staan. En daar wrikt het: Als de door Last.fm vergeleken artiesten niet op musicmeter staan dan kunnen die ook niet doorgelinkt worden op MuMe.

Voorbeeld: http://www.last.fm/music/Zdob+Si+Zdub , similar artist Cargo, Timpuri Noi, Alternosfera en nog meer vage namen. Alle albums van die gare artiesten staan niet op MuMe en dus zal Zdob si Zdub (die wel op de site staat) niet worden doorgelinkt.

Duidelijk?

jeko
Toffe optie de vergelijkbare artiesten volgens last.fm.

sxesven
Justinx schreef:
Duidelijk?

Uiteraard, maar daar had ik het niet over.

De nieuwe optie met Last.fm was voor mij niet noodzakelijk (bij jazz zie je vaak dezelfde namen terugkeren), maar dat je nu eindelijk groepsleden aan al hun samenwerkingen kunt linken is heel handig. Dank je, Jordy!

Graag gedaan, nu is het weer even een paar weken mooi geweest

Sietse
Ik zie het bij 2 acts waar mee ik gerelateerd ben eigenlijk nog niet terug...

beide Orphax en Zonderland hebben niets staan, dat terwijl het wel op last.fm staat incl. vergelijkbare zaken die ook op MuMe weer terug te vinden zijn.

Volgens mij is het niet de bedoeling dat alletwee de bands die Muse heten (of Placebo) dezelfde vergelijkbare artiesten hebben.

Ik zal daar eens naar kijken, andersom vang ik het overigens al wel af: als een van de suggesties van Last.fm "Muse" is, check ik adhv de albums welke Muse Last.fm bedoelt.

Casartelli (moderator)
Heb ik ergens een stukje berichtgeving gemist? Het lijkt erop dat de "vergelijkbare artiesten" nu weer helemaal verdwenen zijn...

De (vaak) grote hoeveelheid artiesteninformatie is voortaan verdeeld over 2 tabbladen

- discografie + algemene info
- overige informatie (bands / videoclips / vergelijkbare artiesten)

Casartelli (moderator)
Ah ok.

Ziet er mooi uit!

Hallo,

even vragen: is er nu al een koppeling met last FM?

Ik zou het bijvoorbeeld tof vinden om te zien wat andere mensen momenteel draaien (als alternatief van die rotatielijst die ik steeds opnieuw moet updaten, hetgeen ik zo goed als altijd vergeet).

Er zijn toch widgets genoeg (top artiesten, wat draai je momenteel,...etc) die zouden kunnen getoond worden op het profiel van de user?

ZOu dit mogelijk zijn?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:31 uur

geplaatst: vandaag om 17:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.