MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De chat / mIRC

zoeken in:
Yak
Koekebakker schreef:

Tja, dat krijg je met zo'n monsterscore: het wordt met z'n allen tegen herman, geloof ik..

[nuancering] Ik geloof dat dat nu ook wel weer meevalt. Ik had gisteren de vragen gemaakt en ik zit nu eenmaal muzikaal gezien vaak op één lijn met Herman. [/nuancering]

Klassieke muziekvragen in een quiz moeten ook kunnen, nietwaar ?

FisherKing schreef:

Herman heeft met overmacht gewonnen.

[uitdaagmodus] Ik moest werken... [/uitdaagmodus]

Ink
FisherKing schreef:

oooeee je vergroot mijn kansen...NOT!

[zeurstand]Gooi eens een gemiddelde al gebruikte vraag eruit, om een indruk te krijgen[/zeurstand]

Ink
1. 128) Welke rapper verdiende in 2000 31,5 miljoen dollar?
Antwoord: --- ---

Yak
Emi Nem?

[doorzeurstand]Tja dat dacht ik ook al, maar is dat een muziekvraag?[/doorzeurstand]

Ink
Yak schreef:

Emi Nem?

haha, dacht ik idd ook!

moviefreak#1
Ali Bee ?

neo
FisherKing schreef:

Natuurlijk!

SelmaDuim
Het is weer verschrikkelijk stil op de musicmeterchat. Het lijkt maar niet te lukken om er een gezellige levendige chat van te maken. Ik ga er maar weer eens zitten en nodig bij deze iedereen uit.

JonnieBrasco
Op de Musicmeter chat op Soulseek is het daarentegen al enkele weken beregezellig. Plus dat je ook nog eens gemakkelijk wat bestanden uitwisselt.

SelmaDuim
Bestanden uitwisselen kan op mIRC ook heel makkelijk hoor.

JonnieBrasco
Ah ja, tuurlijk, maar gemakkelijk snuffelen in iemand's archiefje is daar toch niet bij?

Is wel mogelijk met fserv of met mirc plugins waarmee je commando's in kan voeren als @list e.d., maar allemaal redelijk veel gedoe vergeleken met slsk

Sietse
mirc is een heel gedoe, over het algemeen heel traag en om nu nog een programma te instaleren...mij zul je daar niet zien. Ik hou het wel bij de soulseek chat...

maar goed nu ff niet....op naar mijn werk.

Kan iemand mij effe in een berichtje laten weten hoe de chat werkt?? Acces denied zie ik altijd!

In De Site > Algemeen > Chat lukt niet..:

Chat lukt niet, acces denied. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Groetjes, Nienke

Hey Nienke,

Ik geloof dat deze chat een keer in het half jaar gebruikt wordt, de meesten zitten in de MuMe-room op SLSK...

Bij mij doet ie het ook nu ook niet, maar je moet inderdaad gewoon op Soulseek zijn.

SelmaDuim
De chat werk prima als je niet via de site maar met het programma mIRC gaat chatten. Uitleg over instalatie hiervan is hier te vinden. Er zijn altijd wel mensen aanwezig, alleen wordt er niet zoveel gebruik gemaakt van deze chatroom. De meeste mensen bevinden zich inderdaad op Soulseek.

Edit: Er was trouwens al een topic over de chat.

Ik denk dat we dat chat applet maar helemaal weg moeten halen op MusicMeter, als IRC toch niet gebruikt wordt.

Voor quizjes is het wel leuk. Eigenlijk zouden we die gewoon regelmatiger moeten organiseren. Bv. elke laatste zondag van de maand oid.

neo
Probeer er toch wel regelmatig te zitten

Het chat-kanaal kan ook zeker blijven bestaan, maar of de chat-applets nu erg bijdragen aan een succesvolle #moviemeter en #musicmeter ??

neo
Nee vermoed van niet. Vaak zijn het mensen zonder geduld. Zeggen 1 of twee keer hallo en zijn na 10 seconden al weer weg.

Jordy schreef:
Het chat-kanaal kan ook zeker blijven bestaan, maar of de chat-applets nu erg bijdragen aan een succesvolle #moviemeter en #musicmeter ??

Nouja, op Moviemeter loopt het dan toch wel weer goed? Kan me herinneren dat ik daar vroeger ook nog wel 's rondhing.

Om zoiets draaiende te houden heb je vooral nood aan een kern die er de hele tijd rondhangt. Wat bij MM wel het geval is, bij MuM niet echt geloof ik

herman schreef:
(quote)

Nouja, op Moviemeter loopt het dan toch wel weer goed? Kan me herinneren dat ik daar vroeger ook nog wel 's rondhing.

Klopt, maar in hoeverre komt dat door de applet op de site?

Eigenlijk best wel. De meeste blijvers stappen na een tijd wel over op IRC, maar veel mensen komen er toch voor het eerst via de applet. Als instappertje is het vaak erg handig.

Het is nu in ieder geval weg (werkte toch al niet momenteel). Gezien de vermelding op de welkomspagina's (oningelogd), de FAQ, de forumtopics, hoop ik toch dat de chat blijft leven

Gast
geplaatst: vandaag om 04:22 uur

geplaatst: vandaag om 04:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.