menu

De Site / Algemeen / iPhone / Android apps

zoeken in:
avatar van Timmie
Ziet er mooi uit! jammer dat hij alleen iOS 5 is, ik heb iOS 4.

avatar van Bartjeking
Goed bezig Jordy! Ik kijk uit naar de Android-app; erg mooi initiatief.

avatar van aERodynamIC
Ik heb hem op mijn iPhone staan maar moet eerlijk zeggen dat ik er nu nog niet veel mee kan.
Mijn hoop is dus op eventuele verbeteringen

avatar van Jordy
Mijn hoop is op eventuele feedback over wat je mist

avatar van aERodynamIC
Dat laatste is het hem misschien wel. Ik mis te veel van wat de site biedt.

Geen updates zoals hier, je kunt alleen bewust albums opzoeken (waar bijvoorbeeld nieuwe albums regelmatig voorbijkomen in de update lijst en je de boel daardoor goed kunt blijven volgen).
Ik mis toch wel de mogelijkheid om discussies bij albums te volgen (nu alleen meningen) en ik miz het forum. Voor echt actieve Musicmeter users is deze app-versie dus wat karig.

Het is mij een beetje te veel een uittreksel van de site zeg maar. Misschien zie ik dingen over het hoofd.
Moeilijk uitleggen maar het is erg statisch waar het op de site levendig is. Hopelijk begrijp je wat ik er mee bedoel maar het is mij ook wel duidelijk dat dit een beetje het idee achter de app is. Het is misschien ook wel een beetje wennen voor mij om Musicmeter op een andere manier te 'gebruiken'.

Je hebt dus niet erg veel aan deze feedback want het is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

avatar van bonothecat
Feedback voelt soms toch ook als kritiek. Dus om te beginnen Jordy erg bedankt voor het initiatief.

Ik kan me goed vinden in de beschrijving van aERo. Daarnaast zijn er zoveel plekken tegenwoordig waar je over internet kunt beschikken (Thuis, Werk, tablets etc.), dat de behoefte om een "uitgeklede" versie van musicmeter te bezoeken niet erg groot is bij mij. De app zou meer functionaliteiten moeten hebben, en daarnaast zou ik graag een versie zien op tablet formaat. Ik vind het nu een beetje een gemiste kans dat ik op mijn Ipad, alleen maar een versie op Iphone formaat heb.

Groet André aka bonothecat

avatar van Jordy
Okee bedankt voor de opmerkingen. Uitgangspunt bij mij persoonlijk was om een aanvulling op de site te maken, en niet een vervanging. Op de computer en op de tablet gebruik je de volledige site, onderweg wil je met je telefoon "even snel" kunnen stemmen, wat meningen kunnen raadplegen, of een albumpje kunnen toevoegen aan je lijstjes.

Ik weet niet of het een goed idee is om te proberen om de gehele site met al z'n functionaliteiten in een klein schermpje te persen. Maar ik heb wel het idee dat dit slechts een begin is waar nog wel e.e.a. aan toegevoegd kan worden. Specifieke wensen in de trant van "op m'n telefoon wil ik graag dit of dat kunnen doen, zonder helemaal de volledige site te moeten openen" blijven dus welkom

avatar van chevy93
Of het voor de app geldt, weet ik niet precies, maar op de mobiele website (Android) mis ik toch wel de link met het forum. Heel vaak gebruik ik het niet, met name omdat het zo irritant is, inzoomen, (verkeerd) klikken en weinig overzicht. Misschien een optie om de menu's wel via de mobiele lay-out te doen (een keuzemenu dus) en daarna automatisch doorlinken naar de volledige site. Dat zou voor mij al heel wat schelen.

De mobiele versie van MovieMeter gebruik ik daarentegen regelmatig. Vooral als je in de winkel staat, is het heel handig om nu even snel te kunnen kijken wat er op MovieMeter over de film gezegd wordt. Dat ik dat niet voor MusicMeter doe ligt overigens meer aan mijn aankoopgedrag.

avatar van herman
Ik gebruik de mobiele site eigenlijk ook vooral om als ik in een winkel sta even snel een album te kunnen checken. Soms kom je een onbekend album tegen en dan wil je even weten of je er geen miskoop aan doet. Voor mij is het dus meer een praktische tool dan een vervanging van de website, maar ik browse sowieso niet veel met het internet op mijn telefoon.

avatar van Gaze
Waarom laden bij app en mobile de releases niet?
(ondanks wifi verbinding)
Mis ik iets?

Jammer dat Windows Phone (8) niet in het topic genoemd wordt. Het is een platform welke musicmeter goed uit zou laten komen.

avatar van Jordy
Ivm populariteit van de platforms heeft Android voorrang. Wellicht in de toekomst.

avatar van Jordy
gisteren versie 1.2 ingediend bij Apple, hopelijk over een weekje in de store

Deze update verbetert de stabiliteit van de app aanzienlijk. Bedankt voor alle feedback de afgelopen weken!

Kom je nog steeds fouten tegen? Laat het dan even weten op de site of via een mailtje. Beschrijf svp duidelijk wat je probleem is en wanneer het optreedt.


NIEUW IN VERSIE 1.2
- geoptimaliseerd voor iphone 5 resolutie
- bug opgelost waarbij de app onbruikbaar werd na een tijdje inactief te zijn geweest
- bug opgelost waarbij de app onbruikbaar werd na netwerkproblemen
- daarnaast nog enkele bugfixes voor stabiliteit en snelheid van de app
- autocorrect instelling uitgeschakeld voor zoekveld
- betere weergave van meningen / recensies
- plaatsen van stemmen op facebook en twitter werkt weer
- bug opgelost waarbij het "album toevoegen aan map" icoontje soms onterecht getoond werd
- weergave bonustracks verbeterd
- linkjes toegevoegd bij albumdetails voor de goedkoopste cd's


ga binnenkort dan echt werk maken van de Android versie

Pimdo
Nog een klein puntje van verbetering. Er staat moviemeter ipv musicmeter.

avatar van Jordy
auw slordig

avatar van GrafGantz
Het is wel duidelijk waar z'n hart ligt

avatar van Jordy
Heb nog even wat meer onderzoek gedaan en ik moet helaas tot de conclusie komen dat het geen zin heeft om de huidige iPhone app ook op Android uit te brengen. In de huidige vorm is hij gewoon te traag op het overgrote deel van de huidige Android telefoons. Ik zou de app dan echt van de grond af aan opnieuw moeten bouwen voor Android.

Ik wil de komende maanden aandacht gaan besteden aan het verder verbeteren van de volledige site voor mobiele apparaten. Dit lijkt me nuttiger dan veel tijd te stoppen in het maken van apps, waarvan vervolgens iedereen toch teleurgesteld is omdat functionaliteit x of y er niet in zit

Sorry voor de valse hoop, mocht je echt erg op een Android app zitten te wachten.


avatar van Paulus_2
Zojuist de app gedownload, maar aanlogen lukt niet.
Ik gebruik de app op mijn iPad met iOS 5.1
In mijn account zit een underscore. Probleem?
Groet.

avatar van Manuel
Nice, eindelijk een app!


avatar van Jordy
De iPhone app blijkt voor zoveel mensen instabiel of onbruikbaar dat ik 'm helaas even uit de AppStore heb gehaald tot ik hier een oplossing voor heb.

Mensen die de app nog hebben kunnen 'm blijven gebruiken, en anders lekker de mobiele site gebruiken. Is sowieso misschien een beter idee.

avatar van dielinquent
Een half jaar verder, is er inmiddels wel zicht op een android app? wat zou dat ideaal zijn bij bezoek aan beurzen/platenzaken etc

avatar van JaHoe
Ik kan de app niet meer vinden, lees ik hieronder dat hij kleine twee jaar geleden "even" uit de appstore is gehaald. Wat is de status?

avatar van Jordy
De status is dat er geen app meer is, en ook niet in de planning staat. De site is tegenwoordig prima te benaderen via de browser van je telefoon, zie geen meerwaarde (meer) in een app.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.