De Site / Algemeen / Album weergave
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 29 juli 2005, 17:45 uur
Een handig verzamel-topic lijkt me, om alles in kaart te brengen wat er eventueel anders uit zou moeten zien m.b.t. albumweergave.
Alvast 2 kleine puntjes van mij:
* De releasedatum mag wat mij betreft ook nog zichtbaar zijn als het album al een tijdje uit is.
* "Label:" niet weergeven als ie niet is ingevuld
Alvast 2 kleine puntjes van mij:
* De releasedatum mag wat mij betreft ook nog zichtbaar zijn als het album al een tijdje uit is.
* "Label:" niet weergeven als ie niet is ingevuld
0
geplaatst: 29 juli 2005, 17:48 uur
Dat eerste gaat wel gebeuren denk ik, maar op de manier zoals op moviemeter de oude bios-, videotheek- en tv-data nog bij het kopje statistiek staan.
0
geplaatst: 29 juli 2005, 23:44 uur
Tracknummers is ook een goed punt. Als iemand het over track 36 van de 100 heeft is het handig om te weten gelijk te weten welke dat ook alweer is. Staat ook netter en leuker.
0
geplaatst: 29 juli 2005, 23:47 uur
Sub-tracks? Kan ook interessant zijn voor bijvoorbeeld progressieve albums met lange suites.
0
geplaatst: 29 juli 2005, 23:53 uur
Subtracks zijn overigens niet altijd makkelijk te onderscheiden van de hoofdtrack. Soms zit er een part 1,2,3 kant aan of een a,b,c maar ook vaak gewoon een heleboel zaken met / ertussen. Daarbij is het niet altijd geheel duidelijk of bv. het eerste gedeelte dikgedrukt moet en de rest als sub beschouwd moet worden.
0
geplaatst: 29 juli 2005, 23:57 uur
Maar wat doe je dan met bonustracks die midden in een album staan? Daar dan wel stipjes voor?
Wat mij betreft mag de releasedatum wel voor altijd blijven staan, trouwens.
Wat mij betreft mag de releasedatum wel voor altijd blijven staan, trouwens.

0
geplaatst: 30 juli 2005, 00:04 uur
IK heb het als eens eerder over ''niet aanwezig op elk album gehad'' want er zijn gewoon tracks die als bonus genoemd worden en op elk album staan. Dat zijn dus gewoon echt bonussen en niet tracks die enkel op een expanded staan ofzo.
0
geplaatst: 30 juli 2005, 12:04 uur
Zie MovieMeter, blijft via een tabblad "statistieken" altijd beschikbaar.
Tracknummers kán volgens mij echt niet. Een voorbeeld in mijn collectie is Hell on Earth van Mobb Deep, waar op de Europese versie halverwege ineens een bonustrack staat.
0
geplaatst: 30 juli 2005, 12:05 uur
Maar waarom is zo'n track dan "bonus", bonus ten op zichte van wat? Als zo'n track op ELKE versie van een album staat is de naam "bonus" toch onterecht?
0
JonnieBrasco
geplaatst: 30 juli 2005, 16:58 uur
Ik ben ook niet echt voor nummering. Er zijn gewoon teveel uitzonderingen waardoor het een potje wordt. En wie gaat het allemaal corrigeren? Dat Climbing Up the Walls het negende nummer van Ok Computer is zie je overigens binnen 2 seconden.
0
geplaatst: 30 juli 2005, 17:02 uur
Minstens 1.5 seconden te langzaam. Wordt alleen maar vervelender bij verzamelalbums. Zie weinig problemen met nummeringen, toch niet die logisch opgelost kunnen worden.
0
geplaatst: 30 juli 2005, 17:21 uur
Jordy schreef:
Maar waarom is zo'n track dan "bonus", bonus ten op zichte van wat? Als zo'n track op ELKE versie van een album staat is de naam "bonus" toch onterecht?
(quote)
Ik blijf dit moeilijk vinden om uit te leggen maar het zijn gewoon extraatjes, oftewel extra tracks. Maar het zal misschien in sommige genres zelden voorkomen zoals ik het zeg. Bij scores meer dan genoeg.
0
geplaatst: 30 juli 2005, 17:23 uur
Jordy schreef:
Tsja, waarom staat er bij sommige automodellen 'Limited' bij? Hoeveel van die dingen maken ze, 10 miljoen ofzo?
0
geplaatst: 30 juli 2005, 17:34 uur
Onderhond schreef:
Zie weinig problemen met nummeringen, toch niet die logisch opgelost kunnen worden.
Zie weinig problemen met nummeringen, toch niet die logisch opgelost kunnen worden.
Ik sta open voor suggesties, een mooie oplossing zou erg leuk zijn. Hoe om te gaan met bonustracks halverwege een album?
0
geplaatst: 30 juli 2005, 17:35 uur
gemaster schreef:
Tsja, waarom staat er bij sommige automodellen 'Limited' bij? Hoeveel van die dingen maken ze, 10 miljoen ofzo?
(quote)
Dat ondermijnt mijn punt toch niet? Laten wij dan maar lekker alleen een sterretje plaatsen wanneer een track "echt" extra is, niet als een of andere marketeer denkt: 2 van die sterretjes onder aan een album, dan denken mensen dat ze extra waar voor hun geld krijgen.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 3 augustus 2005, 20:06 uur
Dat er achter Muse, Oasis en Nirvana een " (II)" staat (omdat een andere band met die naam hun voor ging), was volgens mij een 'quick & dirty' oplossing. Heb je hier al betere ideeën over Jordy?
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 20:35 uur
Op de nieuwe site is het een los veld (het romeinse toevoegsel) en zouden we er voor kunnen kiezen om deze niet te tonen
0
JonnieBrasco
geplaatst: 3 augustus 2005, 21:06 uur
Is het misschien mooi/waardevol/handig om:
* het aantal cd's in te kunnen voeren
* aan te kunnen vinken of het om live album gaat
(Beide opties kunnen natuurlijk onzichtbaar zijn als het niet is ingevuld.)
* het aantal cd's in te kunnen voeren
* aan te kunnen vinken of het om live album gaat
(Beide opties kunnen natuurlijk onzichtbaar zijn als het niet is ingevuld.)
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 21:44 uur
Jordy schreef:
Ik sta open voor suggesties, een mooie oplossing zou erg leuk zijn. Hoe om te gaan met bonustracks halverwege een album?
Die nummer je toch gewoon niet mee dan? Bonustrack is bonustrack, dus zet je een sterretje, en ga je daarna gewoon verder met nummeren.
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 21:53 uur
Oh jee hier gaan we weer. Mijn ervaring zoals ik het lees op hoesjes van mijn eigen cd's is dat deze gewoon meetellen met de nummering 

0
geplaatst: 3 augustus 2005, 21:57 uur
Die nummers kloppen dan dus vervolgens dus niet meer, voor sommige versies, en de nummering dus totaal z'n waarde.
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 22:06 uur
Hoeveel albums zijn er met bonustracks in het midden? Heeeeel af en toe of zeeeeeeeer regelmatig?
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 21:30 uur
Trouwens nog eens iets:
Stel je hebt een album waar je artiest X & Y hebt staan als hoofdartiest. Dan zet je die beiden los bij alternatieven artiesten. Alleen ziet dat er nogal lelijk uit, vooral als het er meer zijn en met lange namen. Soms staat op die plek echt een alternatieve naam, maar meestal in mijn ervaring gebruik ik dit zodat het album bij beiden artiesten overzichten verschijnt. Zou er een optie kunnen komen dat je dat bij zo'n geval kan wegmoffelen?
Stel je hebt een album waar je artiest X & Y hebt staan als hoofdartiest. Dan zet je die beiden los bij alternatieven artiesten. Alleen ziet dat er nogal lelijk uit, vooral als het er meer zijn en met lange namen. Soms staat op die plek echt een alternatieve naam, maar meestal in mijn ervaring gebruik ik dit zodat het album bij beiden artiesten overzichten verschijnt. Zou er een optie kunnen komen dat je dat bij zo'n geval kan wegmoffelen?
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 21:59 uur
http://www.musicmeter.nl/?album=28969
Het is bij dit voorbeeld ook zo dat het erboven er niet mooi uit ziet. Dus de normale artiest en titel.
Het is bij dit voorbeeld ook zo dat het erboven er niet mooi uit ziet. Dus de normale artiest en titel.
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 22:08 uur
Even over nummering: ik vind het al sinds ik hier lid ben heel irritant dat er geen tracknummers voor de titels staan.
En idd, bonustracks middenin de cd komt toch bijna niet voor..
Dus.
En idd, bonustracks middenin de cd komt toch bijna niet voor..
Dus.
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 22:09 uur
Nee die namen laat ik in zo'n geval toch gewoon staan hoor. Laten we straks even kijken hoe het er op de nieuwe site uitziet.
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 22:17 uur
Maar in de gevallen dat het er dus eigenlijk overbodig staat, dus dat het dezelfde naam is en dus niet een werkelijke alternatieve artiesten naam. Snap je? Bij moviemeter zie je toch ook niet bij een film met meerdere regisseurs een herhaling van de namen eronder.
* denotes required fields.