De Site / Algemeen / Album weergave
zoeken in:
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 22:34 uur
Snap het wel, maar het lijkt me iets dat weinig voorkomt, beetje zonde om daar veel tijd in te steken.
Maar goed, het bewerken/toevoegen is toch nog iets dat ik helemaal moet aanpakken op de nieuwe site, ik zal het wel even meenemen.
Maar goed, het bewerken/toevoegen is toch nog iets dat ik helemaal moet aanpakken op de nieuwe site, ik zal het wel even meenemen.
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 23:07 uur
Nubis schreef:
Even over nummering: ik vind het al sinds ik hier lid ben heel irritant dat er geen tracknummers voor de titels staan.
En idd, bonustracks middenin de cd komt toch bijna niet voor..
Dus.
Even over nummering: ik vind het al sinds ik hier lid ben heel irritant dat er geen tracknummers voor de titels staan.
En idd, bonustracks middenin de cd komt toch bijna niet voor..
Dus.
Misschien heb ik iets gemist tijdens mijn vakantie en zijn hier al Grote Doorslaggevende Beslissingen over genomen, maar ik wil dit nog even onderschrijven

0
geplaatst: 23 augustus 2005, 23:09 uur
Als ik blijkbaar de enige ben die er tegen is gaan we (niet bonus-) tracks maar nummeren. Nadeel is dan dat er bij dubbelcd's dus wel foute informatie staat, voortaan.
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 23:19 uur
Heb je een voorbeeld van een cd met bonustracks in het midden, dan zal ik eens wat surfen en zien of ik creatieve oplossingen zie.
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 23:24 uur
Mobb Deep - Hell on Earth (Europese versie)
maar daarnaast lijken dus ook dubbel cd's een probleem met nummeren?
maar daarnaast lijken dus ook dubbel cd's een probleem met nummeren?
0
geplaatst: 23 augustus 2005, 23:46 uur
Je bedoelt omdat de bonustracks op cd 1 staan? Tja, daar zeg je wat. Op zich is dat natuurlijk geen probleem, omdat de tweede cd weer bij track 1 begint te nummeren. Maar dat roept gelijk een nieuw probleem op, freedb.org doet daar natuurlijk niet aan mee. Mmm. toch wel de nodige haken en ogen. Anders zou ik zeggen, bonustracks standaard niet nummeren, maar gewoon een sterretje of een 'b' ervoor geven. Die twee keer op de 10.000 cd's dat ze in het midden staan klopt het dan niet, maar dat is overall de beste oplossing. Ook een goede oplossing is het hele idee vergeten natuurlijk 

0
geplaatst: 23 augustus 2005, 23:51 uur
lebowski schreef:
Je bedoelt omdat de bonustracks op cd 1 staan? Tja, daar zeg je wat. Op zich is dat natuurlijk geen probleem, omdat de tweede cd weer bij track 1 begint te nummeren. Maar dat roept gelijk een nieuw probleem op, freedb.org doet daar natuurlijk niet aan mee. Mmm. toch wel de nodige haken en ogen.
Je bedoelt omdat de bonustracks op cd 1 staan? Tja, daar zeg je wat. Op zich is dat natuurlijk geen probleem, omdat de tweede cd weer bij track 1 begint te nummeren. Maar dat roept gelijk een nieuw probleem op, freedb.org doet daar natuurlijk niet aan mee. Mmm. toch wel de nodige haken en ogen.
Ik kom anders op freedb vaker dubbelaars tegen die er als 2 losse CD's op staan dan in 1 keer. Ik moet juist nu vaak een dubbel-CD zelf doornummeren als ik de beide enkele CD's van freedb heb gecopy-paste.
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 00:01 uur
lebowski schreef:
Heb je een voorbeeld van een cd met bonustracks in het midden, dan zal ik eens wat surfen en zien of ik creatieve oplossingen zie.
Het komt wel vaker voor:
Pink Floyd - The Final Cut: http://www.musicmeter.nl/?albu...
The Waterboys - A Pagan Place: http://www.musicmeter.nl/?albu...
Bij beide albums heb ik - via "corrigeer" - bonus tracks toegevoegd (en deze staan midden in een album), maar telkens verschijnen dan sterretjes bij alle daaronder staande albums. Bij The Waterboys heb ik een paar keer aangegeven, dat het niet goed staat maar uiteindelijk beetje de moed opgegeven. Bij The Final Cut is het wel goed gerepareerd.
Kortom, bonus tracks in het midden van een album zijn geen zeldzame uitzondering. Dat komt vooral bij geremasterde versies wel eens voor, want dan wordt een eerst weggelaten song op de oorspronkelijke plek gezet.
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 01:57 uur
The Fragile van Nine Inch Nails heeft hetzelfde als The Final Cut. Op de vinylversie staan ook bonustracks in het midden van de tweede plaat. Er is hier volgens mij al genoeg zinnigs over gezegd, maar het is geen optie stipjes bij de bonustracks te zetten en verder gewoon te nummeren?
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 08:34 uur
Zomaar even wat uit mijn stemlijst geplukt.
-Hans Zimmer & Lisa Gerrard - Gladiator (2000)
-Hans Zimmer & Lisa Gerrard - Gladiator (More Music) (2001)
-Harry Gregson-Williams & John Powell - Chicken Run (2000)
-Howard Shore & Kronos Quartet - Spider (2002)
-Kenta Nagata, Hajime Wakai & Toru Minegishi - Zelda no Densetsu- Kaze no Takuto
-Leigh Harline, Paul J. Smith en Ned Washington - Pinocchio (1940)
-Lisa Gerrard & Pieter Bourke - Duality (1998)
- Lisa Gerrard & Patrick Cassidy - Immortal Memory (2004)
-Christopher Gordon & Lisa Gerrard - Salem's Lot (2004)
-Brian Tyler & Klaus Badelt - Constantine (2005)
-Hans Zimmer en Lebo M. - The Power Of One (1992)
-Hans Zimmer, Harry Gregson-Williams, Nick Glennie-Smith - The Rock
-Harry Gregson-Williams & Hans Zimmer - Smilla's Sense Of Snow (1997)
-Elton John, Hans Zimmer en John Powell - The Road To Eldorado (2000)
-Hans Zimmer en Klaus Badelt - Invincible (2001)
-Hans Zimmer & Bryan Adams - Spirit: Stallion Of The Cimarron (2002)
-Hans Zimmer en Klaus Badelt - The Pledge (2001)
-Hans Zimmer & Nick Glennie-Smith - Laura's Stern (2004)
-Hans Zimmer & James Newton Howard - Batman Begins (2005)
-Harry Gregson-Williams & John Powell - Antz (1998)
-Trevor Rabin & Harry Gregson-Williams - Enemy of the State (1998)
- Harry Gregson-Williams & John Powell - Chicken Run (2000)
-Harry Gregson-Williams & John Powell - Shrek (2001)
-Gavin Friday & Maurice Seezer - The Boxer (1997)
-Frank Churchill & Edward H. Plumb - Bambi (1942)
- Frank Churchill & Oliver Wallace - Dumbo (1941)
-Hans Zimmer, Henning Lohner & Martin Tillman - The Ring / The Ring Two (2005)
-J.A.C. Redford & Barry Manilow - Oliver & Company (1988)
-Joel Goldsmith, Kevin Kliner, Richard Band en Dennis McCarthy - Stargate SG-1 (1997)
-John Debney, Danny Elfman en Roberto Rodriguez - Spy Kids (2001)
-John Frizzell & James Newton Howard - Dante's Peak (1997)
-Klaus Doldinger & Giorgio Moroder - Die Unendliche Geschichte (1984)
-Mychael Danna en Jeff Danna - Green Dragon (2002)
-Nino Rota & Carmine Coppola - The Godfather (1972)
-Richard Stone, Randy Rogel, Tom Ruegger & Paul Rugg - Animaniacs (1993)
-Trevor Rabin en Mark Mancina - Con Air (1997)
-Jean-Jacques Goldman en Romain Romanelli - Asterix Et Obelix: Contre Cesar (1999)
-John W. Morgan & William T. Stromberg - Starship Troopers 2: Hero Of The Federation (2004)
-Oliver Wallace, Paul J. Smith, Mack David, Al Hoffman & Jerry Livingston - Cinderella (1997)
-Frank Churchill, Paul Smith & Leigh Harline - Snow White and the Seven Dwarfs (1993)
-George Bruns, Richard M. Sherman & Terry Gilkyson - The Jungle Book (1967)
-Harald Kloser & Thomas Wanker - Der Tunnel (2001)
-Jerry Goldsmith & Matthew Wilder - Mulan (1998)
-Jerry Goldsmith, James Horner en Elliot Goldenthal - The Alien Trilogy (1996)
-Mark Watters & Carl Johnson - Aladdin and The King of Thieves & Aladdin and The Return of Jafar (1996)
-Marty Stuart, Larry Paxon & Kristin Wilkinson - All The Pretty Horses (2001)
-Michael Kamen & Eric Clapton - Lethal Weapon (1987)
-Michael Kamen & Orbital - Event Horizon (1997)
-Wim Mertens en Glenn Branca - The Belly of an Architect (1987)
-Zbigniew Preisner, Fiachra Trench, Orlando Gough, Jonathan Dove & Debbie Wiseman - People's Century (1995)
-Antonio Pinto en Ed Cortes - Cidade De Deus (2003)
-Carl W. Stalling & Milt Franklyn - Bugs Bunny On Broadway (1992)
-Carter Burwell & Don Davis - A Goofy Movie (1995)
-George Bruns & Mel Leven - 101 Dalmatians (2002)
-Lisa Gerrard en Pieter Bourke - The Insider (1999)
-Tom Tykwer, Reinhold Heil & Johnny Klimek - Lola Rennt (1998)
-Reinhold Heil & Johnny Klimek - Der Krieger und Die Kaiserin (2000)
-Reinhold Heil & Johnny Klimek - One Hour Photo (2002)
-Reinhold Heil & Johnny Klimek - Land of the Dead (2005)
-Reinhold Heil & Johnny Klimek - The Cave (2005)
-Ron Goodwin & Sir William Walton - Battle of Britain (1969)
Kan er zo nog een boel oprakelen, ook die niet op de site staan...
-Hans Zimmer & Lisa Gerrard - Gladiator (2000)
-Hans Zimmer & Lisa Gerrard - Gladiator (More Music) (2001)
-Harry Gregson-Williams & John Powell - Chicken Run (2000)
-Howard Shore & Kronos Quartet - Spider (2002)
-Kenta Nagata, Hajime Wakai & Toru Minegishi - Zelda no Densetsu- Kaze no Takuto
-Lisa Gerrard & Pieter Bourke - Duality (1998)
- Lisa Gerrard & Patrick Cassidy - Immortal Memory (2004)
-Christopher Gordon & Lisa Gerrard - Salem's Lot (2004)
-Brian Tyler & Klaus Badelt - Constantine (2005)
-Hans Zimmer en Lebo M. - The Power Of One (1992)
-Hans Zimmer, Harry Gregson-Williams, Nick Glennie-Smith - The Rock
-Harry Gregson-Williams & Hans Zimmer - Smilla's Sense Of Snow (1997)
-Elton John, Hans Zimmer en John Powell - The Road To Eldorado (2000)
-Hans Zimmer en Klaus Badelt - Invincible (2001)
-Hans Zimmer & Bryan Adams - Spirit: Stallion Of The Cimarron (2002)
-Hans Zimmer en Klaus Badelt - The Pledge (2001)
-Hans Zimmer & Nick Glennie-Smith - Laura's Stern (2004)
-Hans Zimmer & James Newton Howard - Batman Begins (2005)
-Harry Gregson-Williams & John Powell - Antz (1998)
-Trevor Rabin & Harry Gregson-Williams - Enemy of the State (1998)
- Harry Gregson-Williams & John Powell - Chicken Run (2000)
-Harry Gregson-Williams & John Powell - Shrek (2001)
-Gavin Friday & Maurice Seezer - The Boxer (1997)
-Frank Churchill & Edward H. Plumb - Bambi (1942)
- Frank Churchill & Oliver Wallace - Dumbo (1941)
-Hans Zimmer, Henning Lohner & Martin Tillman - The Ring / The Ring Two (2005)
-J.A.C. Redford & Barry Manilow - Oliver & Company (1988)
-Joel Goldsmith, Kevin Kliner, Richard Band en Dennis McCarthy - Stargate SG-1 (1997)
-John Debney, Danny Elfman en Roberto Rodriguez - Spy Kids (2001)
-John Frizzell & James Newton Howard - Dante's Peak (1997)
-Klaus Doldinger & Giorgio Moroder - Die Unendliche Geschichte (1984)
-Mychael Danna en Jeff Danna - Green Dragon (2002)
-Nino Rota & Carmine Coppola - The Godfather (1972)
-Richard Stone, Randy Rogel, Tom Ruegger & Paul Rugg - Animaniacs (1993)
-Trevor Rabin en Mark Mancina - Con Air (1997)
-Jean-Jacques Goldman en Romain Romanelli - Asterix Et Obelix: Contre Cesar (1999)
-John W. Morgan & William T. Stromberg - Starship Troopers 2: Hero Of The Federation (2004)
-Oliver Wallace, Paul J. Smith, Mack David, Al Hoffman & Jerry Livingston - Cinderella (1997)
-Frank Churchill, Paul Smith & Leigh Harline - Snow White and the Seven Dwarfs (1993)
-George Bruns, Richard M. Sherman & Terry Gilkyson - The Jungle Book (1967)
-Harald Kloser & Thomas Wanker - Der Tunnel (2001)
-Jerry Goldsmith & Matthew Wilder - Mulan (1998)
-Jerry Goldsmith, James Horner en Elliot Goldenthal - The Alien Trilogy (1996)
-Mark Watters & Carl Johnson - Aladdin and The King of Thieves & Aladdin and The Return of Jafar (1996)
-Marty Stuart, Larry Paxon & Kristin Wilkinson - All The Pretty Horses (2001)
-Michael Kamen & Eric Clapton - Lethal Weapon (1987)
-Michael Kamen & Orbital - Event Horizon (1997)
-Wim Mertens en Glenn Branca - The Belly of an Architect (1987)
-Zbigniew Preisner, Fiachra Trench, Orlando Gough, Jonathan Dove & Debbie Wiseman - People's Century (1995)
-Antonio Pinto en Ed Cortes - Cidade De Deus (2003)
-Carl W. Stalling & Milt Franklyn - Bugs Bunny On Broadway (1992)
-Carter Burwell & Don Davis - A Goofy Movie (1995)
-George Bruns & Mel Leven - 101 Dalmatians (2002)
-Lisa Gerrard en Pieter Bourke - The Insider (1999)
-Tom Tykwer, Reinhold Heil & Johnny Klimek - Lola Rennt (1998)
-Reinhold Heil & Johnny Klimek - Der Krieger und Die Kaiserin (2000)
-Reinhold Heil & Johnny Klimek - One Hour Photo (2002)
-Reinhold Heil & Johnny Klimek - Land of the Dead (2005)
-Reinhold Heil & Johnny Klimek - The Cave (2005)
-Ron Goodwin & Sir William Walton - Battle of Britain (1969)
Kan er zo nog een boel oprakelen, ook die niet op de site staan...
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 09:16 uur
Nee, ik bedoel dat track 1 van cd2 in het nieuwe systeem track 17 wordt, van de 34
0
geplaatst: 26 augustus 2005, 17:52 uur
Ik weet niet of dit het goede topic is voor mijn iedee, maar is het een idee om de cd's van een artiest op volgorde van release weer te geven, in plaats van op alfabet, of een mogelijkhijd dit in je profiel te kunnen kiezen.
0
geplaatst: 26 augustus 2005, 18:05 uur
Dat gebeurt toch al als je op de artiest klikt bij een willekeurig album?
0
geplaatst: 26 augustus 2005, 23:38 uur
ander ideetje: een link naar de albumweergave op allmusic.com. Het mooiste zou zijn als het analoog aan de imdb-link op moviemeter zou kunnen (met een directe link, kan dat bij allmusic?), alternatief dat de link een zoekopdracht start met de titel. Dan ben je met één klik bij het album.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 27 augustus 2005, 13:11 uur
Hey, wel een goed idee.
Volgens mij kan dat wel hoor. Het url is niet bepaald kort of begrijpelijk, maar volgens mij wel altijd hetzelfde. Bij mij is dit Ok Computer op allmusic. Bij jullie ook?
Volgens mij kan dat wel hoor. Het url is niet bepaald kort of begrijpelijk, maar volgens mij wel altijd hetzelfde. Bij mij is dit Ok Computer op allmusic. Bij jullie ook?
0
geplaatst: 27 augustus 2005, 13:35 uur
Je kunt blijkbaar die hele 'token' eruit halen. Alle urls beginnen dus met "http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=" en dan een code. En het lijkt erop dat ook de "10:" direct daarna identiek is bij albums. Als dat inderdaad waar is, krijg je een code van 12 karakters. Bij OK Computer is dat dan "oj967ul080jd".
Overigens is het sowieso mogelijk om een zoekopdracht te starten met een url maar dat vind je misschien te lelijk, Jordy? Voorbeeld: OK Computer
Overigens is het sowieso mogelijk om een zoekopdracht te starten met een url maar dat vind je misschien te lelijk, Jordy? Voorbeeld: OK Computer
0
geplaatst: 28 augustus 2005, 12:31 uur
Oh sorry, dit lees ik nu pas. Goed nieuws, hier was ik naar op zoek. Om alle allmusic-codes te gaan inventariseren (zoals we op MovieMeter met imdb gedaan hebben) lijkt me wat overdreven, maar een zoekopdracht via de titel lijkt me mooi.
0
geplaatst: 28 augustus 2005, 12:44 uur
Waar/hoe heb je dit gevonden Koekebakker? De zoekopdracht naar OK Computer levert nog wel een redelijk resultaat op, maar dit is bijvoorbeeld helemaal niets:
http://www.allmusic.com/cg/amg...
het zou mooi zijn als je daar ook de artiest mee kan geven
0
JonnieBrasco
geplaatst: 28 augustus 2005, 13:10 uur
Als je lidwoorden en voorzetsels uitsluit van je zoekopdracht, heb je wel een gericht resultaat:
Overigens voel ik er meer voor om die tokens op te nemen, is meer werk, maar ook veel strakker: In 1 klik naar het album kunnen linken.
Overigens voel ik er meer voor om die tokens op te nemen, is meer werk, maar ook veel strakker: In 1 klik naar het album kunnen linken.

0
geplaatst: 28 augustus 2005, 13:25 uur
Zou inderdaad mooier zijn, maar ik vraag me af of er genoeg mensen zijn hier die daar tijd in zouden willen steken... laten we eerst maar eens wachten tot alle labels netjes zijn ingevuld 
bovendien heb je nog het probleem dat niet elk album daadwerkelijk op allmusic staat

bovendien heb je nog het probleem dat niet elk album daadwerkelijk op allmusic staat
0
geplaatst: 28 augustus 2005, 14:43 uur
Jordy schreef:
Waar/hoe heb je dit gevonden Koekebakker?
Waar/hoe heb je dit gevonden Koekebakker?
'Wij' (de CD-Uitleen in Enschede) doen dat zo op onze site. Een van onze programmeurs heeft dat eens zo uitgedacht.
De zoekopdracht naar OK Computer levert nog wel een redelijk resultaat op, maar dit is bijvoorbeeld helemaal niets:
Inderdaad, jouw voorbeeld is niet wat. Bij de CD-Uitleen gebeurt hetzelfde. Volgens mij heb ik onze programmeur ook al eens horen zeggen dat hij dacht dat je geen artiest kon meegeven. Maar dat zegt natuurlijk niet per se dat het echt niet kan.
Op cd-uitleen.nl gebruik ik de link trouwens regelmatig, maar ik ben nog nooit zo'n slecht resultaat tegen gekomen als bij Rush of Blood... Bijna altijd is het bovenste resultaat het juiste. Heb er ook nog nooit een klacht of opmerking over gehoord, terwijl onze klanten er wel gebruik van maken.
Overigens werkt het bij de artiestweergave veel mooier, omdat
allmusic je bij één identiek resultaat wel direct naar de artiestweergave doorstuurt. Dus als je hier ooit zoiets gaat maken...

Zou inderdaad mooier zijn, maar ik vraag me af of er genoeg mensen zijn hier die daar tijd in zouden willen steken... laten we eerst maar eens wachten tot alle labels netjes zijn ingevuld
Je zou nog kunnen overwegen een plekje te maken in de database en die bij nieuwe toevoegingen wel alvast te vullen en te gebruiken.
0
geplaatst: 28 augustus 2005, 16:28 uur
Koekebakker schreef:
allmusic je bij één identiek resultaat wel direct naar de artiestweergave doorstuurt. Dus als je hier ooit zoiets gaat maken...
Ja dat had ik inderdaad al even toegevoegd aan de artiestenpagina's. Moest ik wel "opt1=2" in "opt1=1" veranderen, maar dan kom je inderdaad mooi bij de artiestenpagina op allmusic uit
0
geplaatst: 28 augustus 2005, 18:27 uur
Eh, dat begrijp ik niet helemaal. Ik dacht: àls er ooit iets als een artiestenpagina komt. Gaat er dus sowieso een artiestenpagina komen op de nieuwe site?
0
geplaatst: 28 augustus 2005, 19:05 uur
Gewoon wat er nu ook al is, lijst van albums van een artiest.
* denotes required fields.