MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Automatiseren van hoofdlettergebruik

zoeken in:
Nee ik denk dat we artiestennamen maar zo moeten laten, toch? Zitten daar veel fouten in? Dat oogt nogal knullig, een evt. foute conversie, bij een artiestennaam.

JonnieBrasco
Artiestennamen denk ik vooral zo laten. Ik kan me goed voorstellen dat je door trucage het doorlinken van artiesten compleet om zeep helpt, bovendien zijn er veel te veel uitzonderingen in naamgeving van artiesten.
Op artiestnamen moet de crew gewoon goed blijven controleren.

bijgewerkt

JonnieBrasco
Weer een paar lijsten doorlopen. Ik kom geen fouten meer tegen, behalve: "Digital World (Tiefschwarz Vocal)" en "White Love (Piano Reprise)" laat hij zo staan. Waarschijnlijk omdat Vocal en Reprise hier niet aan het begin staan... Verder nog een paar 'bracketwoorden', misschien dat je sommige al hebt: Cover, Hidden, Radio, Single, Unreleased, Untitled, Video...

Ik kan alvast verklappen dat het "live in action" erg leuk werkt. Je typt "late registration" in het titelveld, je tabt weg van het veld, en een paar miliseconden erna staat er automatisch "Late Registration". Er verschijnt ook een "undo" icoontje, naast de titel. Als je daar op klikt krijg je een confirm-boxje "blabla weet je zeker dat je het beter weet", en als je op "ok" drukt staat je oorspronkelijke titel weer terug in het veld.

Ik heb twee opmerkingen m.b.t. het hoofdlettergebruik op MuMe.

1. voorzetsels, waarom zijn sommige voorzetsels wel met hoofdletten en andere niet?

voorbeelden:

"to" met kleine letter in
"A Rush of Blood to the Head"

maar "After" met hoofdletter in:
"August and Everything After"

en "Below"
in "Above & Below"

2. "Turn on the Bright Lights"

Hier zou "on" met een hoofdletter moeten lijkt me omdat het geen voorzetsel is (als in "op") maar een deel van het werkwoord Turn On (=Aanzetten).

The Scientist schreef:
"After" met hoofdletter in:
"August and Everything After"

Dit komt omdat het laatste woord altijd een hoofdletter moet hebben geloof ik.

Dat wist ik niet, opmerking 1 is dus beantwoord, blijft 2 over....

hoewel in "Rage Against the Machine" against ook een voorzetsel is maar nog wel een hoofdletter heeft., terwijl het niet het eerste of laatste woord is.

en in "In a bar Under the Sea" staat ook Under met hoofdletter

Toine Rorije
Volgens mij is 'on' géén deel van het werkwoord.
En de rest van de logica zou dan kunnen zijn dat een woord van minstens twee lettergrepen sowieso een hoofdlketter krijgt. Maar daar ben ik niet zeker van.

Toine Rorije schreef:
een woord van minstens twee lettergrepen sowieso een hoofdlketter krijgt.

Dat is iig niet zo, dan zou namelijk 'over' een hoofdletter krijgen, en op de site staat
"In the Aeroplane over the Sea"

JonnieBrasco
Best goed gezien Scientist. Het is Turn Off, dus eigenlijk ook Turn On. Tenzij er met de titel Turn on the Bright Lights gymnastieken op lampenkappen wordt bedoeld.

Toine Rorije
Dat is onzin. Turn betekent in het engels nog altijd iets anders dan in het nederlands
En verder ben ik er wel achter gekomen dat er weinig logica te vinden is. Zeker met dat verschil tussen die van Deus en die van Neutral milk hotel. Op allmusic hebben ze bij nmh trouwens wél een hoofdletter bij 'Over'

Gast
geplaatst: vandaag om 09:25 uur

geplaatst: vandaag om 09:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.