MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Pindakaas hoort op je boterham, niet op MuMe.

zoeken in:
Mjuman schreef:
(quote)
Sorry, dan heb je de uitleg van o.m. Sietse (en ook die van mij op meerdere plekken) niet begrepen: downloaden zelf is (nog) niet strafbaar, het aanmoedigen, het faciliteren (dus ook het wijzen op de mogelijkheid ervan) wel. De wet is op dat punt heel duidelijk.
Bedoel je met het ''verwijzen naar'' dan zelf iets uploaden en vervolgens verspreiden, of simpelweg iemand erop wijzen dat het te downloaden is (dat laatste bedoelde ik namelijk)?

Pindakazen is overigens jaren een geschikte maaltijdvervanger geweest, maar begint nu oudbollig te worden; tijd voor iets nieuws?

@MJ: In het eerste geval (stel: je brandt een cd van een download van Kanye West voor je neefje) zal je als een soort 'heler' kunnen worden beschouwd en ben je dus volgens de letter van de wet strafbaar.

In dat laatste geval kan je worden beschouwd als iemand die downloaden aanmoedigt en ook dat is je begeven op een hellend vlak. Het lijkt hypocriet, maar het beste is dus dit soort zaken in pm te regelen/bespreken. Neem van mij aan dat Buma Stemra let op een site als deze. Dus moet het motto luiden: "safety first" reputatie van de site niet in gevaar brengen. B/S heeft afgelopen jaar verlies geleden en ziet 'digitaal' als groeimarkt.

Overigens is er nog een practische reden om niet met linkjes te strooien: de beperkte ondersteuning van 'free users' - hoe meer tamtam, hoe eerder de gratis linkjes op of de (muziek)content verdwijnen.

Met ''verwijzen naar'' bedoel ik ook niet met linkjes strooien, maar simpelweg iemand erop wijzen dat het te downloaden is, verder niks. Ik weet ook niet zeker of je dit bedoelt, maar gezien je zei dat er nog een praktische reden voor is krijg ik de indruk dat jij denkt dat ik dat denk. Linkjes verspreiden is, via PM na dan, uiteraard niet iets voor op MuMe.

Dat eerste punt is verder natuurlijk algemeen bekend.

Kos
Pindakaas is niet te vreten overigens.

Man je hoeft niet gelijk te schelden.
Wie lust er nou geen pindakaas?

Elvis Presley
Kos schreef:
Pindakaas is niet te vreten overigens.
Klopt, dat gaat moeilijk. Het eten lukt wel.

Sietse
MJ_DA_MAN schreef:
zo weet de menigte wel dat een album er is, waardoor er gestemd mag worden

Het op de site staan van een album is niet genoeg om aan te duiden dat een album bestaat en dat er op gestemd kan worden?

Met dat het album ''er is'', bedoel ik als het te downloaden is. Was wat onduidelijk er neer gezet door mij.

MJ_DA_MAN schreef:
Met dat het album ''er is'', bedoel ik als het te downloaden is. Was wat onduidelijk er neer gezet door mij.

Zoekt en gij zult vinden, was één van de eerste spreuken die de mensheid leerde kennen, over het enige echte boek (biblos = bijbel én boek) . Helaas is ie na 2000 schepping ongeveer uitgewerkt. Om met Trouble Funk te spreken, laat maar vallen: "Drop the Bomb" en deze vraag over Google kunnen we waarschijnlijk met een Yes beantwoorden, absolutely!

Sietse
MJ_DA_MAN schreef:

Ook dat kun je al afleiden aan het op de site aanwezig zijn van een album. Over het algemeen is ieder (bekend) album minimaal 3 weken voor uitkomen al wel te downloaden.
Het vermelden van lekken en verzoeken voor info over downloads is derhalve niet nodig.

Sietse
of zoals een oude collega van me altijd zou zeggen: "zodra het moeilijker wordt dan neuken, dan kunnen ze het niet meer".

(en die is vrij voor interpretatie)

Ik weet de oplossing: een centraal topic op het forum over het lekken van cd's.
Wat je ermee oplost, is dat de pagina's van albums niet verder vervuilt worden.

Het Always Ultra Topic

Sietse schreef:
(quote)

Ook dat kun je al afleiden aan het op de site aanwezig zijn van een album. Over het algemeen is ieder (bekend) album minimaal 3 weken voor uitkomen al wel te downloaden.
Het vermelden van lekken en verzoeken voor info over downloads is derhalve niet nodig.
Om misverstanden te voorkomen, ik ben het eens dat het enkel melden van een lek niet nodig is, maar je zou het eventueel kunnen melden in een post waarin je je mening geeft over het album. Ook dit is niet per se nodig, maar kan niet echt heel veel kwaad zolang het tesamen gaat met info/meningen over de plaat zelf.

Overigens staan er genoeg albums op de site die nog uit moeten komen en nog niet te downloaden zijn dus enkel de aanwezigheid hoeft bij lange na niet genoeg te zijn. Vrijwel alle hiphopalbums bijv. zijn gemiddeld pas een week (soms zelfs pas een dag erna) voor de release te pindakazen (voor de variatie dan maar een keer dit woord).

Maar goed, ondanks dat het wellicht niet lijkt ben ik het toch wel voor een groot deel eens met de boodschap van dit topic hoor.

Sietse
MJ_DA_MAN schreef:

Overigens staan er genoeg albums op de site die nog uit moeten komen en nog niet te downloaden zijn dus enkel de aanwezigheid hoeft bij lange na niet genoeg te zijn. Vrijwel alle hiphopalbums bijv. zijn gemiddeld pas een week (soms zelfs pas een dag erna) voor de release te pindakazen (voor de variatie dan maar een keer dit woord).

Zie mijn eerdere reacties hier.

Ik had al aangegeven dat "vrijwel" alle albums van te voren te downloaden zijn (en ook daar vermeld ik 1 week bij).
En ook zeg ik dat ze anders altijd wel direct NA uitkomen te krijgen zijn.
Verder is er een veel betere plek om dit soort zaken te weten te komen (vooral bij de muziek waar hier het meeste interesse voor is) en dat heeft Did It Leak (aangezien ik gewoon echt het idee krijg dat sommige mensen het toch echt te moeilijk vinden om zelf eens google te gebruiken).

did it leak is al sinds 12 januari niet meer geupdate. Eeuwig zonde, ik had de site niet zo nodig, maar ik ken inderdaad zat mensen die er wel wat aan hebben.

rabbit
De eigenaar van die site is overleden...

The Oath
Kennelijk de enige manier om bepaalde criminele activiteiten te stoppen.

shit, iemand van BREIN/RIAA whatever op musicmeter? Die heilige nijntje avatar alleen al, boezemt me angst in.

Ik ben eens weg, mijn leven beteren ofzo. Ik zal nooit meer downloaden, vergeef me, vergeef me!

R.I.P. Alan Carton

Gast
geplaatst: vandaag om 15:57 uur

geplaatst: vandaag om 15:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.