De Site / Algemeen / Wat heeft MuMe voor jou betekend?
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2013, 22:34 uur
Mede dankzij MuMe (ik schat zo'n 70%) heb ik een sterke liefde voor popmuziek ontwikkeld. Ik was 14 of 15 jaar toen ik me aanmeldde bij deze site, een tijd die, voor mij persoonlijk, muzikaal gekenmerkt wordt door Arctic Monkeys en misschien al een beetje Beatles, waarna ik steeds meer ontdekte via deze site. Eigenlijk heeft MuMe dus een verdomd grote invloed op mijn (muzikale) leven gehad... Bedankt daarvoor 

0
geplaatst: 4 april 2013, 22:41 uur
In het begin een bron van ontdekkingen, ook een mooi systeem om al mijn albums voor mezelf in kaart te brengen.
Toen snel in aanraking gekomen met leuke mensen waarvan ik er een aardig aantal ontmoet heb en er enkele zelfs vrienden durf en mag noemen en anders zeer fijne muziekkennissen.
Echte tips doe ik hier tegenwoordig zelden nog op (behalve af en toe wat tips per pm van wat mensen die mijn smaak goed kennen). Ik ontdek de nieuwe dingen nu overal en nergens maar niet veel meer op Musicmeter. Niet erg want het is er nog steeds prima vertoeven en ik ontmoet ook nog steeds users bij optredens en dat is altijd leuk.
In elk geval al dik 9 jaar een hoop plezier (en soms ergernissen die niet nodig zouden moeten zijn maar ook dat hoort bij deze site).
Toen snel in aanraking gekomen met leuke mensen waarvan ik er een aardig aantal ontmoet heb en er enkele zelfs vrienden durf en mag noemen en anders zeer fijne muziekkennissen.
Echte tips doe ik hier tegenwoordig zelden nog op (behalve af en toe wat tips per pm van wat mensen die mijn smaak goed kennen). Ik ontdek de nieuwe dingen nu overal en nergens maar niet veel meer op Musicmeter. Niet erg want het is er nog steeds prima vertoeven en ik ontmoet ook nog steeds users bij optredens en dat is altijd leuk.
In elk geval al dik 9 jaar een hoop plezier (en soms ergernissen die niet nodig zouden moeten zijn maar ook dat hoort bij deze site).
0
geplaatst: 4 april 2013, 22:57 uur
Ik zal hier herhalen wat ik bij het mijlpalen-topic heb geschreven:
Ik wil de oprichtiger(s), de toevoegers van albums, de stemmers en degenen met positieve berichten over platen bedanken.
Zonder MuMe luisterde ik waarschijnlijk nog steeds alleen maar Hendrix, Beatles, Pink Floyd en The Doors.
Mume is echt een verrijking van mijn muzikale leven, dank allen!
Ik wil de oprichtiger(s), de toevoegers van albums, de stemmers en degenen met positieve berichten over platen bedanken.
Zonder MuMe luisterde ik waarschijnlijk nog steeds alleen maar Hendrix, Beatles, Pink Floyd en The Doors.
0
geplaatst: 4 april 2013, 23:14 uur
schizodeclown schreef:
Mooi, bedankt, en ik ben het volledig met je eens
MuMe heeft mij muzikaal de diepte in gesleurd, de mensen hier hebben me meer over muziek laten denken en me kennis laten maken, direct én indirect, met onbekendere artiesten...
0
geplaatst: 4 april 2013, 23:27 uur
woutorrmusic schreef:
MuMe heeft mij muzikaal de diepte in gesleurd, de mensen hier hebben me meer over muziek laten denken en me kennis laten maken, direct én indirect, met onbekendere artiesten...
MuMe heeft mij muzikaal de diepte in gesleurd, de mensen hier hebben me meer over muziek laten denken en me kennis laten maken, direct én indirect, met onbekendere artiesten... Motorpsycho - Trust Us, oa dankzij jouw stem

0
geplaatst: 5 april 2013, 10:55 uur
Het betekend in ieder geval dat ik een hoop vrije tijd minder heb.
Schizo, nu lijkt alsof MuMe een soort religie voor je is
Schizo, nu lijkt alsof MuMe een soort religie voor je is

0
geplaatst: 15 april 2013, 22:45 uur
Hoe belangrijk MuMe precies is geweest in mijn muzikale ontwikkeling is moeilijk te zeggen. Mijn interesse voor muziek buiten de hitparade werd enkele jaren voordat ik MuMe leerde kennen al op gang gebracht. Met name mijn interesse voor soundtracks van films (waar ik soms muziek hoorde die mij zoveel meer raakte dan wat er op MTV was) heeft een grote bijdrage gehad. Ook wijlen KinkFM heeft mij geintroduceerd aan alternatieve muziek.
Musicmeter heeft mijn ontwikkeling denk ik wel in een stroomversnelling gezet. Het heeft me ook kennis laten maken met genres die ik nu tot mijn favorieten reken (folk, psychedelic, shoegaze) en vooral heb ik veel klassiekers leren kennen. Voordat ik op MuMe actief was had ik toch een soort arrogante aversie tegen oude muziek. Ik ben ook nog weleens op mijn plaats gezet door oudere, wijze gebruikers hier waardoor ik toch de grote helden uit het verleden ben gaan luisteren. Tegenwoordig kan ik me moeilijk een leven zonder The Doors, The Beatles, Nick Drake en Neil Young voorstellen. Ook ben ik dankzij MuMe enorm fan geworden van muziek uit de vroege jaren 90 (Pearl Jam, Pumpkins, My Bloody Valentine, Dinosaur Jr.).
Zoals ik al zeg, ik denk dat ik ook zonder MuMe een goede muzieksmaak had ontwikkeld, maar deze site heeft het proces vergemakkelijkt. Het is daarnaast een heel goede bron om op de hoogte te blijven van populaire nieuwe releases in altland.
Musicmeter heeft mijn ontwikkeling denk ik wel in een stroomversnelling gezet. Het heeft me ook kennis laten maken met genres die ik nu tot mijn favorieten reken (folk, psychedelic, shoegaze) en vooral heb ik veel klassiekers leren kennen. Voordat ik op MuMe actief was had ik toch een soort arrogante aversie tegen oude muziek. Ik ben ook nog weleens op mijn plaats gezet door oudere, wijze gebruikers hier waardoor ik toch de grote helden uit het verleden ben gaan luisteren. Tegenwoordig kan ik me moeilijk een leven zonder The Doors, The Beatles, Nick Drake en Neil Young voorstellen. Ook ben ik dankzij MuMe enorm fan geworden van muziek uit de vroege jaren 90 (Pearl Jam, Pumpkins, My Bloody Valentine, Dinosaur Jr.).
Zoals ik al zeg, ik denk dat ik ook zonder MuMe een goede muzieksmaak had ontwikkeld, maar deze site heeft het proces vergemakkelijkt. Het is daarnaast een heel goede bron om op de hoogte te blijven van populaire nieuwe releases in altland.
0
geplaatst: 15 april 2013, 23:27 uur
Aanvankelijk geboeid door albumcommentaren van anderen.
Wat vonden andere luisteraars de beste albumtracks naast de hits?
Daarna zelf gaan schrijven. In de ideale wereld zou ik het om den brode doen.
En enkele parels mogen opvissen die ik nog nooit een eerlijke kans gegund had.
Nog later spelletjes bedacht met wisselend succes.
Blij met enkele voltreffers die nog steeds lopen.
Hunker naar weer meer te kunnen schrijven.
Luistertijd ontbreekt als vader van vier kinderen.
En zo blijven enkele klassiekers onbesproken.
Of oude recensies updaten.
Foutjes of ongelukkige metaforen verbeteren.
Last but not least een aantal fijne mensen leren kennen.
Ook eens gebannen geweest en dan toch ernstig moeten slikken
bij de vraag ... Wat zou ik in hemelsnaam beginnen zonder deze site?
Wat vonden andere luisteraars de beste albumtracks naast de hits?
Daarna zelf gaan schrijven. In de ideale wereld zou ik het om den brode doen.
En enkele parels mogen opvissen die ik nog nooit een eerlijke kans gegund had.
Nog later spelletjes bedacht met wisselend succes.
Blij met enkele voltreffers die nog steeds lopen.
Hunker naar weer meer te kunnen schrijven.
Luistertijd ontbreekt als vader van vier kinderen.
En zo blijven enkele klassiekers onbesproken.
Of oude recensies updaten.
Foutjes of ongelukkige metaforen verbeteren.
Last but not least een aantal fijne mensen leren kennen.
Ook eens gebannen geweest en dan toch ernstig moeten slikken
bij de vraag ... Wat zou ik in hemelsnaam beginnen zonder deze site?
0
geplaatst: 17 april 2013, 12:05 uur
Zoals aERo ook al zei, in het begin heb ik hier zo enorm belachelijk veel muziek ontdekt. Dit in combinatie met de musicmeter-room op soulseek. Muziek werd daardoor ook wel wat vluchtiger...zoveel nieuwe dingen kon ik niet eens allemaal beluisteren. Maar enkele pareltjes zaten er wel tussen. Wat zou ik gedaan hebben zonder bijvoorbeeld The Frames, Jason Molina, Porcupine Tree etc etc etc ? Ben blij dat ik nog veel meer artiesten heb leren waarderen waar ik nu met zekere regelmaat nog naar luister,
Mijn muziekkwab is een stuk ruimer geworden, sta ook meer open voor andere muziek dan ik voor ik op de site kwam deed. Veel mensen ontmoet op meetings en concerten, en mensen die ik nu nog steeds zie.
Belangrijkste voor mij is wel dat ik via MuMe reptile71 heb ontmoet, we nu alweer ruim 6 jaar samenwonen en een prachtige dochter van 3,5 hebben
MuMe rules!
Mijn muziekkwab is een stuk ruimer geworden, sta ook meer open voor andere muziek dan ik voor ik op de site kwam deed. Veel mensen ontmoet op meetings en concerten, en mensen die ik nu nog steeds zie.
Belangrijkste voor mij is wel dat ik via MuMe reptile71 heb ontmoet, we nu alweer ruim 6 jaar samenwonen en een prachtige dochter van 3,5 hebben

MuMe rules!

0
geplaatst: 25 juni 2013, 18:01 uur
Buiten Eminem heb ik alles wat ik vandaag ken leren kennen door Mume, moeten ondertussen toch meer dan 1000 artiesten zijn. Waarvoor dank iedereen! 

0
M. Oderator
geplaatst: 9 augustus 2013, 11:33 uur
Viva MuMe!
Sinds 2,5 jaar ben ik ontdekkingsreis begonnen naar muziek van ruwweg na 1992/1993 - tot en met heden.
Dankzij deze site/forum kennis gemaakt met modernere bands/artiesten. In het voorbijgaan sinds 1992/1993 nog wel Rammstein en QOTSA opgepikt zonder MuMe
Sinds 2,5 jaar ben ik ontdekkingsreis begonnen naar muziek van ruwweg na 1992/1993 - tot en met heden.
Dankzij deze site/forum kennis gemaakt met modernere bands/artiesten. In het voorbijgaan sinds 1992/1993 nog wel Rammstein en QOTSA opgepikt zonder MuMe
* denotes required fields.