De Site / Algemeen / meldingen / notificaties
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2013, 19:40 uur
Vanaf nu op de site, een revolutionair concept dat op geen enkele site nog bestaat: notificaties.
Wat houdt dit in? Je ziet boven in de pagina, naast je gebruikersnaam, nu 2 icoontjes. Een voor priveberichten, een voor notificaties. Als je boven het notificatie icoontje zweeft, krijg je een popup met (maximaal) de laatste 5 notificaties. Als je op het icoontje klikt ga je naar een overzicht van al je notificaties in de laatste 30 dagen.
Voorbeelden van notificaties zijn: "je bent gequote in topic", "je rotatielijst is verlopen", "het is december dus je kunt je jaarlijstje weer invoeren", "je toevoeging van x is geaccepteerd door crewlid y", dat soort dingen. In de toekomst zal dit systeem voor meer doeleinden ingezet gaan worden. Mocht je bepaalde typen notificaties niet willen ontvangen, dan kun je dit configuren bij je accountinstellingen.
Zie deze wijziging svp als een eerste stap, het zal vast nog niet perfect zijn. Benieuwd naar jullie tips en ervaringen, en eventuele bugs die je tegenkomt.
Wat houdt dit in? Je ziet boven in de pagina, naast je gebruikersnaam, nu 2 icoontjes. Een voor priveberichten, een voor notificaties. Als je boven het notificatie icoontje zweeft, krijg je een popup met (maximaal) de laatste 5 notificaties. Als je op het icoontje klikt ga je naar een overzicht van al je notificaties in de laatste 30 dagen.
Voorbeelden van notificaties zijn: "je bent gequote in topic", "je rotatielijst is verlopen", "het is december dus je kunt je jaarlijstje weer invoeren", "je toevoeging van x is geaccepteerd door crewlid y", dat soort dingen. In de toekomst zal dit systeem voor meer doeleinden ingezet gaan worden. Mocht je bepaalde typen notificaties niet willen ontvangen, dan kun je dit configuren bij je accountinstellingen.
Zie deze wijziging svp als een eerste stap, het zal vast nog niet perfect zijn. Benieuwd naar jullie tips en ervaringen, en eventuele bugs die je tegenkomt.
0
Ponty Mython
geplaatst: 24 mei 2013, 20:15 uur
Jordy schreef:
Vanaf nu op de site, een revolutionair concept dat op geen enkele site nog bestaat: notificaties.
Jongerenwebsite FOK!.nl heeft dit revolutionaire concept al een hele poos in gebruik, Jordy.
Niettemin een erg handige functie.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 mei 2013, 20:25 uur
Paar dingen die nu opvallen:
- als ik over het poppetje hover en het dropdownmenu krijg en daarin ergens heen probeer te gaan, vergt dat nogal wat stuurmanskunst (menu verdwijnt vrij makkelijk)
- als ik over poppetje of uitroeptekentje hover, verdwijnen de gebruikers/album/artiesten/berichten/stemmen statistieken. Kan verder prima zonder, maar 't is wat onrustig voor het oog.
Verder met name met de notificatie-icon wel content.
- als ik over het poppetje hover en het dropdownmenu krijg en daarin ergens heen probeer te gaan, vergt dat nogal wat stuurmanskunst (menu verdwijnt vrij makkelijk)
- als ik over poppetje of uitroeptekentje hover, verdwijnen de gebruikers/album/artiesten/berichten/stemmen statistieken. Kan verder prima zonder, maar 't is wat onrustig voor het oog.
Verder met name met de notificatie-icon wel content.
0
geplaatst: 24 mei 2013, 20:31 uur
Ponty Mython schreef:
Jongerenwebsite FOK!.nl heeft dit revolutionaire concept al een hele poos in gebruik, Jordy.
(quote)
zal er volgende keer weer een knipoog achter zetten

0
geplaatst: 24 mei 2013, 22:37 uur
Ah, ik vroeg me al af waar die menubalk "toevoegingen" vandaan kwam
Verder zal het vast weer prachtig gaan werken.
[21 mei, spaceman] null
Dit staat er bij mijn recenste bericht. Andere berichten worden wel goed weergeven.Verder zal het vast weer prachtig gaan werken.

0
geplaatst: 25 mei 2013, 09:38 uur
Dus al "mijn updates" komen hierin? Of telt het enkel vanaf nieuwe berichten die je nu post?
(ziet er wel mooi uit, voor mij zouden de knopjes wel wat groter mogen zijn. )
(ziet er wel mooi uit, voor mij zouden de knopjes wel wat groter mogen zijn. )
0
geplaatst: 25 mei 2013, 09:46 uur
"Je hebt in de afgelopen 30 dagen geen notificaties ontvangen van de site."
Hier gaat het blijkbaar mis, want gisteren werkte het prima.

0
geplaatst: 25 mei 2013, 09:50 uur
Bij mij waren er gisteren in de loop vd avond ook geen notificaties meer
0
geplaatst: 25 mei 2013, 09:50 uur
brajoapau schreef:
Heb de notificaties gisterenavond even geleegd omdat er wat foutjes in geslopen waren.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 08:13 uur
Bij de notificaties krijg ik de melding dat een toevoeging is geaccepteerd, maar niet langer een privébericht hieromtrent... 
Zijn er nog andere die dit voorhebben?

Zijn er nog andere die dit voorhebben?
0
geplaatst: 28 mei 2013, 08:19 uur
Meldingen over toevoegingen en correcties gaan inderdaad niet meer via priveberichten, tenzij een crewlid een toelichting heeft gegeven bij het goedkeuren.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 08:22 uur
Jordy schreef:
Meldingen over toevoegingen en correcties gaan inderdaad niet meer via priveberichten, tenzij een crewlid een toelichting heeft gegeven bij het goedkeuren.
Alweer duidelijk dan Jordy.

* denotes required fields.