De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 13 maart 2004, 17:43 uur
Ik ben net even wat toevoegingen gaan controleren, maar nu zijn er toch dubbele albums tussen geslopen, bv. een hele hoop Led Zep. De stroom van toevoegingen wás al gigantisch, maar moeten we nu ook gaan controleren of elk album in de wachtrij al is toegevoegd of niet?
0
geplaatst: 13 maart 2004, 17:47 uur
Ik zou de toevoegers willen vragen om dat goed te controleren, maar verder is het onvermijdelijk in zo'n beginperiode, ben ik bang
0
geplaatst: 13 maart 2004, 17:49 uur
Zijn er regels voor hoofdletter-gebruik in de tracktitels? Ik ben geneigd ieder woord met hoofdletter te typen, behalve lidwoorden en voorzetsels. Doe ik dat zo goed?
0
geplaatst: 13 maart 2004, 18:17 uur
Bij mij stond er geen waarshuwing, Jordy.
Waarschijnlijk zat ik echt simultaan met chainsaw toe te voegen.
Overigens zag ik net bij een andere toevoeging wél staan "weet je zeker dat (...)" En die stond er zeker niet op
Sorry voor de mods, en sorry voor mijzelf.
Waarschijnlijk zat ik echt simultaan met chainsaw toe te voegen.
Overigens zag ik net bij een andere toevoeging wél staan "weet je zeker dat (...)" En die stond er zeker niet op

Sorry voor de mods, en sorry voor mijzelf.
0
geplaatst: 13 maart 2004, 20:00 uur
rzasa schreef:
Zijn er regels voor hoofdletter-gebruik in de tracktitels? Ik ben geneigd ieder woord met hoofdletter te typen, behalve lidwoorden en voorzetsels. Doe ik dat zo goed?
Uit mijn ervaring wordt er algemeen met hoofletters gewekt bij alleen de zelfstandige en bijvoegelijke naamwoorden, dus niet bij woorden als 'the' en 'of'. Bij een album titel wordt vaak wel een hoofletter gebruikt bij elk woord.
0
geplaatst: 13 maart 2004, 20:03 uur
Bij een album titel wordt vaak wel een hoofletter gebruikt bij elk woord.
Maar hier dus niet. Lijstje met woorden zonder hoofdletter staat op pagina 38 van deze thread.
0
geplaatst: 13 maart 2004, 21:58 uur
Het laatste album dat ik toegevoegd heb, had ik met alleen maar hoofdletter toegevoegd, omdat het ook zo op het album zelf staat.
Maar zelfs al staat het op de originele cover met allemaal hoofdletters, dan nog moet ik het veranderen?
Nu zijn er een aantal woorden door de mod veranderd, maar nog niet allemaal.
Maar zelfs al staat het op de originele cover met allemaal hoofdletters, dan nog moet ik het veranderen?
Nu zijn er een aantal woorden door de mod veranderd, maar nog niet allemaal.
0
geplaatst: 14 maart 2004, 02:16 uur
Zelva schreef:
Maar hier dus niet. Lijstje met woorden zonder hoofdletter staat op pagina 38 van deze thread.
(quote)
Geen 'dus' gepast, want er is op de link neit de kwestie van hoofdletter gebruik in album titels neergezet. Maar ik verwacht ook wel dat ze dat zullen gaan doen. Ook al doen artiesten het zelf meestal niet zo.
0
geplaatst: 14 maart 2004, 03:21 uur
Misschien KAN het helemaal niet, maar is het niet een idee om toevoegingen via die ene grote online database te laten verlopen (naam even vergeten iets van cddb):cd in lade en hopla alle titels + tijden. Zoals in veel rip en brandprogramma's ook mogelijk is. Dat zou lekker snel gaan! gewoon cd's uit kast trekken, inlezen en verzenden!
(eeeh dan ga ik er wel gemakshalve vanuit, dat men ook de cd's gekocht heeft. )
(eeeh dan ga ik er wel gemakshalve vanuit, dat men ook de cd's gekocht heeft. )
0
geplaatst: 14 maart 2004, 10:30 uur
Kan niet, een webpagina heeft geen toegang om de cd-lade van de bezoeker in te lezen.
0
geplaatst: 14 maart 2004, 10:45 uur
Maar 't is in principe wel mogelijk om een programma te schrijven die het omzet naar een php file en die dan in te laden.
Niet dat ik dat ga schrijven, maar 't is mogelijk
Niet dat ik dat ga schrijven, maar 't is mogelijk

0
geplaatst: 14 maart 2004, 10:53 uur
Makkelijker (en logischer) zou zijn: een gratis webservice, maar die hebben ze volgens mij niet.
0
geplaatst: 14 maart 2004, 11:20 uur
Ik heb soms moeite om een cd bij een genre in te delen. Ik heb net iets van Herman van Veen toegevoegd. Ik zag dat een ander album van hem bij 'Pop' staat, net als de albums van Boudewijn de Groot. Maar Jacques Brel staat weer onder 'Wereld'.
Ik vind dit allemaal hetzelfde genre en als je het 'Pop' noemt wordt het genre 'Pop' wel heel breed.
En zo zijn er vast veel meer voorbeelden. Of valt het mee en missen we hier het genre 'chanson' of 'kleinkunst' o.i.d.?
Ik vind dit allemaal hetzelfde genre en als je het 'Pop' noemt wordt het genre 'Pop' wel heel breed.
En zo zijn er vast veel meer voorbeelden. Of valt het mee en missen we hier het genre 'chanson' of 'kleinkunst' o.i.d.?
0
geplaatst: 14 maart 2004, 11:32 uur
Ingrid schreef
'kleinkunst'
'kleinkunst'
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Dat woord - jeugdtrauma's!

0
geplaatst: 14 maart 2004, 12:09 uur
RolfWolf schreef:
Goed argument. Misschien dan maximaal één - uiteraard professionele - uitvoering per muziekstuk? Met mogelijkheid van korte vermelding van andere uitvoeringen? Dan nog zal de database trouwens flink vollopen. Lastig dit.
Maar het zou wel heel mooi zijn als MM het voor elkaar krijgt die idiote muur tussen 'klassieke' en 'lichte muziek' te slechten.
(quote)
Goed argument. Misschien dan maximaal één - uiteraard professionele - uitvoering per muziekstuk? Met mogelijkheid van korte vermelding van andere uitvoeringen? Dan nog zal de database trouwens flink vollopen. Lastig dit.
Maar het zou wel heel mooi zijn als MM het voor elkaar krijgt die idiote muur tussen 'klassieke' en 'lichte muziek' te slechten.
Het lijkt mij ook nogal een gedoe. Verschillende uitvoeringen kunnen sterk van elkaar verschillen en niet alleen in kwaliteit (bijv. wat is beter, Bach op barokinstrumenten of moderne instrumenten, verschillen in tempo, etc.). Er zijn van één stuk meestal zeker tien prachtige uitvoeringen.
Verder zou ook de database aangepast moeten worden denk ik. Op één cd kunnen stukken van verschillende componisten staan, uitgevoerd door dezelfde mensen of niet. Misschien kan je het zelfs beter per muziekstuk dan per cd doen.
0
geplaatst: 14 maart 2004, 13:04 uur
lngrid schreef:
Het lijkt mij ook nogal een gedoe. Verschillende uitvoeringen kunnen sterk van elkaar verschillen en niet alleen in kwaliteit (bijv. wat is beter, Bach op barokinstrumenten of moderne instrumenten, verschillen in tempo, etc.). Er zijn van één stuk meestal zeker tien prachtige uitvoeringen.
Verder zou ook de database aangepast moeten worden denk ik. Op één cd kunnen stukken van verschillende componisten staan, uitgevoerd door dezelfde mensen of niet. Misschien kan je het zelfs beter per muziekstuk dan per cd doen.
Waarschijnlijk is het gewoon niet te doen, zelfs niet muziekstuk, gezien de gigantische hoeveelheid composities in de 'klassieke/serieuze muziek'. Of een apart hoekje met een overzicht van componisten?
0
geplaatst: 14 maart 2004, 13:12 uur
lngrid schreef:
Ik heb soms moeite om een cd bij een genre in te delen. Ik heb net iets van Herman van Veen toegevoegd. Ik zag dat een ander album van hem bij 'Pop' staat, net als de albums van Boudewijn de Groot. Maar Jacques Brel staat weer onder 'Wereld'.
Juist, zoiets als 'chanson' ontbreekt nog. Brel heb ik inderdaad maar onder 'wereld' geschaard, en voor de Nederlandse zanger/liedjesschrijver Alex Roeka (ingevoerd maar nog niet zichtbaar) kon ik ook geen geschikt genre vinden.
0
geplaatst: 14 maart 2004, 13:43 uur
En Reggae is dan ook wereldmuziek?
De grap is dat die muziek daar waarschijnlijk gewoon Pop is.
Het enige kernmerkende dat ik zou kunnen bedenken is dat de muziek sterk verbonden is met het land (de roots). Chansons zijn typisch Frans en dat zou 't wereldmuziek kunnen maken.
Maar is Paolo Conte of Julio Iglesias dat dan ook voor Italïë resp. Spanje?
ach, what's in a name? (hmm dat heb ik ook al eens op moviemeter geschreven)
De grap is dat die muziek daar waarschijnlijk gewoon Pop is.
Het enige kernmerkende dat ik zou kunnen bedenken is dat de muziek sterk verbonden is met het land (de roots). Chansons zijn typisch Frans en dat zou 't wereldmuziek kunnen maken.
Maar is Paolo Conte of Julio Iglesias dat dan ook voor Italïë resp. Spanje?
ach, what's in a name? (hmm dat heb ik ook al eens op moviemeter geschreven)
0
geplaatst: 14 maart 2004, 17:53 uur
Kan er wellicht een genre nederpop of nederlandstalig worden toegevoegd?
0
geplaatst: 14 maart 2004, 19:20 uur
bij De Site > Algemeen > Goeie cover vinden:
Ik heb net de live cd van Eels "Oh What A Beautiful Morning" toegevoegd, maar ik heb er alleen nog geen goeie cover voor. Weet iemand er één te vinden, waar je dan ook goed de afmetingen van in kan stellen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar erg kleine gevonden en die worden dan erg lelijk. Bij voorbaat dank.
Ik heb net de live cd van Eels "Oh What A Beautiful Morning" toegevoegd, maar ik heb er alleen nog geen goeie cover voor. Weet iemand er één te vinden, waar je dan ook goed de afmetingen van in kan stellen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar erg kleine gevonden en die worden dan erg lelijk. Bij voorbaat dank.
0
geplaatst: 14 maart 2004, 19:21 uur
Ik voel me af en toe een werknemer aan de lopende band bij het toevoegen. Het gaat volgens een bepaald stramien mits er geen rare dingen zijn.
Links het MM scherm rechts Allmusic. Bij Allmusic staat het album te wachten en dan MM 'klik hier'. Ctrl-C Ctrl-V de titel, tab-tab artiest, klik jaar, klik tracks, klik volgende. Klik Genre. Soms zit er wat variatie in als er meer ingevuld moet worden. Dan begint het echte fabrieks werk: titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab enz enz. Klik volgende rechts-klik plaatje afbeelding opslaan als, opslaan, klik mijn afbeeldingen die reeds onder in het beeld staat. Dubbelklik plaatje. Photoshop: klik image, klik image size, (resize), klik ok, klik file, klik save for web, klik save, klik opslaan, klik replace, klik kruis plaatje, klik mm, klik bladeren, dubbelklik plaatje, klik afronden en dan begint het weer van voor af aan.
Nu vraag ik mij een ding af: Wie heeft het gelezen?
Links het MM scherm rechts Allmusic. Bij Allmusic staat het album te wachten en dan MM 'klik hier'. Ctrl-C Ctrl-V de titel, tab-tab artiest, klik jaar, klik tracks, klik volgende. Klik Genre. Soms zit er wat variatie in als er meer ingevuld moet worden. Dan begint het echte fabrieks werk: titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab tijd tab tijd tab tab titel tab tab enz enz. Klik volgende rechts-klik plaatje afbeelding opslaan als, opslaan, klik mijn afbeeldingen die reeds onder in het beeld staat. Dubbelklik plaatje. Photoshop: klik image, klik image size, (resize), klik ok, klik file, klik save for web, klik save, klik opslaan, klik replace, klik kruis plaatje, klik mm, klik bladeren, dubbelklik plaatje, klik afronden en dan begint het weer van voor af aan.
Nu vraag ik mij een ding af: Wie heeft het gelezen?

* denotes required fields.